Gå til innhold

Vinterjakke 2011


1993

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vinterparkasen min fra HH kostet rundt 8000, men det er tbh et av de beste kjøpene jeg har gjort. Det er mye ja, men jeg betaler det gledelig for å ha en varm, tørr og god vinter. I tillegg har den en slim og fin form, så ser ikke helt ut som en boks. Verdt hver eneste krone. Så lenge man ikke kjøper ny vinterjakke hvert år, men har den over flere år så synes jeg at man kan se på slike jakker som en investering. Vinteren er tross alt lang og kald her i Norge.

 

Edit: leif.

Endret av Jottnegen
Lenke til kommentar

Off-topic, men anyway, hvor får dere pengene fra? Og hvordan klarer dere å bruke 6000 på en vinterjakke? Jeg liker ikke å bruke 700 på en bukse en gang, får vondt når jeg drar kortet.

700 for en bukse er da ikke akkurat dyrt.

 

Med min inntekt blir det fort dyrt, og jeg liker å bruke pengene mine på andre ting enn å hele tiden ha det nyeste.

Lenke til kommentar

For min del er det ikke snakk om å ha det nyeste (tror det ikke er viktig for de faste her på forumet), men å ha ting som holder.

Betaler gjerne "mye" for en jakke hvis jeg vet at jeg kan ha glede av den flere år fremover.

Kjøpe vinterjakke for 7000,- som varer i 10år, eller kjøpe en ny jakke hver sesong for 1000,-. Det er jo ett kjapt regnestykket det.

Lenke til kommentar

Off-topic, men anyway, hvor får dere pengene fra? Og hvordan klarer dere å bruke 6000 på en vinterjakke? Jeg liker ikke å bruke 700 på en bukse en gang, får vondt når jeg drar kortet.

700 for en bukse er da ikke akkurat dyrt.

 

Med min inntekt blir det fort dyrt, og jeg liker å bruke pengene mine på andre ting enn å hele tiden ha det nyeste.

 

Det blir dyrt i lengden å kjøpe billig drit. Gi beng i trender og kjør heller en mer klassisk stil med klær i god kvalitet. Det er en litt drøy initiell kost, men du sparer i lengden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

å kjøpe klær beregna på finnmarksvidda for å gå med i byen ser IMO latterlig ut, en canada goose jakke er greit men ikke mer liksom...

 

 

hvordan jakke du skal kjøpe er vanskelig å si uten å vite hvordan du kler deg til vanlig. men jeg klarer meg helt fint i en foret skinnjakke hele vintern, skinn krever litt vedlikehold men er jo helt vindtett og holder deg tørr, men er ikke sikkert det passer inn blandt gutta på VGS i bærum da :p

 

men skal du prøve å ta deg ut sånn halvveis drit i å gå i snowboard/skiklær typ. DC shoes etc, du ser dum nok ut når du mest likner en potetsekk på planke i løypa, å overdrive med ei latterlig svær jakke beregna på ekspidisjoner er også poengløst og overkill IMO

Lenke til kommentar

Off-topic, men anyway, hvor får dere pengene fra? Og hvordan klarer dere å bruke 6000 på en vinterjakke? Jeg liker ikke å bruke 700 på en bukse en gang, får vondt når jeg drar kortet.

1. Pengene får jeg fra et fond. Per dags dato er jeg en såkalt "trust fund baby".

 

2. Dette gjør jeg gladelig, for da får jeg sannsynligvis en jakke som varer i noen år.

 

3. 700 kr er ikke spesielt mye for en bukse etter mitt syn.

 

Nå kjenner jeg ikke din klesstil, TS, men jeg drister meg til å anta at en losjakke muligens kan passe. Slike jakker er varme og behagelige, og du slipper samtidig å se ut som en polfarer.

Lenke til kommentar

å kjøpe klær beregna på finnmarksvidda for å gå med i byen ser IMO latterlig ut, en canada goose jakke er greit men ikke mer liksom...

 

 

hvordan jakke du skal kjøpe er vanskelig å si uten å vite hvordan du kler deg til vanlig. men jeg klarer meg helt fint i en foret skinnjakke hele vintern, skinn krever litt vedlikehold men er jo helt vindtett og holder deg tørr, men er ikke sikkert det passer inn blandt gutta på VGS i bærum da :p

 

men skal du prøve å ta deg ut sånn halvveis drit i å gå i snowboard/skiklær typ. DC shoes etc, du ser dum nok ut når du mest likner en potetsekk på planke i løypa, å overdrive med ei latterlig svær jakke beregna på ekspidisjoner er også poengløst og overkill IMO

Så utrolig irriterende å lese.

Lenke til kommentar

Har hatt en litt for "hits for kidz" aktig svart Volcom boblejakke i et par år nå, som er på tide å bytte ut. Grunnen til at jeg har sverget til denne boblejakken i mange år, er rett og slett fordi den er den beste jakken jeg noen gang har hatt! Varm, vind/vann tett osv! deilig å kle på seg om morgenen her i Trondheim når det sludder/snør er 15 minus osv. Også genial å ha på seg etter trening osv.

 

Men i år blir det ny vinterjakke, og i år går jeg for en Canada Goose Expedition. Har slekt i Canada som sender en over. 800 CAN$ ink. alt.

 

Regner med det blir en mørk blå utgave, eller en sort.

 

Til info, nei, pappa betaler ikke. hehe. Når pappa betalte (for maaange år siden), var vel limmiten på maks 1000kr. Merkeklær hadde han ikke troen på. ;-)

Lenke til kommentar

kler meg som vanlig er i bærum,( noe som ikke er rosa bånd og bling i øret). Har losjakke også, men den er altfor lite varm til å holde ut om vinteren! Så det må bli en parkass eller typisk boblejakke, lurte litt på hva som er nytt i år! Btw ja, mor og far betaler. kall meg pappagutt, jeg gir faen :)

Endret av 1993
Lenke til kommentar

kler meg som vanlig er i bærum,( noe som ikke er rosa bånd og bling i øret). Har losjakke også, men den er altfor lite varm til å holde ut om vinteren! Så det må bli en parkass eller typisk boblejakke, lurte litt på hva som er nytt i år! Btw ja, mor og far betaler. kall meg pappagutt, jeg gir faen :)

Jeg håper ikke jeg var slik for 3 år siden....

Endret av Bebeluv
Lenke til kommentar

kler meg som vanlig er i bærum,( noe som ikke er rosa bånd og bling i øret). Har losjakke også, men den er altfor lite varm til å holde ut om vinteren! Så det må bli en parkass eller typisk boblejakke, lurte litt på hva som er nytt i år! Btw ja, mor og far betaler. kall meg pappagutt, jeg gir faen :)

Jeg håper ikke jeg var slik for 3 år siden....

 

Jeg håper ikke jeg har en tankegang som deg om 3 år....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...