Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis dette ryktet er sant blir det kjøp første dagen 1080p? ja takk.

Virker spennende, men veldig skeptisk til at det kommer en ny Nexus med en liten oppdatering, noe versjonsnummeret de refererer til indikerer.

Nexus har som kjent kommet ved større endringer; 2.1 (jan 2010), 2.3 (des 2010) og 4.0 (des 2011).

 

Neste Nexus antar jeg vil komme med Android 4.2

Har ikke hørt noen rykter om neste versjon Android, bortsett fra forslag på hva det neste navnet (Key Lime Pie) skal være- så kan hende det ikke kommer noen ny Nexus med det første - eller er det noen rykter jeg ikke har fått med meg?

Endret av deep750
Lenke til kommentar
Hvis dette ryktet er sant blir det kjøp første dagen 1080p? ja takk.

Virker spennende, men veldig skeptisk til at det kommer en ny Nexus med en liten oppdatering, noe versjonsnummeret de refererer til indikerer.

Nexus har som kjent kommet ved større endringer; 2.1 (jan 2010), 2.3 (des 2010) og 4.0 (des 2011).

 

Neste Nexus antar jeg vil komme med Android 4.2

Har ikke hørt noen rykter om neste versjon Android, bortsett fra forslag på hva det neste navnet (Key Lime Pie) skal være- så kan hende det ikke kommer noen ny Nexus med det første - eller er det noen rykter jeg ikke har fått med meg?

Mange sier jo at de skal komme med 5 devicer i løpet av dette året. Vi har fått 2.

Men ryktebørsen er ganske het rundt det her så man tar vel alt med en klype salt.

Lenke til kommentar
Hvis dette ryktet er sant blir det kjøp første dagen 1080p? ja takk.
Virker spennende, men veldig skeptisk til at det kommer en ny Nexus med en liten oppdatering, noe versjonsnummeret de refererer til indikerer. Nexus har som kjent kommet ved større endringer; 2.1 (jan 2010), 2.3 (des 2010) og 4.0 (des 2011). Neste Nexus antar jeg vil komme med Android 4.2 Har ikke hørt noen rykter om neste versjon Android, bortsett fra forslag på hva det neste navnet (Key Lime Pie) skal være- så kan hende det ikke kommer noen ny Nexus med det første - eller er det noen rykter jeg ikke har fått med meg?

 

Uansett er jeg gira. Det jeg savner med Nexusen er stor lagringskapasitet (helst mulighet til SD-kort), litt mer RAM og en kraftigere prosessor. Hvis det kommer en 5'' 1080p skjerm, jizzer jeg faktisk!

 

---

Edit:

Det er forsåvidt altfor tidlig å komme med 4.2, det er ikke mer enn 2 mnd siden 4.1 ble gitt til yakju-brukere.

Endret av Werchio
Lenke til kommentar

5 tommer blir for stort til at jeg skal kjøpe en evt. Nexus 2, og skulle navnet bli "Galaxy Nexus 2" er det som å skyte seg selv i foten. Blir vel neppe det navnet da om HTC skal lage den, men uansett.

 

4,6", 720/1080p, 2GB RAM, Snapdragon 4 Pro eller hva den nå heter, 32GB internminne, støtte for minnekort, 8MPx kamera og Android 4.2/5.0 så er jeg med på en deal :)

Lenke til kommentar
5 tommer blir for stort til at jeg skal kjøpe en evt. Nexus 2, og skulle navnet bli "Galaxy Nexus 2" er det som å skyte seg selv i foten. Blir vel neppe det navnet da om HTC skal lage den, men uansett. 4,6", 720/1080p, 2GB RAM, Snapdragon 4 Pro eller hva den nå heter, 32GB internminne, støtte for minnekort, 8MPx kamera og Android 4.2/5.0 så er jeg med på en deal :)

 

Hvorfor vil det være å skyte seg selv i foten hvis de kaller den nexus 2?

Hadde iallefall ønsket større plass, kanskje en 4.8'' skjerm og en del mer RAM. Det som er litt kjedelig med nexusen er at skjermen egentlig er 4.3-4.4 hvis man ikke regner med tilbake, hjem og nylig kjørte apps-knappene. Synes forsåvidt ikke at Samsung lager så fine mobiler, jeg er mest gira på HTC iallefall!

Doro hadde dog vært en fin produsent!

Lenke til kommentar

Hvorfor vil det være å skyte seg selv i foten hvis de kaller den nexus 2?

 

Kanskje å ta litt hardt i, men en av tingene jeg synes gjør Google-telefonene unik er navnene, synes også at de ødela det litt ved å legge til 'galaxy' i Galaxy Nexus. Men det har jo sånnsett nada å si på selve telefonen.

