Gå til innhold

Final Fantasy XIII-2 har fått dato (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var blant de få som synes XIII var et av de beste i serien og er overlykkelig for at nytt spill i samme setting og - aller viktigst - med det samme kampsystemet.

 

Jeg leser at de har forsøkt å imøtegå noe av kritikken med å legge til byer der man kan gå rundt og snakke til tilfeldige folk. Greit nok, men problemet mitt er at dette i 99% av tilfellene er helt meningsløst. Noe av det jeg likte med XIII var at man ikke følte seg tvunget til å gå rundt og høre på folk snakke om sine virtuelle trivialiteter bare fordi det er en 1% sjanse for at personen gir deg en sjelden gjenstand.

 

Uansett, dette er kjøp på dag 1 uansett mottagelse.

Lenke til kommentar

Jeg også er en av de som faktisk synes FF13 var en av de bedre FF spillene,selv om exploring var et hinder fram til Gran pulse så synes jeg spillet var ekstremt godt gjort,bra combatt,fet grafikk,nice lvl system,utfordrende bosser.

 

jeg kommer til og kjøpe FF13-2 når det dukker opp i hyllene på lanserings dagen.

Etter det er lansert så er zero excuses for SE angående VS.kjøpes til ps3 ofcourse.

Lenke til kommentar

Square Enix kan dra ditt peppern gror.

Kan ikke lage spill for fem flate ører lenger.

Alle de dyktige folkene har forlatt square og de dyktige som er igjen blir pisset på av Square mens de sier.

( Hva er dette for noe en side quest og et simpelt ff kampsystem,,

Kast det vekk med en gang , her skal det vere fjortiss gameplay masse tapping av A og X knappen teite transformers guder og endeløse linjære veier )

-_-

Lenke til kommentar

Problemene med XIII i mine øyne var:

-Illusjonen av valg. Crystarium systemet måtte følges til punkt og prikke. En og annen node som stikker et punkt unna allfarvei, er ikke valg.

-Historien. Rett og slett klønete fortalt. Uten "kompendiet" hadde man null peiling på hva som skjedde selv om man virkelig prøvde å få med seg dialogen som utspant seg mellom karakterene. Man trenger en karakter som kan fortelle litt når du kommer til en slik ny verden. En karakter som gir referanser og svar til deg som spiller. Dette var hovedproblemet og mitt største problem med spillet.

-Spillet er for lineært. Ja, jeg holdt ut til Gran Pulse, og jeg tok også siste bossen. Men tilogmed på Gran Pulse ble jeg skuffet over hvor lite Square Enix hadde lagt inn av eksteoppdrag til spillet. P.g.a. historien om det personlige båndet mellom karakter og summons (eidolons), var det heller ikke plass til noen hemmelige av disse.

-Våpenoppgraderingen synes jeg ikke ga mening. Jeg vil heller loote og finne bedre, enn å oppgradere et av de første jeg finner i spillet helt til spillet er over. Dette var en nyvinning i spillet som jeg rett og slett synes feilet.

-Karakterene. UFF!! Eneste jeg likte var Lightning og Sazh. Og eneste grunnen til at jeg likte Lightning var at hun kjeftet litt på drittungene Vanille og Hope.

 

Ting jeg likte:

-Grafikken. Muligens den peneste grafikken jeg har sett på konsoll noengang.

-Kampsystemet dog noe hindret av oppgraderingene i crystariumet. Det er raskt, det finnes mange kombinasjoner og flere bosser (bl.a. siste) bød på en skikkelig utfordring.

-Karakteren Sazh virket til tider oppriktig troverdig.

 

Jeg elsker Final Fantasy (spesielt 4,6,7 og 8), men jeg er jaggu ikke sikker på om jeg kommer til å kjøpe XIII-2. Jeg kjøpte X-2, som var oppfølgeren til et spill jeg mener er bedre enn XIII, og det var ikke et kjøp jeg minnes med stolthet for å si det mildt. Håper selvsagt på at jeg tar grundig feil, og at neste kapittel i Lightnings historie er en grandios spillopplevelse.

Lenke til kommentar

 

-Våpenoppgraderingen synes jeg ikke ga mening.

