Gå til innhold

Se hva Apple stjeler fra Android


Anbefalte innlegg

Nei. Jeg oppfatter ikke forskjellen. Eller jo, jeg oppdager forskjellen. I android så kan widgeten implementeres i hva man måtte ønske, også i et notifikasjons-senter hvis det var ønskelig. Å begrense widgetsen til kun å opptre en spesefikk plass, er en begrensing så stor at jeg skal være villig til å gå med på at det ikke er en kopi av android. Iallefall ikke mer enn en elendig kopi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tydelig at trådforfatter er en smule subjektiv, men men; Sånn er vel journalistikk blitt. Jeg må si jeg liker appleprodukter, da spesielt iPhone. Jeg blånekter ikke for at mye av det som dukker opp på min iPhone har blitt fått en plass i open source-verden. Grunnen til at jeg velger Apple iPhone er at samtlige android-løsninger involverer mer eller mindre grad av oppsett og mekking. Mekking gjør jeg på unix-boksen min, ikke på telefonen. Telefonen skal jeg plukke ut av boksen, sette inn simkort og trykke den i PCen og få den satt opp en gang for alle. iPhone har backup, integrering og synkronisering. Jeg skrev inn ett passord og det var mobileme-passordet. Så hadde jeg bilder, mail og alle kontakter på 2 minutter.

Og før du trykker reply nå og skriver: Jammen det går jo ann på Android også... Ja vist går det ann. Men på langt nær så enkelt. Alle funksjoner på iPhone og flere enn dem går ann. Men jeg orker ikke å kjøre 3part på gudene vet hva. Jeg skal bare ha det til å virke. Det klarer ikke Android :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

iPhone har backup, integrering og synkronisering. Jeg skrev inn ett passord og det var mobileme-passordet. Så hadde jeg bilder, mail og alle kontakter på 2 minutter.

 

Ganske likt som SGS2'en min, med andre ord.. Bortsett fra at jeg slapp å koble den til en PC.

 

Oppsett skjermene var :

 

"Velkommen til Android" -> Språk -> Trådløs oppsett / enable mobil data -> google brukernavn og passord -> Syncronizing....

 

Og det var det. All epost, avtaler, kontakter, og jaggu meg begynte den å dra ned programmer som jeg har kjøpt på min tidligere Android telefon også.

 

 

[humoristisk liksomrant]

Altså, iPhone er sikkert fint det, men jeg vil bare ha en telefon jeg kan bruke. Takler ikke alt det tullet med iPhone.

 

Man må jo koble den til PC'en hele tiden! Hallooo, må da forstå at jeg vil ha en mobil, ikke en dings der jeg må drasse pc'en med meg hele tiden i tillegg! Har også hørt at man kan bare ha et program på'n om gangen!

 

Og at det ikke er noen knapper på den. Hallo, må jo trykke på noe for å bruke telefonen!

 

Hvorfor kan ikke de eplefolka forstå at jeg bare vil ha en telefon jeg kan bruke, og ikke en kombinasjon "kunstverk"/religion med alle slags rare ritualer og begrensninger?

[/humoristisk liksomrant]

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar

Virker som de fleste her på forumet er født etter 2007. Det er nemlig da Apple lanserte iPhone og totalt endret smartphone-markedet. ALLE har kopiert og hermet etter Apple siden det, enkelte har også brutt patenter og hindres i å komme på markedet på grunn av det. Alle grunn-konsept du ser på din Android telefon kan du takke Apple for. Multi-touch? Gestures? Fantes ikke på mobiler før iPhone.

 

Denne artikkelen er helt sinnssyk, påstår at Apple stjeler software update funksjonen fra Android? Husker jeg oppdaterte min Sony Ericsson OTA i 2002. Google apps? .Mac/MobileMe/iCloud har eksistert siden 2002. Widgets først på android? Ikke få meg til å le! Notification center? Oh hi Growl/OSX.

 

Krystallklart hvem som er fanatikere her ihvertfall... Til syvende og sist er alltid Apple's implementasjoner mer polished og gjennomførte. Er vanligvis folk som er bitre fordi de ikke har råd som mener noe annet.

