Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faktisk så er jeg så heldig som kan uttale meg på dette punktet.

 

Jeg er en innkjøper for Lefdal.

Her får vi selvfølgelig teste alle produktene før vi kjøper og har de i eie i 1 uke omtrent.

Jeg har prøvd ALLE telefoner på markedet.

Jeg mener at GN er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bedre enn One X, men det er en personlig mening.

Flere av mine kolleger er helt enig, GN er den beste telefonen på markedet.

 

er det noen som kan komme med et utfyllende svar på hvorfor jeg skal velge nexus istedenfor andre telefoner. og kan noen si hva som er så mye bedre på nexus, enn det er på one x eller s2?

 

Byggekvaliteten

Brukeropplevelsen

Kurvet skjerm

Bedre skjerm (Jeg foretrekker det mørkt)

Bedre lydkvalitet i musikkspiller

Tåler mer (Snakker av erfaring)

Bedre design (Personlig)

Bedre lydkvalitet i samtaler

Utrolig rask til å ta bilder

Meget kjapp nettleser

Bedre batteri

 

Imponert over din første post, der du bare kom med en hel masse påstander uten en eneste begrunnelse. Tror ikke jeg ville kjøpt telefon av deg.

 

Angående punktene du ramser opp som bedre i GN enn One x...

 

Byggekvaliteten: Uenig, helstøpt polycarbonat er supreme greier. Fin kvalitet og tåler mye med lav vekt.

 

Brukeropplevelsen: Til dels enig, vanilla android 4 er bra greier. Likevel tror jeg mange som liker eyecandy vil foretrekke sense...

 

Kurvet skjerm: Enig, smart trekk.

 

Bedre skjerm: Uenig, opplever skjermen på one x som mye crispere. Forsåvidt også en utbredt oppfatning hvis man googler litt.

 

Bedre lydkvalitet i musikkspiller. Totalt uenig, one x er nok en av telefonene jeg har hatt med suverent best lyd, i begge mine sennheiser-headset.

 

Tåler mer: Tvilsomt... riper i polycarbonet vil også vises dårligere.

 

Bedre deisgn: som du sa, rent subjektivt, altså hvis du mener utseende. Jeg er uenig, synes one x i hvit er mye penere. Synes også den ligger bedre i hånden.

 

Bedre lydkvalitet i samtaler: Igjen helt uenig, knall kvalitet på one x. Heller ikke noe problem på gn dog, så jevngode kanskje, men...

 

Utrolig rask til å ta bilder: Ja, sant, men å åpne aplikasjonen går raskere på one x, og resultatet blir som oftest bedre... Samt noen andre "kule" features på one x' kameradel.

 

Meget kjapp nettleser: Minst like rask i one x.

 

Bedre batteri: Tjah... det er vel 1750mah i gn og 1800 mah i one x, men brukstiden opplever jeg som jevngod.

 

Se forøvrig min post lengre oppe hva jeg synes om de to telefonene. Knallgode begge to, ingen tvil.

Og hvis noen er i tvil om jeg burde uttale meg; ja jeg har eid begge telefonene, og ja jeg har testet en hel masse telefoner oppigjennom tiden, jeg har blant annet jobbet som mobiltester i amobil (bare søk på gamle artikler) og jobbet i telebutikken et par år...

 

Det som skal nevnes at er at GN er den beste lyd-telefonen. Dette står i flere tester/målinger etc. One X har en dedikert musikk-chip med denne yter kun 345prm. GN sin yter 546rpm. Uansett, nå er jeg laaangt over middels lydinteressert og har et meget godt gehør.

Lenke til kommentar

sitter å leser litt akkurat nå, og på papiret ser det jo ut som SGN har bedre skjerm enn one X og S forsåvidt.

SGN har bare blåtann 3.0 mens one x har 4.0, vet ikke hvor mye den forskjellen utgjør men.

men one x har bedre prosessor enn det SGN har da, men dette er jo på papiret, vet ikke hvordan dette føles i virkeligheten.

og minne så har ikke jeg bruk for 32 gb. så det bryr jeg meg ikke om.

front kameraet er jo like bra mens bak kameraet så har one x 8 pixler mot 5 hos SGN.

 

mye ganske likt, men ifølge den testen jeg leste (leste ikke noen test egentlig bare specs.) så er jo one x bedre, men synes det er ganske lite som skiller da.

Lenke til kommentar

Flere fæle design valg på S3 i mine øyne. Grufull home knapp, glossy plastikk bak deksel, hvordan de har lagt høyttaleren ved kamera og noe med hvor mye avrunding den har i forhold til størrelsen som får den til å se merkelig ut. Dog kan det ha noe med at den er i hvitt.

 

Lurer på om dette med Android beam er kompatibelt med android beam? Skulle gjerne hatt mye av den DLNA funksjonaliteten som GS3 får på Nexusen også, med 3 samsung TVer i huset.

Lenke til kommentar

Eg hadde satt megapris på litt hjelp med unlocking av bootloader her. Tenkte å få nexus over på googleversjon og teste 4.0.4. Sidan S3 var nok eit teknobeist pakka inn i lego gidder eg ikkje bytte med det første.

 

Eg får ikkje installert rett driver slik at eg får kjøyrt fastboot oem unlock kommandoen. Eg har installert SDK og adb. men når eg kjøyrer den kommandoen får eg "waiting for device". I devicemanager får eg android 1.0 med gul trekant øverst, tyder på feil driver. Er det nokon her som veit kor eg kan finne korrekt driver?

 

har prøvd denne: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1379875

 

 

takk for alle svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...