 

HAhah ja dette var jo helt latterlig kjedelig og meningsløst, kan de ikke bruke noe mere spennende som spheres eller magi istedet.

Det mest kjedeligst upgraderings systemet jeg har vert på i hele mitt liv innen rpg !!

 

Glad du faktisk ikke er over posetiv som de fleste som kjøper alt med Final Fantasy og Call of Duty you name it,

 

Men som du sier, det var sykt bra film snutter og mye godteri for øynene synd at alt annet feilet,

Gjør som meg selg det tilbake til gamestop rett etter du kjøper det , jeg fikk 400 kr tilbake , og fyren bak kassen ga meg et tilfredstillende gliss og sa at jeg var ikke den eneste ^^

Lenke til kommentar

Problemene med XIII i mine øyne var:

-Illusjonen av valg. Crystarium systemet måtte følges til punkt og prikke. En og annen node som stikker et punkt unna allfarvei, er ikke valg.

-Historien. Rett og slett klønete fortalt. Uten "kompendiet" hadde man null peiling på hva som skjedde selv om man virkelig prøvde å få med seg dialogen som utspant seg mellom karakterene. Man trenger en karakter som kan fortelle litt når du kommer til en slik ny verden. En karakter som gir referanser og svar til deg som spiller. Dette var hovedproblemet og mitt største problem med spillet.

-Spillet er for lineært. Ja, jeg holdt ut til Gran Pulse, og jeg tok også siste bossen. Men tilogmed på Gran Pulse ble jeg skuffet over hvor lite Square Enix hadde lagt inn av eksteoppdrag til spillet. P.g.a. historien om det personlige båndet mellom karakter og summons (eidolons), var det heller ikke plass til noen hemmelige av disse.

-Våpenoppgraderingen synes jeg ikke ga mening. Jeg vil heller loote og finne bedre, enn å oppgradere et av de første jeg finner i spillet helt til spillet er over. Dette var en nyvinning i spillet som jeg rett og slett synes feilet.

-Karakterene. UFF!! Eneste jeg likte var Lightning og Sazh. Og eneste grunnen til at jeg likte Lightning var at hun kjeftet litt på drittungene Vanille og Hope.

 

Ting jeg likte:

-Grafikken. Muligens den peneste grafikken jeg har sett på konsoll noengang.

-Kampsystemet dog noe hindret av oppgraderingene i crystariumet. Det er raskt, det finnes mange kombinasjoner og flere bosser (bl.a. siste) bød på en skikkelig utfordring.

-Karakteren Sazh virket til tider oppriktig troverdig.

 

Jeg elsker Final Fantasy (spesielt 4,6,7 og 8), men jeg er jaggu ikke sikker på om jeg kommer til å kjøpe XIII-2. Jeg kjøpte X-2, som var oppfølgeren til et spill jeg mener er bedre enn XIII, og det var ikke et kjøp jeg minnes med stolthet for å si det mildt. Håper selvsagt på at jeg tar grundig feil, og at neste kapittel i Lightnings historie er en grandios spillopplevelse.

 

Litt enig at historien kunne vært fortalt bedre.. man måtte følge med og tenke endel til tider for å få endene til å møtes. Samtidig ble spillet laget lineært med hensikt for å fortelle historien i riktig rekkefølge og for at de fleste skulle få den med seg. Om de lykkes med den biten kan vel diskuteres i det uendelige. XIII-2 skal visst være mer åpent for utforsking.

 

At det er lite ekstra oppdrag er jeg uenig i, det vel noe sånt som 65 oppdrag hvis jeg ikke husker feil. Men det føles kanskje lite ut, siden alt foregår i Gran Pulse, så og si, pluss at oppdragene er relativt like hvis du ser bortifra vansklighetsgrader. XIII må vel ha den minste verden man kan utforske i FF serien etter FF VII hvertfall? Har ikke prøvd noen av spillene før 7'rn.

 

Våpen oppgraderingen var bra syns jeg, men kanskje mest egnet for de som setter seg ordentlig inn i spillet (syns selv at det var rotete i starten). Looting er kanskje mer for en random \ casual spiller. De første våpnene man finner \ kjøper er heller ikke de beste i end-game, så man må spille endel for å få kremen, som i tidligere FF spill.

