Gå til innhold

Anmeldelse: Deus Ex: Human Revolution (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel regionsperre på dette spillet?

Så blir vel å laste det ned

Soner/regioner er noe dritt og de skyter seg selv

Jeg syns dette er et svært dårlig argument for nedlastning av et spill, vent et par måneder så blir det billig.

 

Angående middelmådig kommentaren, for LarsP så det middelmådig ut, og det skal han få lov å mene, uansett hvor høy snitt prosent spillet har i karakter.

Det er rett og slett irrelelevant.

Lenke til kommentar

Håper det kommer en demo, hvis ikke så blir nok dette skyvet langt back i backlog katalogen min...for mye som kommer fremover nå. En får bare håpe det meste av dem andre store leverer bedre en dette.

 

Det finnes på en måte en demo av spillet, men du vinner ingen karma på å anskaffe deg den. Det er nemlig betaen som ble lekket for en stund siden. Den inneholder noen timer av starten av spillet, og så godt som ingen bugs (en sjelden krasj kanskje). Den er på ingen måte offisiell, og er nok fy fy å anskaffe seg, men for min del fungerte den som en ekstra lang demo, og solgte meg helt på spillet. Har forhåndsbestilt på steam og gleder meg til fredag.

 

Sikkert noen som er imot det, men jeg anbefaler å sjekke betaen. Den vil la deg prøve akkurat nok til å avgjøre det for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så nettopp Gametrailers sin anmeldelse av spillet og det så rett og slett veldig middelmådig ut. Jeg tror jeg står over dette inntil det kommer i tilbudskurven.

Så et spill med snittkarakter på 88% er middelmådig?

I mine øyne virker det som det er mainstream spill som oppnår 90% (9.0) eller mer hos de kommersille anmelderne, hvis det ikke er snakk om indie spill (unntak kan f.eks være Demon's Souls). Spill som GTA, Call of Duty, Mario, Zelda m.fl. er gode spill som har tatt svært få sjanser (ihvertfall de siste årene), og kritikere jubler over de små forskjellene som de mener gjør spillet helt fantastisk. Jeg liker selv disse spillene, men det må sies at nyvinninger er ikke deres sterkeste kort. Noen mener at det SKAL være sånn (don't you dare fuck up Mario Galaxii Trii), men jeg er absolutt for nyvinninger. Tør man ikke å prøve, kommer spillindustrien til å bli grå og kjedelig.

 

Jeg synes det dermed er positivt at det virker som om Deus Ex HR er et godt spill, dog ikke for alle. Spillet ligger på 88-89 på metacritic (litt avhengig av konsoll), noe som uansett er en svært høy score. Personlig synes jeg gametrailers skyter seg litt i foten med måten de gir poeng til de forskjellige aspektene i spillet de anmelder. Det virker noen ganger som de har problemer med å formidle en helhetlig vurdering av spillbarheten og spillopplevelsen de sitter igjen med som spillere. Gleder meg uansett til fredag!

Lenke til kommentar

Er dette best å spille på PC eller PS3? FPS liker jeg best på PC, men sniking/klatring liker jeg best på konsoll...

Siden spillet ikke er ett rent fps eller snike spill, men inneholder elementer av begge, avhengig av hvilke valg du gjør (så vidt jeg har skjønt etter hva jeg har lest her på gamer.no), så får du enten kjøpe til begge, eller bestemme deg for hvilken taktikk du vil legge hoved fokuset på og velge plattform deretter.

--

 

Jeg må vente til tidligst tirsdag neste uke før jeg kan begynne på dette, skal i ett bryllup i Spania i helgen. Men da har jeg noe å glede meg til når jeg kommer hjem, for basert på denne anmeldelsen så lover det bra :) Og det er sikkert en del bruker erfaringer i forumet (når jeg har kommet hjem), så i tilfellet anmeldere er på feil jordet, så har jeg forhåpentligvis litt mer å basere ett evt. kjøp på.

Lenke til kommentar

PC-utgåva har ikkje klassisk konsollsyke (ie. Det er ein god port), og er òg versjonen som ser best ut, trass i at omsynet til konsollane held det tekniske litt igjen.

