Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Nei, SII går for i overkant av 2000 kr på bruktmarkedet, medan Note går for ca 3000,- da er det nok bedre å selge sII og betale mellomlegg på 1000kr.

 

Ok, men jeg ser at de fleste Galaxy S II telefonene går i fra 2500 kr og opp. Og Galaxy Note ligger på rundt 3500 kr og opp. Så ja, er bare en tusenlapp i mellomlegg da.

 

Men vil man merke noe forskjell på kvaliteten på skjermene mellom disse 2 mobilene?

 

Noen plasser hvor man kan se via bilder på hvordan kvaliteten mellom skjermene er på nært hold?

 

Jeg spør siden PenTile er noe herk egentlig.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk fra S2 til Note og skjermen på Note'n er fantastisk, en ser jo at det er beslektet i og med at begge har amoled teknologi men å få det i HD på den skjermstørrelsen er supert :)

 

Når det gjeldet pentile vil vel de færreste merke noe, les konklusjonen her : http://www.phonearena.com/news/Samsung-Galaxy-Note-and-Galaxy-Nexus-sport-HD-Super-AMOLED---is-the-PenTile-matrix-bad-for-you_id23134

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette skulle kanskje vært postet i en tråd om google+ app'n, men føler likevel det er et spesifikt nok problem til å kunne ta i denne tråden..

 

Noen som har fått Google+ sin auto-upload av bilder til å inkludere "capture_edited" eller hele ScreenCapture-mappen som brukes ifm editering av bilder når man holder inne knappen på pennen og trykkholder på skjermen?

 

Jeg finner hvor man i Google+ innstillingene slår av/på for auto-upload, men finner ikke noen plass for å velge hvilke mapper som skal lastes opp? ..Et alternativ kan jo være å få editeringsprogrammet til å lagre i samme mappe som vanlige kamerabilder, men har ikke funnet instilling for det heller..?

 

 

Cheers!

Lenke til kommentar

Noen som har hørt noe mer om ICS ?

 

Det går noen rykter om at Samsung vil lansere ICS til Note den 3 mai sammen med Galaxy S3. Videre har det dukket opp et bilde av en T-Mobile Note som ikke er lansert enda som kjører ICS 4.0.3, så det kan se ut til at det nærmer seg lansering nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan syns du batteritiden er iforhold til S2? Har selv en S2, men den blir ikke brukt mye grunnet ubrukelig batteritid. Vurderer å gå over til Note.

 

Batteritiden på Note er bedre. Telefonen har fått gode omtaler med tanke på batteriet. Har uten problemer strøm gjennom dagen med til tider tung bruk. Lader alltid om natten uansett :)

Lenke til kommentar

Dem kommer sikkert til å skyve den helt til siste mulighet i q2 ... Om dem ikke plutselig sier q3, da blir det helt i slutten av det kvartalet :p

 

Skulle gjerne hatt den for Lenge siden..

Noen som vet hvordan ICS versjonene er på "svartmarkedet"?

Fungerer alt som det skal?

Er den "lik" den som kommer fra samsung?

Lenke til kommentar

Må nok komme med en liten oppklaring på denne tråden. Beklager for at jeg må bryte isen, men det må til

 

Dersom en kjøper en Galaxy Note i Norge og stort sett de andre steder i Europa vil den ikke ha 4G. Det er fult mulig å bestille den fra USA og få 4G, men problemet da er at en ikke vet om den 4G frekvensen vil fungerer på det norske nettet. Her er svaret mest sannsynlig nei. Jeg har prøvd å spørre Telenor uten å få noe ordentlig svar, men skal spørre igjen.

Lenke til kommentar

Hvordan syns du batteritiden er iforhold til S2? Har selv en S2, men den blir ikke brukt mye grunnet ubrukelig batteritid. Vurderer å gå over til Note.

 

Batteritiden på Note er bedre. Telefonen har fått gode omtaler med tanke på batteriet. Har uten problemer strøm gjennom dagen med til tider tung bruk. Lader alltid om natten uansett :)

 

Høres bra ut. Jeg lader selv hver natt, men S2 holder ikke fra morgen til kveld med lite bruk. :hrm:

 

Du vet ikke om Note har samme problem, at kernel/OS osv sluker strøm, eller om det bare er S2 som sliter med det?

Lenke til kommentar

Vet mange som har strømproblemer med S2 etter oppdateringen til ICS har fått beskjed av Samsung om å kjøre en "Factory Restore" Vet dette har hjulpet mange, deriblant en kollega av meg. Han sin slukte strøm etter oppdateringen til ICS, men etter han kjørte "Factory Restore" er den bedre enn noensinne.

Lenke til kommentar

Dem kommer sikkert til å skyve den helt til siste mulighet i q2 ... Om dem ikke plutselig sier q3, da blir det helt i slutten av det kvartalet :p

 

Skulle gjerne hatt den for Lenge siden..

Noen som vet hvordan ICS versjonene er på "svartmarkedet"?

Fungerer alt som det skal?

Er den "lik" den som kommer fra samsung?

 

Jeg har kjørt ICS i et par måneder nå og det har fungert ypperlig helt til ROM-utviklerne begynte å implementere den lekkede LP6-kernelen. Etter dette så har det gått nedover. Skal du flashe en ICS ROM så anbefaler jeg å enten flashe en som allerede bruker LP5-kernelen, eller at du flasher en LP6 ROM forså å flashe LP5-kernel på toppen. Av ROMs så kan jeg anbefale Imilka CM9 og Stunner (1.4.19). Dette er AOSP ROMs som vil si at det er "orginal" Android uten TouchWiz. Har du lyst på TW så er det nok TW ICS å velge mellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...