Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått bekreftet fra en annen kilde at Note kommer den 1 desember, så da er dette den endelige datoen (håper jeg). Nå må bare min komme!

 

Igjen så må jeg spørre; er det noen som opplever feil med skjermen? Tenker da på kontrast og gamma.

 

Faen altså mann..jeg skvetter hver gang du poster her. ref ditt flotte bilde :) Jeg har ikke opplevd noe problemer med skjerm eller gamma. Oppdaterte nå til 2.3.6 fra telefonen. Er det noen som vet hva som er prodsatt i denne releasen?

Endret av baltazar82
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg venter fortsatt på min. Har forhåndsbestilt fra Tele2 siden jeg har Tele2 fra før av, så kontant betaler jeg 2229,- (inkl. frakt) pluss 429,- per måned som inkluderer abonnement (Fastpris Medium) og telefonen. Totalt etter 12 måneder så blir det ca. 7200,- (noe som er en del, men men)

 

Den er bekreftet den 1 desember, så jeg har den vel rundt 3 desember tenker jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg venter fortsatt på min. Har forhåndsbestilt fra Tele2 siden jeg har Tele2 fra før av, så kontant betaler jeg 2229,- (inkl. frakt) pluss 429,- per måned som inkluderer abonnement (Fastpris Medium) og telefonen. Totalt etter 12 måneder så blir det ca. 7200,- (noe som er en del, men men)

 

Den er bekreftet den 1 desember, så jeg har den vel rundt 3 desember tenker jeg :)

 

Okay. Var litt av en pris ja. Men jeg kan love det du blir nögd. Jeg har prøvd så si alt av high end telefoner, siste jeg hadde var S2. Note er by far det råeste jeg har hatt. Har bestillt litt flex case og screen protectors fra UK nå. Eneste minuset er at den er litt glatt, kan fort skli ut av hånden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, jeg er fullt klar over dette :p Note er det jeg alltid har ønsket meg, så prisen driter jeg mildt sagt i, hehe. Eneste som mangler nå er et 32GB SD-kort, men det fikser jeg i løpet av neste uke. Forresten så bekrefter flere Note-eiere på XDA at 64GB SD også fungerer i Note.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tid = penger så ved å bestille mobilen fra ett utenlandsk nettsted så har noen her nå brukt en h###### masse tid på tant og fjas som istedet kunne brukt på andre fornuftige ting ?

 

Og det var det verdt ?

 

Hvor mye penger tapte du på å skrive dette flotte innlegget? smh

 

Ingenting for henger på PC som vi kan kalle B mens PC A konverterer bilder = penger

 

Neste gang skal jeg også forklare hvordan ironi fungerer :cool:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tid = penger så ved å bestille mobilen fra ett utenlandsk nettsted så har noen her nå brukt en h###### masse tid på tant og fjas som istedet kunne brukt på andre fornuftige ting ?

 

Og det var det verdt ?

 

Hvor mye penger tapte du på å skrive dette flotte innlegget? smh

 

Ingenting for henger på PC som vi kan kalle B mens PC A konverterer bilder = penger

 

Neste gang skal jeg også forklare hvordan ironi fungerer :cool:

 

Um, tror du skal gi deg før du dummer deg ytterligere ut.

 

On topic: oppdaterte min via OTA for et par dager siden. Nå gjenkjenner telefonen Ø via stylus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Den er bekreftet den 1 desember, så jeg har den vel rundt 3 desember tenker jeg :)

 

Samsung Norge ser ut til å være av en annen oppfatning, senest i går skrev de på sine Facebook-sider "midten av desember", tidligere har de operert med uke 50 som er 12.-18. desember som jo er omtrent det samme.

 

Jeg tror jeg dropper privatimport og venter på offisielt salg gjennom norsk butikk, så om den faktisk slippes 1. desember som du og noen andre skriver så er det helt gull, men jeg er altså litt skeptisk...

 

Christopher

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vil låne en norsk Note i en måned mot at man skriver litt om erfaringene?

Man får da telefonen utlevert i neste uke av Samsung Norge:

 

Vi søker testpiloter til Galaxy Note!

 

Vårt nye flaggskip er både en smartmobil og en notatblokk. Galaxy Note kommer snart i butikk og nå får du muligheten til å teste den i en måned. Vi håper selvsagt at du vil dele erfaringene og inntrykkene dine her på Facebook-veggen vår. Vi ønsker ganske enkelt å få vite hvordan du opplever Galaxy Note og hvordan du bruker den i hverdagen.

Høres dette interessant ut?

 

Gjør i så fall følgende: send en e-post til [email protected] der du beskriver hvorfor akkurat du bør få teste og fortelle om Galaxy Note i en måned. Glem ikke å skrive navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. I emnefeltet må det stå: ”Facebook – Jeg vil prøve Galaxy Note”. Vi må motta begrunnelsen din senest søndag 27. november. Testpilotene vil få tilgang til Galaxy Note i løpet av neste uke.

 

Hentet fra Samsung Norges Facebook-side:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Den er bekreftet den 1 desember, så jeg har den vel rundt 3 desember tenker jeg :)

 

Samsung Norge ser ut til å være av en annen oppfatning, senest i går skrev de på sine Facebook-sider "midten av desember", tidligere har de operert med uke 50 som er 12.-18. desember som jo er omtrent det samme.

