Gå til innhold

Se hva Apple stjeler fra Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan sikkert være slik at ikonbasert ui med trykkfølsom skjerm fantes før symbian på pda enheter. Kunne du kanskje linke til en? Men uansett så er ikke en pda en mobiltelefon, og dermed var symbian en revolusjon innen mobiltelefoni da de lanserte et ui som var ikonbasert og beregnet på trykkfølsomme skjermer.

Her en en link til en mobil som hadde ikoner og touchscreen og som ble vist frem som konseptmodell allerede i 1992.

 

http://translate.google.com/translate?hl=en&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.ru&sl=ru&tl=en&u=http://retro-phones.org/publ/retro_obzory_polzovatelej/ibm_simon_gost_iz_budushhego/4-1-0-91

 

Ser man litt på bildene drar man kanskje også kjensel på en slik slider som apple nylig fikk patent på for å låse opp telefonen. IBM brukte slideren for å endre volume, kontrast osv.

Lenke til kommentar

Ja, husker at hver 3. person på gata hadde en IBM Simon.

Folk fikk virkelig øynene opp for smartphones når den kom... njet.

Du får virkelig unnskylde meg nå når jeg ler høyt for meg selv her jeg sitter. Men mener du virkelig at iPhone var de som gjorde smart telefon begrepet kjent? Har du aldri hørt om Symbian? Kan nevne at Nokia hadde langt større markedsandel med sine smart telefoner, enn det Apple har nå. Begrepet smart telefon kom med Symbian. Det er noe alle som er interesserte i mobiltelefoner vet. Du burde lese litt historie...

Lenke til kommentar

Du får virkelig unnskylde meg nå når jeg ler høyt for meg selv her jeg sitter. Men mener du virkelig at iPhone var de som gjorde smart telefon begrepet kjent? Har du aldri hørt om Symbian? Kan nevne at Nokia hadde langt større markedsandel med sine smart telefoner, enn det Apple har nå. Begrepet smart telefon kom med Symbian. Det er noe alle som er interesserte i mobiltelefoner vet. Du burde lese litt historie...

Hvor har jeg sagt at iPhone gjorde smarttelefon begrepet kjent ?

 

Jeg sier at det ikke akkurat var IBM Simon som sperret opp øynene til den vanlige mannen i gata for smartphones, og hvis det får deg til å le høyt så er vel det bare bra :)

 

Vet hva symbian er ja, har hatt det selv, og Simon kjørte ikke dette. I følge wiki var Ericsson R380 første telefon med Symbian, som kom i 2000.

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

Beklager men jeg fikk et inntrykk av at du mente iphone var de som definerte smart telefon begrepet til folk flest. Det var det altså ikke. Etter min mening var det Nokia som inførte dette begrepet selv om de, som du sier, ikke var først ute med en smart telefon. Men Nokia gjorde smart telefonene tilgjengelig (og forståelig) for folk flest. Ikke sikkert alle som hadde en smart telefon fra Nokia var klar over dette, men jeg tro heller ikke alle som kjøpte første iphone så på den som en smart telefon. Det var den da heller ikke ;)

Lenke til kommentar

Som det heter i den gamle slageren: "La dem stjele, fra hverandre"...

 

http://www.youtube.com/watch?v=UGGDnc37MKI

 

Hvorfor skal vi krangle om hvems som var først? Det er da mer interessant hvem som er best. Hvem som laget den første bilen er interessant bare for quiz-forfattere, hvem som lager den beste/billigste/mest driftssikre/populære/[sett inn ditt subjektivt viktigste kriterium her] bilen idag er det som teller når man skal kjøpe bil.

 

Har man et konkurransedyktig produkt trenger man ikke lovens beskyttelse. Har man det ikke så trenger man konkurranse.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

I følge denne listen er ikke Apple så veldig innovative at det gjør noe:

The 15 Most Innovative Companies Of All Time

Det er strengt tatt en liste over hvilke firmaer som har registrert flest patenter. Om patenter nødvendigvis = innovasjon kan diskuteres. Men ja, det er åpenbart at noen firmaer (spesielt IBM) er mest opptatt av å eie innovasjonen, uten at det alltid blir produkter ut av det. Det er som mat i fryseren, kjekt å ha, men litt meningsløst dersom du aldri har tenkt å spise den, bare sørge for at andre heller ikke får spise den.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

I følge denne listen er ikke Apple så veldig innovative at det gjør noe:

The 15 Most Innovative Companies Of All Time

Det er strengt tatt en liste over hvilke firmaer som har registrert flest patenter. Om patenter nødvendigvis = innovasjon kan diskuteres. Men ja, det er åpenbart at noen firmaer (spesielt IBM) er mest opptatt av å eie innovasjonen, uten at det alltid blir produkter ut av det. Det er som mat i fryseren, kjekt å ha, men litt meningsløst dersom du aldri har tenkt å spise den, bare sørge for at andre heller ikke får spise den.

 

Geir :)

 

Eller så kan man gå i Apple sine fotspor, og patentere måten man spiser maten man har i fryseren....

Endret av newnick
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...