Gå til innhold

[Løst] Spille BF3 på 1920x1200. Hvilket skjermkort bør jeg velge?


AMDBunny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så å investere i en i7-2600k er ikke dumt mtp. at spill i fremtiden, BF3 f.eks, vil få støtte til hypethreadinga eller hva det kalles?

Jeg hadde ikke lagt inn 600 kr ekstra for å kanskje få noen prosent bedre ytelse i et spill som vil være langt tyngre på grafikkort enn CPU. Om du hadde kjørt GTX 580 SLI på en 1920x1080-skjerm kunne det kanskje vært noe å vurdere å gå opp til i7-2600k.

Lenke til kommentar

Er det i det hele tatt vits å oppgradere til i5 fra AMD X4 965BE? Kan jo lett overklokke den om det trengs.

En i5-2500k være ca 50% raskere enn en Phenom II X4 MHz for MHz.

Overklokket i5 til 4.7GHz og Phenom II X4 til 4GHz: 75%

 

Dette er latterlig stor forskjell i ytelse.

 

For BF3 ville du nok derimot ikke merket stor forskjell, kanskje litt på minimum framerate, men spillbart i høyeste grad så lenge grafikkinnstillingene passer til grafikkort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"Two nVidia GTX 580's can run the game on ultra"

 

Det er det mulig det kan, men på hvilken oppløsning og hvilken AA / AF "level" er et store spm

2x GTX 460 kan nok også kjøre det på Ultra men da på 800*600.

 

Som poengtert utallige ganger så brukte Aplha versionen 1.2GB VRAM, på 1920*1080. Legger du da på AA og AF så tror jeg fort 1.5GB (GTX 580) kan bli knapt, men som sagt x antall ganger tidligere det et vi ikke før sluttspillet kommer ut.

Lenke til kommentar

"Two nVidia GTX 580's can run the game on ultra"

 

Det er det mulig det kan, men på hvilken oppløsning og hvilken AA / AF "level" er et store spm

2x GTX 460 kan nok også kjøre det på Ultra men da på 800*600.

 

Som poengtert utallige ganger så brukte Aplha versionen 1.2GB VRAM, på 1920*1080. Legger du da på AA og AF så tror jeg fort 1.5GB (GTX 580) kan bli knapt, men som sagt x antall ganger tidligere det et vi ikke før sluttspillet kommer ut.

Betyr det at ASUS GeForce GTX 570 1280MB blir litt snaut for 1920x1200? :hmm:

Eller er det kun hvis man kjører alt på absolutt maks?

Lenke til kommentar

"Two nVidia GTX 580's can run the game on ultra"

 

Det er det mulig det kan, men på hvilken oppløsning og hvilken AA / AF "level" er et store spm

2x GTX 460 kan nok også kjøre det på Ultra men da på 800*600.

 

Som poengtert utallige ganger så brukte Aplha versionen 1.2GB VRAM, på 1920*1080. Legger du da på AA og AF så tror jeg fort 1.5GB (GTX 580) kan bli knapt, men som sagt x antall ganger tidligere det et vi ikke før sluttspillet kommer ut.

Betyr det at ASUS GeForce GTX 570 1280MB blir litt snaut for 1920x1200? :hmm:

Eller er det kun hvis man kjører alt på absolutt maks?

 

Når jeg kjørte Alpha'en på det som der stod som MAX så lå det og vippet på 1.1-1.2GB VRAM, det var da kjørt i 1920*1080. Nå har jeg hørt rykter om at det på Alpha'en bare var en innsilling. Mann kunne velge Medium og Low, men at det ikke hadde stort og si. Hvilken setting den egentlig ble kjørt på er for meg uvist. Det var ikke noe muligheter for AA eller AF heller.

 

Dette er kun mine erfaringer etter Alpha'en, det er mye mulig at de optimaliserer spillet bedre mot slutten.

