Gå til innhold

– De nye iPhonene kommer i neste måned


Anbefalte innlegg

Hvorfor håper du at iPhone 5 har mer plast, det er jo 100vis av plasttelefoner på markedet. Det må da holde.

 

Fordi jeg håper telefonen blir bedre. Argumentet ditt gir jo ingen mening, er det ingen vits med bedre CPU heller, fordi det er masse telefoner på markedet med det? Ingen vits med mere ram? Ingen vits med større skjerm, siden det er masse telefoner på markedet med det?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forbanna tøv. Om alle telefoner var svart, og så ble det lansert rykter en hvit telefon, hvorfor da håpe at den blir svart. Greit at du synes plast har en rekke egenskaper som gjør den bedre enn metall/glass men det er vel uansett slik at metall/glass har en del egenskaper som gjør dem egnet. De er jo uansett greie materialer alle sammen.

Lenke til kommentar

Forbanna tøv. Om alle telefoner var svart, og så ble det lansert rykter en hvit telefon, hvorfor da håpe at den blir svart. Greit at du synes plast har en rekke egenskaper som gjør den bedre enn metall/glass men det er vel uansett slik at metall/glass har en del egenskaper som gjør dem egnet. De er jo uansett greie materialer alle sammen.

 

Merkverdig eksempel, da svart og hvitt bare er en smakssak. Hva om ryktet sa den skulle ha fulltastatur, være 2 cm tjukk og med en 1,5-tommers skjerm, hadde det vært feil av meg å håpe at ryktene tok feil da? Hvorfor i alle dager er det "forbanna tøv" å håpe at de lager produktet på den måten jeg oppfatter som best?

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke motsatt, større masse fører til større krefter når noe faller. Det er bare en gammel greie at folk forbinner tyngde med at ting er solid. Alternativet til at svært mange bruker plastbeskyttelse er ikke at alle har samme mening, så hvorfor er det noe poeng å sammenlikne med det?

 

AtW

Hvis du tror på det du sier der så kan du kanskje lese litt om gravitasjonskraften.

 

Tyngdekraften er på ca 9,81 m/s2 og den er den samme både for plast, stål glass og aluminium.

 

Det eneste som kan ha en liten påvirkning er luftmotstanden men den har ingenting å si fra høyder på 1-2 meter.

 

Hadde man sluppet telefonene fra ett fly ville nok en aluminiumstelefon landet med en litt høyere fart men ikke mye.

 

Fra en bordkant eller fra hånden din er forskjellen null.

 

Da vet du det....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor håper du at iPhone 5 har mer plast, det er jo 100vis av plasttelefoner på markedet. Det må da holde.

 

Fordi jeg håper telefonen blir bedre. Argumentet ditt gir jo ingen mening, er det ingen vits med bedre CPU heller, fordi det er masse telefoner på markedet med det? Ingen vits med mere ram? Ingen vits med større skjerm, siden det er masse telefoner på markedet med det?

 

AtW

Etter forklaringen min kan du heldigvis slippe å håpe på en iPhone i plast da den uansett ikke vil bli mer solig, heller motsatt.

 

Tror du ikke på forklaringen min ovenfor kan du jo lese litt om det selv.

Lenke til kommentar
Hvilken relevans har aluminium? iPhone 4 har en ramme av rustfritt stål, iPhone 5 vet vi foreløpig ikke noe om.

 

Hvis dine venner har gummi rundt sine iPhones så er det for å minske risikoen for skade på glassflatene, ikke for å beskytte den solide stålrammen.

 

Dels er vel dette også på grunn av Apples dårlige antennekonstruksjon som de ikke gidder å fikse annet enn med en henvisning om "hold telefonen riktig" og "bruk deksel".

Videre er folk redd for å ripe opp telefonen. Men hvorfor kjøpe mobilen på grunn av designet for deretter å sette på et deksel som gjør at man egentlig aldri får vist frem/sett dette designet?!? En smule molbo...

Lenke til kommentar

Håper ikke det bilde som vises på denne siden er nye iPhone. Ser ut som billig plastikk fra kina. Minner meg mye om den allerede lanserte kina iPhone 5. Beholder jeg heller 4´rn.

 

Dette er ikke personlig, men hvorfor er alle så opptatt av "kvalitetsfølelse" og "kvalitetsutseende" (det er ikke bare deg, men masse folk), hva med å være litt mer opptatt av faktisk kvalitet, hva telefonen faktisk tåler? Alu er ikke nødvendigvis mer solid enn plast.

