Gå til innhold

Se hva Apple stjeler fra Android


Anbefalte innlegg

Fullt klar over at iPad er en tablet, hva har det med saken å gjøre? Apple var først med padde-formatet, og de var først ute med multi-touch.

 

Jeg har heller aldri påstått at de fant opp multi-touch, jeg sa de var først ute med det på mobiler og padder, og det stemmer 100%.

 

Ok, hva mener du med "padde-formatet"? Mener du dette? Eller dette?

 

Hvis du definerer "padder" som iPad, kan man likesågodt si at Samsung var først ute med Galaxy Tab-formatet, og var også først med multi-touch, på Tab'er. Og multitouch har forresten vært på tablets siden 1985, som nevnt tidligere...

 

Så, jeg er egentlig litt usikker på hva du vil frem til her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Terrasque

 

Joojoo ble lansert etter iPad og var en gedigen flopp ditt dårlig kamuflerte troll.

 

http://www.pcworld.com/article/193707/joojoo_tablet_disappoints.html

 

At en fotoramme fra en film skal være en forløper til paddeformatet må du lenger ut på troll-landet med.

 

I denne tråden er det visst bare fanatiske pc-troll som får gehør, og hvor bastante påstander uten rot i annet enn et pc-trolls virkelighet blir tatt som fakta. Skal slutte å kaste bort mer tid her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joojoo ble lansert etter iPad og var en gedigen flopp ditt dårlig kamuflerte troll.

 

At en fotoramme fra en film skal være en forløper til paddeformatet må du lenger ut på troll-landet med.

 

JooJoo : Release date March 25, 2010

iPad : Release date Wi-Fi model (U.S.): April 3, 2010

 

 

Og hvordan kan du si at Apple's iPad design er nytt og revolusjonerende, når man ser samme designet i 40 år gamle filmer?

 

Nei, troll kan du sjæl være

 

Edit: så har man jo også http://www.businessinsider.com/ipad-1994-2011-4

Endret av Terrasque
  • Liker 1
Lenke til kommentar

iPad lanseringsdato Norge: 23. desember 2010

Jojoo lanseringsdato: Aldri lansert i norge

 

At han inderen lanserte sin _browser only_ fjøl, uten multitouch, en uke før iPad i USA og dermed har "pioneert" padde-formatet nekter jeg å være med på. Det blir så tynt at du overgår et vanlig troll. Nei, takk for meg.

Lenke til kommentar

At han inderen lanserte sin _browser only_ fjøl, uten multitouch, en uke før iPad i USA og dermed har "pioneert" padde-formatet nekter jeg å være med på. Det blir så tynt at du overgår et vanlig troll.

 

Du mener "unix-baserte fjøl MED multi-touch", right? Og hvorfor teller den mindre enn Apple sin lansering? Fordi Apple skrek høyere?

Lenke til kommentar

At han inderen lanserte sin _browser only_ fjøl, uten multitouch, en uke før iPad i USA og dermed har "pioneert" padde-formatet nekter jeg å være med på. Det blir så tynt at du overgår et vanlig troll.

 

Du mener "unix-baserte fjøl MED multi-touch", right? Og hvorfor teller den mindre enn Apple sin lansering? Fordi Apple skrek høyere?

 

Nei fordi man lever i en illusjon om at Apple fant opp hjulet. Det er brutalt når noen viser dem hva som egentlig skjedde, og det gjør foferdelig vondt å bli dratt tilbake til virkeligheten... ;)

Da er det bedre å dra teppet over hodet og forbli i sin lille boble...

Lenke til kommentar

Nei Apple er sjeldent først teknologimessig.

Men det er vel ikke til å legge under en stol at de i stor grad har dratt igang smartphone- og tabletmarkedet som appelerer til den vanlige mannen i gata, til det det er i dag.

Har noen en link til en smartphone med like fingervennlig GUI, multitouch og samme type gestures som kom ut før iPhone?

Jeg spør fordi jeg faktisk lurer :) Hadde vært interresant å se.

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

Tror ikke det var noen telefoner som hadde multitouch før iPhone, men det var relativt vanlig på tables.

 

Fingervennlig GUI : LG Prada

 

Også : Samsung SGH-F700

 

De kom ut rundt samtidig som første iPhone. Så en iphone-lignende telefon låg i kortene, all teknologien man trengte var der, mobil-firmaer holdt på å eksperimentere med ideer, og en slik telefon ville kommet frem innen relativt kort tid.

 

Apple var først ute, og hovedsaklig grunnet et reklamesirkus uten like + ihuga fans, så overskygget den alt annet.

