Gå til innhold

Ultrabook-kampen hardnes til


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil ha! Lekker pc ^^ å blei heilt forelska i koss dei har gjort det med kjøling av pcen, i stedet for å hente luft fra bunn, så trekker den inn luft fra under tastaturet, å viss du har aktivert sleep når du lukke skjermen så vil jo aldri pcen slite med å få nokk luft, genialt :D håpe bare di har lagt til støvfilter til pcen, sånn at graps så dette ned mellom tastene ikke blir sugd inn i veftene :p

Lenke til kommentar

Merk at U300 og U400 faller utenfor Intels Ultrabook varemerke fordi de inneholder AMD-prosessorer.

 

Intel har i samme slengen også sørget for å varemerkeregistrere Ultrabook, slik at de kan legge visse føringer på bruken. Dette betyr en tykkelse på maksimalt 0,8 tommer, noe som tilsvarer litt over 2 centimeter. I tillegg kreves det bruk av SSD eller i det minste SSD caching. I tillegg skal de være sikre, typisk Intels Identity Protection Technology. Et siste punkt på Intels liste er at maskinene skal være rimelige, og da snakker vi om under 1000 USD.

Kilde

 

Personlig kunne jeg tenkt meg en tynn og lett bærbar med en eller annen Fusion-prosessor.

Lenke til kommentar

Merk at U300 og U400 faller utenfor Intels Ultrabook varemerke fordi de inneholder AMD-prosessorer.

Trur du blingsa litt her. Følgande står i pressemeldingen frå Lenovo:

 

The spectacularly slim U300s Ultrabook™, made possible with Intel, is a unique statement for consumers that equally value style and responsiveness. Featuring up to 2nd generation Intel ® Core™ i7 processor with Intel® Turbo Boost Technology 2.0, and boot up in as little as 10 seconds with Enhanced Experience 2.0 RapidDrive SSD technology1 , the U300s is ready to roll no matter what the task.
Intel har i samme slengen også sørget for å varemerkeregistrere Ultrabook, slik at de kan legge visse føringer på bruken. Dette betyr en tykkelse på maksimalt 0,8 tommer, noe som tilsvarer litt over 2 centimeter. I tillegg kreves det bruk av SSD eller i det minste SSD caching. I tillegg skal de være sikre, typisk Intels Identity Protection Technology. Et siste punkt på Intels liste er at maskinene skal være rimelige, og da snakker vi om under 1000 USD.

Er dette tilfelle? Om Lenovo, Asus eller Acer lanserer ein serie 11-13", der til dømes toppmodellen havnar på over $1000 vil dei ikkje kunne kalla den ein Ultrabook?

 

Eg er positiv til denne nye serien maskiner, men eit prisnivå på over $1000 er mykje for ein 13" med middelmådig oppløysing. Eg skulle gjerne sett meir fokus på skjerm enn maskinvare. Om det står ein i7 eller i5 i maskina spelar mindre rolle enn kvaliteten på skjermen. Dei fleste får sikkert glossy skjerm og.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg vil nok tro at vi får se noen 1440x900 utgaver etterhvert.

Er tragisk at ingen PC-produsenter lager dette. Alle lager jo produkter med de samme kjipe skjermene nå om dagen:(

 

Skjermen alene er såpass viktig for meg at jeg heller mot å kjøpe en MacBook Air 13" (som har en veldig fornuftig 16:10 skjerm med 1440x900), men det er jo ingen billigmaskin. Så kunne gjerne tenkt meg en rimeligere PC, og jeg vil nesten si jeg kjøper på dagen hvis noen andre enn Apple leverer 1440x900 !!

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...