Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel bare 0,5" forsjell på de to også da. Markedet for store skjermer har forandret seg. Før note 1 ble lansert, da S II virkelig var ny, tekte til og med jeg "hva skal man med noe så stort, og herregud for et beist" :p

 

Mens nå er en skjerm på 4,8" mer eller mindre minste krav til de fleste med behov for mer enn ringing og sms funksjon.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe meg en note II når den kommer for salg, men er redd for at den kan bli litt for stor i lomma. Hva mener dere som har den? Var dere i tvil også, hva tenker dere nå? :D

 

Vil ikke ha en mobil som jeg føler at jeg må "drasse" med meg på butikken.

 

er ikke det enkleste å stikke på nærmeste sjapp og spørre om du får prøve å plasere den i lomma før du kjøper?

 

Min glir glatt ned i alle lommer og jeg går med fortrinnsvis vanlige bukser mener jeg selv.

Om du derimot er ung å går med disse pølseskinnene jeg ser enkelte gutter med så kommer du sikkert til å slite en del.

Lenke til kommentar

"YES. Insane chip" står det hos meg og, men dette må være reisnspikka tull! Han som har laga denne appen, har han noen garanti for at dette er enb korrekt indikator? Mener flere som har fått "feilmelding" har resatt uten noen problemer, og;

 

Jeg har resatt min minst 50 ganger i alle mine sinnssyke forsøk - inklusive den berømte 3x resettingen med wiping i tillegg til resett via 3-knappers-combo - og ikke opplevet et dugg av problem i så måte.

 

Er den appen der bare bullshit?

 

Nei.

 

Jeg har resatt min telefon utrolig mange ganger selv. Har ikke tall på hvor mange ganger, men var innom så godt som alle ICS som kom ut før den nordiske kom, og resatte mange, mange ganger på den nordiske i håp om å fikse deep sleep problemet før 4.0.4 kom.

 

Hadde aldri noen problem før denne siste gangen.

 

Om du tviler så kan du bare lese litt på XDA-developers. Det er mange som har opplevd det samme som meg. Den eneste måten å være 100 % sikker på ved formatering er ved å bruke custom kernels eller ved å bruke Gingerbread.

 

Innlegget mitt var ikke ment for å skremme, mer som et informasjonsinnlegg. Så kan den som vil ta sine forholdsregler.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei !

Har fabrikkgjenopprettet min note.

Før jeg gjorde det la jeg de fleste programmer på minnekortet og tok ut dette før gjenopprettingen.

Når jeg satte det inn igjen kommer det ingenting opp under ”lagring – ”på SD-kort”.

Er det tapt eller finnes det andre måter å få det tilbake på. (sjekket minnekortet mot pc,en å det ligger jo der.)

Noen tips ?

En annen ting, før oppdatering så var batteriet oppgitt i % nå er det også borte. Noen tips til hvordan man kan få det tilbake.

Oppgitt versjon 4.0.4, er dette den siste.

Lenke til kommentar

Batteriprosenten på topplinjen finner du under [instillinger]-[skjerm]

 

Du kan ikke flytte programmene til SD-kortet og resette telefonen, for så å finne dem igjen i ettertid.

 

Du må eventuelt bruke Titanium backup, eller installere dem på nytt fra play.google.com, de ligger alle sammen under dine programmer. (Men slikt som savegames o.s.v. er da borte). Dersom du bruker Titanium backup, som krever root, vil du kunne gjenopprette programmene med innstillinger.

 

"Titanium backup" er hovedgrunnen til at jeg ordner root-tilgang på telefonen, fantastisk bra program.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe meg en note II når den kommer for salg, men er redd for at den kan bli litt for stor i lomma. Hva mener dere som har den? Var dere i tvil også, hva tenker dere nå? :D

 

Jeg gjorde noe så radikalt som å teste telefonen før jeg kjøpte den. Mobilen går fint ned i mine helt vanlige bukselommer, men hvis jeg av en eller annen grunn må bøye meg eller sitte på huk tar jeg den ut. Nå som høsten og vinteren står for dør bruker jeg uansett jakkelommene.

Lenke til kommentar

Da er Noten tilbake fra doktoren og de har byttet hovedkortet.

 

Det nye hovedkortet har eMMC-bugen også, men har ikke opplevd at den blir varm slik den ble hele tiden før jeg leverte den inn.

 

Dermed har den heller ikke tømt batteriet på entosvisj enda. Jeg venter i spenning. ;)

 

-KJ

Bra du fikk ordnet telefonen igjen ;)

Dog, litt dumt at den ikke ble helt "kurert"

Lenke til kommentar

Pro tip:

 

Vår Note har også denne funksjonen med at man kan få angitt en prikk på skjermen, når pennen er i nærheten. Etter å ha funnet ut dette har det gjort pennen langt mer anvendelig, da man endelig kan bruke den til presisjonsarbeid. Hos meg, og andre jeg har hørt med, har pennen altid vært litt unøyaktig, men dette problemet er med denne funksjonen påslått eliminert, da man kan se hvor pennen vil treffe. Man kan nå altså bruke pennen til ekstremt presisjonsarbeid.

