Gå til innhold

Radeon 7000 kommer trolig ikke før 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt handler om ytelse kontra pris, og der ser man at de siste kortene fra AMD gjør det best. Itilleg prøver AMD nye ting, som f.eks. XDR2 minne fra Rambus og PCI-e 3.0 som kommer i HD 7000 serien.

XDR2 minne er bare et rykte og jeg tviler på at AMD vil droppe GDDR5 som dem ikke har lisenskostnader på mot mye dyrere XDR2 for 15% mer båndbredde.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

AMD eksisterer i både CPU og GPU-markedet (med alt som hører til av brikkesett osv.), samt at de har en viss eierandel i selve produksjonen. De kommer til å være med når GPU`er integreres i CPU`en, og de er sterke i markedet for dedikerte skjermkort. De konkurrerer sterkt mot både Intel og nVidia, noe som i seg selv er imponerende for et så "lite" firma.

Det samme gjør Nvidia. Det er også noe som kommer tydlig frem av siste kvartals regnskap. Tegra-divisjonen til Nvidia begynner å tjene mye penger, samtidig som de har mange spennende prosjekter de kommende årene, som for eksempel egenproduserte ARM-kjerner med 64-bit instruksjoner (project Denver).

Windows 8 kommer som kjent i en ARM-versjon, og jeg tror at iløpet av de neste fem årene så kommer minst 20% av Windoes-maskinene der ute (primært laptoper, netbooks og pads) til å kjøre ARM.

 

Jeg har derfor større tro på fremtiden til AMD enn fremtiden til nVidia ...

Foreløpig, så lenge AMD kun driver med x86 så har jeg ikke det.

For grafikkdelen av AMD sin del kommer også mye til å avgjøres av hvordan overgangen til den nye grafikk-arkitekturen kommer til å gå.

Lenke til kommentar

Noen som vet om 7000 serien kommer med PCI-e 3.0 ? og vest ja blir da HK før intel 2011 socket med PCI-e 3.0 da?

 

Nei, Radeon 7000 støtter kun HK med Socket A, Socket 563 og Socket 478, og det er vel ikke PCI-E på dem, og tviler det kommer nye hovedkort til så gamle arktitekturer :p

Lenke til kommentar

Fantes Radeon 9000 med pci-e, og tror jammen også 7000 kom med noen kort helt på tampen. Dog litt usikker...

 

fant denne linken, men bildet viser agp-port, selv om specs sier pci-e

 

www.epinions.com/specs/64_MB_Sapphire_RADEON_7000_DVI_VGA_TV_out_PCI_100945_Video_Card

 

Hehehehehe.

Ja neste generasjon vil begynne å touche på navnene til gamle ATi...

Så da må vi få benchmark Radeon 7000 og 7500 vs nye HD serien :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...