Ellers vel karakterene ganske på trynet ja.. utenom Hope og Lightning, som oppfører seg ganske normalt. Typisk cheezy japansk.. syns det har blitt værre og værre.

 

Kampsystemet er også innovativt, likte det veldig godt. Raskt som du sier.. men hindret av Crystarium? Nei. Grunn til at man har få valgmulighter er for at man skal bruke de forskjellige karakterene til enhver tid da de har forkjellige skills (halve poenget med Paradigme systemet). Hvertfall fram til man bortimot har maxet ut Crystariumet til alle sammen.. Ellers er jo siste boss ingen utfordring hehe. Det er endel fiender i end-game som er mye vanskligere (som blir barnemat etter nok grinding og man har det beste gearet).

 

Nå skal ikke jeg fortelle deg hva du skal like og ikke like, men spillet er laget som det er, men hensikt, å jeg syns de traff ganske godt. Man kan ikke sette seg ned med FF XIII å forvente at det skal være likt som X eller VIII. De sa klart å tydlig at de har prøvd seg på en ny retning i FF serien. Så får vi jo bare se hvordan XIII-2 blir.

Ellers er vel X-2 største bommerten i FF serien sammen med XII, eller er det bare meg? :p

Lenke til kommentar

At det er lite ekstra oppdrag er jeg uenig i, det vel noe sånt som 65 oppdrag hvis jeg ikke husker feil.

Ok, jeg tok ikke alle, men jeg tok sikkert 40 av dem. Mest fordi jeg synes de var en slags copy/paste oppdrag jeg finner i alle de evinnelige mmospillene jeg misliker. Jeg googlet dem for å være på den sikre siden, og når det viste seg at det som også stod igjen var "gå dit og drep"-oppdrag, la jeg bort spillet.

 

Våpen oppgraderingen var bra syns jeg, men kanskje mest egnet for de som setter seg ordentlig inn i spillet (syns selv at det var rotete i starten). Looting er kanskje mer for en random \ casual spiller.

 

Ja, for første gang i FFs historie ble jeg en "casual". Jeg fikk vel nest beste våpenet for en del av karakterene (*sjekker savefilen min opp mot gamefaqs*). Jeg prøvde å sette meg inn i spillet, og prøvde til stadighet om å overbevise meg selv om at jeg synes spillet var bra. Og det går bare så langt. Når du deler ut brorparten av hovedhistorien til spillet ditt som tekst i menyen, har du gjort en feit blemme som spillutvikler. Det fungerer kun hvis det er snakk om ekstrainformasjon for de som vil gjøre et dypdykk i spillet.

 

Raskt som du sier.. men hindret av Crystarium?

...

Ellers er jo siste boss ingen utfordring hehe.

 

Hindret av crystarium på den måten at karakterene dine blir slik de må bli bli. Alle som har makset ut sine crystarium i hele verden har de samme FF XIII karakterene. Det synes jeg er en dårlig idè. Det blir selvsagt lettere å utvikle og balansere for de som lager spillet, og på den måten så føles det litt... kjedelig. Prøvde å ordlegge meg riktig, og det er egentlig det jeg føler. Det er litt av problemet jeg har; jeg synes det ble kjedelig. Og venter du med å ta sisteboss til du har maxet ut statsene første gang, så får du jo et nivå til på crystariumet så en gang må du jo ta bossen uten absolutt alle ferdighetene spillet åpner etter det. Men jeg kan se at hvis du har makset karakterene så mye som mulig før du tar sistebossen første gang, så er den nok et par-tre hakk lettere enn når jeg jeg fikk my ass handed to me 10 ganger på rad :cry:

 

Nå skal ikke jeg fortelle deg hva du skal like og ikke like, men spillet er laget som det er, men hensikt, å jeg syns de traff ganske godt.

 

QFT og i like måte ;)

 

Man kan ikke sette seg ned med FF XIII å forvente at det skal være likt som X eller VIII. De sa klart å tydlig at de har prøvd seg på en ny retning i FF serien. Så får vi jo bare se hvordan XIII-2 blir.

