Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutter og selvsikkerhet - motstridende!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på en ting som har irritert meg lenge nå.

 

Ser og leser diverse sjekkemetoder og overhører jenter si at man må være selvsikker og ha glimt i øyet når man skal sjekke opp og bli kjent med ei jente. Og ikke nok med det, man blir lissom servert DEN listen med ting man bør og ikke bør gjøre. Ikke gi henne komplimenter, det viser at du er svak. Ikke vær for desperat, ikke vær for kostbar. Ikke vær for alvorlig, Ikke vær for morsom. Ikke ring dagen etter daten, vis at du gir litt blaffen! Jenter liker litt vågale gutter. Snille gutter får ikke jenta osv osv osv.

 

Blir gal av dette! Og ikke nok med det, men gutter i tenårene har visst ingen problemer med å debutere og få seg kjæreste. Enda det er den alderen hvor man er mest usikker og er veldig nervøs. Motstrider helt det ekspertene sier - at man må være selviskker og hele den 1050-meters lista over hva man må være for å lykkes.

 

Jeg bare lurer!

 

 

 

 

Postet av anonym: 9147192d6c45f53d63fa52e276a5546cPostet av anonym: 9147192d6c45f53d63fa52e276a5546c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønte veldig tidlig at ''regler'' rundt de du vil bli ''bedre kjent med'' er ett håpløst prosjekt. Realiteten er jo dessverre slik at det ikke finnes noen fasit på hvordan man får hvem som helst..

 

''Skal jeg ringe? Skal jeg ikke? Er det masete? Er jeg overlegen? Burde jeg sende sms? Burde jeg vente? Hvor lenge burde jeg vente? Hvor selvsikker burde jeg være? Hvor ydmyk burde jeg være? Er det for tidlig med en sms hvor det står ''jeg liker deg''?''

 

GUD så slitsomt det må være!

 

Syns forøvrig at det blir feil å se på det som en ''lek'', spesielt hvis man faktisk ønsker å se etter mer enn ett engangsknull du aldri skal se igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alder avhenger veldig av hvordan du skal sjekke opp noen - gutter eller jenter. Selvsagt har ikke tenåringsgutter noen problem, de sjekker opp tenåringsjenter! Fins det noe enklere å sjekke opp enn tenåringer? Nei. Det er kjempe lett å få seg kjæreste som tenåring.. hormonene bruser hos begge kjønn, følelser utvikles raskt, de har ikke rukket å bli kresne enda og vite hva de virkelig vil ha osv osv..

 

Voksne derimot, kan være et helvete. Og jo lengre/fler forhold personen har bak seg, vanskeligere er det fordi vedkommende vet så utrolig godt hva de vil ha på forhånd at uansett hvor selvsikker og hvor riktig du spiller kortene så har du ikke det h*n ønsker.

 

Den beste metoden er uansett å være seg selv. Ingen vits så sette opp et skuespill om en man ikke er, for det vil komme frem en dag alikevel og personen vil da se et menneske h*n ikke forelsket seg i. Drit i alle tipsene man leser om i blader/ser på filmer. Følg hjerte, gjør det som føles riktig, feiler du.. ja.. får du prøve igjen, da var nok ikke den personen den riktige alikevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De færreste vet hvem seg selv er, så det blir fort et ganske flåsete tips.

 

 

Å være seg selv eller vite hvem man er til det dypeste er to helt forskjellige ting. Å være seg selv har den meningen at man ikke forandrer sin personlighet fordi man tror det vil dra flere damer/menn, men at man tiltross fortsetter å være den man alltid har vært/er på det tidspunktet (siden personligheten forandres med årene p.g.a livserfaring og slikt).

 

Om man ikke vet hvordan man skal være seg selv så trenger man hjelp.

Lenke til kommentar

Alle tilpasser sin egen personlighet ovenfor andre, hele tiden, enten bevisst eller ubevisst, i enhver relasjon. Å gjøre det samme ovenfor det motsatte kjønn, i et forsøk på å høyne sin egen attraksjon, er verken spesielt dumt eller feil, men kun en forlengelse av et allerede eksisterende sosialt spill. Det viktigste er at individet selv vet det, og kan fatte et riss av konsekvensene. Den arrogante casanovaen på byen og den snille stesønnen er like mye av selvet, som alt annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tusenvis av gutter, og jenter, tolker ordene "vær deg selv" helt feil.

