Gå til innhold

Her er Norges billigste nettbutikk


Anbefalte innlegg

Har det egentlig så mye å si hvilken butikk som i snitt er rimeligst? Skal jeg bestille noe, leter jeg såklart opp rimeligste totalpris (inkl. frakt) blandt de utsalgene jeg stoler på. Pixmania er definitivt ikke blant disse.

 

Synes nesten det er litt skummelt å sidestille Pixmania med "helt vanlige norske nettbutikker". Skal ikke lese langt i denne tråden for å se at jeg ikke er alene om den tanken. Om lave priser er alfa omega, og man er villig til å prakke med håpløse returordninger, kan man like godt bestille fra ebay e.l.

 

Edit: @tommyb, De selger mot norske kunder, men når HW.no's eget verktøy for butikkerfaringer peker ut Pixmania som en av de aller mest bedritne, burde ikke dette framkommet i klartekst? At man kan finne ut hvor dårlige de er "andre steder på nettverket", gjør ikke at de fremstilles som noe annet enn en meget rimelig, normal norsk nettbutikk i artikkelen. Noe de langt fra er. Tipper de aller fleste norske salg fra Pixmania går gjennom nettopp prisguide.no. Derfor er artikler som dette det beste pressmiddel for å få useriøse aktører til å skjerpe seg.

Endret av Dummst
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig.

 

Jeg foreslår to nye kvalifiseringskriterier til slike tester i fremtiden:

 

1. Butikken må gi deg valget om å få levert hele ordren samlet.

2. Butikken må forholde seg til norsk lovgivning og ha returordning som er enkel og grei for kunder i Norge (noe Pixmania ikke har).

  • Liker 5
Lenke til kommentar

At Pixmania går under kategorien NORSK nettbutikk forstår ikke jeg men det er mulig noen kan forklare og argumentere.

 

NetOnNet sliter økonomisk etter hva jeg har lest. Kanskje ikke så rart når man tenker på hvor mange millioner de har brukt elendig TV-reklame.

 

Komplett har skjerpet seg på pris i det siste ja. Kanskje ikke så rart skal de henge med. Veldig bra og tommel opp til dem!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ble litt overrasket over resultatet. Komplett har gradvis falt ut av radaren min pga pris, men nå ser det ut til at de har en ny policy.

Uansett så bruker jeg alltid prisguide og sammenligner før jeg handler. I tillegg må selvsagt ebay og noen andre utenlandske nettsteder sjekkes, når det er småtteri som handles.

Prisguide suger mildt sagt hardt. Prisjakt, derimot, fungerer strålende.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har utelukkende positive erfaringer med Pixmania: rask levering, og veldig god retur-service. Senest i dag måtte jeg returnere en defekt LaCie disk. Veldig hyggelig dame som ordnet med alle returpapirer og pickup-service mens vi snakket i telefonen.

Det stemmer at man ved retur også må fylle ut en proforma-faktura, men det skyldes at Norge ikke er EU-medlem og alle varer må gjennom et "middelaldersk" tollvesen.

Personlig blåser jeg faktisk i om en butikk er norsk eller utenlandsk, det er veldig sunt med konkurranse. Hos Pixmania er faktisk det meste på lager, norske nettbutikker har en lei tendens til å ha en lang liste med varer, hvorav kun 15-20% er på lager. Dette er dessverre et typisk norsk fenomen: prøv å kjøpe en seng eller et bord hos f.eks. Skeidar - leveringstid 1 - 2 måneder, helt latterlig. Norge er dessverre et totalt u-land, når det gjelder detaljhandelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble litt overrasket over resultatet. Komplett har gradvis falt ut av radaren min pga pris, men nå ser det ut til at de har en ny policy.

Uansett så bruker jeg alltid prisguide og sammenligner før jeg handler. I tillegg må selvsagt ebay og noen andre utenlandske nettsteder sjekkes, når det er småtteri som handles.

Prisguide suger mildt sagt hardt. Prisjakt, derimot, fungerer strålende.

Nåja, jeg synes da prisjakt er utrolig rotete og mindre lett å bruke enn prisguide.

