Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvd andre ics releaser? Bruker .uk utgaven og vil si at alt virker kjappere enn gb.

 

Rolig nå. Alle ICS releasene som er ute nå (utenom CM9, ParanoidAndroid, MIUI 4 etc.) har eMMC-buggen. Flasher du en av de lekkede ROMene, INKLUDERT de offisielle som ble lansert i Tyskland, England osv, så risikerer du å hardbricke Noten din. Dvs at eMMC-brikken blir ødelagt, og den må inn på reperasjon. Samsung jobber nå med saken og vil pushe ut en oppdatering snart som fikser denne buggen. Inntil den tid så anbefales det å ikke flashe ICS ROMs som ikke bruker CM9 eller Franco kernel, som i dette tilfellet er LP5 og opp til LP9.

 

Har du allerede flashet en LPx ROM så skal det ikke mer enn å flashe noe én gang, eller til og med slette en stor fil fra telefonen som f.eks en episode med Family Guy før telefonen takker for seg.

 

Skal man tilbake igjen fra LPx til Gingerbread så er det anbefalt å flashe med Odin (PC) for å unngå en hardbrick midt i flashingen.

 

eMMC = Internminnet

 

Det er siste gangen jeg nevner dette.

Endret av LordManhattan
Lenke til kommentar

Noen som vet hva hva forskjellen er på note n7000 og i9220? jeg har kjøpt telefon på expert (i butikken) men jeg vet ikke om jeg får n7000 eller i9220 ?

 

- hva er forskjellen?

- hvilken model selger expert?

 

Om jeg kjøper denne og får n7000 av expert vil batteriet passe da?

Endret av wizhl
Lenke til kommentar

Hei.

 

Vi trenger et program til veivisning, altså GPS.

 

Du kan bruke Google Maps som nevnt over, men hvis du vil ha en fullverdig GPS-funksjon med nedlastede kart (så du slipper at telefonen hele tiden laster ned kart mens du kjører, og koster deg data-trafikk) må du nok kjøpe en app, f.eks. fra CoPilot eller Navigon eller Sygic. Jeg valgte CoPilot, men har brukt den så lite at jeg ikke har gjort meg opp noen klar mening. Men den så veldig bra ut da jeg brukte den, og lot til å fungere bra, med litt tilvenning.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva hva forskjellen er på note n7000 og i9220? jeg har kjøpt telefon på expert (i butikken) men jeg vet ikke om jeg får n7000 eller i9220 ?

 

- hva er forskjellen?

- hvilken model selger expert?

 

Skal være samme telefon. Disse betegnelsene går om hverandre der ute, men det ser ut til at i9220 var den opprinnelig tiltenkte betegnelsen på Note, fordi det var en Galaxy, men at Samsung senere forandret mening og ville gjøre Note til en egen 'kolleksjon' av telefoner og nettbrett, og dermed forandret det til GT-N7000. Men visstnok går den fremdeles under i9220 i enkelte markeder, som i Kina. Jeg bestilte bakdeksel og skjermbeskyttere fra dealextreme, og da sto det i9220 i bestillingslinken, men de passer ihvertfall som hånd i hanske på min norsk-kjøpte Note GT-N7000.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva hva forskjellen er på note n7000 og i9220? jeg har kjøpt telefon på expert (i butikken) men jeg vet ikke om jeg får n7000 eller i9220 ?

 

- hva er forskjellen?

- hvilken model selger expert?

 

Om jeg kjøper denne og får n7000 av expert vil batteriet passe da?

 

i9220 er den kinesiske modellen, N7000 er den internasjonale og i777 er den amerikanske AT&T-modellen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvd andre ics releaser? Bruker .uk utgaven og vil si at alt virker kjappere enn gb.

 

Rolig nå. Alle ICS releasene som er ute nå (utenom CM9, ParanoidAndroid, MIUI 4 etc.) har eMMC-buggen. Flasher du en av de lekkede ROMene, INKLUDERT de offisielle som ble lansert i Tyskland, England osv, så risikerer du å hardbricke Noten din. Dvs at eMMC-brikken blir ødelagt, og den må inn på reperasjon. Samsung jobber nå med saken og vil pushe ut en oppdatering snart som fikser denne buggen. Inntil den tid så anbefales det å ikke flashe ICS ROMs som ikke bruker CM9 eller Franco kernel, som i dette tilfellet er LP5 og opp til LP9.

 

Har du allerede flashet en LPx ROM så skal det ikke mer enn å flashe noe én gang, eller til og med slette en stor fil fra telefonen som f.eks en episode med Family Guy før telefonen takker for seg.

 

Skal man tilbake igjen fra LPx til Gingerbread så er det anbefalt å flashe med Odin (PC) for å unngå en hardbrick midt i flashingen.

 

eMMC = Internminnet

 

Det er siste gangen jeg nevner dette.

 

 

Hvor finner jeg en GB download?

Vil jo ikke få tlf ødelagt heller:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...