Gå til innhold

[Løst] Spille BF3 på 1920x1200. Hvilket skjermkort bør jeg velge?


AMDBunny

Anbefalte innlegg

Jeg har en 24" med 1920x1200 oppløsning. Hva er det rimeligste skjermkortet som klarer å kjøre BF3 på max på min skjerm? (med i2500k cpu)

 

Det er nok ikke så mange som vet det nå, så det blir nok en del gjetning.

 

Jeg har lest at noen har prøvd Alpha utgaven av BF3, kanskje noen av dem kan si noe om hvor mye BF3 krever? Alpha utgaven er muligens ikke helt optimalisert, men den kan jo gi en god pekepinne :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alpha-utgaven kan jeg fortelle deg så veldig bra ut i forhold til kravene. Alle grafiske effekter var imidlertid ikke aktivert på den, så BF3 kan godt bli hardere enn hva et enkelt grafikkort kan takle.

Ikke kjøp grafikkløsninger med hensikt å "makse ut" et spill, det blir fort vanvittig dyrt og du får egentlig aldri en perfekt opplevelse.

 

Derfor: Kjøp et GTX 560Ti, 570, HD 6950 eller 6970. Skru ned innstillinger om nødvendig, disse kortene er i stand til å kjøre 99.9% av spill på full grafikk på 1920x1200. Om BF3 krever mer enn dette bør du bare være glad, da har du noe å se frem til neste gang du oppgraderer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Alpha-utgaven kan jeg fortelle deg så veldig bra ut i forhold til kravene.

Høres bra ut :!:

 

Ikke kjøp grafikkløsninger med hensikt å "makse ut" et spill, det blir fort vanvittig dyrt og du får egentlig aldri en perfekt opplevelse.

Hvorfor får man aldri en perfekt opplevelse?

 

Skru ned innstillinger om nødvendig,...

Hvorfor det? For å redusere støy og varme?

Lenke til kommentar

Ikke kjøp grafikkløsninger med hensikt å "makse ut" et spill, det blir fort vanvittig dyrt og du får egentlig aldri en perfekt opplevelse.

Hvorfor får man aldri en perfekt opplevelse?

 

Skru ned innstillinger om nødvendig,...

Hvorfor det? For å redusere støy og varme?

Mye tyder på at du trenger et Crossfire- eller SLI-oppsett for å kjøre BF3 fullt ut nå, disse løsningene kan gi deg god nok fps på papiret, men det er alltid masse problemer med SLI- og CFX-oppsett. Det mest merkbare er litt ekstra inputlag og microstutter.

 

Det er bedre å skru ned innstillinger, og slippe inputlag og microstutter, enn å betale over 5000 kr for et oppsett bare for å makse et spill.

 

SLI- og CFX-oppsett kan jeg ikke si er verdt bryet med mindre du skal drive enorme oppløsninger, 2560x1440 er minstekravet vil jeg si (Det er 4 000 000 piksler).

Lenke til kommentar

Beklager, jeg trodde du mente å skru ned innstillingene på skjermkortet.

 

Skjønner nå at det selvfølgelig var innstillingene i spillet du mente ;)

 

Ja, det er nok mye lurere å kjøpe et skjermkort midt på treet og så oppgradere om et år eller to. Veldig mye skjer på ett år i gpu-verden og man sparer mye på å ikke kjøpe det beste hver gang.

Lenke til kommentar
Jeg har lest at noen har prøvd Alpha utgaven av BF3, kanskje noen av dem kan si noe om hvor mye BF3 krever? Alpha utgaven er muligens ikke helt optimalisert, men den kan jo gi en god pekepinne :)

 

Kan fortelle at jeg spilte bf3 alpha på 1680x1050 med 9800gtx & Q6660 på ca 40fps.

Nå tror jeg spillet skalerte innstillingene automatisk ned, men det er jo en pekepinne.

Lenke til kommentar

Hvs jeg skulle ha kjøpt et skjermkort til bf3, så ville jeg ha ventet til uka før det kommer. Deretter bestillt skjermkort da. Da får man det nyeste rett før bf3 kommer (hvis det kommer noen nye skjermkort rett før bf3 da), og man får sansynligvis skjermkortet billigere enn når man bestiller det nå.

 

Ingen her vet hvor mye bf3 kommer til å kreve på "max". For noen så er litt "lagg" i spillet greitt, og for andre er 0 lagg greitt.

 

 

 

 

De fleste store hardware nettsider kommer som regel med en review av spill litt før det blir sluppet. Der blir det testet gpu og/eller cpu skalering i forskjellige oppløsninger i spill. Dette er jo ofte veldig kjekt å vente på hvis man skal kjøpe skjermkort. Da får man jo fasiten ;)

 

 

Sider som pleier å teste dette er f.eks Anandtech,techspot og tomshardware

 

 

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

funker ati hd 5850 bra på bf3?