 

Personlig venter jeg til det kommer ut, prøver det med GTX 570, blir det knapt så kjøper jeg 2.5GB utgaven av 570 evt 2 slike for og kjøre i SLI.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg det? Begynner jeg å faktisk diskutere, blir vi aldri ferdige her. Dette er tidsfordriv for meg.

 

Medal of Honor

BFBC2

 

Begge spill er noe likt BF3. SC2 har da virkelig ikke noe her å gjøre.. ikke GTA IV heller.

Nesten alle nyere spill sutrer om de får mindre enn quad nå for tiden. Tror ikke BF3 blir så mye forskjellig.

Jeg tror jeg svarte på dette sitatet. Hvis dette er tidsfordriv for deg burde du for det første ikke bli personlig, og for det andre kan du droppe å komme med slikt vås som at firekjernere er nødvendige for spill.

 

Verken MoH eller BF:BC2 kjører dårlig på en dobbelkjerne som E8400.

 

Jeg nevnte Starcraft 2 fordi det er sannsynligvis det spillet som krever mest CPU-ytelse, og det er totrådet.

Svarer på et gammelt innlegg her nå, men BF:BC2 kjører ikke så godt på en E8400. Har et HD6950, 4GB ram og en E8400@3,5GHz og opplever stundom lag i BC2. Den kan også falle litt av i spesielt hektiske partier i andre spill. Sikker på at den gamle C2D'en er flaskehalsen. Fortsatt en dugelig spillprosessor - alderen tatt i betraktning er det ikke annet enn imponerende, men nå begynner den virkelig å dra på åra. I de aller fleste spill går det greit. Sannsynligvis siden de fleste nye spill er multiplattform og fåtallet er direkte banebrytende.

 

PC-eksklusiver (evt. stinky optimaliserte spill), da spesielt RTS'er som Supreme Commander: Forged Alliance derimot - Not so much...

 

Edit: On topic...

Det "lureste" er å vente til spillet kommer, se hvordan maskinen din takler det, for så å oppgradere hvis du ikke er fornøyd. Da får du både et hopp i spillglede, samt beste pris på utstyr/evt. også nyere generasjon av skjermkort/prosessor.

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Selv bestilte jeg nettopp et EVGA GTX 570-kort som jeg tror skal klare BF3 relativt godt. For mitt vedkomne er AA unødvendig, så tror jeg klarer meg med dette kortet.

 

Lite tips: Sjekk f.eks. demokortene på komplett.no, kan være ganske mye å spare her og alle garantier o.l. gjelder i samme grad som på et flunka nytt kort!

Lenke til kommentar

Selv bestilte jeg nettopp et EVGA GTX 570-kort som jeg tror skal klare BF3 relativt godt. For mitt vedkomne er AA unødvendig, så tror jeg klarer meg med dette kortet.

 

Lite tips: Sjekk f.eks. demokortene på komplett.no, kan være ganske mye å spare her og alle garantier o.l. gjelder i samme grad som på et flunka nytt kort!

 

Jeg gjorde det samme selv. Bestemte meg egentlig for og vente og se hva det krever, men fikk et tilbud på et 570 til komplett med vannkjøling osv så måtte bare slå til.

 

Nå blir det 2600k @ 4.7Ghz /570 SLI så regner med at det talker BF3 ganske greit :p

Lenke til kommentar

Selv bestilte jeg nettopp et EVGA GTX 570-kort som jeg tror skal klare BF3 relativt godt. For mitt vedkomne er AA unødvendig, så tror jeg klarer meg med dette kortet.

 

Lite tips: Sjekk f.eks. demokortene på komplett.no, kan være ganske mye å spare her og alle garantier o.l. gjelder i samme grad som på et flunka nytt kort!

 

Jeg gjorde det samme selv. Bestemte meg egentlig for og vente og se hva det krever, men fikk et tilbud på et 570 til komplett med vannkjøling osv så måtte bare slå til.

 

Nå blir det 2600k @ 4.7Ghz /570 SLI så regner med at det talker BF3 ganske greit :p

 

Jaaaa... bør jo funke det :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...