 

Edit : En ting er viktig å huske, når iPhone først kom, så kunne man ikke installere ekstra programmer på den. Så den var ikke en fullblods smartphone.

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar

Fullt klar over at iPad er en tablet, hva har det med saken å gjøre? Apple var først med padde-formatet, og de var først ute med multi-touch.

 

Jeg har heller aldri påstått at de fant opp multi-touch, jeg sa de var først ute med det på mobiler og padder, og det stemmer 100%.

 

Ok, hva mener du med "padde-formatet"? Mener du dette? Eller dette?

 

Hvis du definerer "padder" som iPad, kan man likesågodt si at Samsung var først ute med Galaxy Tab-formatet, og var også først med multi-touch, på Tab'er. Og multitouch har forresten vært på tablets siden 1985, som nevnt tidligere...

 

Så, jeg er egentlig litt usikker på hva du vil frem til her..

iPad er en "tablet computer", ikke en "graphics tablet". Du ser ut til å blande de to typene "tablets", når du henviser til University of Toronto sin "

" prototyp fra 1985, som er en kapasitiv grafisk tablet - altså en ren input-enhet uten display, som har null til felles med et moderne nettbrett, bortsett fra bruken av kapasitiv touch-teknologi.

 

Informative linker om historikk du kom med tidligere - synd du ikke har satt deg inn stoffet selv... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joojoo ble lansert etter iPad og var en gedigen flopp ditt dårlig kamuflerte troll.

 

At en fotoramme fra en film skal være en forløper til paddeformatet må du lenger ut på troll-landet med.

 

JooJoo : Release date March 25, 2010

iPad : Release date Wi-Fi model (U.S.): April 3, 2010

 

 

Og hvordan kan du si at Apple's iPad design er nytt og revolusjonerende, når man ser samme designet i 40 år gamle filmer?

 

Nei, troll kan du sjæl være

 

Edit: så har man jo også http://www.businessinsider.com/ipad-1994-2011-4

En fullt fungerende iPad ble presentert offentlig i januar 2010 - Apples "problem" var at de måtte produsere flere hundre tusen enheter før release. Akkurat det slapp JooJoo...kan ikke ha vært mange hundre de fikk solgt før de ga opp noen få måneder senere...

 

Mock-ups med et helt annet design, i 40 år gamle filmer blir...noe helt annet, ja. Det samme gjelder den sortmalte trefjølen eller plastplaten fra 1994, som er konseptualisert som et nettbrett ved hjelp av relativt banale bilde-i-bilde videoteknikker - legg merke til at fjølen aldri beveges samtidig som du ser det falske "skjermbildet" som er lagt oppå... ;)

 

Men, vi har jo sett de lekreste matretter komme ut av replikatormaskiner, vi har sett forflytning via transportørstråler, reiser mellom galakser via ormehull og andre nærmest utenkelige ting på film, så det blir nok bare en stor gjesp og ingen ting nytt eller revolusjonerende den dagen noen faktisk gjør noe slikt..."beam me up, Scotty"... ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

 

En fullt fungerende iPad ble presentert offentlig i januar 2010 - Apples "problem" var at de måtte produsere flere hundre tusen enheter før release. Akkurat det slapp JooJoo...kan ikke ha vært mange hundre de fikk solgt før de ga opp noen få måneder senere...

 

Mock-ups med et helt annet design, i 40 år gamle filmer blir...noe helt annet, ja. Det samme gjelder den sortmalte trefjølen eller plastplaten fra 1994, som er konseptualisert som et nettbrett ved hjelp av relativt banale bilde-i-bilde videoteknikker - legg merke til at fjølen aldri beveges samtidig som du ser det falske "skjermbildet" som er lagt oppå... ;)

 

Men, vi har jo sett de lekreste matretter komme ut av replikatormaskiner, vi har sett forflytning via transportørstråler, reiser mellom galakser via ormehull og andre nærmest utenkelige ting på film, så det blir nok bare en stor gjesp og ingen ting nytt eller revolusjonerende den dagen noen faktisk gjør noe slikt..."beam me up, Scotty"... ;)

 

Hva er det egentlig du insinuerer her? At de så apples tablet i januar, rasket sammen en kopi, og fikk sin ut på markedet før apple? Hvis ikke, hva er egentlig relevansen av betraktningen du kommer med?

 

AtW

Lenke til kommentar

Apple var først ute, og hovedsaklig grunnet et reklamesirkus uten like + ihuga fans, så overskygget den alt annet.

