Gå til innhold

Spill deg rik i Battlefield 3 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Dette minner meg om Norsk fotball haha......

Lage en hypet turnering for xbox kids....De lærte jo såvidt å bruke lyd som et hjelpemiddel i multiplayer i går jo lol. Når var det brukbare headset kom for fullt for consoll? De fleste sitter og gamer med de stakkarslig stereo lyden fra tvn....ikke rart at de skriker cheat fordi jeg snur meg og tar de, når de skal prøve seg på en knife kill :)

 

Joa consoll er fint det, sammen med dama, du vet...Mariocart på wii og wii sports sammen med noen felles venner :)

 

Jeg tror greia er at vi må slutt å se på gamere som "consoll" og "PC" gamere, men snarer "casual" og "entusiast" gamere. Hvor jeg er også en av de som mener bestemt at ekte gaming foregår på pc, selv om jeg har consoller hjemme.

 

Consoll gamere er det samme som de barna som stiller opp i gymtimen med sokker -_- Så skriker de efter å få gymmen tilpasset dem lol. Hvem pokker gidder å game med 4år ish gammal hardware ? For å si det sånn, dere vet selv hvor fenomenet "auto aim" kom fra ?

 

Denne hånholdte kontrollern er jo noe som burde vert på museum, et tastatur og mus er og blir overlegent(PS jeg holder for all del en mus fremfor en joystick:P) Et eksempel på det er å se på PC vs Consoll i feks CoD på youtube. Inngame IQ er like bra hos begge parter, men evnen til å styre siktet og bevege seg blir for tregt. Et annet eksempel er når Windows 8 kommer, så vil Windows live være tilgjengelig på PC. Oioioioi!! PC gamere kan spille mot consoll folk i feks Halo?!?! Dette visste Microsoft så de laget et skille der lol, NETTOP fordi PC gamere hadde spist consoll folk til fokost i multiplayer sammenheng.

 

Consoll gjør ikke noe annet en å fungere som en gedigen melkeku for store spillgiganter som ikke gjøre noe annet en å lage "Eye- candy" spill med dyre expansion packs . "Cosollifiseringen" av spill ødelegger god spillkultur, etter min mening. Feks Under utviklingen av Black Ops så valgte Treyarch og fjerne "quick scoping", men beholde tubing, hvor er logikken i det. Men hva kan man forvente seg når snittalderen på consoll gamere er svært lav.

 

Forenkling av spill skaper noobs, noobs tenker ikke, men skriker at spillet ikke er balangsert når de blir eid.

 

Denne myten om at gaming PC er for dyr ? Skaff deg en gaming pc pakke til 7-10 lapper og slutt og kjøp consoll spill til 699 på elkøp.....

Lang post om ingenting dette her. For å ta det første først. Konsoll (med K forøvrig med mindre du mente å skrive det på englesk, hvor det skrives Console) er ikke nødvendigvis for kids. Mange liker å spille på konsoller av mange forskjellige grunner, godt voksne mennesker sitter ofte med X-box eller Playstation i stua.

 

Konsoll er heller ikke causal gaming mens PC er for enthusiast gamere all den tid hvor de virkelig store konkurransene i FPS spill foregår på konsoll. Major League Gaming for eksempel (tar forbehold om at jeg kan huske feil her). PC gaming har tradisjonelt sett vært den foretrukne plattformen for gamere, men det ser jo unektelig ut som dette holder på å forandre seg. Så kan man diskutere hvorvidt det er en positiv eller negativ ting til man blir blå i trynet.

 

Fenomenet "auto aim" kom vel fra aimbots så vidt jeg vet, men ja det brukes i konsoller i større grad enn på PC, og det er en uting, er enig i den.

 

Grunnen til at PC gamere ikke spiller mot konsoll folket er fordi det er enklere å spille med mus og tastatur enn med konsoll, det er lettere å sikte, og du får mer kontroll. Det betyr ikke nødvendigvis at konsoll kontrollere skal på museum det er rett og slett snakk om at mus og tastatur fungerer på grunnleggende forskjellige måter. Det betyr heller ikke at PC gamerene er så forbanna mye bedre i spillet.

 

God spillkultur døde for lenge siden. Det var en tid (både før og etter jeg begynte å spille spill) da man koste seg med dem man spilte med og de fleste hadde en hyggelig tone seg imellom (det føles hvertfall sånn. Kan jo være jeg har veldig "rose tinted glasses" på når jeg tenker tilbake) mens man nå om dagen får slengt trussler og ubekvemtheter etter seg hele tiden mens man spiller online. Vil ikke si at PC er så jævlig mye bedre enn konsoll på dette punktet. Og igjen så er ikke konsoll gamere noe yngre enn PC gamerene. I følge wikipedia ((som jo kan ta feil)http://en.wikipedia.org/wiki/Video_game) så er gjennomsnittsalderen på gamere 37 år. Du kan ikke få meg til å tro at alle over 18 har PC mens alle de under den alderen går for konsoll.

 

Det er fordeler og ulemper med begge plattformene, og personlig er jeg enig i at PC er den beste, men det betyr aldeles ikke at konsoll gaming ikke er "ekte" gaming. Sliter med å forstå hvorfor dette klarer å irrtere enkelte personer så intenst. Hvorfor er alle så interesert å hva alle andre gjør hvis dere er så glad i det ene eller det andre? Kan ikke alle bare få spille på det de foretrekker? Akkurat denne gangen bestemte Dice/EA seg for å kjøre en Battlefield konkurranse på konsoll, sannsynligheten for at noen på dette forumet hadde vunnet premien hvis det hadde vært på PC er vel heller liten (uten at jeg vet hvor gode alle er selvfølgelig) så ser virkelig ikke problemet her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du velger å stille på Tour de France med trehjulssykkel skal du ikke ha handicap ved å konkurere mot andre på tilsvarende utstyr ;) .

Skjønner ikke helt hva du sikter til. Jeg sa at grunnen til at konsoll gamere ikke spiller mot PC gamerene er fordi utstyret er så grunnleggende forskjellig. Hele eksmpelet ditt faller jo på det at konsoll gamerene ikke ber om å få spille med PC gamerene. Har ikke sett at konsoll gamerene sutrer over at PC er enklere og de burde få et handicap på grunn av det. De spiller ikke mot hverandre. Og utstyret er grunnen

 

Edit: Forbehold om at innlegget ditt faktisk svarer på noe jeg skrev. Hvis ikke er det bare å ignorere selvfølgelig. Slet litt med å skjønne om du siktet til meg eller artikkelen eller noe noen andre skrev.

Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...