Endret av arokh
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Virker som de fleste her på forumet er født etter 2007. Det er nemlig da Apple lanserte iPhone og totalt endret smartphone-markedet. ALLE har kopiert og hermet etter Apple siden det, enkelte har også brutt patenter og hindres i å komme på markedet på grunn av det. Alle grunn-konsept du ser på din Android telefon kan du takke Apple for. Multi-touch? Gestures? Fantes ikke på mobiler før iPhone.

 

Denne artikkelen er helt sinnssyk, påstår at Apple stjeler software update funksjonen fra Android? Husker jeg oppdaterte min Sony Ericsson OTA i 2002. Google apps? .Mac/MobileMe/iCloud har eksistert siden 2002. Widgets først på android? Ikke få meg til å le! Notification center? Oh hi Growl/OSX.

 

Krystallklart hvem som er fanatikere her ihvertfall... Til syvende og sist er alltid Apple's implementasjoner mer polished og gjennomførte. Er vanligvis folk som er bitre fordi de ikke har råd som mener noe annet.

 

Jeg synes det virker som du bruker forskjellige mål her, når man er "først ute" snakker du da på mobil, eller generelt? Apple var først ute med multi-touch på mobil, men ikke først ute med multitouch. Mens samtidig virker det som du mener tign på android "ikke teller" fordi de har vært ute tidligere på andre plattformer?

 

AtW

Lenke til kommentar

Virker som de fleste her på forumet er født etter 2007. Det er nemlig da Apple lanserte iPhone og totalt endret smartphone-markedet. ALLE har kopiert og hermet etter Apple siden det, enkelte har også brutt patenter og hindres i å komme på markedet på grunn av det. Alle grunn-konsept du ser på din Android telefon kan du takke Apple for. Multi-touch? Gestures? Fantes ikke på mobiler før iPhone.

 

Denne artikkelen er helt sinnssyk, påstår at Apple stjeler software update funksjonen fra Android? Husker jeg oppdaterte min Sony Ericsson OTA i 2002. Google apps? .Mac/MobileMe/iCloud har eksistert siden 2002. Widgets først på android? Ikke få meg til å le! Notification center? Oh hi Growl/OSX.

 

Krystallklart hvem som er fanatikere her ihvertfall... Til syvende og sist er alltid Apple's implementasjoner mer polished og gjennomførte. Er vanligvis folk som er bitre fordi de ikke har råd som mener noe annet.

 

Dagens.... :D

Min telefon kostet mer enn ditt eple da jeg kjøpte den. Min neste telefon blir fra øverste hylle, og der finner man rett og slett ikke epletelefoner.

Apple hermet etter symbian da de lanserte sine ikonbaserte menyer. Dere tror Apple oppfant dette, men det er uvitenhet.

Og hadde bare ikke LG prada kommet parallelt med iphone, så skulle jeg iallefall vært tilbøyelig til å diskutere emnet.

Apple sine implementasjoner mer polished? Gjelder dette også for mms? :D

Mulig Apple var først med multitouch på telefoner, men hvem bryr seg?

Notification center? Hva er egentlig hysteriet rundt dette? Alle grøsser vel med tanke på SE's timescape, der man samlet alle notifikasjoner på en og samme plass, men SE har jo ingen Steve jobs som kunne hause dette opp til det ugjenkjennelige. Gammelt nytt med andre ord. Blitt gjort før. Min Android varsler meg om det meste på en og samme plass, i en meny man drar ned fra toppen av skjermen. Er det Android sin variant av notification center :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes det virker som du bruker forskjellige mål her, når man er "først ute" snakker du da på mobil, eller generelt?

 

Skrev spesifikt at de var først ute på mobil.

 

Apple var først ute med multi-touch på mobil, men ikke først ute med multitouch. Mens samtidig virker det som du mener tign på android "ikke teller" fordi de har vært ute tidligere på andre plattformer?