 

Haha, hvis det du sier var riktig så hadde jo alle de som kjøpt den blitt råskuffet over å ha kjøpt et dårlig produkt? Sorry, men de redefinerte smartphones og alle andre har måttet leke catch-up.

 

 

Nå er det jaggu bevist med linker og dokumentasjon at nettbrett fantes lenge før ipad, men ser at enkelte fornekter sannheten. Sannheten svir, når man har gått rundt og innbilt seg ting i flere år.

 

Øh, hva er bevist? At en inder lagde en _browser-only_ fjøl og slapp den en uke før ipad? Det sier seg jo selv at Apple var først da, sammenlign funksjonaliteten på Joojoo og iPad. Som nevnt viste Apple et ferdig produkt i januar, da hadde vel neppe indern begynt med Joojoo engang mens Apple var lysår foran. At han kom en uke før lansering med browserbrettet sitt betyr absolutt ingenting.

 

Det er nok bare dere her på forumet som lever i en boble. Skjønner at det blir slitsomt at produktene dere er fanboys av blir satt i skyggen hver sommer, men det får da være måte på...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mock-ups med et helt annet design, i 40 år gamle filmer blir...noe helt annet, ja. Det samme gjelder den sortmalte trefjølen eller plastplaten fra 1994, som er konseptualisert som et nettbrett ved hjelp av relativt banale bilde-i-bilde videoteknikker - legg merke til at fjølen aldri beveges samtidig som du ser det falske "skjermbildet" som er lagt oppå... ;)

 

Nå kan vi nok diskutere om designet er helt annet eller ei, men...

 

Grunnen til at jeg trakk frem de er at Apple sier ikke "De stjeler teknologien fra oss". Apple sier "De stjeler designet og ideene fra oss"..

 

Og da er det etter min mening fullt på sin plass å trekke frem 20+ år gamle konsepter som viser slående lik designer og ideer (tynn, A4 format, svarte rammer, skjerm som dekker mesteparten av fronten, få eller ingen knapper, viser tekst og film interaktivt, og bruk foregår via touch skjerm).

Lenke til kommentar

Apple var først ute, og hovedsaklig grunnet et reklamesirkus uten like + ihuga fans, så overskygget den alt annet.

 

Haha, hvis det du sier var riktig så hadde jo alle de som kjøpt den blitt råskuffet over å ha kjøpt et dårlig produkt? Sorry, men de redefinerte smartphones og alle andre har måttet leke catch-up.

 

 

Nå er det jaggu bevist med linker og dokumentasjon at nettbrett fantes lenge før ipad, men ser at enkelte fornekter sannheten. Sannheten svir, når man har gått rundt og innbilt seg ting i flere år.

 

Øh, hva er bevist? At en inder lagde en _browser-only_ fjøl og slapp den en uke før ipad? Det sier seg jo selv at Apple var først da, sammenlign funksjonaliteten på Joojoo og iPad. Som nevnt viste Apple et ferdig produkt i januar, da hadde vel neppe indern begynt med Joojoo engang mens Apple var lysår foran. At han kom en uke før lansering med browserbrettet sitt betyr absolutt ingenting.

 

Det er nok bare dere her på forumet som lever i en boble. Skjønner at det blir slitsomt at produktene dere er fanboys av blir satt i skyggen hver sommer, men det får da være måte på...

 

Du inrømmer jo selv at apple ikke var først med nettbrett men peker på oss som uvitende da vi påpekte dette faktum.

Lenke til kommentar

 

 

Øh, hva er bevist? At en inder lagde en _browser-only_ fjøl og slapp den en uke før ipad? Det sier seg jo selv at Apple var først da, sammenlign funksjonaliteten på Joojoo og iPad. Som nevnt viste Apple et ferdig produkt i januar, da hadde vel neppe indern begynt med Joojoo engang mens Apple var lysår foran. At han kom en uke før lansering med browserbrettet sitt betyr absolutt ingenting.

 

Det er nok bare dere her på forumet som lever i en boble. Skjønner at det blir slitsomt at produktene dere er fanboys av blir satt i skyggen hver sommer, men det får da være måte på...

 

Ja, høres jo logisk ut, fordi det er kjempetiming å slippe ett slikt produkt samtidig med apple for en ukejnt aktør, vi så jo hvor bra det gikk. Kan du ikke prøve å undersøke litt ting istedet for å komme med disse spekulasjonene dine. Det eneste du gjør er å sette deg selv i ett dårlig lys. Det krever minimalt med research å finne ut at dine spekulasjoner er milevidt fra sanheten. Det er jo ganske så utrolig å se deg kalle andre fanboys når du selv nekter å innse at noen lagde ett liknende prdukt uavhengig av apple og istedet for å faktisk undersøke ting heller bare fabrikerer noe som får ditt fan-produkt til å stilles i ett bedre lys.

