Gå til innhold

Den store Playstationkaféen


CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp usensurert, hvis mulighet! Jeg hadde allerede forhåndsbestilt og orket ikke å styre med å forandre og vente enda lengre.. Men, må innrømme at når sensur-scenene kom, ble det veldig antiklimaks! :(

 

 

Flere som har spilt Stick of Truth? Jeg fikk det i dag, og har spilt en del timer.. Jeg storkoser meg, spillet er bra på mange måter!

 

Selv har jeg litt problemer med jrpg pga turbasert system, da det ser litt rart ut.. Her er det bare naturlig, og som Cartman selv sier, "It's how it was done in thr middle ages, and that's the way we're fucking playing it!!" :D (hehe, sitatet er sikkert noe feil, men ca slik)

 

Er du fan av South Park og liker/kan like rollspill, så er det bare å kjøpe!

 

Sensureringen synes jeg var noe kjip, men det er ikke slik at det trekker ned, er bare noen sure øyeblikk, bare å stikke i butikk her til lands når dørene åpnes! :)

Lenke til kommentar

Er det noen fordeler ved å laste ned spill kontra det å kjøpe de fysisk? Da tenker jeg ikke på at man får spill raskere.

Nedlastede spill kan man ikke selge igjen, noe man kan med fysiske spill. Noen spill har jeg solgt etter at jeg har følt meg helt ferdig med de, og da får jeg jo igjen penger for spillet. Vinn vinn. Dette gjør at jeg sliter litt med å bare kjøpe og laste ned spill helt ukritisk, fordi det er mindre økonomisk enn å kjøpe de på plate.

 

Har noen gode argumenter for at jeg skal laste ned spill og ikke tenke på gjenbruksverdien slik at jeg med god samvittighet kan laste ned spill? :closedeyes:

Endret av ArneBelinda2
Lenke til kommentar

Vel de er i utganspunktet billigere å laste det ned via US PSN, type 370,- . Man får ikke solgt de videre nei, men hvor mye får man egentlig for ett spill man kjøper til fullpris i butikk til en 499,- ? Er klar over at man til tider finner meget pene priser på nye titler også, så unntak er det jo.

 

Har ikke solgt spill videre til verken Gamestop eller privat tidligere.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er det noen fordeler ved å laste ned spill kontra det å kjøpe de fysisk? Da tenker jeg ikke på at man får spill raskere.

Nedlastede spill kan man ikke selge igjen, noe man kan med fysiske spill. Noen spill har jeg solgt etter at jeg har følt meg helt ferdig med de, og da får jeg jo igjen penger for spillet. Vinn vinn. Dette gjør at jeg sliter litt med å bare kjøpe og laste ned spill helt ukritisk, fordi det er mindre økonomisk enn å kjøpe de på plate.

 

Har noen gode argumenter for at jeg skal laste ned spill og ikke tenke på gjenbruksverdien slik at jeg med god samvittighet kan laste ned spill? :closedeyes:

 

Fordelen er at hvis du kjøper et spill digitalt på US Store, så er selve spillet billigere. Du kan ikke bytte det inn, men du slipper også å stresse gjennom spillet for å rekke å selge spillet mens det fortsatt er verdt noe. (som ikke er lenge for alt annet enn blockbustere som COD). I tillegg nekter jeg å la meg utnytte av Gamestops/games skammelige innbyttepriser, som med unntak av noen få kampanjer er latterlige. Du kan gjøre en god deal, men det krever at du følger med godt, og timer kjøpene dine bra.

 

I tillegg så har du jo fordelen med at du faktisk får spillet billig OG får beholde det, i tilfelle du vil spille spillet på nytt. (Ikke noe jeg bryr meg nevneverdig om)

 

For meg er det også en rekke bekvemmelighetsfaktorer. Kall meg lat, men jeg synes det er irriterende å måtte bytte disker på spillmaskinene mine. Spesielt siden jeg også bruker PS4 som bluray-spiller.

 

Sammenlignet med å beholde spillene er det også greit å slippe å lagre spilletuiene. Hyller fulle med spill er gammeldags, og jeg har absolutt ingen behov for å ha spill liggende på lager eller stående i leiligheten, det er svært begrenset plass i begge.

 

Hvis man skal selge spillene sine videre er det bedre å gjøre det selv. Da kan man få igjen en god del. Men det er jo en del arbeid.

 

Min løsning er å kjøpe det meste digitalt på PC. Der får jeg ofte flunkende nye spill for rundt 200-lappen, og venter jeg bittelitt blir det enda billigere kjapt. I tillegg får jeg bedre grafikk enn min PS4 klarer. Eksklusive PS4-spill vil jeg nok kjøpe digitalt gjennom amerikansk PSN.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

The last of us kan bli film. Hva tror dere om det?

Blir det enda en dårlig adapsjon eller klarer Neil Duruckmann det samme med filmen som med spillet?

Håper bare de går for en annen historie enn Joel og Ellie. Kanskje han får frem historien til kanibalene, han skal ha italy i et intervju at de prøvde å få frem det med at alle egentlig er "gode" men på grunn av situasjonen blir det splittelser. Hadde vært spennende med en skildring der han viser at de egentlig er i samme situasjon som alle andre. Eventuelt fireflies. Mest realistiske er kanskje å skildre historien i en karaktensone. Hva tror dere?

 

http://m.deadline.com/2014/03/screen-gems-takes-on-sony-playstation-vidgame-adaptation-the-last-of-us/

Lenke til kommentar

 

Er det noen fordeler ved å laste ned spill kontra det å kjøpe de fysisk? Da tenker jeg ikke på at man får spill raskere.

 

1. Du kan ikke bytte det inn, men du slipper også å stresse gjennom spillet for å rekke å selge spillet mens det fortsatt er verdt noe.

