Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Det hadde allikevel vært interessant å finne ut hva det er som skaper seg på din telefon. Dette er jo en kanontelefon, men det forutsetter selvsagt at den har brukendes batteritid!

 

Har du prøvd å kjøre telefonen uten Minnekort installert? Kan det være dette som av en eller annen grunn ikke fungerer i din telefon?

 

Det høres ikke ut som om telefonen din går i deep sleep, noe du lett kan finne med CPU Spy. Så kan du bruke Betterbatterystats som LordManhattan foreslår og finne synderen.

 

Min fungerer aldeles utmerket etter 4.04 oppdateringene, og den har veldig god batteritid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pro tip:

 

Vår Note har også denne funksjonen med at man kan få angitt en prikk på skjermen, når pennen er i nærheten. Etter å ha funnet ut dette har det gjort pennen langt mer anvendelig, da man endelig kan bruke den til presisjonsarbeid. Hos meg, og andre jeg har hørt med, har pennen altid vært litt unøyaktig, men dette problemet er med denne funksjonen påslått eliminert, da man kan se hvor pennen vil treffe. Man kan nå altså bruke pennen til ekstremt presisjonsarbeid.

 

Som en artig bonus vil også denne "svevefunksjonen" gjøre at pennen fungerer som en mus i nettleseren, og innhold vil reagere når du holder pennen over feks en nedtrekkmeny. Funker også i Dolphin

 

I tillegg er det jævlig fett å ha en liten prikk, som alltid følger pennen. Kanskje jeg er litt enkel, men det underholder meg :D

Etter å ha flashet telefonen min med custom rom, har jeg mistet denne pekeren. Var veldig kjekk å ha i f.eks Draw Something :p

Lenke til kommentar

De eneste ganger min Note har slukt batteri og blitt varmere enn stekeovenen min når jeg lager grandis er når jeg uten å vite om det har akttivert en eller annen voice search eller what the F voice dritt det er!

 

Den har jeg disablet så hardt jeg bare kan, i håp om å aldri set det derre voice dritten lyse mot meg, mens mobilen er så varm at jeg omtrent ikke kan ta i den.

 

Etter den var disablet så er jo alt bare nyyyydelig :) 76% batteri igjen etter 2 dager, 10 timer og 27 min :)

Lenke til kommentar

Pro tip:

 

Vår Note har også denne funksjonen med at man kan få angitt en prikk på skjermen, når pennen er i nærheten. Etter å ha funnet ut dette har det gjort pennen langt mer anvendelig, da man endelig kan bruke den til presisjonsarbeid. Hos meg, og andre jeg har hørt med, har pennen altid vært litt unøyaktig, men dette problemet er med denne funksjonen påslått eliminert, da man kan se hvor pennen vil treffe. Man kan nå altså bruke pennen til ekstremt presisjonsarbeid.

 

Som en artig bonus vil også denne "svevefunksjonen" gjøre at pennen fungerer som en mus i nettleseren, og innhold vil reagere når du holder pennen over feks en nedtrekkmeny. Funker også i Dolphin

 

I tillegg er det jævlig fett å ha en liten prikk, som alltid følger pennen. Kanskje jeg er litt enkel, men det underholder meg :D

Etter å ha flashet telefonen min med custom rom, har jeg mistet denne pekeren. Var veldig kjekk å ha i f.eks Draw Something :p

 

Hvilken ROM bruker du nå?

Lenke til kommentar

Pro tip:

 

Vår Note har også denne funksjonen med at man kan få angitt en prikk på skjermen, når pennen er i nærheten. Etter å ha funnet ut dette har det gjort pennen langt mer anvendelig, da man endelig kan bruke den til presisjonsarbeid. Hos meg, og andre jeg har hørt med, har pennen altid vært litt unøyaktig, men dette problemet er med denne funksjonen påslått eliminert, da man kan se hvor pennen vil treffe. Man kan nå altså bruke pennen til ekstremt presisjonsarbeid.

 

Som en artig bonus vil også denne "svevefunksjonen" gjøre at pennen fungerer som en mus i nettleseren, og innhold vil reagere når du holder pennen over feks en nedtrekkmeny. Funker også i Dolphin

 

I tillegg er det jævlig fett å ha en liten prikk, som alltid følger pennen. Kanskje jeg er litt enkel, men det underholder meg :D

 

Hvordan aktiverer man denne svevefunksjonen/prikken du snakker om?