 

AtW

 

Fordi glass og metall føles og ser mer eksklusivt og solid ut enn plast. Om det ikke alltid er tilfellet er ikke så viktig, men den subjektive opplevelsen av at mobilen er solid og forseggjort er derimot svært viktig (for noen, ink. meg). Man skal ikke undervurdere opplevelsen av noe, selv om det ikke alltid stemmer med virkeligheten.

 

Forøvrig syntes jeg mobiltelefoner generelt er veldig solid. Jeg er i hovedsak "snill" med telefonen min for å unngå mikroskopiske riper. Hadde jeg først vært interessert i en mobiltelefon som skulle tåle noe nevneverdig misbruk, så hadde jeg valgt noe helt annet. Kvalitet er med andre ord av en ganske lav prioritet så lenge den er over et visst nivå hvor telefonen tåler vanlig bruk.

 

 

En sjokkerende stor andel av mine venner har jo fin gummi rundt sine iphones for å beskytte den påstått solide konstruksjonen.

 

AtW

 

Akkurat det har nok en del med at det ble gitt ut gratis av Apple i en periode etter "antennagate". Jeg har selv en slik gummikant rundt min iPhone, men det hadde aldri falt meg inn å kjøpe en for egne penger.

Endret av LordErik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke motsatt, større masse fører til større krefter når noe faller. Det er bare en gammel greie at folk forbinner tyngde med at ting er solid. Alternativet til at svært mange bruker plastbeskyttelse er ikke at alle har samme mening, så hvorfor er det noe poeng å sammenlikne med det?

 

AtW

Hvis du tror på det du sier der så kan du kanskje lese litt om gravitasjonskraften.

 

Tyngdekraften er på ca 9,81 m/s2 og den er den samme både for plast, stål glass og aluminium.

 

Det eneste som kan ha en liten påvirkning er luftmotstanden men den har ingenting å si fra høyder på 1-2 meter.

 

Hadde man sluppet telefonene fra ett fly ville nok en aluminiumstelefon landet med en litt høyere fart men ikke mye.

 

Fra en bordkant eller fra hånden din er forskjellen null.

 

Da vet du det....

 

Kanskje du skal lese litt om det selv. Hint: F=m*a, hva tror du skjer med kreftene (F), når massen (m), øker?

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke motsatt, større masse fører til større krefter når noe faller. Det er bare en gammel greie at folk forbinner tyngde med at ting er solid. Alternativet til at svært mange bruker plastbeskyttelse er ikke at alle har samme mening, så hvorfor er det noe poeng å sammenlikne med det?

 

AtW

Hvis du tror på det du sier der så kan du kanskje lese litt om gravitasjonskraften.

 

Tyngdekraften er på ca 9,81 m/s2 og den er den samme både for plast, stål glass og aluminium.

 

Det eneste som kan ha en liten påvirkning er luftmotstanden men den har ingenting å si fra høyder på 1-2 meter.

Poenget er ikke at de skulle falle i ulik hastighet. Men hvordan den tyngre telefonen blir utsatt for større krefter i treffet med underlaget (F=ma)

Lenke til kommentar

Kvalitetsplast skal vel etter boka absorbere støtskader bedre en stål? Da tenker jeg på at skjermen fort kan bli spart for det lille ekstra av krefter som måtte komme.

 

Det blir jo en totalvurdering av hele designet, men det er jo en grunn til at man ikke lager hjelmer i stål, selv om stål er solid.

 

AtW

 

Akkurat det argumentet blir litt feil når en hjelm er spesifikt laget for å bli ødelagt når den blir utsatt for støt. En MC-hjelm er faktisk såpass "skjør" at mister du den i bakken, så skal/bør du kaste den og kjøpe deg en ny. Grunnen til at hjelmer er laget av en kombinasjon av plast (eller fiber) og isopor er fordi de skal gi etter og absorbere energien i støtet framfor at hodet til personen som bruker hjelmen blir utsatt for den. Hadde funket dårlig med et hjelm av stål, selv om den gjerne kunne ha vært hel og fin etter fallet. :p

 

Litt på siden her, men det virker som om dere er veldig opptatt av kvaliteten på mobilene. Kan jeg anta at dere alle går rundt med mobiler ala Sonim XP3300 i lommen? Er det en våt drøm at Samsung lanserer en mobil ala SGII med en fin tykk og beskyttende gummikant rundt? Eller har dere innerst inne et forhold til design dere også? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Grunnen til at hjelmer er laget av en kombinasjon av plast (eller fiber) og isopor er fordi de skal gi etter og absorbere energien i støtet framfor at hodet til personen som bruker hjelmen blir utsatt for den.

