Gå til innhold

Test: ADB HD PVR 5720 CDX


Anbefalte innlegg

Kjøpte hd pvr parabol decoderen for 2 mnd siden i god tro, det skulle jeg aldrig ha gjort, har ALDRIG hatt en værre decoder. 999,- kostet den også...

treg, låser seg, pause/opptak fryser/fungerer ikke/hakker... rett og slett tragisk, og appå til må jeg ut med ~1500 for en ny?

vel, uansett, kanskje værd 1500 bare det blir mulighet for opptak/pause av flere kanaler på en gang, og den faktisk virker. gleder meg litt, selv om de tar en bliodig høy pris for den synes jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjelder denne boksen både for kabel og parabolkunder?

Vi har testet kabelversjonen av den nye ADB-dekoderen. Det vil også komme en modell til parabol etterhvert.

 

Kjøp den nå? Så vidt jeg kan se så er det ikke mulig å kjøpe denne enda?

Du har helt rett. Fikk nettopp bekreftet fra Canal Digital at denne vil bli tilgjengelig den 12.oktober. Testen er nå oppdatert med riktig dato.

 

Og når kommer TiVO-tuneren???

Det er uvisst når TiVO-dekoderen kommer. Jeg tror vi må vente til godt ut i neste år før den eventuelt er klar.

Lenke til kommentar

"Oppstartstiden er kun tre-fire sekunder fra du slår den på til bildet vises."

Kanalbytte?

På 70-tallet (forrige århundre) - på den gamle svart-hvit TVen - tok det under 0.5 sekunder å skifte kanal. Idag, (med all den "fantastiske" nye teknologien) tar det 3-4 sekunder ... :innocent:

 

Oppstartstid og kanalbytte er vell to forskjellige ting?

Tre til fire sekunder mellom "zapping" av kanaler er jo ikke noe raskere enn dagens Sagem HD-PVR og etter min mening så er alt over to sekunder ved bytting av kanaler for tregt da det hemmer opplevelser noe så abnormt når elementære ting som bytte av kanaler føles tregt og hakkete.

 

En oppstartstid på tre til fire sekunder derimot er jo vesentlig bedre enn dagens Sagem HD-PVR som bruker alt fra tredve sekunder til godt over ett minutt, og de første tredve sekundene etter den har startet så reagerer den knapt på noe input fra fjernkontrollen overhode.

 

Det er vell kanskje en av de tingene som irriterer meg mest når dekoderen først fungerer som den skal, det er ingenting som heter å skru på dekoderen raskt og få med seg et ski hopp, starten av en fotballkamp eller liggende. Du må gjerne være en fem minutter tidlig ute for å være sikker på at dekoderen faktisk startet opp og du har kommet til riktig kanal i tide.

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaringer med BD-D8900N fra Samsung?

 

Denne skal i teorien ha to tunere, EPG, 1 TB HDD, osv, så ifølge spesifikasjoner ser det ut som man kan klare seg med en boks mindre - og likevel ta opp to programmer fra CD samtidig som man ser på en filmdisk.

 

Jeg trenger en blu-ray spiller uansett, så jeg ser ikke helt poenget med å kjøpe to bokser - med mindre dekoderen fra CD er betydelig bedre enn Samsungen.

Lenke til kommentar

"Canal Digital Norge

Hei Perril.

 

Vi vil legge ut på våre hjemmesider hva som vil skje med eksisterende kunder med HD PVR dekoderen. Vi har i dag ikke mulighet til å si hvordan vi kommer til å løse dette, da dette ikke er bestemt helt enda. Mvh Tonje"

 

Er på facebook siden dems.

 

Alle trykk like!! :p

Endret av Perril
  • Liker 2
Lenke til kommentar
En av de store svakhetene med Sagem-dekoderen, er at den ikke kan håndtere filmleie. Video On Demand (VOD) har de siste årene vokst i popularitet. Med ADB HD PVR 5720 CDX er (selvfølgelig) filmleie på plass.

 

Min Sagem HD pvr har VOD? Trykk på knappen som heter "On Demand"

Fungere helt fi...ræva...

