Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå sitter jeg her med min Note jeg også :D

 

Var litt høy på pæra og tenkte at det første som skulle gjøres var å roote...men nå som jeg sitter med herligheten i hånden, vet jeg jaggu ikke om jeg tørr...

 

Plutselig ble det alvor

 

Sitter å leser Easiest way to root a Note: http://samsunggalaxy...t-a-Galaxy-Note

 

Ser så lekende lett ut, men tørr jeg???

 

edit: Og hvordan blir det da og oppdatere til f.eks ice cream.... med kies når den tiden kommer?

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Må nok si meg enig med det meste her.

 

Ville forøvrig lagt til VLC remote slik at du slipper å stå opp av sofaen om du skulle byttet det du ser på eller skru opp/ned volum.

Selvfølgelig om du benytter deg av VLC.

 

3G watchdog for å holde kontroll på 3G bruken.

 

Viber/Skype for gratis telefoni i nærheten av trådløsnett (tror forøvrig det er billigere å sende tekstmeldinger via Viber over 3G en det faktisk koster å sende en melding til operatørpris)

 

GO-sms pro om du vil ha slike smileys o.l. når du sender tekstmeldinger

 

Av spill har jeg Death rally om du er så gammel at du husker det fra PC'ens barndom, Lets golf 3 samt Samurais vs Zombies på gratis siden og Reckless racing 2 og Shark dash(en annen type angry birds) på betalsiden

 

Beklager manglen på linker men jeg har ikke lagt de inn med kun navn i stede for hele linken siden forum oppdateringen

Lenke til kommentar

Tips:

 

Samsung Navigator (gratis) er rimelig tett på TomTom Mobile og disse dyre betalløsingene etter sportadisk test av funksjonalitet og kvalitet på tjenestene siste uke her hjemme. Jeg har blitt positivt overasket så langt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kan med 100% sikkerhet fastslå at Gorilla Glass IKKE er ripesikkert! Hatt tlf i en mnd og skjermen har fått masse småriper allerede! Jeg er den forsiktige typen som behandler tlf på meget omtenksomt vis. Alltid alene i lomma, aldri i nærheten av sandkorn og andre uhumskheter. Skuffa. Sgsen klarte seg i over et år uten riper what so ever. Noen som har prøvd noe ripefjerningsmiddel med vellykket resultat?

Det er jo forskjellig hva folk mener med riper, har ikke noe problemer med riper på min iallefall og jeg har aldri brukt beskyttelsesfilm (da dette dreper bruksgleden akkurat som med kondom)

 

Men om jeg løfter telefonen og legger den på skrå mot halogenlyset i taket mitt kan jeg se noen helt hårfine streker på kryss og tvers, dette er IKKE for riper å regne :)

 

Det finnes ikke noe pussemiddel som kan fjerne riper på gorillaglass

Kan med 100% sikkerhet fastslå at Gorilla Glass IKKE er ripesikkert! Hatt tlf i en mnd og skjermen har fått masse småriper allerede! Jeg er den forsiktige typen som behandler tlf på meget omtenksomt vis. Alltid alene i lomma, aldri i nærheten av sandkorn og andre uhumskheter. Skuffa. Sgsen klarte seg i over et år uten riper what so ever. Noen som har prøvd noe ripefjerningsmiddel med vellykket resultat?

Det er jo forskjellig hva folk mener med riper, har ikke noe problemer med riper på min iallefall og jeg har aldri brukt beskyttelsesfilm (da dette dreper bruksgleden akkurat som med kondom)

 

Men om jeg løfter telefonen og legger den på skrå mot halogenlyset i taket mitt kan jeg se noen helt hårfine streker på kryss og tvers, dette er IKKE for riper å regne :)

 

Det finnes ikke noe pussemiddel som kan fjerne riper på gorillaglass

Kan med 100% sikkerhet fastslå at Gorilla Glass IKKE er ripesikkert! Hatt tlf i en mnd og skjermen har fått masse småriper allerede! Jeg er den forsiktige typen som behandler tlf på meget omtenksomt vis. Alltid alene i lomma, aldri i nærheten av sandkorn og andre uhumskheter. Skuffa. Sgsen klarte seg i over et år uten riper what so ever. Noen som har prøvd noe ripefjerningsmiddel med vellykket resultat?