På samme måte som man ønsker at dekselet skal absorbere litt av støtet for å beskytte telefonen? ;)

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
Grunnen til at hjelmer er laget av en kombinasjon av plast (eller fiber) og isopor er fordi de skal gi etter og absorbere energien i støtet framfor at hodet til personen som bruker hjelmen blir utsatt for den.

På samme måte som man ønsker at dekselet skal absorbere litt av støtet for å beskytte telefonen? ;)

 

Hehe, men da må du vel ha en mobil som er så fleksibel at den ikke blir bulkete i prosessen? Ala gummi slik man finner på mobiler laget for å tåle en støyt. Personlig er jeg ihvertfall ikke interessert i å kjøpe en mobil i plast sånn at den kan knuse litt, men ikke helt, når jeg mister den. Da koser jeg meg heller med glass og metall så lenge det varer, og kjøper en ny når/hvis den blir ødelagt.

 

Poenget mitt er uansett at jeg ikke helt forstår hvorfor man gidder å diskutere hvilke mobiler som tåler mest av mobiler som generelt tåler veldig lite. Verken iPhone eller tilsvarende mobiler tåler noe særlig, så man må uansett være forsiktig. De er laget for å være noe lunde ripebestandig, og ikke falle fra hverandre i lommen din. Hver gang du mister den i bakken vil det være et sjansespill, enten den er laget av plast eller glass og aluminium. Vil du ha noe som tåler litt, så kjøper man ikke en SGII fordi den er laget av plast. Man kjøper en sånn sak som ser ut som avkommet til en sprettball og en Nokia 3210. :p

Lenke til kommentar

Unnskyld meg. Det foregår så mye diskusjoner på disse sidene om hva som er best av android og Apple. Det er en så gjentagende diskusjon, også når det gjelder PC vs. Mac. DET ER SÅ FORFERDELIG KJEDELIG!!!

 

Hvis man liker Mac, så kjøper man Mac. Hvis man liker Windows, så kjøper man Windows. Skulle man like android, så kjøper man seg det. Alle vet jo at avgjørelsen om hva som er best, ikke er underordnet hva naboens tenåringer måtte mene om det. Mitt valg er valget som er rett for meg når man snakker om mobil. Hva er best? Drit og dra! Det er det jeg som avgjør for MITT bruk.

 

Beklager, måtte bare si det. Bare fortsett trollingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Grunnen til at hjelmer er laget av en kombinasjon av plast (eller fiber) og isopor er fordi de skal gi etter og absorbere energien i støtet framfor at hodet til personen som bruker hjelmen blir utsatt for den.

På samme måte som man ønsker at dekselet skal absorbere litt av støtet for å beskytte telefonen? ;)

 

Hehe, men da må du vel ha en mobil som er så fleksibel at den ikke blir bulkete i prosessen? Ala gummi slik man finner på mobiler laget for å tåle en støyt. Personlig er jeg ihvertfall ikke interessert i å kjøpe en mobil i plast sånn at den kan knuse litt, men ikke helt, når jeg mister den. Da koser jeg meg heller med glass og metall så lenge det varer, og kjøper en ny når/hvis den blir ødelagt.

 

Poenget mitt er uansett at jeg ikke helt forstår hvorfor man gidder å diskutere hvilke mobiler som tåler mest av mobiler som generelt tåler veldig lite. Verken iPhone eller tilsvarende mobiler tåler noe særlig, så man må uansett være forsiktig. De er laget for å være noe lunde ripebestandig, og ikke falle fra hverandre i lommen din. Hver gang du mister den i bakken vil det være et sjansespill, enten den er laget av plast eller glass og aluminium. Vil du ha noe som tåler litt, så kjøper man ikke en SGII fordi den er laget av plast. Man kjøper en sånn sak som ser ut som avkommet til en sprettball og en Nokia 3210. :p

 

Plast gir også etter uten å bli permanent derformert.

 

Jeg skjønner ikke resten av poenget ditt? Fordi mobiler tåler lite, så er det irrelevant hvor mye de tåler? Det er for meg en uforståelig logikk, jo mer de tåler, jo mindre sjangsespill vil det være å miste den, alle mobiler mistes en gang i blant, jo større sannsynlighet for at de tåler det, jo bedre. 3210 er jo et eksempel på en mobil som kanskje ikke ble kjøpt på grunnlag av robusthet alene, men som faktisk tålte å falle i bakken gang på gang. Det er en fordel for en mobil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tror kanskje du skal tenke igjennom den problemstillingwn en gang til. Hvis telefonen f.eks treffer med et hjørne først hjelper det fint lite at plasten gir seg (midlertidig) så lenge skjermen er rigid og ikke lenger passer i "skallet".

 

Jo, det gjør det, fordi det absorberer energi.Mener du at gummibeskytter ikke helper heller?

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...