Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Irriterer meg av at vi alle er eiere av den beste telefonen på markedet.

 

Då kan du få kjøpe min. Undertegnede er rimeleg uenig i utsagnet ditt.

 

Helsing kommende s3-eiger

 

Forklar deg gjerne bedre. Er ikke nesten ingen negative punkter med denne telefonen. Samsung S II er grusom. S III blir sikkert ganske lik.

 

Jeg regner selvfølgelig med at du vet at dette er en telefon for spesielt interesserte Android horer.

Endret av Benkern
Lenke til kommentar

Nå orker jeg ikke google dette, og jeg understreker at jeg ikke er 100% sikker på å huske riktig. Men jeg synes å huske at vanlig praksis er at man ikke kan angre dersom det foreligger grunn til å tro at man burde angret tidligere.

Kanskje litt klønete skrevet, men jeg er litt preget av å ha vært oppe hele natten. Poenget er:

 

Man kan se på telefonen hvor mange ganger den har vært ladet, hvor mange timer den har vært i bruk, osv. Hvis man så sender den inn på 13. dagen, og den har vært i bruk hele døgnet, med 3-4 timer tale hver dag og ladning flere ganger hver dag, må man kunne mene kunden kunne funnet grunnen til hvorfor han angret tidligere. Antall ladesykluser osv vil jo bety at produktet ikke lengre er helt som nytt...

 

Synes bare å huske jeg leste en greie om det i forbindelse med forbrukerrådet en gang.

 

å lese i norske lover er jo "pain in the ass" ettersom det er så vanskelig skrevet og man må bla seg fram og tilbake for å lese hele loven, så jeg tok utklipp fra en butikk som har skrevet om angrerett loven, og forenklet den:

 

Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).

Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den.

All produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg.

Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss.

Produktet sendes tilbake til oss, om mulig i originalemballasje, sammen med angrerettskjema (som ligger vedlagt på ordrebekreftelsen du fikk på e-post).. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

Angreretten gjelder ikke for CD-plater, DVD-plater, VHS-kassetter eller datamaskinprogrammer når forseglingen på produktet er brutt. Gjelder heller ikke for Collect@Store da dette er et butikksalg og ikke et rent internettsalg. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner eller andre produkter kjøpt med abonnement i våre varehus.

Ved kjøp av produkter i elektronisk format (lyd- eller bildeopptak, datamaskinprogram, wordfiler, pdf-filer og lignende.) faller retten til å angre bestillingen bort i det du har mottatt den elektroniske forsendelsen med filen på din server. Angreretten gjelder heller ikke for tidsbestemte ytelser, som kinobilletter, eller for varer som forringes raskt, som for eksempel blomster."

Lenke til kommentar

Hvorfor det?

Jeg hadde gn og kjøpte one x. Joda, skjermen er litt finere å se på, og den har mere innebygget minne. Den ligger også litt bedre i hånden.

 

Ellers var da gn like fin og grei. Noen av stock android apps er bedre enn i htcs mystiske løsninger. Selv om jeg synes sense generelt er bra og pent, samt har noen fine widgets, kjører jeg ikke rosie launcheren, men nova. Vurderer å flashe en vanilla rom, grunnet noen særegenheter i sense, og for at stock galleri og music skal kjøre knirkefritt. Det er både plusser og minuser med det hele.

 

Fornøyd med one x? Ja

Fornøyd med GN? Ja, det var jeg også.

Ville jeg byttet for annet enn utseendet på den? Neppe... Byttet bare fordi jeg var i Singapore og der kostet den 3750 kroner kontant :)

Lenke til kommentar

Faktisk så er jeg så heldig som kan uttale meg på dette punktet.

 

Jeg er en innkjøper for Lefdal.

Her får vi selvfølgelig teste alle produktene før vi kjøper og har de i eie i 1 uke omtrent.

Jeg har prøvd ALLE telefoner på markedet.

Jeg mener at GN er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bedre enn One X, men det er en personlig mening.

Flere av mine kolleger er helt enig, GN er den beste telefonen på markedet.

Lenke til kommentar

Faktisk så er jeg så heldig som kan uttale meg på dette punktet.

 

Jeg er en innkjøper for Lefdal.

Her får vi selvfølgelig teste alle produktene før vi kjøper og har de i eie i 1 uke omtrent.

Jeg har prøvd ALLE telefoner på markedet.

Jeg mener at GN er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bedre enn One X, men det er en personlig mening.

Flere av mine kolleger er helt enig, GN er den beste telefonen på markedet.

 

er det noen som kan komme med et utfyllende svar på hvorfor jeg skal velge nexus istedenfor andre telefoner. og kan noen si hva som er så mye bedre på nexus, enn det er på one x eller s2?

Lenke til kommentar

Faktisk så er jeg så heldig som kan uttale meg på dette punktet.

 

Jeg er en innkjøper for Lefdal.

Her får vi selvfølgelig teste alle produktene før vi kjøper og har de i eie i 1 uke omtrent.

Jeg har prøvd ALLE telefoner på markedet.

