Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Har du i det hele tatt lest i tråden her? :confused:

 

Note har store batteriproblemer og har hatt det siden gingerbread. Ved overgang til ICS ble det bare verre for mange.

 

Noen mener det er OSet som er problemet, andre mener det er 3. part applikasjoner. Jeg legger ansvaret hos Google, da det er de som må implementere en skikkelig strømstyring på plattformen.

 

Både iOS og Windows Phone har fått til dette, så det bør være mulig.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"jevel" - nå er det snart to uker siden - den 7. juli - jeg tok den intergalatiske x3 resett og x3 wipe - telefonen går ennå i deep sleep som den skal, men batteritiden er allikevel generelt dårligere enn på ingefæren. Jeg har nå nøyaktig - med et par apps ekstra - det samme brukermiljøet på telefonen som jeg hadde på ingefær.

 

Det eneste "sære" jeg gjør er at jeg alltid om nettene har telefonen i offline-/flymodus, grunnet mine netter er helligere enn indiske kyr. Om dette kan ha en "boot"-effekt iht deep sleep har jeg ingen kompetanse relatert. Nevner det bare.

Lenke til kommentar

Hjelp. Noten min ble helt plutselig hvit og kjempevarm, så jeg slo den av.

Batteriet var fulladet i morges og nå var det bare 7% igjen. Har ikke gjort et slag, bare ligget på pulten min.

(ikke noe som kjører som jeg vet om.)

Har lest at mange har hatt problem med batteriet, men dette var jo i overkant.

Noen som har opplev noe lignende, eller vet hva det kan komme av. blir glad for tips. :-)

Lenke til kommentar

Javel - har i de siste tre-fire dagene plutselig fått ett merkelig problem, har ICS. Den skrur seg plutselig dønn av, går helt i svart uten en lyd eller et blink. Klarer ikke å slå den på igjen med noen vanlig prosedyre. Eneste måten å få den på er ved å ta ut batteriet, så starte den som vanlig.

 

Kan dette være et HW problem mon tro slik at jeg må levere den inn, eller er det mer møl SW-messig med ICS? Har noen peiling så er jeg veldig takknemlig. Telefonen er aldri rootet, alt er stock.

Lenke til kommentar

Javel - har i de siste tre-fire dagene plutselig fått ett merkelig problem, har ICS. Den skrur seg plutselig dønn av, går helt i svart uten en lyd eller et blink. Klarer ikke å slå den på igjen med noen vanlig prosedyre. Eneste måten å få den på er ved å ta ut batteriet, så starte den som vanlig.

 

Kan dette være et HW problem mon tro slik at jeg må levere den inn, eller er det mer møl SW-messig med ICS? Har noen peiling så er jeg veldig takknemlig. Telefonen er aldri rootet, alt er stock.

 

Håper det er ICS sin feil for etter oppgradering med ICS har det hent hvertfall 4 ganger, før ICS ALDRI! Har ikke fått knotet meg til å innstalere 4.0.4 som noen linket til her tidligere, høres ut som ting blir bedre da

Lenke til kommentar

Javel - har i de siste tre-fire dagene plutselig fått ett merkelig problem, har ICS. Den skrur seg plutselig dønn av, går helt i svart uten en lyd eller et blink. Klarer ikke å slå den på igjen med noen vanlig prosedyre. Eneste måten å få den på er ved å ta ut batteriet, så starte den som vanlig.

 

Kan dette være et HW problem mon tro slik at jeg må levere den inn, eller er det mer møl SW-messig med ICS? Har noen peiling så er jeg veldig takknemlig. Telefonen er aldri rootet, alt er stock.

 

Håper det er ICS sin feil for etter oppgradering med ICS har det hent hvertfall 4 ganger, før ICS ALDRI! Har ikke fått knotet meg til å innstalere 4.0.4 som noen linket til her tidligere, høres ut som ting blir bedre da

 

Måtte du også igjennom samme prosedyre for å få liv i spetakkelet igjen? Dvs ut med batteri mm, som jeg beskriver?

Lenke til kommentar

Javel - har i de siste tre-fire dagene plutselig fått ett merkelig problem, har ICS. Den skrur seg plutselig dønn av, går helt i svart uten en lyd eller et blink. Klarer ikke å slå den på igjen med noen vanlig prosedyre. Eneste måten å få den på er ved å ta ut batteriet, så starte den som vanlig.