Det er jo forskjellig hva folk mener med riper, har ikke noe problemer med riper på min iallefall og jeg har aldri brukt beskyttelsesfilm (da dette dreper bruksgleden akkurat som med kondom)

 

Men om jeg løfter telefonen og legger den på skrå mot halogenlyset i taket mitt kan jeg se noen helt hårfine streker på kryss og tvers, dette er IKKE for riper å regne :)

 

Det finnes ikke noe pussemiddel som kan fjerne riper på gorillaglass

Kan med 100% sikkerhet fastslå at Gorilla Glass IKKE er ripesikkert! Hatt tlf i en mnd og skjermen har fått masse småriper allerede! Jeg er den forsiktige typen som behandler tlf på meget omtenksomt vis. Alltid alene i lomma, aldri i nærheten av sandkorn og andre uhumskheter. Skuffa. Sgsen klarte seg i over et år uten riper what so ever. Noen som har prøvd noe ripefjerningsmiddel med vellykket resultat?

Det er jo forskjellig hva folk mener med riper, har ikke noe problemer med riper på min iallefall og jeg har aldri brukt beskyttelsesfilm (da dette dreper bruksgleden akkurat som med kondom)

 

Men om jeg løfter telefonen og legger den på skrå mot halogenlyset i taket mitt kan jeg se noen helt hårfine streker på kryss og tvers, dette er IKKE for riper å regne :)

 

Det finnes ikke noe pussemiddel som kan fjerne riper på gorillaglass

Kan med 100% sikkerhet fastslå at Gorilla Glass IKKE er ripesikkert! Hatt tlf i en mnd og skjermen har fått masse småriper allerede! Jeg er den forsiktige typen som behandler tlf på meget omtenksomt vis. Alltid alene i lomma, aldri i nærheten av sandkorn og andre uhumskheter. Skuffa. Sgsen klarte seg i over et år uten riper what so ever. Noen som har prøvd noe ripefjerningsmiddel med vellykket resultat?

Det er jo forskjellig hva folk mener med riper, har ikke noe problemer med riper på min iallefall og jeg har aldri brukt beskyttelsesfilm (da dette dreper bruksgleden akkurat som med kondom)

 

Men om jeg løfter telefonen og legger den på skrå mot halogenlyset i taket mitt kan jeg se noen helt hårfine streker på kryss og tvers, dette er IKKE for riper å regne :)

 

Det finnes ikke noe pussemiddel som kan fjerne riper på gorillaglass

 

Link til pussemiddel?

 

Er foresten temmelig ny her på forumet, og lurer derfor på hvordan jeg kan svare bare en sentning, og ikke hele innlegget :p

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg her med min Note jeg også :D

 

Var litt høy på pæra og tenkte at det første som skulle gjøres var å roote...men nå som jeg sitter med herligheten i hånden, vet jeg jaggu ikke om jeg tørr...

 

Plutselig ble det alvor

 

Sitter å leser Easiest way to root a Note: http://samsunggalaxy...t-a-Galaxy-Note

 

Ser så lekende lett ut, men tørr jeg???

 

edit: Og hvordan blir det da og oppdatere til f.eks ice cream.... med kies når den tiden kommer?

 

Ja verre er det ikke. Bare pass på at du laster ned riktig CF kernel. ICS oppdateringen blir ikke noe stress da du kan oppdatere gjennom Odin på PCen når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg her med min Note jeg også :D

 

Var litt høy på pæra og tenkte at det første som skulle gjøres var å roote...men nå som jeg sitter med herligheten i hånden, vet jeg jaggu ikke om jeg tørr...

 

Plutselig ble det alvor

 

Sitter å leser Easiest way to root a Note: http://samsunggalaxy...t-a-Galaxy-Note

 

Ser så lekende lett ut, men tørr jeg???

 

edit: Og hvordan blir det da og oppdatere til f.eks ice cream.... med kies når den tiden kommer?

 

Ja verre er det ikke. Bare pass på at du laster ned riktig CF kernel. ICS oppdateringen blir ikke noe stress da du kan oppdatere gjennom Odin på PCen når den tid kommer.