Jeg mener at GN er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bedre enn One X, men det er en personlig mening.

Flere av mine kolleger er helt enig, GN er den beste telefonen på markedet.

 

er det noen som kan komme med et utfyllende svar på hvorfor jeg skal velge nexus istedenfor andre telefoner. og kan noen si hva som er så mye bedre på nexus, enn det er på one x eller s2?

 

Byggekvaliteten

Brukeropplevelsen

Kurvet skjerm

Bedre skjerm (Jeg foretrekker det mørkt)

Bedre lydkvalitet i musikkspiller

Tåler mer (Snakker av erfaring)

Bedre design (Personlig)

Bedre lydkvalitet i samtaler

Utrolig rask til å ta bilder

Meget kjapp nettleser

Bedre batteri

Lenke til kommentar

Faktisk så er jeg så heldig som kan uttale meg på dette punktet.

 

Jeg er en innkjøper for Lefdal.

Her får vi selvfølgelig teste alle produktene før vi kjøper og har de i eie i 1 uke omtrent.

Jeg har prøvd ALLE telefoner på markedet.

Jeg mener at GN er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bedre enn One X, men det er en personlig mening.

Flere av mine kolleger er helt enig, GN er den beste telefonen på markedet.

 

er det noen som kan komme med et utfyllende svar på hvorfor jeg skal velge nexus istedenfor andre telefoner. og kan noen si hva som er så mye bedre på nexus, enn det er på one x eller s2?

 

Byggekvaliteten

Brukeropplevelsen

Kurvet skjerm

Bedre skjerm (Jeg foretrekker det mørkt)

Bedre lydkvalitet i musikkspiller

Tåler mer (Snakker av erfaring)

Bedre design (Personlig)

Bedre lydkvalitet i samtaler

Utrolig rask til å ta bilder

Meget kjapp nettleser

Bedre batteri

 

alt det du nevner er nexus bedre i enn s2 og one x?

så kjøper jeg one x så går jeg glipp av alt dette du nevner??

Lenke til kommentar

Faktisk så er jeg så heldig som kan uttale meg på dette punktet.

 

Jeg er en innkjøper for Lefdal.

Her får vi selvfølgelig teste alle produktene før vi kjøper og har de i eie i 1 uke omtrent.

Jeg har prøvd ALLE telefoner på markedet.

Jeg mener at GN er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bedre enn One X, men det er en personlig mening.

Flere av mine kolleger er helt enig, GN er den beste telefonen på markedet.

 

er det noen som kan komme med et utfyllende svar på hvorfor jeg skal velge nexus istedenfor andre telefoner. og kan noen si hva som er så mye bedre på nexus, enn det er på one x eller s2?

 

Byggekvaliteten

Brukeropplevelsen

Kurvet skjerm

Bedre skjerm (Jeg foretrekker det mørkt)

Bedre lydkvalitet i musikkspiller

Tåler mer (Snakker av erfaring)

Bedre design (Personlig)

Bedre lydkvalitet i samtaler

Utrolig rask til å ta bilder

Meget kjapp nettleser

Bedre batteri

 

alt det du nevner er nexus bedre i enn s2 og one x?

så kjøper jeg one x så går jeg glipp av alt dette du nevner??

 

Jeg har både One X og SGS II. Kjøper du en GN får du en bedre telefon. Du vil også få en telefon som "alltid" vil få oppdateringer først.

Lenke til kommentar

...

Du vil også få en telefon som "alltid" vil få oppdateringer først.

Med mindre du har yakjuxw. I skrivende stund har SGSII til kollegene min Android 4.0.3, mens jeg fortsatt sitter på 4.0.2. Ikke noe kjempeproblem, men angrer på at jeg ikke flashet i det jeg fikk mobilen. Nå er det liksom litt pes siden den må wipes i prosessen.

 

Ellers foretrekker jeg vanilla fremfor Sense eller Touchwiz anyday. Dialer på Sense er overlegen, men man overlever uten eller kan bruke annen 3. part også.

 

Edit: Leif ;)

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Irriterer meg av at vi alle er eiere av den beste telefonen på markedet.

 

Då kan du få kjøpe min. Undertegnede er rimeleg uenig i utsagnet ditt.

 

Helsing kommende s3-eiger

 

Forklar deg gjerne bedre. Er ikke nesten ingen negative punkter med denne telefonen. Samsung S II er grusom. S III blir sikkert ganske lik.

 

Jeg regner selvfølgelig med at du vet at dette er en telefon for spesielt interesserte Android horer.

 

Eg har ingenting i mot vanilla android. Det fungerte ganske bra. Det eg slit med er kanskje hardwarefeil som ikkje skal vera der.

 

*dårleg samtalelyd, skurrete, plagsom (kom att frå reperasjon like dårleg)

*klikkeulyd under musikkavspilling (wimp, med standard headsett og koss porta pro)

*latterleg dårleg dekning. Eg har dårleg dekning i mi leiligheit men iphone takler dette fint

*MMS går ikkje, uansett dekning. Det virker ikkje.

