Gå til innhold

Gamer.no trenger flere spillskribenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare ikke ansett enda flere nintendo fanboys. Norsk spill "presse" renner over av disse folka som ikke klarer å unngå å tisse i buksene hver gang nintendo annonserer ENDA et mario spill.

 

Haha, det var det morsomste jeg har lest i hele dag. Nintendo-fanboys - i norsk spillpresse! Ja, den var god.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Er man nødt å bo i Norge?

Ja.

 

Mulig jeg er interessert, prøvde meg på VG for en stund siden.

 

Edit: På en annen side, så er jeg jo student, reising til utlandet kan lett kræsje med viktige forelesninger/eksamener.

Det er ikke et krav å kunne dra på alle turer vi blir invitert på, men vi ønsker at de som jobber med Gamer.no kan stille opp av og til. Å reise rundt på spillmesser, besøke spillstudioer, prøve kommende spill og snakke med de som lager dem, er en viktig del det vi driver med.

 

Jeg regner med at jeg sender en søknad - jeg skriver så mye om spill hele tiden at det ikke kan skade å forsøke å få litt betalt for det. Noen idé om når det er best å sende inn?

Bruk den tiden du trenger for å overbevise oss om at du er rett mann. Vi får alt for mange forhastede og dårlige søknader skrevet samme dag som vi utlyser stillingen. Det sagt: Vi ønsker å utvide staben så raskt som mulig, slik at vi er rustet for høsten og vinteren.

 

Det spiller ingen rolle hvor i Norge du bor, men det er stor fordel å være bosatt sentralt på østlandet.

 

En liten selvmotsigelse her.

Poenget er at vi som jobber i Gamer.no er spredt rundt i hele Norge, men for reisevirksomhet, rask tilgang til nye spill og testmateriell er det absolutt fordel å bo på Østlandet.

 

- Får man tildelt f.eks at man man skrive om et spill, eller kan legger dere ut "oppdrag" der man selv kan velge(aka førstemann til mølla)?

Du velger selv hva du vil anmelde. Hvis det er flere som ønsker samme spill så foretar vi en vurdering der og da.

 

- Hvor mange, mer eller mindre timer må man sette av i måneden for å oppfylle "minstekravene"?

Hvor mange timer som går med avhenger veldig av lengden på spillet og omfanget på de sakene du skriver for oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lykke til :)

 

Sikkert ett ekstremt dumt spørsmål :!: Men får dere beholde spillene dere tester? :p

 

 

Blir det betraktet som en fulltidsjobb eller er dette mer en deltidsjobb/jobb nr.2?

 

Alle spill som testes blir levert av Gamer.no, og kan beholdes etter at artikkelen er levert til redaksjonen.
Lenke til kommentar

Dette ser jo ut som en ganske grei mulighet dette. Da er det bare å parkere meg forran spillhylla på spaceworld, lukke øynene og se hvilket spill som blir det "heldige".

 

Og til alle dere som føler dere ikke klarer å skrive like godt som nåværende skribenter, (som riktignok gjør en fabelaktig god jobb) det skader jo aldri å prøve ;)

Lenke til kommentar

Det er også slik at man kun blir en bedre skribent av å skrive mer. Vi har et svært godt faglig miljø hvor erfaringer og kunnskap utveksles enkelt og effektivt, og de fleste nye skribenter opplever nok at de utvikler seg kjapt. Ingen blir verdensmestere på første forsøk, og det krever en del trening å finne formen og rytmen i det vi driver med. Derfor må man heller ikke være redd for å søke om man føler at man har noe fornuftig å formidle, det er lettere å bli en kurant skribent enn å forstå spill og hva som gjør dem bra.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Hadde vært veldig interessant og gøy å være frilans for Gamer, med erfaring som ungdomsjournalist har jeg ihvertfall noe skrivekunnskaper. Dessverre har jeg ikke tid grunnet skole, og jeg har heller ikke fylt atten år. :(

 

Edit: Dersom dere trenger ungdomsjournalist(er) i fremtiden er det bare å sende meg en PM! Jeg kan ta meg av mindre anmeldelser av f.eks mobilspill, eller kanskje lage portrettintervju av ungdom som har et spesielt forhold til spill. :tease:

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

håper ikke dette tyder på at Gamer.no sliter med skribenter(altså at de nesten må legge ned siden) for jeg orker virkelig ikke og lese fra Spill.no som legger ut en artikkel i uken.

 

Pluss at de skriver ufattelig dårlig. Bruker ord som "klein" og sånt i artikkelen..

Agreed. enda en ting, Gamer.no tar fatt i ALLE saker, men Spill.no tar bare kun saker som interesserer flertallet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...