Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan jeg fjerner programmer som kom forhåndsinstallert på enheten som jeg ikke får avinstallert via programmer?

 

post-62564-0-62605300-1321898272_thumb.png

Det er dem applikasjonene jeg ikke får avinstallert(+ et program som heter Ipla).

 

Når jeg går inn for å avistallere dem står det bare slikt:

post-62564-0-11766400-1321898440_thumb.png Har ikke muligheten til å slette dem.

 

Hvor har du bestillt telefonen fra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg fjerner programmer som kom forhåndsinstallert på enheten som jeg ikke får avinstallert via programmer?

 

post-62564-0-62605300-1321898272_thumb.png

Det er dem applikasjonene jeg ikke får avinstallert(+ et program som heter Ipla).

 

Når jeg går inn for å avistallere dem står det bare slikt:

post-62564-0-11766400-1321898440_thumb.png Har ikke muligheten til å slette dem.

 

Hvor har du bestillt telefonen fra?

Pixmania

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg fjerner programmer som kom forhåndsinstallert på enheten som jeg ikke får avinstallert via programmer?

 

post-62564-0-62605300-1321898272_thumb.png

Det er dem applikasjonene jeg ikke får avinstallert(+ et program som heter Ipla).

 

Når jeg går inn for å avistallere dem står det bare slikt:

post-62564-0-11766400-1321898440_thumb.png Har ikke muligheten til å slette dem.

 

Hvor har du bestillt telefonen fra?

Pixmania

 

 

Stemmer, det var det det ja. Jeg har jo også bestillt fra Pixmania, men har ikke disse polske apps på min. Veldig rart da. Jeg hadde bare bytta hele telefonen, drive å ha masse pollakk apps på telefonen hadde jeg ikke orka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk noten min i dag, og er svært fornøyd.

Eneste problemet jeg har kommet bort i er at det lagger litt når jeg låser opp skjermen..

Noen som kan hjelpe meg med dette? Kunne selvfølgelig tatt vekk "unlock" skjermen da men.. liker den :)

 

Hvilken Android-versjon har du? Tror dette er noe av det som versjon 2.3.6 skal fikse på, dvs at hele brukeropplevelsen blir litt mer snappy. Pluss andre ting som bedre batterikapasitet.

Endret av terjeofnorway
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk noten min i dag, og er svært fornøyd.

Eneste problemet jeg har kommet bort i er at det lagger litt når jeg låser opp skjermen..

Noen som kan hjelpe meg med dette? Kunne selvfølgelig tatt vekk "unlock" skjermen da men.. liker den :)

 

Hvilken Android-versjon har du? Tror dette er noe av det som versjon 2.3.6 skal fikse på, dvs at hele brukeropplevelsen blir litt mer snappy. Pluss andre ting som bedre batterikapasitet.

 

Bruker 2.3.5.

Prøvde å oppdatere via kies i går, men fikk beskjed om at jeg hadde den nyeste versjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bruker 2.3.5.

Prøvde å oppdatere via kies i går, men fikk beskjed om at jeg hadde den nyeste versjonen.

 

Me 2. Prøvde å endre CSC i håp om at en endret regionskode skulle åpne for nedlasting (noe som factory resetter telefonen):

http://www.badaforums.net/forums/bada-firmware/csc-changing-guide-how-change-t2680.html

 

Men dette resulterte i at Kies ikke kjente igjen telefonen ("this device version cannot be updated"), så jeg reverserte og bestemte meg for å sitte pent på plassen min og vente på OTA update ("over-the-air").

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg fjerner programmer som kom forhåndsinstallert på enheten som jeg ikke får avinstallert via programmer?

 

post-62564-0-62605300-1321898272_thumb.png

Det er dem applikasjonene jeg ikke får avinstallert(+ et program som heter Ipla).

 

Når jeg går inn for å avistallere dem står det bare slikt:

post-62564-0-11766400-1321898440_thumb.png Har ikke muligheten til å slette dem.

 

Hvor har du bestillt telefonen fra?

Pixmania

 

 

Stemmer, det var det det ja. Jeg har jo også bestillt fra Pixmania, men har ikke disse polske apps på min. Veldig rart da. Jeg hadde bare bytta hele telefonen, drive å ha masse pollakk apps på telefonen hadde jeg ikke orka.

 

Jeg har også de samme polske appsene. Om man bytter telefon fra Pixmania, må man da først sende inn sin egen og så vente på ny eller har de en bytteløsning hvor de som leverer den nye tar med seg den man bytter inn. Mulig dette står beskrevet i deres FAQ men det har jeg ikke skjekket :whistle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg fjerner programmer som kom forhåndsinstallert på enheten som jeg ikke får avinstallert via programmer?

 

post-62564-0-62605300-1321898272_thumb.png

Det er dem applikasjonene jeg ikke får avinstallert(+ et program som heter Ipla).

 

Når jeg går inn for å avistallere dem står det bare slikt:

post-62564-0-11766400-1321898440_thumb.png Har ikke muligheten til å slette dem.

 

Hvor har du bestillt telefonen fra?

Pixmania

 

 

Stemmer, det var det det ja. Jeg har jo også bestillt fra Pixmania, men har ikke disse polske apps på min. Veldig rart da. Jeg hadde bare bytta hele telefonen, drive å ha masse pollakk apps på telefonen hadde jeg ikke orka.