Lenke til kommentar

Ærlig talt, bare ved å besøke pixmania.com ser man at dette er en side man aldri bør bestille fra. Føler jeg er tilbake på 90-tallet og at animerte GIF-filer vil hoppe ut av skjermen rundt neste hjørne.

 

De bør bli diskvalifisert fra disse testene uten tvil fra min side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hver gang dere lager slike lister har alle på forumet klaget over at Pixmania er med. Slik har det vert i mange år! Forstår virkelig ikke hvordan dere gidder å ta de med da dere får så mye pepper for det.

 

 

Pixmania er i alle fall bannlyst her i huset. 4 uker leveringstid, leverte feil produkt, 10 dager på å svare mail, og itillegg klarer de å kreve meg for penger fordi de mente jeg brukte lang tid på å sende tilbake pakken, som for det første kostet DYRT å sende tilbake til Frankrike og igjen ble borte hos pixmania da de mottok den. Slik gikk det da jeg prøvde å spare en 100lapp for 2 år siden...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Prisguide suger mildt sagt hardt. Prisjakt, derimot, fungerer strålende.

 

Prisguide er blitt en problemfri tjeneste. Du burde ta en titt - tjenesten kan ikke sammenlignes med det den var i 2010.

 

Javel? Siden du sier det gav jeg det en ny sjangs etter at den nye elendige versjonen kom og jeg forlot makkverket. Søkte opp "Logitech Harmony 600" og kan ikke se at den billigste dukker opp. Det er www.lefdal.com til 295 med gratis frakt. Nei du, den er nok ikke problemfri kan det se ut til. Tilbake til Prisjakt for min del.

 

Edit: Skriveleif

Endret av Ninjahamster
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Prisguide er blitt en problemfri tjeneste. Du burde ta en titt - tjenesten kan ikke sammenlignes med det den var i 2010.

Det å kalle en programvare "problemfri" blir som å si "jeg drikker aldri vann". Problemfri programvare eksisterer ikke :)

 

Uansett har prisjakt mange ting som prisguiden mangler; detaljert butikkdata som inkluderer støttede betalingsmetoder, en hel masse filtreringsalternativer til produktene, og flere detaljer med hvert produkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hardware er ihvertfall en del billigere på Dustinhome enn på Komplett. Kjøpte nylig ny PC og sparte nesten 2000kr på Dustin kontra Komplett.

Test ut Priskrig-funksjonen hos prisjakt.no; last opp denne lenken, ekspander treet under og velg komponentene "Datakomponenter" og "Harddisker og Lagring".

 

Komplett er billigere på (26%) 267 varer.

Dustin Home er billigere på 666 (64%) varer.

Butikkene har samme pris på 103 (10%) varer.

 

Den viser at du har rett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prisguide suger mildt sagt hardt. Prisjakt, derimot, fungerer strålende.

 

Prisguide er blitt en problemfri tjeneste. Du burde ta en titt - tjenesten kan ikke sammenlignes med det den var i 2010.

 

Problemet var at prisguide gikk fra en brukbar tjeneste til et makkverk uten like i 2010. Samtidig kom Prisjakt på banen og kunne tilby et fungerende og oversiktlig system mens Prisguiden var ubrukelig. Mange hoppet over meg inkludert.

 

Hadde ikke prisguide blitt så dårlig hadde jeg nok ikke byttet heller. For da hadde jeg ikke hatt en grunn til å lete etter annen tjeneste og gjøre meg kjent med den.

 

Har testet nye Prisguide i det senere, men jeg hopper tilbake til Prisjakt fort. Ja det har blitt mye bedre, men ting som sortering, ranking og sammenligning er så mye bedre hos konkurrenten. Og Prisjakt får enda mer cred for en bra app til mobil med bla barecode scanning.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har testet nye Prisguide i det senere, men jeg hopper tilbake til Prisjakt fort. Ja det har blitt mye bedre, men ting som sortering, ranking og sammenligning er så mye bedre hos konkurrenten. Og Prisjakt får enda mer cred for en bra app til mobil med bla barecode scanning.

Ikke minst (som allerede hintet til) viser de alle butikker som gir ut prisene, ikke bare alle butikker som betaler dem for å vise prisene, slik HW gjør. Det sparte jeg 1400kr på da jeg kjøpte meg bærbar i fjor.

 

vhaar: Takk for tipset! Stilig funksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...