 

Tja, kaaaanskje nexus 2, men ikke galaxy nexus når man tenker på hva "nexus".

 

There you go!

Lenke til kommentar

Har ikke vært innom denne tråden siden jeg flasha i sommer. Har hatt JB siden da, og blitt ganske "lei" telefonen. Merket helt i starten at flyten var mye bedre, men syns den har blitt tregere etter hvert og vurderer en reset av tlf. Batteritiden er også en god del dårligere enn den var på ICS.

 

Noen som har lyst å vise meg homescreen deres, med hvilken bakgrunn og widget dere bruker? Trenger noe nytt og fresht, har brukt standard bakgrunn siden dag en :D

Lenke til kommentar

Har ikke vært innom denne tråden siden jeg flasha i sommer. Har hatt JB siden da, og blitt ganske "lei" telefonen. Merket helt i starten at flyten var mye bedre, men syns den har blitt tregere etter hvert og vurderer en reset av tlf. Batteritiden er også en god del dårligere enn den var på ICS.

 

Noen som har lyst å vise meg homescreen deres, med hvilken bakgrunn og widget dere bruker? Trenger noe nytt og fresht, har brukt standard bakgrunn siden dag en :D

Sånn her ser min ut om dagen.

CM10+franco kernel og Dark Jelly theme - Wallpaper er hentet via "Razr M wallpapers" appen på playstore.

HKfP4.png

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Akkurat nå kjører jeg stock 4.1.1 med beautiful widgets og powertoggles. Tenkte jeg skulle costumize telefonen litt i helgen med å bruke en luncher og litt andre ikon, hvis jeg rekker å gjøre det, skal jeg legge ut bilder av hvordan det blir! :)

1283362.jpeg

1283364.jpeg

Endret av Werchio
Lenke til kommentar

Akkurat nå kjører jeg stock 4.1.1 med beautiful widgets og powertoggles. Tenkte jeg skulle costumize telefonen litt i helgen med å bruke en luncher og litt andre ikon, hvis jeg rekker å gjøre det, skal jeg legge ut bilder av hvordan det blir! :)

1283362.jpeg

1283364.jpeg

 

Bra :) Hva går beautiful widgets og powertoggles ut på? Alt ser ganske likt ut som jeg har det, har bare et par mapper og apps, samt aWeather widget.

Lenke til kommentar

Akkurat nå kjører jeg stock 4.1.1 med beautiful widgets og powertoggles. Tenkte jeg skulle costumize telefonen litt i helgen med å bruke en luncher og litt andre ikon, hvis jeg rekker å gjøre det, skal jeg legge ut bilder av hvordan det blir! :)

1283362.jpeg

1283364.jpeg

 

Bra :) Hva går beautiful widgets og powertoggles ut på? Alt ser ganske likt ut som jeg har det, har bare et par mapper og apps, samt aWeather widget.

 

Powertoggles er en widget der du kan legge til diverse ting du vil justere på, f.eks i mitt tilfelle lysstyrke, wifi og at jeg kan se batteri i prosent. Du kan også legge til flashlight, bluethooth, 3G, synkronisering, at apper får bruke lokasjonen din, og hotspot (tror jeg). Du kan også justere fargene på bakgrunnen og fargen når "tingen" er aktivert/deaktivert. Samme som android sin bar, bare med mange flere justeringer! Det andre fine er at du kan justere størrelsen på den fra 1x1 til 4x4 (eller 6x6 hvis du bruker en tablet).

 

Beautiful widgets viser deg været (og klokke, hvis du vil). Du kan laste ned egne skins til den. Du kan se BW på bilde 1 helt oppe til høyre, og på bilde 2, helt nede.

 

Powertoggles er gratis på google play, men BW koster 20 kroner eller noe, jeg lastet den ned fra tpb da jeg syntes at det ble dumt å betale så mye for en vær-widget.

 

Hvis du også bruker tpb kan du bare laste ned en filutforsker til å installere den, f.eks ES File Explorer, selv anbefaler jeg den. Eneste du trenger å gjøre er å legge til den nedlastede .apk filen på telefonen, finne den med en filutforsker og trykke på den/installere den. Det kan være at du må huke av "installer applikasjoner som ikke er lastet ned fra google play", om du ikke har gjort dette fra før, men dette får du beskjed om å gjøre når du installerer den.

 

Ble litt uoversiktlig dette, håper du forstår alt som står der! He-he

 

Werchio.

 

---

Edit:

Hvis du skulle være av de som tar avstand fra piratkopier kan jeg anbefale deg å kjøpe HD widgets på google play illøpet av morgendagen. Kommer til å koste 1.50 frem til klokken 20.00-21.00 :)

 

Her har du linken!

Endret av Werchio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...