 

Kan dette være et HW problem mon tro slik at jeg må levere den inn, eller er det mer møl SW-messig med ICS? Har noen peiling så er jeg veldig takknemlig. Telefonen er aldri rootet, alt er stock.

 

Håper det er ICS sin feil for etter oppgradering med ICS har det hent hvertfall 4 ganger, før ICS ALDRI! Har ikke fått knotet meg til å innstalere 4.0.4 som noen linket til her tidligere, høres ut som ting blir bedre da

 

Måtte du også igjennom samme prosedyre for å få liv i spetakkelet igjen? Dvs ut med batteri mm, som jeg beskriver?

 

Nei...det har holdt med 1 minutts :realmad::wallbash: kombo så har jeg klart å skru den på igjen med av/på knappen uten og ta ut ut batteriet eller andre ting.

 

Men engang fik jeg striper over hele skjermen og da måtte batteriet ut for da klarte jeg ikke skru av møkka engang. Og heldigvis det ble det med den ene gangen.

Lenke til kommentar

"jevel" - nå er det snart to uker siden - den 7. juli - jeg tok den intergalatiske x3 resett og x3 wipe - telefonen går ennå i deep sleep som den skal, men batteritiden er allikevel generelt dårligere enn på ingefæren. Jeg har nå nøyaktig - med et par apps ekstra - det samme brukermiljøet på telefonen som jeg hadde på ingefær.

 

Det eneste "sære" jeg gjør er at jeg alltid om nettene har telefonen i offline-/flymodus, grunnet mine netter er helligere enn indiske kyr. Om dette kan ha en "boot"-effekt iht deep sleep har jeg ingen kompetanse relatert. Nevner det bare.

 

Jeg har lagt inn 4.0.4 selv, og etter dette har den i alle fall klart å gå i "deep sleep" selv. Bruker fortsatt mye batteri i forhold til den første måneden jeg hadde den, men nå klarer den i alle fall ca. 12 timer.

 

Det hadde vært veldig, veldig interessant hvis Samsung kunne gi oss innsikt i hva det er som faktisk skjer her.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Javel - har i de siste tre-fire dagene plutselig fått ett merkelig problem, har ICS. Den skrur seg plutselig dønn av, går helt i svart uten en lyd eller et blink. Klarer ikke å slå den på igjen med noen vanlig prosedyre. Eneste måten å få den på er ved å ta ut batteriet, så starte den som vanlig.

 

Kan dette være et HW problem mon tro slik at jeg må levere den inn, eller er det mer møl SW-messig med ICS? Har noen peiling så er jeg veldig takknemlig. Telefonen er aldri rootet, alt er stock.

 

Dette hadde jeg faktisk på GB...

 

http://forums.whirlpool.net.au/archive/1885821

 

Det kalles Sleep of Death. Formater og legg inn alt på nytt mener jeg at var eneste løsning for min del. :S

 

-KJ

Lenke til kommentar

Javel - har i de siste tre-fire dagene plutselig fått ett merkelig problem, har ICS. Den skrur seg plutselig dønn av, går helt i svart uten en lyd eller et blink. Klarer ikke å slå den på igjen med noen vanlig prosedyre. Eneste måten å få den på er ved å ta ut batteriet, så starte den som vanlig.

 

Kan dette være et HW problem mon tro slik at jeg må levere den inn, eller er det mer møl SW-messig med ICS? Har noen peiling så er jeg veldig takknemlig. Telefonen er aldri rootet, alt er stock.

 

Dette hadde jeg faktisk på GB...

 

http://forums.whirlp...archive/1885821

 

Det kalles Sleep of Death. Formater og legg inn alt på nytt mener jeg at var eneste løsning for min del. :S

 

-KJ

 

Mange takk "jevel" - da går jeg for en ny runde ... Jeg har en fuktskadet Note, som lever sitt eget liv, men den bruker jeg litt til og fra nå i anledning testing med den andre - og endog den, som er ustabil som en svigermor på dårlig fleinsopp - funker bedre med ingefæren (iht batteritid - ca et par døgn faktisk) enn min vanlig brukte Note med ICS. :green:

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg har funnet en 'oppskrift' som funker for meg når det gjelder å få lang batterilevetid - så langt har det vært reproduserbart på min telefon. Det er rett og slett å restarte telefonen etter at jeg har dratt den ut av kontakten når den er ferdig ladet. Da holder batteriet et par - tre døgn med mitt bruk.