 

Ok. det står kernel N7000XXLC1-CL1003701 på in telefon, da er det riktig med den som heter: CF-Root-SGN_XX_OXA_LC1-v5.3-CWM5.zip

 

Er hvertfall den eneste jeg finner med LC1

Lenke til kommentar

Har nå hatt min ikke-rootede Note oppe å gå i 1d 18h 44s, som tilsvarer et døgn og 18 timer om jeg tolker tallene riktig. Batterinivået er på nøyaktig 50 %. Jeg bruker telefonen hele tiden på nett, wordfeud, ringer og smser og surfer, her hjemme også på wifi. Enten er jeg heldig, eller ...? :)

 

 

Nå sitter jeg her med min Note jeg også :D

 

Var litt høy på pæra og tenkte at det første som skulle gjøres var å roote...men nå som jeg sitter med herligheten i hånden, vet jeg jaggu ikke om jeg tørr...

 

Plutselig ble det alvor

 

Sitter å leser Easiest way to root a Note: http://samsunggalaxy...t-a-Galaxy-Note

 

Ser så lekende lett ut, men tørr jeg???

 

edit: Og hvordan blir det da og oppdatere til f.eks ice cream.... med kies når den tiden kommer?

 

Ja verre er det ikke. Bare pass på at du laster ned riktig CF kernel. ICS oppdateringen blir ikke noe stress da du kan oppdatere gjennom Odin på PCen når den tid kommer.

 

Ok. det står kernel N7000XXLC1-CL1003701 på in telefon, da er det riktig med den som heter: CF-Root-SGN_XX_OXA_LC1-v5.3-CWM5.zip

 

Er hvertfall den eneste jeg finner med LC1

 

Det stemmer det. Det er den du skal bruke :)

 

Har nå hatt min ikke-rootede Note oppe å gå i 1d 18h 44s, som tilsvarer et døgn og 18 timer om jeg tolker tallene riktig. Batterinivået er på nøyaktig 50 %. Jeg bruker telefonen hele tiden på nett, wordfeud, ringer og smser og surfer, her hjemme også på wifi. Enten er jeg heldig, eller ...? :)

 

Jeg kan også fint presse ut to dager uten problemer (avhengig av bruk), så det er sånn sett ikke unormalt. Jeg er på Gingerbread igjen nå bare så det er sagt. Bare vent til ICS så blir det enda bedre :)

Lenke til kommentar

En siste oppdatering på batteritid, da jeg nå må lade grunnet en lite reise:

 

40 % etter "2d 8h 48m 46s på batteri", altså to hele døgn og 8 timer, og ennå gjenstår 40 %? Jøss! Ikke har jeg spart på noe som helst heller, har brukt den mye og helt normalt inklusive flere lengre samtaler.

 

Skjerm 32%

Taleanrop 25%

Android OS 20%

Telefon inaktiv 9%

Cellestandby 8%

Android-system 3%

Meldinger 2%

 

:confused::)

Lenke til kommentar

Jeg føler meg også som en av de "heldige" når det kommer til batteriet. Det har virkelig vært på mitt lag helt siden jeg fikk tlf. Jeg har ingen root eller noe sånn. alt er stock slik som jeg fikk tlf. prøvde før gøy og kjøre lysstyrken helt ned en gang for så og lade tlf opp og kjøre ned en gang med full lysstyrke. Har brukt tlf som vanlig, litt surfing og spotify, men mest mld og ringing. nedhakket i strømmen over 5 tallet øverst, er en times lang tlf samtale.

 

det andre bildet er samme bruk omtrent, med full lysstyrke.

riktignok 11% igjen her, men det er tydlig at skjermen er batteri suckern på min tlf, så med mindre solen står rett på så hold lysstyrken nede.

post-235430-0-98229800-1336297938_thumb.png

post-235430-0-53037500-1336297945_thumb.png

Endret av stothebear
Lenke til kommentar

Det var snakk om tidligere i tråden at folk mister datatilkobling etter at de mottar MMS, og jeg kan nå bekrefte at dette stemmer for meg. Er så sjelden jeg får MMS at jeg har ikke fått testet det, men idag har jeg mottatt to-tre MMS, og for hver gang har jeg måttet reaktivere datatilkobling (jeg gjør det ved å sette den i flymodus og så tilbake igjen).

 

Jeg har Tele2, om det betyr noe. Bruker også 'Go SMS' istedenfor stock SMS app.