 

Jeg har også de samme polske appsene. Om man bytter telefon fra Pixmania, må man da først sende inn sin egen og så vente på ny eller har de en bytteløsning hvor de som leverer den nye tar med seg den man bytter inn. Mulig dette står beskrevet i deres FAQ men det har jeg ikke skjekket :whistle:

 

OMG... Pixmania og service/hjelp....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg fjerner programmer som kom forhåndsinstallert på enheten som jeg ikke får avinstallert via programmer?

 

post-62564-0-62605300-1321898272_thumb.png

Det er dem applikasjonene jeg ikke får avinstallert(+ et program som heter Ipla).

 

Når jeg går inn for å avistallere dem står det bare slikt:

post-62564-0-11766400-1321898440_thumb.png Har ikke muligheten til å slette dem.

 

 

 

 

Hvor har du bestillt telefonen fra?

Pixmania

 

 

Stemmer, det var det det ja. Jeg har jo også bestillt fra Pixmania, men har ikke disse polske apps på min. Veldig rart da. Jeg hadde bare bytta hele telefonen, drive å ha masse pollakk apps på telefonen hadde jeg ikke orka.

 

Jeg har også de samme polske appsene. Om man bytter telefon fra Pixmania, må man da først sende inn sin egen og så vente på ny eller har de en bytteløsning hvor de som leverer den nye tar med seg den man bytter inn. Mulig dette står beskrevet i deres FAQ men det har jeg ikke skjekket :whistle:

 

 

En mulighet er å roote telefonen og slette filen direkte fra "root" folder.

 

Når ICS kommer til Note så har man mulighet til å slette/fryse apps helt om man vil, men eventuelt oppdatering kommer ikke før neste år.

 

Har selv bestilt en hvit GNote fra yesasia og ankommer iløpet av denne uken. Blir moro å se om det følger med noen kule Hong Kong apps:P

Endret av luvotomy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal hente en note i morgen av en som har 2stk fra expansy.no.

Noen sier det er to typer en for HSDPA som jeg vil ha og en for LTE som jeg ikke får bruk for.

Vet dere hva expansey.no selger?

Så noen skrev om savn av 4G i Norge i forhold til USA. En jeg satt å hørte på som virket som hadde litt peiling sa at 4G folk snakker om i USA ikke er det samme som LTE.

Norge bygger ikke ut noe som heter 4G men LTE sa han.LTE er det vi ønsker,men det kunne jeg glemme hvor jeg bodde+ at det vil bli så mange hotspot wifi over alt før det blir utbygd.

Det vil bli mange land som bygger ut LTE sa han,men må ikke forveksles med 4G da det var et annen system,men det er det vel mange som kan gi riktig svar på her.

Han sa at det var tull å vente på en LTE mobil i Norge. Det er HSDPA som gjelder i 1 år fremover. Og 1 år er det vi regner med å ha mobilene fremover vi som har interesse av det som er hot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal hente en note i morgen av en som har 2stk fra expansy.no.

Noen sier det er to typer en for HSDPA som jeg vil ha og en for LTE som jeg ikke får bruk for.

Vet dere hva expansey.no selger?

Så noen skrev om savn av 4G i Norge i forhold til USA. En jeg satt å hørte på som virket som hadde litt peiling sa at 4G folk snakker om i USA ikke er det samme som LTE.

Norge bygger ikke ut noe som heter 4G men LTE sa han.LTE er det vi ønsker,men det kunne jeg glemme hvor jeg bodde+ at det vil bli så mange hotspot wifi over alt før det blir utbygd.

Det vil bli mange land som bygger ut LTE sa han,men må ikke forveksles med 4G da det var et annen system,men det er det vel mange som kan gi riktig svar på her.

Han sa at det var tull å vente på en LTE mobil i Norge. Det er HSDPA som gjelder i 1 år fremover. Og 1 år er det vi regner med å ha mobilene fremover vi som har interesse av det som er hot.

 

4G brukes i hovedsak om LTE og Wimax som begge brukes i bl.a. USA. LTE er det som brukes på de fleste av mobilene i statene, men det avhenger også av operatør.

 

I Norge er det som sagt ikke vits å ha LTE enda på mobiler siden på Netcom og Telenors nett er kun beregnet for datatrafikk (usb-mottaker). Ingen av de to har svart på når og om det blir støtte for mobilsamtaler gjennom det nettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tid = penger så ved å bestille mobilen fra ett utenlandsk nettsted så har noen her nå brukt en h###### masse tid på tant og fjas som istedet kunne brukt på andre fornuftige ting ?

 

Og det var det verdt ?

 

Handler vel mer om at folk i "early adopter"-segmentet synes det er moro med en utfordring, og er villige til å ta risikoen ved å bestille fra utlandet selv om det kan bety litt ekstra fikling. Hvis du mener at tiden din er for dyrebar til å ta denne sjansen, må du pent vente til telefonen kommer i butikk i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er Android 2.3.6 tilgjengelig OTA for franske telefoner, dvs mange av de som er bestilt fra Pixmania. Telefonen ble veldig mye mer snappy, og typisk 1-sekunds-delay på enkelte apps og lock-screen er ikke lenger noen issue overhodet.

 

Batterilevetiden vet jeg ikke ennå, men frem til nå har jeg måttet lade 2 ganger om dagen med hard bruk. Får se hvordan dette blir fremover. Har fortsatt wifi og usb-tethering, som det gikk rykter om at forsvinner med 2.3.6.

Endret av terjeofnorway
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...