 

Som en artig bonus vil også denne "svevefunksjonen" gjøre at pennen fungerer som en mus i nettleseren, og innhold vil reagere når du holder pennen over feks en nedtrekkmeny. Funker også i Dolphin

 

I tillegg er det jævlig fett å ha en liten prikk, som alltid følger pennen. Kanskje jeg er litt enkel, men det underholder meg :D

Lenke til kommentar
Og i dag var varm-telefon-og-null-batteri tilbake igjen. Da var det ikke noe galt med telefonen i alle fall. -KJ

Med en helt ren telefon er det vel da bare en fellesnevner, og det er minnekortet ditt. Prøv å fjerne minnekortet og se om det gir seg, (Om det gjør så må du formatere dette på nytt, kan gjerne formateres mens det står i telefonen)

 

Eventuelt så må det være en av applikasjonene du installerer som resulterer i dette.

Endret av byggeren
Lenke til kommentar

Jeg har lenge hatt et problem med at telefonen blir ekstremt varm og batteriet tømmes. I batterioversikten ser det ut som det er en tjeneste som heter gpsd som går bananas. Slår jeg av Googles posisjonsstjeneste blir det bedre, men slik kan det ikke være. Jeg har hatt inn telefonen en gang, og de byttet bare hovedkort uten noen som helst bedring. Samtalelyden er også svært skjemmet med ekko, som heller ikke forsvinner uten å slå av støyfjernefunksjonen. Dessverre kan ikke denne stå av konstant. Nå skal jeg levere inn igjen, og blir ikke dette fikset så vil jeg ha en ny eller pengene tilbake.

 

Kan også nevne at jeg har benyttet en LG P-880 noen dager og den fungerer som telefon helt perfekt, med samme minnekort og samme app'er.

Lenke til kommentar

Med en helt ren telefon er det vel da bare en fellesnevner, og det er minnekortet ditt. Prøv å fjerne minnekortet og se om det gir seg, (Om det gjør så må du formatere dette på nytt, kan gjerne formateres mens det står i telefonen)

 

Eventuelt så må det være en av applikasjonene du installerer som resulterer i dette.

 

Har allerede formatert det flere ganger.

 

Takk for at du forsøker å hjelpe, men nå gidder jeg ikke bruke mer tid og krefter på denne møkka. Den får bare være sånn frem til jeg får noe annet.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Bra du fikk ordnet telefonen igjen ;)

Dog, litt dumt at den ikke ble helt "kurert"

 

Og i dag var varm-telefon-og-null-batteri tilbake igjen.

 

Da var det ikke noe galt med telefonen i alle fall.

 

-KJ

 

Grunnen til at den blir varm er at det er en bakgrunnsprosess som kjører konstant, og som igjen tømmer batteriet ditt. Installer BetterBatteryStats og følg med spesielt under "Partial Wakeups". Dette er ikke en hardware-feil, men software. Jeg tipper at det er enten RILJ (Radio Interface Lib) eller Media_Scanner som tuller seg. Du bør også gå over appene dine og se om det er noe møkk som foresaker problemene (en app som holder telefonen våken, skanner kontinuerlig etter nye filer {media_scanner} o.l)

 

Du kan laste ned BetterBatteryStats her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809 (åpne appen, lukk den igjen og la telefonen ligge en stund uten bruk. Åpne så appen igjen og se hva som ligger på toppen under "Partial wakeups", "Kernel wakeups" og "Prosesses".

Endret av LordManhattan
Lenke til kommentar

Nja.

 

Jeg hadde problemet med wakelocks tidligere, men det har jeg ikke hatt på en liten stund. Det oppleves annerledes enn dette. Da lå den bare og spiste batteri i moderat tempo slik at jeg hadde 7-10 timer på en lading med lite bruk.

 

Slik den oppførte seg i går varte batteriet bare halvparten, da CPU sikkert var låst på max og en eller annen prosess hang på 100 % CPU.

 

På Android finnes det _mange_ verktøy for å hjelpe til med å feilsøke denne typen problematikk; det er ikke der problemet ligger. Jeg jobber med feilsøk daglig og ønsker derfor ikke å holde på med dette styret på en telefon. Telefonen min er et verktøy, ikke en kilde til frustrasjon slik Galaxy Note har vært for min del.

 

Men igjen; takk for at dere forsøker å hjelpe meg. Jeg er bare en tapt sak ;)

 

-KJ

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...