 

AtW

Lenke til kommentar

de redefinerte smartphones og alle andre har måttet leke catch-up.

 

Source

As a result of the iPhone's initial inability to install third-party native applications, some reviewers considered the originally-released device to be more akin to a featurephone than a smartphone.

 

Right... Det tok et helt år etter release før App Store var lansert, og før det vet jeg ikke helt om det er riktig å engang kalle den en skikkelig smartphone, let alone si at den redefinerte smartphones.

 

Edit: Og ja, jeg ble faktisk ganske skuffet over hvor begrenset den var. Og enda mer skuffet når jeg fikk prøve en i praksis en periode.

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar

Hjelper lite å være først, når man har et mye dårligere produkt og ingen hører om det.

Da blir man som i dette tilfellet overkjørt kraftig og hensynsløst. Men det er vel akkurat på dette punktet Apple tjener mye, på å gjøre eksisterende ting lettere og bedre.

 

Etter å ha sett noen reviews av Joojoo, hadde jeg ikke ville hatt den om noen kastet den etter meg engang :p Utrolig lite responsiv, og alt hakker nesten mer enn morra mi sin Optimus 2X :o)

Endret av laserlars
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Virker som de fleste her på forumet er født etter 2007. Det er nemlig da Apple lanserte iPhone og totalt endret smartphone-markedet. ALLE har kopiert og hermet etter Apple siden det, enkelte har også brutt patenter og hindres i å komme på markedet på grunn av det. Alle grunn-konsept du ser på din Android telefon kan du takke Apple for. Multi-touch? Gestures? Fantes ikke på mobiler før iPhone.

 

Denne artikkelen er helt sinnssyk, påstår at Apple stjeler software update funksjonen fra Android? Husker jeg oppdaterte min Sony Ericsson OTA i 2002. Google apps? .Mac/MobileMe/iCloud har eksistert siden 2002. Widgets først på android? Ikke få meg til å le! Notification center? Oh hi Growl/OSX.

 

Krystallklart hvem som er fanatikere her ihvertfall... Til syvende og sist er alltid Apple's implementasjoner mer polished og gjennomførte. Er vanligvis folk som er bitre fordi de ikke har råd som mener noe annet.

 

Dagens.... :D

Min telefon kostet mer enn ditt eple da jeg kjøpte den. Min neste telefon blir fra øverste hylle, og der finner man rett og slett ikke epletelefoner.

Apple hermet etter symbian da de lanserte sine ikonbaserte menyer. Dere tror Apple oppfant dette, men det er uvitenhet.

Og hadde bare ikke LG prada kommet parallelt med iphone, så skulle jeg iallefall vært tilbøyelig til å diskutere emnet.

Apple sine implementasjoner mer polished? Gjelder dette også for mms? :D

Mulig Apple var først med multitouch på telefoner, men hvem bryr seg?

Notification center? Hva er egentlig hysteriet rundt dette? Alle grøsser vel med tanke på SE's timescape, der man samlet alle notifikasjoner på en og samme plass, men SE har jo ingen Steve jobs som kunne hause dette opp til det ugjenkjennelige. Gammelt nytt med andre ord. Blitt gjort før. Min Android varsler meg om det meste på en og samme plass, i en meny man drar ned fra toppen av skjermen. Er det Android sin variant av notification center :D

synd jeg ikke kunne trykke flere ganger på pluss tegnet.
Lenke til kommentar

Apple hermet etter symbian da de lanserte sine ikonbaserte menyer. Dere tror Apple oppfant dette, men det er uvitenhet.

Stregt tatt ingen av dem som "oppfant" dette. De hadde eksistert i et par/tre tiår, bare ikke på mobiler. Jeg husker jeg laget en applikasjon - vi kalte det programmer den gangen - når jeg studerte, med nettopp ikon-menyer, og fikk kjeft av foreleseren fordi jeg hadde brukt tid på det og ikke bare kopierte nedtrekksmenyene fra Mac'en...

 

Grensesnitt er evolusjon, og bare unntaksvis revolusjon. Den første Mac'en var en revolusjon, selv om de ikke hadde funnet opp elementene i grensesnittet selv, men kjøpt det av Xerox.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...