Gå til innhold

Den store Playstationkaféen


CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk kommer aldri til å stole nok på sky-lagring til at det kan erstatte plastikk. Jeg kan fortsatt spille spill jeg har på diskett fra 1992. Hadde samme spillet ligget i en sky siden 1992 hadde nok den skyen vært borte for lengst, og tilgangen til spillet altså vært lik null.

 

Jeg tror du overvurderer folk flest sitt behov for og kunne spille spillene de kjøper i dag om 20 år. 99.99% av brukerne bryr seg lite eller ingenting om å spille opp igjen gamle ting, bortsett fra et bitte lite knippe med titler, som de fleste gledelig betaler for på nytt, ihvertfall så lenge det kommer med en eller annen bonus. De aller fleste spill kan derimot lett gå i glemmeboka uten at "noen" egentlig bryr seg.

 

Nå skal en heller ikke overvurdere hvor lenge en disk holder seg. Selv med god behandling er det ikke nødvendigvis snakk om mer enn 25-50 år. En sky, eller digital nedlastning, burde vel i teorien ha større muligheter til å vare mye lenger (evig vil jeg tro), men det krever selvsagt at tilbyderen opprettholder tilbudet, noe som kan være svært usikkert hvis en legger ansvaret i hendene på store selskaper som kun lever av tilbud og etterspørsel, slik som Sony, MS og Nintendo.

 

Men uansett tror jeg ihvertfall ikke at det er forbrukerne som vil stå i veien for overgang til en hverdag hvor alt lagres digitalt, om det nå er lokalt eller i en sky.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er bedre forutsetninger for at gamle titler overlever digitalt enn fysisk, men det avhenger av det ulovlige markedet. Mange eldre, sjeldne titler er nærmest umulige å oppdrive fysisk i dag, men de kan lett lastes ned som rom eller iso. Det store flertallet av disse titlene vil ingen selskaper ta seg bryet med å legge ut for salg igjen, da det ikke er noe å tjene på det og det rett og slett er altfor mange titler å forholde seg til. Man skal ikke se bort fra at det blir på samme måte med dagens underdog-titler om 10-20 år. Her det bare en ting å si; lenge leve piratene!

Lenke til kommentar

Akkurat her kommer også et av de største problemene med digital distribusjon: Det blir vanskeligere å piratkopiere. Å ordne en digital kopi av noe distribuert fysisk, enten det er snakk NES eller PS3, er forholdsvis trivielt. Å hente noe ut av Virtual Console eller Steam virker iallefall for meg som mye vanskeligere. Det kan potensielt føre til at enkelte titler går tapt, dersom distributøren velger å fjerne spillet fra sortimentet.

Lenke til kommentar

Her kommer det nok til å bli dårlig med co-op spilling så får holde meg til single-player :p

 

"Oppfølgeren følte jeg prøvde litt for hardt å være Halo, så den slo ikke helt an hos meg."

Etter min menging så synes jeg Halo er tidenes beste FPS spill, så det gjør det kanskje spillet enda bedre(?)

Da blir det nok å se triologien og PS+ i posten om noen få dager :p Må bare vente til jeg får PS3 maskina tilbake fra service...

Lenke til kommentar

Sier seg selv at alt blit digitalt "EN GANG" men når det er det ingen som vet. Er somregel bare 40+ år gamle halvfeite spillnerds som holder seg til å være fanboys som ikke liker forandringer:/

Jeg selv var negativ i begynnelsen men nå er feks steam noe av det beste jeg vet!

Lenke til kommentar

Resistance-spillene er godt håndverk, men ikke så mye mer enn det. Så er man i modus for et brukbart skytespill med morsomme våpen er de absolutt verdt et forsøk. Merk at bare 1 og 3 har campaign coop, hvis det er relevant. Multiplayer-delen er generelt ingenting å skrive hjem om, med unntak av 8-spiller coop i Resistance 2 som er utrolig bra.

Lenke til kommentar

Sier seg selv at alt blit digitalt "EN GANG" men når det er det ingen som vet. Er somregel bare 40+ år gamle halvfeite spillnerds som holder seg til å være fanboys som ikke liker forandringer:/

Jeg selv var negativ i begynnelsen men nå er feks steam noe av det beste jeg vet!

 

Sånne som meg du sikter til, skjønner jeg.... - Bortsett fra at jeg aldri kan huske å ha vært "fan" av noe som helst.

 

- Prøv å glemme å sende melding til steam/valve om at du har skiftet fra den gamle e-posten du har hatt i 100 år, kjøp deg ny pc, og se hva som skjer når du prøver å legge inn dine kjære, selveide, fysiske spill. Få se hvor lenge du synes steam er noe av det beste du vet etter å ha ventet på svar fra support i 1 dag, 2 dager, 3 dager, 4 dager.... osv uten noen som helst mulighet til å få tilgang til noe DU eier.

Lenke til kommentar

Jeg tenker på å kjøpe Resistance Triologien, er det noe som verdt å spille gjennom?

 

Jeg spilte gjennom det første da det kom ut, og prøvde meg på det andre. Det er helt OK spillernes jeg, men ikke noe mer etter min mening.

 

Nå skal det nevnes at jeg ikke likte Killzone heller, så det kan hende jeg er inhabil :)

Lenke til kommentar

Er det triologien du kjører på nå eller? :p

Sistebossen på 1'ern var jo HEELT på tryne... :realmad: Brukte vel 8-10 forsøk før jeg fant ut at jeg måtte sope sammen nok penger for å sikre meg R.Y.N.O.

Holdt på med 2'ern helt til jeg ble tvunget til å ta flere uker med pause fordi konsollen krevde rep. og i tillegg så klarte den å gjøre savefila korupt, så jeg måtte gjøre alt faenskapet på nytt... :thumbup:

Lenke til kommentar

Jepp, Trilogy på PS3. Brukte kun Devastator på han mens jeg hoppet rundt for å unngå alt han kastet mot meg. Hadde heldigvis kjøpt den dingsen som gjør at du kan kjøpe ammo hvor og når som helst, så da var det bare å plaffe løs og kjøpe mer når jeg gikk tom. Hadde heldigvis nok bolter til hele kampen. Å kjøpe R.Y.N.O. var det jeg egentlig planla, men det hadde tatt altfor lang tid.

Lenke til kommentar

Overrasker ikke at de ikke reparerer, men bare erstatter. Lurer imidlertid litt på hva Forbrukerombudet sier her, når de gir deg et produkt med mer begrenset funksjonalitet. Normalt kunne de kanskje løst dette ved å gi deg en PS2 også, men de er sikkert tomme for lengst. Mulig du kan be om å få heve kjøpet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...