 

Jeg tror jeg dropper privatimport og venter på offisielt salg gjennom norsk butikk, så om den faktisk slippes 1. desember som du og noen andre skriver så er det helt gull, men jeg er altså litt skeptisk...

 

Christopher

 

Moobi sier at den er bekreftet 1 desember, og igår så spurte jeg i en Telekiosk og i systemet deres sto det også bekreftet 1 desember. Så jeg håper at den virkelig kommer den 1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK, jeg gikk lei av spekuleringen nå så jeg ringte Samsung Norge. Jeg fikk vite at slippdatoen for Norge varierer litt avhengig av avtalene de ulike butikkene og kjedene har med Samsung, så den vil bli lansert fra slutten av November (rundt neste uke) og utover begynnelsen av desember.

 

Siden både Moobi, Tele2 og Telekiosken har 1 desember som bekreftet slippdato, så går jeg dermed utifra at disse faktisk vil få Note inn da. Andre butikker/nettsteder som er mindre prioritert vil gjerne få den litt senere enn de store (sikkert den første eller andre uken i desember).

 

Men igjen så er det bare å vente, og jeg skal innrømme at jeg går snart på veggene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må jo være et sant helvette å sitte å vente på en dato som aldrig holdes. Hva gjelder elektronikk generelt er å vente mer enn 2 dager fra man har bestemt seg utholdig selvpining...

 

Tid = penger så ved å bestille mobilen fra ett utenlandsk nettsted så har noen her nå brukt en h###### masse tid på tant og fjas som istedet kunne brukt på andre fornuftige ting ?

 

Og det var det verdt ?

 

Hvor mye penger tapte du på å skrive dette flotte innlegget? smh

 

Ingenting for henger på PC som vi kan kalle B mens PC A konverterer bilder = penger

 

Neste gang skal jeg også forklare hvordan ironi fungerer :cool:

 

 

Svarer du på riktig tråd her? Må ærlig inrømme at jeg ikke skjønner et kvekk av hva du babler om....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må jo være et sant helvette å sitte å vente på en dato som aldrig holdes. Hva gjelder elektronikk generelt er å vente mer enn 2 dager fra man har bestemt seg utholdig selvpining...

 

Nå skal ikke jeg si at jeg kjenner fasiten her, jeg har bare gjengitt det Samsung Norge har postet på FB, men jeg rimelig sikker på at jeg skjønner hva som foregår...

 

Samsung Norge gir en beskjed noen uker eller måneder i forveien til forhandlerne når sånn cirka de forventer å få den inn. Etterhvert så justerer de datoen og kan kanskje også bli litt mer konkret, ned mot hvilken uke og kanskje også hvilken dag, men dette er jo telefoner som produseres langt borte så helt sikre på nøyaktig dato for ankomst vet sikkert ikke de heller før bare noen dager i forveien.

 

Men det som er greia, er for butikkene å sikre seg forhåndssalg.

Jeg vil tro marginene allerede er nokså strupet (jeg ser at flere av de produktene jeg har overvåkning på på prisjakt.no justeres med helt ned i 1 kr i pris, tydeligvis bare for å markere seg, de har antakelig ikke mye å gå på før de ikke tjener på salget), så det de forsøker da er å være litt (vel) optimistiske på når de forventer å få dem inn, og så legger de dem ut til forhåndsbestilling.

Og hvor handler "early adopters"? Jo, der man (tilsynelatende) kan få den først.

Joa, mange her er flinke til å kansellere ordre og hoppe over til neste butikk dersom man finner en tidligere dato et annet sted eller ser at butikken utsetter datoen, men det er det sikkert ikke alle som får med seg, og det tror jeg mange av butikkene gambler på.

 

OK, dette var ikke helt on topic, dette gjelder jo nesten hver gang en ny "super-mobil" melder sin ankomst (eller tablet, eller noe annet kult, særlig elektronikk), så jeg tror personlig jeg vil ha is i magen og se hvem som faktisk får den på lager først og *da* bestille. Så får jeg den kanskje en dag eller to senere enn noen av dere, men det får så være. Kanskje sparer jeg et par hundre kroner også.

 

~Christopher

Endret av grenness
  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK, jeg gikk lei av spekuleringen nå så jeg ringte Samsung Norge. Jeg fikk vite at slippdatoen for Norge varierer litt avhengig av avtalene de ulike butikkene og kjedene har med Samsung, så den vil bli lansert fra slutten av November (rundt neste uke) og utover begynnelsen av desember.

Jobber i en liten, relativt lokal Elkjøp-butikk, og vi regner med å ha mobilen rett over desemberskiftet. Den er bekreftet på hovedlager i Sverige 27 november og sendes trolig samme dag, og er da i vår butikk på onsdag 30 eller fredag 2. desember - så sant alt går som det skal. Skjer jo titt og ofte at det er forsinkelser eller at hovedlagere faktisk ikke mottar produktet, men om alt går som det skal har nok de fleste Elkjøp-butikker telefonen iløpet av neste uke.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...