*Hakking og lagging, scrolling i nettleser og menyer på telefonen. hakkehakk.

 

Eg har virkelig prøvd å like denne telefonen i og med eg betalte 4700kr for den. Dessverre mislykkes den på heilt elementære ting som samtaler, musikk og mms.

Lenke til kommentar

Eg har ingenting i mot vanilla android. Det fungerte ganske bra. Det eg slit med er kanskje hardwarefeil som ikkje skal vera der.

 

*dårleg samtalelyd, skurrete, plagsom (kom att frå reperasjon like dårleg)

*klikkeulyd under musikkavspilling (wimp, med standard headsett og koss porta pro)

*latterleg dårleg dekning. Eg har dårleg dekning i mi leiligheit men iphone takler dette fint

*MMS går ikkje, uansett dekning. Det virker ikkje.

*Hakking og lagging, scrolling i nettleser og menyer på telefonen. hakkehakk.

 

Eg har virkelig prøvd å like denne telefonen i og med eg betalte 4700kr for den. Dessverre mislykkes den på heilt elementære ting som samtaler, musikk og mms.

 

Høres ut som en defekt telefon du har. Ingen av problemene du har nevnt har jeg på min telefon. Jeg har flashet Yakju 4.0.4 ROM for å slippe å vente i evigheter på oppdateringene fra Google.

 

Har lest her inne at flere sliter med å sende MMS/SMS, men forstår ikke hvorfor det er slik. Selv har jeg Netcom bedrift abonnement, og har aldri hatt problem med MMS eller SMS, hverken på Yakju 4.0.4 ROM eller stock Yakjuxw 4.0.2 ROM.

Det som jeg sliter med på min telefon er at musikk overføring til bluetooth headset ikke fungerer. Ellers så må jeg si at jeg er godt fornøyd med min telefon.

Lenke til kommentar

Faktisk så er jeg så heldig som kan uttale meg på dette punktet.

 

Jeg er en innkjøper for Lefdal.

Her får vi selvfølgelig teste alle produktene før vi kjøper og har de i eie i 1 uke omtrent.

Jeg har prøvd ALLE telefoner på markedet.

Jeg mener at GN er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bedre enn One X, men det er en personlig mening.

Flere av mine kolleger er helt enig, GN er den beste telefonen på markedet.

 

er det noen som kan komme med et utfyllende svar på hvorfor jeg skal velge nexus istedenfor andre telefoner. og kan noen si hva som er så mye bedre på nexus, enn det er på one x eller s2?

 

Byggekvaliteten

Brukeropplevelsen

Kurvet skjerm

Bedre skjerm (Jeg foretrekker det mørkt)

Bedre lydkvalitet i musikkspiller

Tåler mer (Snakker av erfaring)

Bedre design (Personlig)

Bedre lydkvalitet i samtaler

Utrolig rask til å ta bilder

Meget kjapp nettleser

Bedre batteri

 

Imponert over din første post, der du bare kom med en hel masse påstander uten en eneste begrunnelse. Tror ikke jeg ville kjøpt telefon av deg.

 

Angående punktene du ramser opp som bedre i GN enn One x...

 

Byggekvaliteten: Uenig, helstøpt polycarbonat er supreme greier. Fin kvalitet og tåler mye med lav vekt.

 

Brukeropplevelsen: Til dels enig, vanilla android 4 er bra greier. Likevel tror jeg mange som liker eyecandy vil foretrekke sense...

 

Kurvet skjerm: Enig, smart trekk.

 

Bedre skjerm: Uenig, opplever skjermen på one x som mye crispere. Forsåvidt også en utbredt oppfatning hvis man googler litt.

 

Bedre lydkvalitet i musikkspiller. Totalt uenig, one x er nok en av telefonene jeg har hatt med suverent best lyd, i begge mine sennheiser-headset.

 

Tåler mer: Tvilsomt... riper i polycarbonet vil også vises dårligere.

 

Bedre deisgn: som du sa, rent subjektivt, altså hvis du mener utseende. Jeg er uenig, synes one x i hvit er mye penere. Synes også den ligger bedre i hånden.

 

Bedre lydkvalitet i samtaler: Igjen helt uenig, knall kvalitet på one x. Heller ikke noe problem på gn dog, så jevngode kanskje, men...

 

Utrolig rask til å ta bilder: Ja, sant, men å åpne aplikasjonen går raskere på one x, og resultatet blir som oftest bedre... Samt noen andre "kule" features på one x' kameradel.

 

Meget kjapp nettleser: Minst like rask i one x.

 

Bedre batteri: Tjah... det er vel 1750mah i gn og 1800 mah i one x, men brukstiden opplever jeg som jevngod.

 

Se forøvrig min post lengre oppe hva jeg synes om de to telefonene. Knallgode begge to, ingen tvil.

Og hvis noen er i tvil om jeg burde uttale meg; ja jeg har eid begge telefonene, og ja jeg har testet en hel masse telefoner oppigjennom tiden, jeg har blant annet jobbet som mobiltester i amobil (bare søk på gamle artikler) og jobbet i telebutikken et par år...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...