Dersom jeg så neste gang jeg lader bare lader den helt opp og ikke restarter, holder batteriet kanskje tolv timer.

 

Kan være innbilning; jeg skal holde et øye med det. Men det har holdt stikk så langt. På min telefon vel og merke - forventer ikke at det funker for andre.

Lenke til kommentar

Noen flere erfaringer med den oppdateringen som kom?

Kjenner at den bør komme til Norge snart også, hvis ikke gir jeg opp hele Noten.

Noe som er synd. Telefonen i seg selv er perfekt.

 

Men nå er den helt på trynet!

Jeg har kanskje strøm i 7-8 timer om jeg ikke rører den.

Og den siste uken har den vært veldig varm også.

Har forsøkt alt bortsett fra clear cach. Ble litt skeptisk til å gjøre det dersom det kan ødelegge telefonen.

Men flymodus, ut med batteri osv. Fungerte en liten stund, og så ble den bare verre.

Har installert CPU spy, og den går i deep sleep inni mellom.

Jeg kan ikke ha en telefon som man knapt kan bruke uten at den er koblet til lader.

Utrolig irriterende!

Og jeg kan ikke fatte og begripe at de kan levere et produkt på denne måten.

Lenke til kommentar

Her om dagen hadde jeg mitt første virkelige problem med batteriet.

Jeg satt og spille litt, avsluttet og la tlf fra meg på ca 45%.

 

Etter ca 15 min. så jeg på den og da var den meget varm og tom fot strøm.

 

Er jo ikke sikkert problemet er med batteriet men heller noe annet som kjørte opp prosessoren og ikke ville slutte

Lenke til kommentar

Her om dagen hadde jeg mitt første virkelige problem med batteriet.

Jeg satt og spille litt, avsluttet og la tlf fra meg på ca 45%.

 

Etter ca 15 min. så jeg på den og da var den meget varm og tom fot strøm.

 

Er jo ikke sikkert problemet er med batteriet men heller noe annet som kjørte opp prosessoren og ikke ville slutte

 

Ja, det er det samme som skjer med meg også. Veldig varm! Og når jeg sjekker CPU Spy, så har den stått på 1400 mhz lenge. Ikke rart det tappes for strøm. I tillegg henger den seg opp veldig ofte.

Og det skal IKKE være nødvendig og ta ut batteriet for hver gang man skal bruke telefonen...

Lenke til kommentar

Noen som har satt på Copter Displayfilm her? Kjøpte på teknikmagasinet. Hadde en slik på telefonen allerede, men den var sliten, så måtte byttes ut. Har fått satt den på perfekt nå, men har litt sånne små vann boobler her og der som ikke jeg får bort. Noe som vet om dette går bort av seg selv?

Lenke til kommentar

Heisann,

Har et litt generelt spørsmål her. Men tar det allikavel, siden det fungerte veldig bra på min S3, men nå sliter jeg.

 

Historien er som følger:

Hadde lenge en sony ericsson xperia arc s mens jeg ventet på min S3.

Når min S3 endelig kom så logget jeg på denne med min google konto og alt som jeg hadde innstallert av apper og lignende på min arc s ble automatisk innstallert på min S3, fantastisk.

 

Men nå har jeg måtte sende med S3 til reperasjon med noen høytaler feil og da dukker mitt problem opp. Når jeg smeller inn sim og sdkort i min galaxy note (som er oppdatert til nyeste android os, 4.0.3) så blir ingenting lagt inn automatisk?

 

Jeg har prøvd flere ganger nå, med factory reset og alt, ingenting kommer inn automatisk :(

 

Er det noen som kan hjelpe meg, hadde satt stor pris på det.

Endret av snakkesss
Lenke til kommentar

Kom en update til min telefon i dag tidlig, holder på å installere nå.

Regner med det er den som andre land har fått for noen tusen år siden.

 

Var nå en solid update på tid i alle fall, først tok den en stund å installere, og når optimalisering var ferdig sa den "installerer programmer", det gikk og durte en stund.

 

Android 4.0.4

grunnbåndversjon

N7000XXLRB

 

KJERNE

3.0.15-N7000XLLRI-CL811902

BUILD

IMM76D.XXLRI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...