 

Det betyr ikke at du skal vise den usikre og sjenerte gutten inni deg og blotte deg helt følelsesmessig. Det har vel ikke fungert så langt? Men, det betyr heller ikke at du skal påta deg en falsk rolle slik mange råd vil ha det til. Det er et skuespill som på et eller annet tidspunkt vil bli avslørt, og vil i mellomtiden kun fungere så lenge man klarer å spille rollen. Og det klarer kun de færreste. I tillegg bør man også da ha en plan for når skuespillet er over. Veldig få tenker så langt.

 

Det eg synes er viktig er å få frem de positive sidene. Ikke skjul de dårlige(i det minste ikke så det blir kunstig), men fremhev de positive. Vær i tillegg åpen, ærlig om deg selv og gjerne litt vågal ved å presse noen grenser og prøve nye ting.

 

I tillegg er det viktig å tilpasse seg selskapet noe. Det er ingenting falskt eller kunstig i det. Det er slik folk er, og som enkelte virkelig bør lære seg.

 

For eks, er man på en jobbfest så krever det andre samtaleemner enn når du er på fest med kompisene dine(i tillegg krever det naturligvis ofte forskjellig kleskode, oppførsel og gjerne et snev av dannelse). Er man skikkelig datanerd så er det ikke alltid like interessant, eller positivt, å prate om hvor mange timer man bruker på spilling hver dag eller hvilket nivå man har oppnådd(etter utallige timer med spilling hver dag). Driver man med motorsport er det ikke sikkert at det er interessant å høre om den nye giren som gav såååå mye bedre girutveksling på turtall mellom 2400-3200.

 

Lykke til :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bedre enn å være seg selv og ikke få en sjanse i det hele tatt.

 

Å være seg selv uten å anstrenge seg for å virke mer interesant, er rett og slett ubrukelig tips.

Man trenger ikke lyve om hele sin personlighet, bare være mer tøff i trynet enn det man egentlig er.

 

Nå er det jo ikke det vi sier heller. Like ubrukelig tips og be fyren om å "bli en annen".

 

Anstrenge seg mer for å bli mer interessant er noe helt annet enn å legge opp et skuespill som gjør at personen virker som noe helt annet enn det han egentlig er.

 

Så et godt tips fra Flimzes: Anstreng deg for å bli mer interessant for de rundt deg, men det behøver ikke innebære å legge opp et manus :)

Lenke til kommentar

Hei, jeg lurer på en ting som har irritert meg lenge nå.

 

Ser og leser diverse sjekkemetoder og overhører jenter si at man må være selvsikker og ha glimt i øyet når man skal sjekke opp og bli kjent med ei jente. Og ikke nok med det, man blir lissom servert DEN listen med ting man bør og ikke bør gjøre. Ikke gi henne komplimenter, det viser at du er svak. Ikke vær for desperat, ikke vær for kostbar. Ikke vær for alvorlig, Ikke vær for morsom. Ikke ring dagen etter daten, vis at du gir litt blaffen! Jenter liker litt vågale gutter. Snille gutter får ikke jenta osv osv osv.

 

Blir gal av dette! Og ikke nok med det, men gutter i tenårene har visst ingen problemer med å debutere og få seg kjæreste. Enda det er den alderen hvor man er mest usikker og er veldig nervøs. Motstrider helt det ekspertene sier - at man må være selviskker og hele den 1050-meters lista over hva man må være for å lykkes.

 

Jeg bare lurer!

 

 

 

 

Postet av anonym: 9147192d6c45f53d63fa52e276a5546cPostet av anonym: 9147192d6c45f53d63fa52e276a5546c

 

Vet nøyaktig hva du mener. Min strategi er simpelthen å drite i alle slike råd. Det gir meg ikke "noe", men det gir meg heller ikke de problemene som følger med. Og så slipper jeg å føle meg som en slagsvare.

Endret av stud27
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...