Ellers er vel X-2 største bommerten i FF serien sammen med XII, eller er det bare meg? :p

 

Ja, de tok en sjanse og en ny retning med FF XIII, og det skal de ha honnør for. Jeg håper 13 del 2 blir knallbra. Som sagt så digger jeg FF-serien, selv om det for min del ikke har vært mange lyspunkt de siste 10 årene. Problemet mitt med FF XII var at de må ha drukket masse hjemmebrent før de fant ut hvem som skulle være hovedpersonen i det spillet. Vaan?!! Wtf! Den mest interessante personen og det åpenbare valget til hovedperson er jo Balthier. Han er jo "sky pirate". En del fetere enn en foreldreløs gutt som vil bli "sky pirate".

Endret av almazy
Lenke til kommentar

At det er lite ekstra oppdrag er jeg uenig i, det vel noe sånt som 65 oppdrag hvis jeg ikke husker feil.

Ok, jeg tok ikke alle, men jeg tok sikkert 40 av dem. Mest fordi jeg synes de var en slags copy/paste oppdrag jeg finner i alle de evinnelige mmospillene jeg misliker. Jeg googlet dem for å være på den sikre siden, og når det viste seg at det som også stod igjen var "gå dit og drep"-oppdrag, la jeg bort spillet.

 

Våpen oppgraderingen var bra syns jeg, men kanskje mest egnet for de som setter seg ordentlig inn i spillet (syns selv at det var rotete i starten). Looting er kanskje mer for en random \ casual spiller.

 

Ja, for første gang i FFs historie ble jeg en "casual". Jeg fikk vel nest beste våpenet for en del av karakterene (*sjekker savefilen min opp mot gamefaqs*). Jeg prøvde å sette meg inn i spillet, og prøvde til stadighet om å overbevise meg selv om at jeg synes spillet var bra. Og det går bare så langt. Når du deler ut brorparten av hovedhistorien til spillet ditt som tekst i menyen, har du gjort en feit blemme som spillutvikler. Det fungerer kun hvis det er snakk om ekstrainformasjon for de som vil gjøre et dypdykk i spillet.

 

Raskt som du sier.. men hindret av Crystarium?

...

Ellers er jo siste boss ingen utfordring hehe.

 

Hindret av crystarium på den måten at karakterene dine blir slik de må bli bli. Alle som har makset ut sine crystarium i hele verden har de samme FF XIII karakterene. Det synes jeg er en dårlig idè. Det blir selvsagt lettere å utvikle og balansere for de som lager spillet, og på den måten så føles det litt... kjedelig. Prøvde å ordlegge meg riktig, og det er egentlig det jeg føler. Det er litt av problemet jeg har; jeg synes det ble kjedelig. Og venter du med å ta sisteboss til du har maxet ut statsene første gang, så får du jo et nivå til på crystariumet så en gang må du jo ta bossen uten absolutt alle ferdighetene spillet åpner etter det. Men jeg kan se at hvis du har makset karakterene så mye som mulig før du tar sistebossen første gang, så er den nok et par-tre hakk lettere enn når jeg jeg fikk my ass handed to me 10 ganger på rad :cry:

 

Nå skal ikke jeg fortelle deg hva du skal like og ikke like, men spillet er laget som det er, men hensikt, å jeg syns de traff ganske godt.

 

QFT og i like måte ;)

 

Man kan ikke sette seg ned med FF XIII å forvente at det skal være likt som X eller VIII. De sa klart å tydlig at de har prøvd seg på en ny retning i FF serien. Så får vi jo bare se hvordan XIII-2 blir.

Ellers er vel X-2 største bommerten i FF serien sammen med XII, eller er det bare meg? :p

 

Ja, de tok en sjanse og en ny retning med FF XIII, og det skal de ha honnør for. Jeg håper 13 del 2 blir knallbra. Som sagt så digger jeg FF-serien, selv om det for min del ikke har vært mange lyspunkt de siste 10 årene. Problemet mitt med FF XII var at de må ha drukket masse hjemmebrent før de fant ut hvem som skulle være hovedpersonen i det spillet. Vaan?!! Wtf! Den mest interessante personen og det åpenbare valget til hovedperson er jo Balthier. Han er jo "sky pirate". En del fetere enn en foreldreløs gutt som vil bli "sky pirate".

