Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg krøpet til korset og reparert Noten etter klemskaden. iPhonen var i og for seg grei nok, men ting gikk da så tregt etter å ha hatt Note i noen måneder.

 

Når det er sagt så gikk jeg rett tilbake til _elendig_ batteritid, der en lading varte maks en 12-15 timer med middels bruk. Søkte litt rundt og finner en bråtemasse folk som har samme symptomer som meg. (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1362848) Etter å ha lest en del frem og tilbake så kom jeg over en som hadde hatt problemet og som installerte Juice Defender for å prøve å få bukt med problemet. (http://www.juicedefender.com/)

 

Siden jeg allerede har lisens på programmet så tenkte jeg at jeg i alle fall skulle prøve. Det skal jo ikke være nødvendig med 3. part strømstyring på et såpass moderne OS som Android 2.3, men slik ting var så var det jo ikke holdbart.

 

Installerte programmet på lørdag, tenkte ikke noe mer over det og satte telefonen til lading når jeg la meg, som vanlig. I går kveld når jeg skulle legge meg så var det ikke noe vits i å lade. Fortsatt 92 % batteri. Og nå, 24 timer etter at jeg tok den av lading har jeg 81 % igjen. Selv om det har vært helg og lite med e-post / samtaler så er dette veldig mye bedre enn det var før. Google må se til å få orden på strømstyringen snart. Håper det blir bedre med ICS. (Hvis Samsung klarer å få ut fingrene sine...)

 

-KJ

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får S3 større skjerm enn S2? S2 er akkurat litt for liten til mine nå gamle "sviktende" øyne. Dog hjelper det ikke om oppløsning og DPI bare økes med større skjermer. Note virker dog litt voldsomt stor og jeg tenker at maks 4.7" hadde vært kjekt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen som har rootet og installert en Custom ICS ROM på Galaxy Note her?

 

Jeg får ikke en skikkelig root under ICS. Problemet startet i går når jeg skulle prøve å oppdatere 'SU binary' i SuperSU programmet. Da sa programmet at den ikke kunne oppdatere siden Note'n har S-ON, som da tilsier at den ikke har root lengere.

 

Så jeg gikk tilbake til en stock rootet versjon av Android 2.3.6 hvor jeg faktisk hadde full root tilgang. Men straks jeg oppdaterer til ICS, ås mister jeg root tilgangen.

 

Noen som har opplevd det samme?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jepp. Flash Chainfire sin ICS Repack med Odin eller Mobile Odin (og velg enable EverRoot og Superuser), gå inn i CWM og flash en annen ICS ROM som f.eks ICS Stunner eller hva enn du har lyst å prøve. Husk å wipe data og cache etter flashingen. Når du skal tilbake til Gingerbread så husk å ha en kernel med RedPill, ellers vil det ikke være mulig å gjenopprette GB backupen din, så last ned Abyssnote med RedPill og legg den på SDkortet, så når du skal tilbake til GB så flasher du den og rebooter recovery, forså å restore backupen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg krøpet til korset og reparert Noten etter klemskaden. iPhonen var i og for seg grei nok, men ting gikk da så tregt etter å ha hatt Note i noen måneder.

 

Når det er sagt så gikk jeg rett tilbake til _elendig_ batteritid, der en lading varte maks en 12-15 timer med middels bruk. Søkte litt rundt og finner en bråtemasse folk som har samme symptomer som meg. (http://forum.xda-dev...d.php?t=1362848) Etter å ha lest en del frem og tilbake så kom jeg over en som hadde hatt problemet og som installerte Juice Defender for å prøve å få bukt med problemet. (http://www.juicedefender.com/)

 

Siden jeg allerede har lisens på programmet så tenkte jeg at jeg i alle fall skulle prøve. Det skal jo ikke være nødvendig med 3. part strømstyring på et såpass moderne OS som Android 2.3, men slik ting var så var det jo ikke holdbart.

 

Installerte programmet på lørdag, tenkte ikke noe mer over det og satte telefonen til lading når jeg la meg, som vanlig. I går kveld når jeg skulle legge meg så var det ikke noe vits i å lade. Fortsatt 92 % batteri. Og nå, 24 timer etter at jeg tok den av lading har jeg 81 % igjen. Selv om det har vært helg og lite med e-post / samtaler så er dette veldig mye bedre enn det var før. Google må se til å få orden på strømstyringen snart. Håper det blir bedre med ICS. (Hvis Samsung klarer å få ut fingrene sine...)

 

-KJ

 

Installér BadAss Battery Monitor og se hva som trekker mest strøm (trykk meny og velg "AppSucker").

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp. Flash Chainfire sin ICS Repack med Odin eller Mobile Odin (og velg enable EverRoot og Superuser), gå inn i CWM og flash en annen ICS ROM som f.eks ICS Stunner eller hva enn du har lyst å prøve. Husk å wipe data og cache etter flashingen. Når du skal tilbake til Gingerbread så husk å ha en kernel med RedPill, ellers vil det ikke være mulig å gjenopprette GB backupen din, så last ned Abyssnote med RedPill og legg den på SDkortet, så når du skal tilbake til GB så flasher du den og rebooter recovery, forså å restore backupen din.

 

Denne eller denne Repack greia du tenker på?

 

EDIT: Mulig jeg har brukt feil AbyssNote kernel, så prøver med en annen AbyssNote kernel nå for så å installere ICS StuNNeR.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Installér BadAss Battery Monitor og se hva som trekker mest strøm (trykk meny og velg "AppSucker").

 

Jeg vet hva som trakk mest batteri... Android OS, og derunder suspend og event/0. Kan liksom ikke avinstallere Android heller. Blir så stusslig uten OS på telefonen. ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Note på tilbud...SUPER TIRSDAG på elkjop.no 3899,-

 

Dette tilbudet frister så j******** mye men så er galaxy S3 snart rundt hjørne?

 

Dere som har Note hva ville dere gjort hvis dere kunne velge mellom Note og S3?

S3 er 2 dager unna releasen. Kmmer i butikkene om 1 mnd. Selv lyst på note men den er litt for stor

Lenke til kommentar

Da klarte jeg ikke å motstå tilbudet lengere...En stk NOTE på vei :D

 

Har prøvd den i butikk og den var akkurat passe stor :D og til en pris av 3959,- ink. frakt er jo et bra kjøp da Deal.no er den billigste til over 4700,- + dyr frakt så man kan jo si nesten 1000 lappen spart og det skal bli DIGG oppgradering fra min Samsung Omnia HD

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...