 

Det er vel ikke det jeg sier i hele tatt? Har du lest artikkelen eller? Se hva Apple stjeler fra Android" lol. Påpeker bare dumheten i det utsagnet, da Android ikke har vært først ute med noe som helst.

Lenke til kommentar

Jeg synes det virker som du bruker forskjellige mål her, når man er "først ute" snakker du da på mobil, eller generelt?

 

Skrev spesifikt at de var først ute på mobil.

 

Apple var først ute med multi-touch på mobil, men ikke først ute med multitouch. Mens samtidig virker det som du mener tign på android "ikke teller" fordi de har vært ute tidligere på andre plattformer?

 

Det er vel ikke det jeg sier i hele tatt? Har du lest artikkelen eller? Se hva Apple stjeler fra Android" lol. Påpeker bare dumheten i det utsagnet, da Android ikke har vært først ute med noe som helst.

 

Jo, det er det du sier, du sier at android ikke var først, fordi det har vært på ikke-mobile systemer før. Det er greit nok at du mener innovasjonen består i å være først på den mobile plattformen, man da bør du være konsekvent, og regne på denne måten både på IOS og android.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke det, artikkelen sier at innovasjon består i å være først. Og da vinner Apple soleklart. De var først med multi-touch smartphone, og de var først med padde. Artikkelen er lagd i bakvendtland.

 

Om du ikke sier det, hvorfor drar du fram masse eksempler fra ikke-mobile systemer for å bevise at android ikke var først?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja men det er jo et ganske vanlig mønster fra den siden. Apple er alltid først, og de er alltid best. Og de som ikke mener det er enten ekstreme fanboys eller misunnelige for at de ikk har råd til et så dyrt å eksklusivt produkt.

Apple er et produkt jeg missliker, mest pga deres holdning til sine kunder, og trangen til å bestemme hva jeg skal få bruke min telefon til. De som klarer å overse dette, har sikkert en helt grei opplevelse med sitt iprodukt. Jeg derimot, trives mye bedre med et fritt alternativ, der jeg setter grenser og ikke en leverandør med $-tegn i øynene. Kombinasjonen av en hw-produsent og en Fw-produsent har vist seg som et glimrende partnerskap, ikke bare i den mobile verden, men også i pc-verdenen. Det er en løsning som fungerer, og friheten til å velge er et must for meg.

Ser for meg at den dagen pc produsentene går over til windows 8 er noe av denne friheten truet. Kanskje blir det det lille sparket jeg trenger for å gå over til linux på heltid? Hvem vet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

de var først med padde

 

Og du klager på at andre ser ut til å være født i 2007? Du vet at iPad er en tablet, right?

 

Og multi-touch har eksistert siden tidlig 90-tallet.

 

 

 

Edit2:

In 1985, the University of Toronto group including Bill Buxton developed a multi-touch tablet that used capacitance rather than bulky camera-based optical sensing systems.

 

A breakthrough occurred in 1991, when Pierre Wellner published a paper on his multi-touch “Digital Desk”, which supported multi-finger and pinching motions.

 

 

 

Sorry, men jeg klarer ikke lenger ta deg seriøst i det hele tatt. Greit nok at Apple sin reklame sier mye rart (som "We invented multi-touch"), men det sier nå all reklame ("Bruker du AXE vil du bli voldtatt av flere hundre sexy engler").

 

Edit:

Så på ene siden, så sier du at siden en vagt lignende funksjon har eksistert før (men ikke populært før Android tok det i full bruk), så er det ikke kopi av Android, og på den andre siden sier du at Android kopierer fra Apple, fordi det var Apple som gjorde det populært? Hvem var det som sa noe om bakvendtland?

Endret av Terrasque
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@ATWindsor

 

Så det du sier med andre ord, er at her er det kun lov å si at Android er først med ting, selv om det ikke stemmer. Jeg er vel passe dum som prøver å komme med fakta til fanatiske pc-nerder.

 

@Terrasque

 

Fullt klar over at iPad er en tablet, hva har det med saken å gjøre? Apple var først med padde-formatet, og de var først ute med multi-touch.

