Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er klart iphone er bedre på batteri (selv om den er crap til tider der også)..

Har du sett skjermen til en iphone :p ?

Hehe, man kan jo lure på hva dere som har kommentert dette faktisk vet om de 2 siste skjermene på iPhone.

 

Nå er jeg litt usikker på hva du tenker på men:

Jeg vil påstå jeg vet langt mer enn gjennomsnittet om skjermen som benyttes i en Iphone 4S.

 

En skjerm på 5.4" (ikke skrivefeil) må nødvendigvis i snitt forbruke mer batteri enn en skjerm på 3.5", uavhengig av oppløsningen eller om det er benyttet LCD med baklys eller AMOLED.

Lenke til kommentar

Det er klart iphone er bedre på batteri (selv om den er crap til tider der også)..

Har du sett skjermen til en iphone :p ?

Hehe, man kan jo lure på hva dere som har kommentert dette faktisk vet om de 2 siste skjermene på iPhone.

 

Nå er jeg litt usikker på hva du tenker på men:

Jeg vil påstå jeg vet langt mer enn gjennomsnittet om skjermen som benyttes i en Iphone 4S.

 

En skjerm på 5.4" (ikke skrivefeil) må nødvendigvis i snitt forbruke mer batteri enn en skjerm på 3.5", uavhengig av oppløsningen eller om det er benyttet LCD med baklys eller AMOLED.

Var nettopp størrelsen jeg siktet til der ja.. Ikke kvaliteten :p

 

Forresten...

Noen som fikk med seg/vet om Note2 støtter induktiv lading ?

Som S3..

Lenke til kommentar

Da var den avklart, derimot er størrelsen en personlig preferanse da ikke alle kan gå rundt med et monster i lomma. Men jeg har både iphones og samsungs hjemme så det er ikke merkepreferanser det går på hos meg heller :) Hadde selv veldig lyst på Noten når den ble lansert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

RIP Note... Hadde store problemer med batterilevetiden igjen i slutten av forrige uke. Snakket med Samsung support som ba meg kjøre fabrikkgjenoppretting et par-tre ganger og se om det hjalp.

 

Etter første reset startet telefonen som normalt. Men i andre resetting så henger den seg. Etter å ha ventet i 15 min så må jeg bare vippe ut batteriet. Nå bootlooper den på N7000-logoen. Setter den så i Download mode og prøver å legge inn firmware via Odin. Feiler underveis og kommer opp med beskjed om at firmware update feilet, koble til Kies i nødgjenopprettingsmodus på skjermen på telefonen. Samme hva jeg gjør opp mot Kies får den ikke kontakt med telefonen.

 

eMMC brick, anyone?

 

Jeg må si at jeg synes at det er noe betenkelig at Samsung support fortsatt ber deg gjøre ting som kan ødelegge telefonen på denne måten.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Bare jeg som egentlig er litt skuffet over Note II? Utenom prosessoren var det ikke store grunnene til å oppgradere. Og jeg føler ikke at hastighet er noe problem på Note'n min akkurat.

 

Edit: Hadde ihvertfall forventet høyere skjermoppløsning og/eller en SuperAMOLED+ skjerm, for å slippe pentile. 16:9 ratio skuffet meg også.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Jeg har note, kona har S3.

Når det kommer til olabukselomma så er S3 som skapt for det i forhold.

En i hver lomme vil være som 30 spiker i lomma (note) eller 4 gram bommull (S3)

 

 

Hva mener dere med batt-levetid? 17 timer bruk med 3g ny, 12-13t nå 1 år gammel.

Noe sånn eller dør den på 1 time og er glovarm?

 

Har hatt folk i butikken jeg jobber litt i som sier at fuuuu note dør etter bare 3 dager!

 

Før hadde de tlf med knapper som de hadde i lomma i 4 uker før de lada den, typisk 1 sms i uka.

Endret av War
Lenke til kommentar

Da er det på tide å oppdatere seg på smarttelefoner for i dag holder de sjelden mer enn 3 dager heh. Hvorvidt det er en positiv utvikling vet jeg ikke helt men vi får se hva som skjer videre. Det hadde jo vært greit å slippe å alltid måtte være i nærheten av en stikkontakt. Man får riktignok kjøpt ladepakker man kan koble til telefonen, men en mer naturlig form for å lade hvor som helst (eks. solcelleladere som er vist) hadde vært greit.

 

Kanskje man etterhvert får solcellelader, kinneticlader etc. innebygd i alle telefoner. Every trickle counts.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...