 

2. I tillegg så har du jo fordelen med at du faktisk får spillet billig OG får beholde det, i tilfelle du vil spille spillet på nytt. (Ikke noe jeg bryr meg nevneverdig om)

 

3. For meg er det også en rekke bekvemmelighetsfaktorer. Kall meg lat, men jeg synes det er irriterende å måtte bytte disker på spillmaskinene mine. Spesielt siden jeg også bruker PS4 som bluray-spiller.

 

4. Sammenlignet med å beholde spillene er det også greit å slippe å lagre spilletuiene. Hyller fulle med spill er gammeldags, og jeg har absolutt ingen behov for å ha spill liggende på lager eller stående i leiligheten, det er svært begrenset plass i begge.

 

1. Her er det ikke noe forskjell fra disk til digital.

Ingen som tvinger deg til å stresse gjennom spillet på disk heller. Men du har muligheten til å få kroner igjen for spillet. Jo før jo mere.

Altså er argument 1 mere til fordel for disk, enn digital. For på digital har du ikke den muligheten pr dags dato.

 

2. Er heller ikke et argument. For samme gjelder disk også. Du får spillet, får beholde det, og du kan spille det igjen.

 

3. Enig. Mye mere bekvemt å bare skifte spill i menyen, enn å ta ut disk, legge i cover, og sette inn annen disk.

Et tilleggsargrument er at disker kan gå i stykker, få riper, knekke m.m.

Ikke minst i et hjem hvor barn bytter disker.

 

4. Enig og uenig.

Det tar plass, og ender ofte opp i esker til slutt.

Men samtidig er det noe eget ved å ha coveret til et spill, kanskje en liten manual, bilder og sammendrag bakpå.

Ikke et stort argument, men bidrar noen ganger til godfølelse. Noen spill er jo fet designet covermessig.

 

Så vil jeg legge til.

En fordel med disk er å kunne låne bort spillet, og låne spill av andre. Noe jeg har hatt i tankene da jeg kjøpte spill.

Og det hender jeg finner spill på disk billigere enn jeg finner dem online, men det er mere sjeldent.

 

Jeg er litt skeptisk til opplegget med å kjøpe digitalt fra US-store.

Ser det er billigere. Men en skal holde tungen bent i munnen. Hvis en glemmer at en tittel var kjøpt i US eller Europa, og kjøper DLC fra feil region, så er det penger ned i dass.

En må styre med å kjøpe forhåndsbetalte koder for å handle på US-konto.

Og jeg har en svak tanke om at på ett eller annen tidspunkt risikerer vi at regionssperre kan bli aktuelt eller bli implementert, slik at spill slutter å fungere.

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen fordeler ved å laste ned spill kontra det å kjøpe de fysisk? Da tenker jeg ikke på at man får spill raskere.

 

1. Du kan ikke bytte det inn, men du slipper også å stresse gjennom spillet for å rekke å selge spillet mens det fortsatt er verdt noe.

 

2. I tillegg så har du jo fordelen med at du faktisk får spillet billig OG får beholde det, i tilfelle du vil spille spillet på nytt. (Ikke noe jeg bryr meg nevneverdig om)

 

3. For meg er det også en rekke bekvemmelighetsfaktorer. Kall meg lat, men jeg synes det er irriterende å måtte bytte disker på spillmaskinene mine. Spesielt siden jeg også bruker PS4 som bluray-spiller.

 

4. Sammenlignet med å beholde spillene er det også greit å slippe å lagre spilletuiene. Hyller fulle med spill er gammeldags, og jeg har absolutt ingen behov for å ha spill liggende på lager eller stående i leiligheten, det er svært begrenset plass i begge.

1. Her er det ikke noe forskjell fra disk til digital.

Ingen som tvinger deg til å stresse gjennom spillet på disk heller. Men du har muligheten til å få kroner igjen for spillet. Jo før jo mere.

Altså er argument 1 mere til fordel for disk, enn digital. For på digital har du ikke den muligheten pr dags dato.

 

2. Er heller ikke et argument. For samme gjelder disk også. Du får spillet, får beholde det, og du kan spille det igjen.

 

Jeg argumenterte i forhold til kjøp av fysisk spill og senere innbytte, kontra digitale spill. I scenarioet som ArneBelinda skisserer vil man ikke beholde spillet, fordi man ønsker å bytte inn spiller og dermed betale så lite som mulig for det.

 

Noe av det samme gjelder for punkt 1. Hvis man kjøper et spill fysisk med planen om å selge det når man er ferdig, så vil man kunne føle et visst press om å kvitte seg med spillet tidligst mulig for å å tilbake best mulig. Dette har jeg vært borti selv. Hvis man kjøper digitalt er ikke dette noe man ttrenger å tenke på, og besparelsene kommer ved selve kjøpet.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Her kom det mange for og i mot det å laste ned spill! Hvis det er et spill jeg ønsker å beholde og spille igjennom mange ganger (for min del er det f.eks. GTA-spillene og Batman-spillene) ser jeg ikke problemet i å kjøpe digitalt og laste ned. Det er vel heller de spillene jeg har spilt ferdig og vet at jeg ikke kommer til å spille spillet mer enn en gang at jeg sliter litt med å betale mye for et nytt spill for så å ikke kunne selge det igjen eller ihvertfall gi det bort til en kompis. Det handler ikke om prisen jeg får for et brukt spill, men heller tanken på å få noe igjen for det, enten noen kroner eller å glede en kompis ved å gi det bort.

 

Akkurat nå har jeg vel mer eller mindre bestemt meg for å laste ned South Park Stick of Truth fordi jeg er stor fan av serien og det er helt sikkert et spill jeg kommer til å spille gjennom flere ganger i løpet av de neste årene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...