Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

*snip*

Ja, alt er relativt.

Men det endrer da ikke at jeg påpeker innlegget fra LordManhattan som jeg startet med å skrive til som bagatelisering og til slutt feilaktig.

når man ser på at det er fra amobil sin side (eller var det brukerene som kommenterte artikkelen?) rapportert at standard oppgradering skjer over luften og ikke sletter filer eller pogrammer som er på telefonen.

mens uansett hvor enkel og grei det er å roote eller å bytte ICS vil prosessen innebære arbeid som går langt over 5 minutter og krever betydelig mer innsats en bare å bytte ICS, hvis man er intressert i å beholde det man har på telefonen.

 

den originale posten jeg henviste til:

Du er fullt klar over at du selv kan flashe ICS? Offisiell ICS. Du trenger ikke root og det tar deg 5 minutter. Men du har lyst på S3 og føler at du trenger en grunn for å kjøpe den, så for all del. Adios.

 

 

sist men ikke minst, jeg har ikke noe problem med å vente på stock rom fra Samsung, og det er heller ikke det jeg diskuterer.

 

Jeg kommenterer hvordan det som blir sagt er feil da prosessen er mer komplisert og/eller tar lengre tid en det å motta en standard oppgradering som ikke sletter programmer eller data man har lagret på telefonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Last ned ROMen

- Last ned Odin (PC)

- Sjekk at du har alle driverne (MTP m.m) installert på PCen. Skal automatisk installeres første gang man plugger telefonen til PCen.

- Pakk ut Zippen på skrivebordet (ROMen)

- Sett mobilen i Download Mode ved å slå den av og holde inne Volum ned +Hjem + På-knapp

- Åpne Odin og sjekk at COM er gul

- Trykk på PDA og velg MD5-filen som ble pakket ut fra ROM-Zipen

- Vent 2 minutter

- Gratulerer, du har ICS.

 

Merk: Dette bryter ikke garantien. Dette har Samsung selv gått ut å sagt, så det er bare å slappe av ;)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da må du roote. Da kan du ta en såkalt NAND backup som kort fortalt betyr at den tar backup av hele operativsystemet inkl. absolutt alt du har lagret der.

 

Ellers har du Titanium Backup. Denne tar backup av apps, meldinger, spilldata osv. Usikker om man trenger root for å ta backup av dette. Du kan jo selv sjekke ved å laste den gratis ned fra Play Store.

Lenke til kommentar

Njaaa, er omtrent det samme :( Er ikke annet å gjøre enn å vente litt til man fikser wifi driverne. Entropy er på saken slik jeg har fått med meg, og jeg tror han har funnet en løsning. Dette vil uansett ikke bli implementert før v0.3 eller v0.4 av PA, hvis det i det heletatt kommer med. Entropy holder selv på med sin egen kernel, DAFUQ (snasent navn), men den er foreløpig i alphastadiet, så den er lite stabil.

 

Konklusjon: ROMen er veldig stabil og kan brukes daglig uten noen problemer, men det er batteriet som trekker ned. Jeg bruker PA uansett, og jeg klarer meg gjennom en hel dag uten problemer, men presser jeg telefonen hardt så går det ikke mange timene før jeg må finne laderen. Skal også nevnes at det ikke er alle som opplever batteriproblemet, så du må nesten bare prøve selv og se.

Lenke til kommentar

- Last ned ROMen

- Last ned Odin (PC)

- Sjekk at du har alle driverne (MTP m.m) installert på PCen. Skal automatisk installeres første gang man plugger telefonen til PCen.

- Pakk ut Zippen på skrivebordet (ROMen)

- Sett mobilen i Download Mode ved å slå den av og holde inne Volum ned +Hjem + På-knapp

- Åpne Odin og sjekk at COM er gul

- Trykk på PDA og velg MD5-filen som ble pakket ut fra ROM-Zipen

- Vent 2 minutter

- Gratulerer, du har ICS.

 

Merk: Dette bryter ikke garantien. Dette har Samsung selv gått ut å sagt, så det er bare å slappe av ;)

 

Takker :) ICS og Nova Launcher på plass og jeg føler meg som hjemme igjen. Savnet virkelig ICS...

Lenke til kommentar

Angående flashing med Odin så glemte jeg å nevne at Odin skal kun brukes til å flashe stock (orginale) ROMs og ikke custom ROMs som ParanoidAndroid og CM9. Det fungerer men du vil da få varseltrekanten når du booter telefonen og da kan kjære Samsung se at du har fiklet med telefonen.

 

- PC Odin: Kun stock ROMs (GB og ICS fra Samsung som LP5/6/8/9)

- Mobile Odin: Stock og custom ROMs (CM9, MIUI 4, PA osv.)

- CWM: Stock og custom ROMs

Lenke til kommentar

Jeg har vært i Sverige flere ganger med telefonen uten problemer, men nå siste gangen gikk det galt da jeg kom inn igjen i Norge. Den klarte ikke finne det norske nettet uten en restart. Kunne sikkert søke det opp manuelt, men da valgte jeg å restarte den, og det gikk fint. Det var med Telenor.

Det samme skjedde igjen i dag. Gikk greit å kjøre over til Sverige, men når jeg kom tilbake til Norge mistet den dekningen og jeg måtte søke det opp manuelt.

Lenke til kommentar
Nei det er bare å flashe ICS med Odin :) Men da mister du root.

 

Sikker på dette?, Samsungen min står nå å lyser på Samsung logoen, og dette leser jeg er "hard brick", med andre kaputt telefon.

 

|ninjaedit|

Måtte gå recovery mode (volum opp, "homebutton" + power), wipe cache og system restore.

Da kom jeg inn etter å ha flashet en non ICS rom (stock).

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor ikke Kies finner note-en min?

Vet ikke. Men jeg har fått det samme problemet etter at jeg avinstallerte Kies, fordi jeg syntes det var et elendig program.

Etter det, gikk det ikke an å koble opp Noten til PC lenger for vanlig masselagring heller.

Installerte så Kies på nytt, men nå finner ikke Kies telefonen min lengre. Merkelig...

Skulle tro at Kies inneholder alle nødvendige drivere.!

Lenke til kommentar
Nei det er bare å flashe ICS med Odin :) Men da mister du root.

 

Sikker på dette?, Samsungen min står nå å lyser på Samsung logoen, og dette leser jeg er "hard brick", med andre kaputt telefon.

 

|ninjaedit|

Måtte gå recovery mode (volum opp, "homebutton" + power), wipe cache og system restore.

Da kom jeg inn etter å ha flashet en non ICS rom (stock).

 

Du opplevde nok kun en softbrick. Hardbrick, eller Super Hardbrick er hakket verre. Da blir eMMC komponenten i telefonen ødelagt, og da må den på reperasjon hos Samsung.

Lenke til kommentar

Flashet tilbake til 2.3.6 nå i kveld. Var egentlig greit fornøyd med 4.0.3 lpy for Polen, men var enkelte småting som ikke var helt på plass. Venter og ser om det er gjort noen forbedringer i kommende Norske, hvis ikke venter jeg muligens på neste fw build batch med ICS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...