Gå til innhold

Gamer.no trenger flere spillskribenter


Anbefalte innlegg

håper ikke dette tyder på at Gamer.no sliter med skribenter(altså at de nesten må legge ned siden) for jeg orker virkelig ikke og lese fra Spill.no som legger ut en artikkel i uken.

 

Spill legger ut omlag 3-4 artikler om dagen, hvilket er langt mer enn hva Gamer gjør. Kvaliteten er dog en annen sak

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er veldig interessant, men jeg tilhører kanskje en nisje som ikke egner seg; E-sport. Spill som jeg kommer til å følge er CS:GO og DOTA2, men folk her har vel ikke så stor interesse for progresjonen på kompetetivt nivå. Får ransake meg selv litt før jeg bestemmer meg om jeg kan snu litt om på ting, og så sende en søknad.

Lenke til kommentar

Ingen av dere som har søkt på jobb før? Det tar alltid en evighet før man hører noe, hvis man er så heldig å høre noe i det hele tatt. :p Husker jeg fortsatt mottok avslag lenge etter jeg hadde fått jobb på jobber jeg ikke engang husket å ha søkt på. Det er hederlige unntak men 9 av 10 arbeidsplasser har elendige rutiner på jobbsøking. Det beste er å bare sende søknaden og ikke tenke noe mer på den.

 

Jeg håper noen jeg har gode erfaringer med fra forumet får jobben. :thumbup: Tross alt stor nivåforskjell på innnleggene her; alt fra litterære mesterverk til enlinjere uten tegnsetting eller stor bokstav.

 

Joda, men det tok 10 måneder før jeg fikk svar :) Det var en smule seint. Nå venter jeg egentlig bare på at ferien skal være ferdig...

Lenke til kommentar

Ingen av dere som har søkt på jobb før? Det tar alltid en evighet før man hører noe, hvis man er så heldig å høre noe i det hele tatt. :p Husker jeg fortsatt mottok avslag lenge etter jeg hadde fått jobb på jobber jeg ikke engang husket å ha søkt på. Det er hederlige unntak men 9 av 10 arbeidsplasser har elendige rutiner på jobbsøking. Det beste er å bare sende søknaden og ikke tenke noe mer på den.

Det var en rekke uheldige omstendigheter som førte til at mange ikke fikk svar på søknadene sine i fjor. Det er ikke godt nok. Jeg ryddet opp før sommeren, og denne gangen garanterer vi alle et svar maks to uker etter at søknaden er sendt inn.

 

håper ikke dette tyder på at Gamer.no sliter med skribenter(altså at de nesten må legge ned siden) for jeg orker virkelig ikke og lese fra Spill.no som legger ut en artikkel i uken.

 

Spill legger ut omlag 3-4 artikler om dagen, hvilket er langt mer enn hva Gamer gjør. Kvaliteten er dog en annen sak

Ingenting å bekymre seg for. Dette handler om å utvide redaksjonen, ikke legge den ned.

 

Fellesferie er en viktig grunn til at det har vært mindre aktivitet hos oss de siste fire ukene. Jeg tror lesere som har fulgt oss lenger kan skrive under på at 3-4 artikler om dagen er godt under vår kvantiative standard ellers i året.

 

Dette er veldig interessant, men jeg tilhører kanskje en nisje som ikke egner seg; E-sport. Spill som jeg kommer til å følge er CS:GO og DOTA2, men folk her har vel ikke så stor interesse for progresjonen på kompetetivt nivå. Får ransake meg selv litt før jeg bestemmer meg om jeg kan snu litt om på ting, og så sende en søknad.

E-sport er noe vi ønsker å bli bedre på, selv om det ikke er spesifikt nevnt i akkurat denne saken. Men det går først og fremst på den løpende dekningen av arrangementer og turneringer. Selve spillene anmelder vi uansett.

 

Send gjerne inn en søknad der du forteller litt om hva du kan hjelpe oss med i denne sammenheng.

Endret av TST
Lenke til kommentar
Det var en rekke uheldige omstendigheter som førte til at mange ikke fikk svar på søknadene sine i fjor. Det er ikke godt nok. Jeg ryddet opp før sommeren, og denne gangen garanterer vi alle et svar maks to uker etter at søknaden er sendt inn.

 

Jeg klandrer dere ikke. Var det jeg som bestemte ville jeg bare sendt ut et standardbrev med adressen til nærmeste NAV-kontor. :green:

Lenke til kommentar

Hadde vært utrolig gøy å kunne jobbet med spill, men det tar tid å spille igjennom spill og være raskt ute med anmeldelser etter en utgivelse som frilanser når man jobber og har andre ting å gjøre på dagtid :/

 

Har selv Wii, PS3, Xbox360, PC, PS Vita, 3DS og smartmobil som også har blitt viktig på spillmarkedet (flere kjente spillstudioer har også begynt å vise interesse for dette markedet).

 

Tror jeg har spilt det meste av FPS og 3rdPS på PS3 og 360. Fan av eventyr, fighting og enkelte store titler innom alle sjangre.

 

Ikke en anmeldelse, men kanskje heller en oppsummering av Goldeneye (da Gamer eller Spillverket lot dette spillet få en nokså rolig utgivelse):

http://www.diskusjon...

 

Har ingen problemer med å holde meg oppdatert:

http://www.diskusjon...c=1199206&st=40

 

Den tråden har nærmest stoppet opp da det var veldig stille der. Er det noen som vet om en eller annen norsk spillside som baserer seg på gratisbidrag fra andre? Hadde vært morsomt å skrive uten tidspress når det passer seg.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Ser at det står følgende: Søkeren "bør" haBetyr dette at jeg kan søke, selv om jeg bare er 16 år, ettersom det står at jeg "bør" ha fylt 18 år?

Vi foretrekker myndige skribenter, både fordi mange spill har høy aldersmerking, pressearrangementer og reise kan kreve at man er 18.

 

Likevel: Dette er ikke et absolutt krav, vi kan se gjennom det dersom søkeren utmerker seg på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har fem-seks søknader liggende nå som jeg skal lese over og gi tilbakemelding på. Det har vært vanskelig å dedikere seg nok til dette de siste månedene, derfor har jeg havnet litt bakpå. Satser på å være ajour innen april er omme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...