Lenke til kommentar

Dette er samme fabrikant som Altibox bruker. Jeg rømte fra CD til Altibox blant annet pga sagem. Boksen låser seg så og si aldri og jeg hører den knapt. Altibox bruker annen software enn CD, og har muligheten til å ta opp to andre program i tillegg til det du ser på. Du kan også leie HD-filmer hos Altibox, men tjenesten er ikke verdt tilbudet. På telefon og iPad kan jeg sette i gang opptak når jeg er borte.

Lenke til kommentar

"Canal Digital Norge

Hei Perril.

 

Vi vil legge ut på våre hjemmesider hva som vil skje med eksisterende kunder med HD PVR dekoderen. Vi har i dag ikke mulighet til å si hvordan vi kommer til å løse dette, da dette ikke er bestemt helt enda. Mvh Tonje"

 

Er på facebook siden dems.

 

Alle trykk like!! :p

Vil det si at det er håp om at CD omsider skal levere den varen jeg for et år siden betalte 2000,- for å få?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg startet en tråd på diskusjon.no om HD PVR dekoderen hvor ulike problemer er tatt opp:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1089977

 

For min egen del så løste det meste seg når jeg fikk ny type strømforsyning og fant ut hvordan man skulle fjerne støyen. Låser seg kanskje en gang i måneden nå, ofte sjeldnere.

 

Vi som hadde HD PVR dekoderen ble i sin tid lovet gratis innbytte av canal digital. Ny dekoder har vært utsatt og utsatt. 1500 i innbyttepris er ikke gratis, men sikkert vel verdt.

Liker designet jeg, men jeg er mest opptatt av funksjon enn design.

 

Når det gjelder funksjoner, så er det mye jeg kunne tenkt meg på en ny dekoder:

-Innebygget brenner for å få brent ut opptakene man har i DVD format

-Mulighet til å kopiere ut opptak i standard format til en minnepinne

-Telleverk i displayet

-En ny fjernkontroll med standard AA eller AAA batterier isteden for knappcelle, med mindre kneppelyder og med lys slik at den er enklere å bruke i mørket

-Filter på luftinntaket, slik at den ikke fylles med støv

-Slutte med å lage sær firmware for nordmenn bare for å blokkere erotikk

-Epg info som dekoder bruker er den samme som man ser i epg listen (det er det ikke nå)

-Gummiben som dekoderen kan stå på både for å dempe vibrasjoner og for å løfte den litt opp for å øke luftsirkulasjonen

-Innebygget WiFi og DLNA støtte

Lenke til kommentar

I følge det dere skriver koster det 3 490 kr hvis jeg venter til boksen kommer ut og bestiller som ny kunde.

 

Men hvis jeg bestiller sagem i dag, får jeg den for 999 kr og så kan jeg oppgradere for 1 490 kr (altså 2 489 kr totalt)

 

Dette gir jo INGEN mening og kan da umulig stemme? Det blir billigere å kjøpe 2 bokser i stedet for 1! Eller er det umulig for eksisterende kunder og oppgradere til rabattpris i bindingstiden?

 

Jeg hadde tenkt å vente på boksen før jeg byttet til canal digital, men det lønner seg ikke ifølge det dere skriver her.

Lenke til kommentar

Når det gjelder funksjoner, så er det mye jeg kunne tenkt meg på en ny dekoder:

-Innebygget brenner for å få brent ut opptakene man har i DVD format

-Mulighet til å kopiere ut opptak i standard format til en minnepinne

 

Flere som ønsker seg dette, men jeg tviler på at dette lar seg gjøre på noen fornuftig måte? Om Canal Digital skal legge enkelt til rette for at folk kan ta opp sendinger som har opphavsrettigheter så må de vell punge ut nok så store summer? Bare se på TV2 som blånekter at folk legger ut 20 sekunder av en fotballkamp vist på TV2 Sport på YouTube, skulle Canal Digital, Viasat osv legge til rette for at vi enkelt og greit skal kunne ta opp TV-sendinger og distribuere dette via minnepenner, dvd-er osv på en såpass enkel måte så tror jeg de må betale dyrt for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...