Lenke til kommentar

Jeg har sånn plastfilm på skjermen og opplever at skriften i S Memo blir mye bedre. Det gir litt motstand som gjør at det føles som å skrive på papir. Eneste problemet er at jeg da legger hånda litt ned slik jeg rører skjermen av og til og får punktum i hyttogpine.

Har Copter beskyttelsesfilm:

http://www.dustinhome.no/product/5010619707/copter-displayfilm-samsung-galaxy-note/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

Noen tips om film som er god men gir litt mindre motstand?

 

 

Tips:

 

Samsung Navigator (gratis) er rimelig tett på TomTom Mobile og disse dyre betalløsingene etter sportadisk test av funksjonalitet og kvalitet på tjenestene siste uke her hjemme. Jeg har blitt positivt overasket så langt.

 

Prøvde også den men det er bare 30 dagers fribruk, ellers så er det 29€ og litt til for livstid kart navigasjon for Europa. Ser ut som at de følger samme modell som Route66 sin med abonnement for ulike tjenester som Kamera oppdatering ol. Så det blir et regnestykke i forhold til andre navigasjonsprogrammer. Vet ikke med de ulike kartleverandører men det ser ut som NavTeq som leverer til Samsung. Ser dem hvertfall har med LoFast som jeg ikke har hatt tidligere på TomTom. Vet ikke hvilken som er best i forhold til rutevalg.

 

Noen som har noen flere tips om Navigasjonsprogrammer til Noten?

Lenke til kommentar

Jeg fikk en Samsung Galaxy Note av jobben på fredag for å teste den noen uker da de vurderer å la den bli en del av standard-telefonene vi deler ut til ansatte sammen med iPhone 4/4S og Samsung Galaxy SII.

 

Det jeg lurer på er hva dere tror jeg kan forvente av opplevd batteritid med følgende daglig bruk;

 

100-200 meldinger via Facebook Messenger (regner med den har en slags push-funksjonalitet for dette alá iPhone'en)

5-6 timer musikkavspilling med Spotify (musikken vil være lagret offline)

1 time navigasjon (må ha offline-kart og usikker på om jeg skal kjøpe Navigon, Copilot eller Sygic)

10-15 sms

2 timer med samtaler

1-2 timer surfing (Dolphin Browser eller lignende)

To epost-kontoer aktiv (en Gmail og en jobbmail via Exchang), med push eller eventuelt pull hver 30 minutter.

 

På iPhonen er jeg vant til at wifi, gps, og bluetooth står på hele tiden og med denne typen bruk overlever telefonen fint fra jeg tar den av laderen i 7-tiden og til utpå kvelden hvor den normalt har mellom 30-10% gjenværende batteri. Tror dere Samsung'en vil holde koken like bra eller bedre?

 

Siden mobilen er jobben sin eiendom kan jeg ikke roote den osv, så det blir bruk med stock rom ut av esken og et 32 gb minnekort.

Lenke til kommentar

Tips:

 

Samsung Navigator (gratis) er rimelig tett på TomTom Mobile og disse dyre betalløsingene etter sportadisk test av funksjonalitet og kvalitet på tjenestene siste uke her hjemme. Jeg har blitt positivt overasket så langt.

 

Prøvde også den men det er bare 30 dagers fribruk, ellers så er det 29€ og litt til for livstid kart navigasjon for Europa. Ser ut som at de følger samme modell som Route66 sin med abonnement for ulike tjenester som Kamera oppdatering ol. Så det blir et regnestykke i forhold til andre navigasjonsprogrammer. Vet ikke med de ulike kartleverandører men det ser ut som NavTeq som leverer til Samsung. Ser dem hvertfall har med LoFast som jeg ikke har hatt tidligere på TomTom. Vet ikke hvilken som er best i forhold til rutevalg.

 

Noen som har noen flere tips om Navigasjonsprogrammer til Noten?

Jupp jeg fikk vite dette selv i går og må bare beklage med at jeg ble feilinformert :(. Dvs. brukeren i huset ble i kke klar over det før i går. 40€ for livstid Europa som forøvrig ikke er så verst pris når man ser på TomTom og Navigon som vel ligger litt over. (TomTom er vel ennå ikke støttet på android, trist).

 

Er selv veldig fornøyd med TomTom og Navigon men CoPilot har jeg hørt skal være "ok" (usikker på plattformstøtten).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...