 

Du er en ekte FF fan ! :D

Lenke til kommentar

Jeg synes FFXIII er at av de beste spillene til denne konsollgenerasjon og at Square-Enix fortsatt lager spill med gjennomgående god kvalitet.

 

Det synes jeg altså, men gidder jeg ta den diskusjonen for ente gang? Nei. Det har ikke ført noen steder før og det kommer ikke til å gjøre det nå. Ingen kommer til å konvertere noen til sin egen smak uansett, så man kan like godt slutte å kaste bort tiden, spille det man liker og holde kjeft. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg synes FFXIII er at av de beste spillene til denne konsollgenerasjon og at Square-Enix fortsatt lager spill med gjennomgående god kvalitet.

 

Det synes jeg altså, men gidder jeg ta den diskusjonen for ente gang? Nei. Det har ikke ført noen steder før og det kommer ikke til å gjøre det nå. Ingen kommer til å konvertere noen til sin egen smak uansett, så man kan like godt slutte å kaste bort tiden, spille det man liker og holde kjeft. :thumbup:

 

Da burde du teste Xenoblade Chronicles

 

Jeg tror ikke alle er irritert over FF 13 , det er bare at den gammle FF fansen er irritert og lei over at de eneste FF spillene de får som er i nerheten av gamle spill er på DS og PSP og remakes ,

 

Vi vill bare ha et ordentlig Final Fantasy spill med ny historie grafikk og lyd.

De kan styre så langt ut av deres eget serie de vill,

men kan de ikke lage no nytt til den åpenbare store fansen som har støttet FF opp til FF X.

 

De har ivertfall tid til det siden de laget 3 spill av FF 13 ,

 

If it aint broke dont fix ,

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Da burde du teste Xenoblade Chronicles

...

If it aint broke dont fix ,

 

Xenoblade kan lett anbefales til alle som synes de ikke har spilt bra JRPG på noen år. Det var artig å spille litt på Nintendoen igjen, og hvis du klarer deg uten HD grafikk kan Xeneblade Chronicles by på det meste av godsaker. Gode gamle Lost Odyssey til XBOX funker også fortsatt hvis man ikke har testet ut det enda.

Lenke til kommentar

Vær så snill, ikke en oppfølger til, vi så alle hva som skjedde med forrige oppfølger, X-2...

Jeg elsker FF-serien, men oppfølgere og spin-offs som Kingdom hearts og masse andre jalla FF-spill får meg til å regelrett spy.

Vennligst bring tilbake Squaresoft, først da kan vi virkelig se gode gamle FF igjen.

Lenke til kommentar

Jeg er å en av de som likte FFXIII=)

storyen synes jeg var bra og engasjerende. jeg ble sittende et par timer ja, å det var gjennom hele spillet noe som skulle gjøres slik at du ble drevet fram. enig med at crystarium systemet var linjert og ikke mange muligheter, men hvis du tenker på spillet fra start til sistebossen uten grinding osv så måtte man tenke litt på hvilken class man skulle ha de forskjellige folkene som.

synes også de skulle tatt tilbake muligheten av å bytte folk under kamp for å få enda mere taktikk og slik at du får bruke classene fult ut.

men jeg er også en av de som mener at FFX er det beste spillet. synes det spillet var mer engasjerende etter du hadde spilt det ferdig.

sjønner ikke hvorfor noen hær sier at storyen var vanskelig å få tak på, menmen.

en annen ting det er verdt og nevne er at FFXIII prøvde å gi et bilde av en stor verden, men feilet totalt siden man aldri fikk muligheten til og utforske det, men det er jo noe de tydeligvis skal fikse i denne oppfølgeren.

 

enig med spartapus=)

hvis ikke det er forandring i spill, hva er da vitsen med å lage nye. å man kan jo bare fortsette å spille sin FF undling til det kommer noe man er fornøyd med. for det er nemlig det som er best med FF serien. ALLE har et yndlingsspill som man kan ta frem nårsomhelst å spille å man går aldrig lei av det. eneste er vel de som vil ha bedre grafikk å slikt men da har man missfårstått hva serien er=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...