 

Hvordan er PC utgaven med tanke på bugs? Ign har ikke anmeldt pc utgaven da denne vistnok ikke var stabil nok, kan kansje bare være promo utgaven som sliter.

Håper Eurogamer kommer med en face off artikkel snart, greit å få en upartisk avgjørelse på hvilken av konsollutgavene som kjører best.

Lenke til kommentar

Hvordan er PC utgaven med tanke på bugs? Ign har ikke anmeldt pc utgaven da denne vistnok ikke var stabil nok, kan kansje bare være promo utgaven som sliter.

 

Høyrest rart ut - korkje RockPaperShotgun eller PC Gamer nemnte det nokon plass.

 

The best RPG combat ever. Not gaming's best story, but maybe its best storytelling. Darker, sexier, better.

 

Der har du òg grunnen til at eg ikkje tok PCG sin 94 til DE:HR på face value. :p

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Dette er vel steamworks-tittel, dvs at det MÅ aktiveres via Steam.

 

Det vil også si at alle som får spillet i posten i dag, i morgen eller torsdag, ikke får spilt det før fredag uansett... Det er bare lov å spille i US inntil da. Hurra for digital nedlasting!

 

 

ja blei litt forbanna da jeg så at steam kom opp like etter jeg hadde satt inn plata i dag for å installere for så å fortelle meg at jeg ikke kan installere spillet før fredagen :mad::cry:

Lenke til kommentar

For å sitere bruker 'LordGurciullo' ifra Deus Ex Tech Support forumet:

 

1. Mouse feels wrong. The instant I saw an x and a y axis I was really worried. Setting them both to the same number does not equal a smooth experience. The game was obviously built to be played with a gimped controller and has built in help mechanisms. The mouse needs a total restructure. It does choppy movements that go up then left, (not one smooth diagonal movement), that also feel like there trying to be smoothed out and a bit of negative acceleration (in some areas, like cut scenes). As it is now it feels as if I have a string attached to a control stick duct taped to my mouse. (yes I have tried the supposed "fixes"). *Also, A separate ADS sensitivity would really be appreciated*

 

2. The absolute core basic keyboard movement is off. When moving diagonally (which I do 95 percent of the time), you move at an increased speed. At first I thought maybe this is intentional and a throwback to the early/mid 90s games and it was the developers choice, but apparently this is not the case (As I've read this is only when using a keyboard). It makes the movement feel extremely clunky, with every direction change feeling like the character weighs 4 tons. I'm surprised more people aren't complaining... as everyone who knows how to play fps moves diagonally almost all the time.

 

Dette tyder ikke bra x(. Og hvorfor blir slike ting aldri nevnt i omtaler? Leser overalt at dette skal være en bra port, men etter noen timer på forumene virker det som den største katastrofeporten siden... ja, jeg vet ikke om jeg har sett værre.

 

Edit: Ok, det var kanskje å ta litt i. Litt blanda rapporter ute å går. Får vel bare vente å se selv :\

Endret av LordWeasel
Lenke til kommentar

Fikk Collectors Edition igår og må si at bortsett fra at det krever Steam (verste møkk ever) og at det låser seg av og til så er jeg storfornøyd med spillet! Spillte i ca 6 timer i går og det var veldig vanskelig å legge det fra seg. Gleder meg til arbeidsdagen er over så jeg kan fortsette :D

 

Hvem gidder å vente til fredag med å spille? Alle spill som har denne arkaiske formen for release med to forskjellige datoer kan enkelt låses opp bare man logger inn i Steam via en VPN.

 

Edit: Har forøvrig aldri hørt om noen som har blitt bannet pga dette.

Endret av Giskler
Lenke til kommentar

Så et spill med snittkarakter på 88% er middelmådig?

Jeg hører aldri på gjennomsnittsanmelderen, kun de jeg kjenner personlig eller har et "nært" forhold til.

 

 

The best RPG combat ever. Not gaming's best story, but maybe its best storytelling. Darker, sexier, better.

Mulig jeg misforstod deg. Fikk inntrykket av at du dømte spillet utelukkende pga av gametrailers.com sin anmeldelse. Personlig syns jeg de var far off denne gangen. Som mange andre ganger.

