Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd Android ved flere anledninger, men aldri helt blitt fortrolig med OSet. Kanskje det er formfaktoren på telefonen som er problemet?

 

...synes skjermen er for stor, plassering av knapper er ikke helt optimalt, og jeg savner enkelheten i iOS. Mange skryter av at man kan gjøre hva man vil med Android, og kudos til de som faktisk utnytter denne muligheten. Jeg har ikke behov for den og da er kanskje Android litt "overkill", og iOS er iallfall ingen begrensning.

 

Ja, nå skal jeg tilbake til Apple og kjøpe iPhone 5. :)

Lenke til kommentar

 

Skjønte ikke helt vitsen med det der. Google Now er like meningsløst, bare at jeg må snakke Engelsk til den.

 

Da har du missforstått, det er flere punkter der, som faktisk hjelper på at du får opp flere ting i Google Now. At søkemotor er satt til google, at du sjekker inn på steder osv. Godt forklart i tråden jeg linka til:)

Lenke til kommentar

Google Now er faktisk genialt. Det er en tjeneste jeg nok kommer til å savne (men bare litt) på iPhone.

 

Grunnen til at jeg mener skjermen er i overkant stor, er at om jeg skal betjene telefonen med én hånd, er en del av skjermen så langt unna at når jeg holder telefonen i høyre hånd og skal betjene skjermen i øvre venstre hjørne, er ikke mine hender store nok til å komfortabelt nå dit.

 

I tillegg liker jeg ikke måten knappene på siden av telefonen er plassert og konfigurert. Okay, så er det kanskje en kombinasjon av hardware og software, og det KAN hende det finnes telefoner med Android som passer meg bedre.

 

Nå har jeg prøvd iPhone (i lang tid) og Android (en stund), og for meg fungerer iPhone bedre. :)

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg mener skjermen er i overkant stor, er at om jeg skal betjene telefonen med én hånd, er en del av skjermen så langt unna at når jeg holder telefonen i høyre hånd og skal betjene skjermen i øvre venstre hjørne, er ikke mine hender store nok til å komfortabelt nå dit.

 

Så hvordan vil det bli å nå toppen av iPhone 5 som har fått en halv tomme større skjerm i høyden, ikke bredden, og det vil bli stort.

 

Jeg derimot liker Android fordi jeg missliker at Apple snoker i mitt privatliv, og samler "alt" av informasjon og gir det til FBI (ja, det er sant at Apple gir info til FBI for en jeg kjenner har en fil med 1 million brukere av 27 millioner og han har funnet noen han kjenner der).

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg mener skjermen er i overkant stor, er at om jeg skal betjene telefonen med én hånd, er en del av skjermen så langt unna at når jeg holder telefonen i høyre hånd og skal betjene skjermen i øvre venstre hjørne, er ikke mine hender store nok til å komfortabelt nå dit.

 

Så hvordan vil det bli å nå toppen av iPhone 5 som har fått en halv tomme større skjerm i høyden, ikke bredden, og det vil bli stort.

 

Jeg derimot liker Android fordi jeg missliker at Apple snoker i mitt privatliv, og samler "alt" av informasjon og gir det til FBI (ja, det er sant at Apple gir info til FBI for en jeg kjenner har en fil med 1 million brukere av 27 millioner og han har funnet noen han kjenner der).

Jaja.. google samler ikke inn noe på deg nei :p

Dessuten var den listen ikke hentet fra FBI sin pc, men fra ett utgiverfirma. http://arstechnica.com/apple/2012/09/publishing-firm-ios-udid-leak-came-from-us-not-the-fbi/

Greit å undersøke litt før man blint tror på noe en kompis sier.

Lenke til kommentar

Vet at Google også samler info, men har hørt mye mer tullball rundt det med Apple.

Ta f.eks Google Now. Den samler info, men gir den tilbake som tips til reiserute til jobben etc.

Apple derimot gjør ikke så mye med infoen de samler, da jeg ikke har lest om noe lignende.

 

Lista er faktisk hentet fra FBI, men det kan hende FBI har fått tak i lista på sin egen måte ETTER at lista ble leaket.

 

Men jeg orker ikke å lage en stor diskusjon ut av dette. Det får kara på ITavisen ta seg av.

Lenke til kommentar
Så hvordan vil det bli å nå toppen av iPhone 5 som har fått en halv tomme større skjerm i høyden, ikke bredden, og det vil bli stort.

 

Jeg tror det kommer til å gå greit, da skjermen er noe mindre enn Galaxy Nexus' sin skjerm. Den er litt kortere, men samtidig en del smalere. Jeg kan fortsatt holde RUNDT iPhone, mens jeg bruker tommelen på skjermen. Det er for meg litt vanskelig på Galaxy Nexus.

Lenke til kommentar

Skjønte ikke helt vitsen med det der. Google Now er like meningsløst, bare at jeg må snakke Engelsk til den.

 

Da har du missforstått, det er flere punkter der, som faktisk hjelper på at du får opp flere ting i Google Now. At søkemotor er satt til google, at du sjekker inn på steder osv. Godt forklart i tråden jeg linka til:)

 

Hva kan den hjelpe deg med da f.eks? Hvordan får jeg opp navigasjon o.l? Eneste jeg får opp er været, og det jeg spør etter, HVIS jeg har OSen på englesk...

Lenke til kommentar

2012-09-13-10.44.28.png

cm-10-20120911-EXPERIMENTAL-maguro-M1.zip

 

Nå skjønner jeg hvorfor jeg har savnet CyanogenMod egentlig. Greit, stock Android er kos men darnit, det er noe helt eget med CM.

Brukt "M1" i et døgn nå og det er veldig veldig brukbart. Har kun hatt en bug så langt og det er 6200: “Settings” FC when pressing “set up input methods” button.

Endret av b-real
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2012-09-13-10.44.28.png

cm-10-20120911-EXPERIMENTAL-maguro-M1.zip

 

Nå skjønner jeg hvorfor jeg har savnet CyanogenMod egentlig. Greit, stock Android er kos men darnit, det er noe helt eget med CM.

Brukt "M1" i et døgn nå og det er veldig veldig brukbart. Har kun hatt en bug så langt og det er 6200: “Settings” FC when pressing “set up input methods” button.

 

Bruker du CM10? Hvor har du fått bakgrunnen din fra forresten? :)

Lenke til kommentar
cm-10-20120911-EXPERIMENTAL-maguro-M1.zip

 

Nå skjønner jeg hvorfor jeg har savnet CyanogenMod egentlig. Greit, stock Android er kos men darnit, det er noe helt eget med CM.

Brukt "M1" i et døgn nå og det er veldig veldig brukbart. Har kun hatt en bug så langt og det er 6200: “Settings” FC when pressing “set up input methods” button.

Bruker du CM10? Hvor har du fått bakgrunnen din fra forresten? :)
Yes sir, installerte i går denne "milestone" releasen.

 

Bakgrunnen er en av CyanogenMod sin wallpaper, følger med når du installerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...