Lenke til kommentar

Pro tip:

 

Vår Note har også denne funksjonen med at man kan få angitt en prikk på skjermen, når pennen er i nærheten. Etter å ha funnet ut dette har det gjort pennen langt mer anvendelig, da man endelig kan bruke den til presisjonsarbeid. Hos meg, og andre jeg har hørt med, har pennen altid vært litt unøyaktig, men dette problemet er med denne funksjonen påslått eliminert, da man kan se hvor pennen vil treffe. Man kan nå altså bruke pennen til ekstremt presisjonsarbeid.

 

Som en artig bonus vil også denne "svevefunksjonen" gjøre at pennen fungerer som en mus i nettleseren, og innhold vil reagere når du holder pennen over feks en nedtrekkmeny. Funker også i Dolphin

 

I tillegg er det jævlig fett å ha en liten prikk, som alltid følger pennen. Kanskje jeg er litt enkel, men det underholder meg :D

Etter å ha flashet telefonen min med custom rom, har jeg mistet denne pekeren. Var veldig kjekk å ha i f.eks Draw Something :p

 

Hvilken ROM bruker du nå?

Bruker CyanogenMod 7 for tiden...

Lenke til kommentar

Det hadde allikevel vært interessant å finne ut hva det er som skaper seg på din telefon. Dette er jo en kanontelefon, men det forutsetter selvsagt at den har brukendes batteritid!

 

Har du prøvd å kjøre telefonen uten Minnekort installert? Kan det være dette som av en eller annen grunn ikke fungerer i din telefon?

 

Det høres ikke ut som om telefonen din går i deep sleep, noe du lett kan finne med CPU Spy. Så kan du bruke Betterbatterystats som LordManhattan foreslår og finne synderen.

 

Min fungerer aldeles utmerket etter 4.04 oppdateringene, og den har veldig god batteritid.

 

Jeg skal vente til JB kommer for å se om dette bedrer tingenes tilstand. (Har ikke store forhåpninger, da min Nexus 7 også har dratt tilsvarende stunt en gang.)

 

Hvis dette ikke sørger for at jeg kan stole på telefonen så blir det iOS på meg igjen.

 

-KJ

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Min fungerer aldeles utmerket etter 4.04 oppdateringene, og den har veldig god batteritid.

 

1. Hva mener du sånn ca med veldig god batteritid?

 

2. Jeg får en gang i blant varm telefon, og ser via CPU-spy, at det er prosess som har hengt seg opp, men vanligvis går den i "deep-sleep" som den skal og alt det der. Jeg bruker min både i jobbsammenheng og privat. Etter en normal arbeidsdag har jeg brukt den til mail, mye ringing, ellers til det ene og det andre, men ingen spill mm. Når jeg roer meg før kvelden, mellom 1900 og 2100 engang, har jeg som regel mellom 45 og 55 % batteri igjen, og jeg dokker/lader den hver kveld. Er dette ok batteritid sånn generelt?

Lenke til kommentar

Så lenge telefonen klarer seg gjennom en hel dag med bruken som du nevner i punkt 2, vil jeg påstå det er mer enn god nok batteritid.

 

En hel dag med relativ tung bruk (snakker da ikke spill), uten lading, kan jo ikke være annet enn akseptabelt på en slik telefon som dette.

 

Problemet for noen er at den er tom etter 7-8 timer uten at dem bruker telefonen i det hele tatt, noe som selvsagt ikke er akseptabelt. Men da er det nesten alltid et eller annet program som krøller det til.

Lenke til kommentar

Amen.

 

Og når brukeropplevelsen ikke er konsistent blir det til at man ikke stoler på telefonen som et verktøy, noe som er veldig kjedelig med tanke på at man av og til er veldig avhengig av at den virker.

 

Google må se til å få implementert et system som krever at du godkjenner at en app bruker 100 % CPU over lenger tid. Så godt som ingen av appene jeg bruker til vanlig bruker CPU over lang tid, slik at denne typen scenarion må kunne beskrives som et avvik og dermed behandles deretter. (Alarm som varsler bruker, prosessen som henger drepes / fryses til brukeren igjen slår på skjermen etc.)

 

Apple har gjort ett og annet riktig med tanke på strøm i sine bærbare i alle fall. iPaden min kan ligge i ukesvis uten å bli brukt, og bevarer batteri selv om den sjekker gMail / Exchange. Androidnettbrettene er døde i løpet av en ukes tid.

 

-KJ

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er dårlig telenordekning inne i hytta; både for tale og internett. Ved å gå ut døra forbedrer det seg en del. Dette får meg til å tro at ekstern antenne burde kunne forbedre ytterligere. Jeg har mistanke om at eksterne antenner skal tilknyttes telefonen med kabel. Har imidlertid ikke funnet noen løsning på dette for Note. Erfaringer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...