Lenke til kommentar

Dette spillet er rett og slett fantastisk, på alle måter... brings back memories fra 1'ern. Veldig gjennomført. Spilte gjennom første del/oppdrag igår. Det var en drøm, og har lengtet veldig lenge på en slik titel som var så gjennomført som dette er.

Selvfølgelig verden er ikke perfekt, så tar man frem microskop analyse egenskaper finner man helt klart små små detaljer enkelte steder som kunne vært forbedret.

 

Hvis jeg skal klare å sette fingeren på noe; Mangel på QuickSave hotkey, og Loade tida, når du forsøker en ting gjentatte ganger.. men dette er details .. og man overlever det lett.

 

PC-utgåva har ikkje klassisk konsollsyke (ie. Det er ein god port), og er òg versjonen som ser best ut, trass i at omsynet til konsollane held det tekniske litt igjen.

 

Hvordan er PC utgaven med tanke på bugs? Ign har ikke anmeldt pc utgaven da denne vistnok ikke var stabil nok, kan kansje bare være promo utgaven som sliter.

Håper Eurogamer kommer med en face off artikkel snart, greit å få en upartisk avgjørelse på hvilken av konsollutgavene som kjører best.

 

 

PC utgava har absolutt ikke konsoll syken som så tydelig var problemet med Ivisible Wars (2'ern). Som alle andre sier, den ser og føles mye mer ut som 1'ern. Takk for det :) Et skikkelig PC spill.

 

Etter det jeg har spillt så har jeg absolutt ikke merket noen bugs eller crasher enda.

 

For å sitere bruker 'LordGurciullo' ifra Deus Ex Tech Support forumet:

 

1. Mouse feels wrong. The instant I saw an x and a y axis I was really worried. Setting them both to the same number does not equal a smooth experience. The game was obviously built to be played with a gimped controller and has built in help mechanisms. The mouse needs a total restructure. It does choppy movements that go up then left, (not one smooth diagonal movement), that also feel like there trying to be smoothed out and a bit of negative acceleration (in some areas, like cut scenes). As it is now it feels as if I have a string attached to a control stick duct taped to my mouse. (yes I have tried the supposed "fixes"). *Also, A separate ADS sensitivity would really be appreciated*

 

2. The absolute core basic keyboard movement is off. When moving diagonally (which I do 95 percent of the time), you move at an increased speed. At first I thought maybe this is intentional and a throwback to the early/mid 90s games and it was the developers choice, but apparently this is not the case (As I've read this is only when using a keyboard). It makes the movement feel extremely clunky, with every direction change feeling like the character weighs 4 tons. I'm surprised more people aren't complaining... as everyone who knows how to play fps moves diagonally almost all the time.

 

Dette tyder ikke bra x(. Og hvorfor blir slike ting aldri nevnt i omtaler? Leser overalt at dette skal være en bra port, men etter noen timer på forumene virker det som den største katastrofeporten siden... ja, jeg vet ikke om jeg har sett værre.

 

Edit: Ok, det var kanskje å ta litt i. Litt blanda rapporter ute å går. Får vel bare vente å se selv :\

 

Den personen som skrev hva du quoter til der .. kan virkelig ikke være fornøyd med mange spill.. her har man virkelig satt seg ned med lupe for å finne problemer.. kan ikke si jeg i nærheten har tenkt på dette. Innimellom kommer det titler hvor man må finjustere på mus sensitiviteten .. men Deus Ex har absolutt ikke ett slikt problem etter min mening.

At fyren føles tung å flytte på .. NEI! han danser mellom dekninger .. snur seg på nanosekunder med musa... går inn og ut av dekninger lekende og flytende.

 

Fikk Collectors Edition igår og må si at bortsett fra at det krever Steam (verste møkk ever) og at det låser seg av og til så er jeg storfornøyd med spillet! Spillte i ca 6 timer i går og det var veldig vanskelig å legge det fra seg. Gleder meg til arbeidsdagen er over så jeg kan fortsette :D

 

Hvem gidder å vente til fredag med å spille? Alle spill som har denne arkaiske formen for release med to forskjellige datoer kan enkelt låses opp bare man logger inn i Steam via en VPN.

 

Edit: Har forøvrig aldri hørt om noen som har blitt bannet pga dette.

 

 

:p ilike

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...