 

Jeg har heller aldri påstått at de fant opp multi-touch, jeg sa de var først ute med det på mobiler og padder, og det stemmer 100%. De kjøpte teknologien av noen andre, men var først ute på markedet med gode produkt.

 

Bryr meg lite om du tar meg seriøst eller ikke, da du tilsynelatende ikke har lest/forstått noe av det jeg har skrevet.

 

Ler av at ingen hever et øyebryn over tittelen på artikkelen, når Android ikke har vært først ute med en eneste av de funksjonene som er beskrevet. Det går da for f ikke an å stjele noe som allerede er stjålet. Hadde noen postet en "Se hva Android stjeler fra Apple" artikkel hadde det vært fullt kaos her.

Endret av arokh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

*

Ler av at ingen hever et øyebryn over tittelen på artikkelen, når Android ikke har vært først ute med en eneste av de funksjonene som er beskrevet. Det går da for f ikke an å stjele noe som allerede er stjålet. Hadde noen postet en "Se hva Android stjeler fra Apple" artikkel hadde det vært fullt kaos her.

Apple roper jo vær gang noen lager noe som ligner på (stjeler) deres produkter.

 

Så siden Apple ofte besylder alle andre for å stjele fra dem, så syntes jeg ikke overskriften er så mye og heve noe som helst over.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Blunderguff: Roper? De prøver heller å vinkle det som at de gjør det best og at det er nyskapende, selv om det har eksistert på andre plattformer lenge.

Men nå er vel ikke mobilen.no leverandør av Android uansett, så hvorfor vinkle det på denne måten?

 

Selv om jeg egentlig gir blaffen i hvem som kom først, men heller hva som funker best for meg,

synes jeg likevel at artikkelen er direkte feil.

Android kom ikke først med noen av disse punktene de heller.

 

Notification center i iOS5 er det eneste punktet jeg er delvis enig med at er en ripoff fra Android utseendemessig, og er skuffet at Apple ikke har løst dette på en annen måte. Samtidig ser man også likheten fra Growl i OSX.

 

Hva med å ha "Se hva Apple kopierer fra andre mobil OS" - så hadde den vært mer riktig og forfatteren hadde beholdt den negativt ladet overskriften han ønsket seg. Alle er fornøyde.

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

Tror ikke poenget med overskriften er at her har Apple blå kopiert Android sin løsning.

 

Og er vel ingen som sier android var først ute med noe som helst, og vi ser ikke android dra apple inn for retten for dette heller. Men kun at Apple som altid er så orginale og starter altid sine egene revolusjonerende løsninger, har lager noe som lignder veldig på sin største konkurent sitt notification center, det syntes jeg er litt morsomt. Men enig at det kan minne om Growl også :)

 

Vi er her for å diskutere - er slike overskrifter det blir diskusjon av!

 

 

Edit: skrivefeil, er sikkert flere.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Klart, det er vel ikke mye som genererer mer trafikk enn å blesse opp til Android vs iOS-diskusjon. Det er derimot ikke så vanskelig å se at forfatteren enten ikke er veldig nøytral, eller rett og slett ikke vet hva som fantes før Android :p

 

Personlig skulle jeg ønske de kopierte litt mer fra andre OS, som å kunne personliggjøre sin egen homescreen litt mer uten å måtte jailbreake. Ved å tilgjengeliggjøre themes/widgets gjennom Appstore så har de uansett kontroll på at disse tingene fungerer "idiotsikkert" så ikke tante Edna sitter der med skjegget i postkassa.

Lenke til kommentar

@ATWindsor

 

Så det du sier med andre ord, er at her er det kun lov å si at Android er først med ting, selv om det ikke stemmer. Jeg er vel passe dum som prøver å komme med fakta til fanatiske pc-nerder.

 

Nei, det jeg sier er at du bør bruke samme standarder om begge plattformer, du kan ikke først si at apple er nyskapene fordi de var først med noe på mobil, og så si at android ikke er nyskapene fordi funksjonen fantes på noe annet enn mobil før.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...