Gå til innhold

– Diablo III føles best med håndkontrollere (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sier bare at Diablo kom til konsoll. Det var først senere, ja, men det er ingen som har hintet engang at Diablo 3 kommer til konsoll. Og om det så gjør det eller om Diablo 4 kommer til konsoll, har det noe å si så lenge det ikke går ut over PC-versjonen? Det er nesten litt morsomt å se Diablo-fansen. Spill krever å være online? Det er ren katastrofe, men om det gjelder Diablo gjør det ingenting. Nevner noen Diablo og håndkontroll i samme setning er serien dødsdømt i følge mange fans. :p

Lenke til kommentar

For ikke å nevne at Diablo kom til Playstation. ;)

Starcraft kom på N64. Det gjør ikke konsoller brukbart til RTS for det ;) .

Det er jeg helt enig i, men nå er vel sjangeren diablo ligger i noe nærmere hva en konsoll er god på. Er ganske sikker på at man ikke vil tape noe kontroll ved å gå bort fra mus og tastatur og ta i bruk en håndkontroll istedenfor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Har sagt ganske lenge at jeg ville foretrukket D3 om det hadde samme kontrollmetode som dualstick-shooterne (Bastion, Guardian of Light). Dette høres lovende ut. Man kunne gjort det samme ved å la spillet styres som i Bloodline Champions, hvor man bruker wasd for å bevege seg og musa for å sikte.

 

Det eneste jeg mistenker at vil mangle i D3 er at man kan skyte/slå mens man beveger seg, det er jo halve sjarmen med dualstick-metoden.

 

Når det kommer til bekymring om "konsollifisering" av menyer og lignende så bekymrer det meg lite i D3. Er neppe noe kompleksitet som går tapt her, for å si det sånn, det ser ganske simpelt ut allerede.

Lenke til kommentar

Ja, genial tjeneste som ble innført med tvang, ikke lar meg spille single-player spill offline og som slettet alt jeg hadde av steam-spill, patcher, mods, til og med screenshots fordi jeg prøvde å reinstallere når jeg hadde sittet der i tre dager uten å få startet steam engang... ermm.gif Det verste er at hadde dette skjedd med andre og det ikke var steam hadde folk klikket i vinkel og saksøkt alt og alle som har noen som helst kontakt med faenskapen, men siden det er steam går det bra?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Ja, genial tjeneste som ble innført med tvang, ikke lar meg spille single-player spill offline og som slettet alt jeg hadde av steam-spill, patcher, mods, til og med screenshots fordi jeg prøvde å reinstallere når jeg hadde sittet der i tre dager uten å få startet steam engang... ermm.gif Det verste er at hadde dette skjedd med andre og det ikke var steam hadde folk klikket i vinkel og saksøkt alt og alle som har noen som helst kontakt med faenskapen, men siden det er steam går det bra?

 

De fleste i dag er på nett 24/7 så mye av problemstillingen din er for de fleste ikke releavant. Det du forklarer mot slutten her må være en bruker feil evnt bug\hardware men tviler. For min del kan jeg koble direkte til steam uansett fra hvilken pc jeg bruker der jeg får tilgang til alle mine spill med en gang, alle spillene ligger da klare, ferdig patchet opp, om jeg legger inn nytt oprativ system kan jeg bare linke steam.exe til partisjonen jeg har steam filene så er alle spillene tilbake med en gangj, i sterk kontrast til innstallerte spill (på gamle måten).

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...