Kommer ann på hva du mener med bra... OG som sagt er ikkje battlefield 3 kommet ut enda...Så et skikkelig svar blir umulig :)

 

Selv synes jeg det var for lite med ett 5870 i bc2 i 1920x1080 med alt på untatt AA. 2 stk i crossfire var nesten godt nok. Helt godt nok er nå 2xGTX 580 synes jeg. Men så HATER jeg lagg når jeg spill også.

 

 

Battlefield 3 kommer til å kreve mere, (heldigvis) så da er det opp til deg å si hva som er godt nok :p

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg har en 24" med 1920x1200 oppløsning. Hva er det rimeligste skjermkortet som klarer å kjøre BF3 på max på min skjerm? (med i2500k cpu)

 

Det er nok ikke så mange som vet det nå, så det blir nok en del gjetning.

 

Jeg har lest at noen har prøvd Alpha utgaven av BF3, kanskje noen av dem kan si noe om hvor mye BF3 krever? Alpha utgaven er muligens ikke helt optimalisert, men den kan jo gi en god pekepinne :)

 

Basert på alpha målemerker og informed guesstimates ville jeg tro at en GTX580 (eller tilsvarende fra AMD) er optimalt for å kunne spille med en high++ eller evt. mesteparten på ultra - inkludert et rimelig nivå av AA og AF.

 

Skulle du ha ABSOLUTT alt på maks (inkludert latterlig lite synlige ting som 16xAA og denslags) må du sikkert ha minst en GTX590, men slike settings er bare ren sløsing i mine øyne.

 

Hvis du er ok med en miks av medum-high så tror jeg du kommer langt med en GTX560Ti eller tilsvarende. Jeg tipper detaljnivået i alpha var noe sted rundt medium og high med noen deaktiverte features - og der fikk ihvertfall folk god framerate med slike kort.

 

Det er dog ingen offisielle mål å forholde seg til enda - så ingen kan si noe som helst med sikkerhet. Ting som optimalisering og slikt kan også radikalt endre kravene. Kort sagt kan vi bare røfft gjette egentlig...

 

Skal du ha en skikkelig indikasjon på hva som trengs må du i så fall vente til beta... men jeg regner med at da vil du allerede helst ha maskinen på bordet hehehe =P

 

PS: Det finnes noen litt mer systematiske benchmarks av alphaen på nettet om du vil lete deg frem.

 

EDIT:

Siden jeg er så grei - her er det:

http://gamegpu.ru/Action-/-FPS-/-TPS/Battlefield-3-Alpha-test-GPU.html

Scroll et stykke ned for fine grafer ;)

Selv dette er jo bare midlertidig info - og alphaen hadde jo nesten ingen options for grafikk - men dette er vel så solid info som du får fatt i på nåværende tidspunkt.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Selv synes jeg det var for lite med ett 5870 i bc2 i 1920x1080 med alt på untatt AA

 

Høres veldig merkelig ut da jeg spilte spillet i fjor på samme kort med veldig god fps(jeg er veeldig kresen selv når det kommer til multiplayer) med alt på max utenom hbao og Vsync (spiller ALDRI med vsync da jeg ikke ser forskjellen med og uten)

Lenke til kommentar

Et GTX 570 eller noe tilsvarende fra ATI vil være nok, dog ikke noe spesielt AA eller af på selvfølgelig

Må jobbe litt ekstra tror jeg, vurderer sterkt GTX 580 i SLI, men jeg vet enda ikke hvor mye FPS boost jeg kan få ved en slik oppgradering ;)

Du vil bli flaskehalset av prosessor på 1920x1080 med GTX 580 SLI. Selv om den er overklokket til 4 GHz vil du fåp flaskehals.

Lenke til kommentar

Et GTX 570 eller noe tilsvarende fra ATI vil være nok, dog ikke noe spesielt AA eller af på selvfølgelig

Må jobbe litt ekstra tror jeg, vurderer sterkt GTX 580 i SLI, men jeg vet enda ikke hvor mye FPS boost jeg kan få ved en slik oppgradering ;)

Du vil bli flaskehalset av prosessor på 1920x1080 med GTX 580 SLI. Selv om den er overklokket til 4 GHz vil du fåp flaskehals.

 

Det var da et bastant svar... Ingen som vet helt sikkert, men det er jo mulig. Men hvor mye som cpu eventuelt vil holde tilbake vet vi jo ikkje. får man 120fps i gjennomsnitt med 2x 580 i sli og 75 fps med ett 580 kort, så gjør det jo ikkje noe om cpu blir littegranne flaskehals. Selv om cpu blir litt flaskehals, så betyr det jo ikkje at det blir helt skandale og fps faller helt i buns :D

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...