Gå til innhold

Anmeldelse: Deus Ex: Human Revolution (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvis jeg skal klare å sette fingeren på noe; Mangel på QuickSave hotkey, og Loade tida, når du forsøker en ting gjentatte ganger.. men dette er details .. og man overlever det lett.

 

F5 er quicksave og F8 eller 9 er quickload.

 

Hm .. fant ikke de funksjonene mappet kontroll menyen .. men skal sies at jeg var for dypt oppslukt i selve spillingen til at jeg lette særlig lenge

 

Takk for opplysningen.

Lenke til kommentar

Hm .. fant ikke de funksjonene mappet kontroll menyen .. men skal sies at jeg var for dypt oppslukt i selve spillingen til at jeg lette særlig lenge

 

Takk for opplysningen.

 

Du finner det nok neppe i kontrollmenyen da de ikke er der. Funker likevel, jeg brukte quicksave flittig i går :D

Lenke til kommentar
Meh, jeg leser heller en bok med en liknende historie. Noen anbefalinger? 1984 og Neuromancer er allerede på lista. Jeg har også sett Ghost in the Shell.

 

De du nevner faller innenfor/nær "Cyberpunk"-genren.

 

Wikipedia har en grei oversiktsliste: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cyberpunk_works#Print_media

 

Jeg vil anbefale bøkene til William Gibson, Bruce Sterling og Neal Stephenson.

Gibson og Sterling regnes som fedrene til Cyberpunk-stilen, spesielt Gibson sin "Sprawl"-trilogi med Neuromacer som første bok.

 

Spesielt vil jeg anbefale Neal Stephenson, selv om han kun har 2 "cyberpunk/post-cyberpunk" bøker; Snow Crash og Diamond Age, så er han en sinnsykt kul forfatter med masse energi i alt han skriver.

Begge disse bøkene er forøvrig om til tider voldsomme samfunnsomveltninger på grunn av teknologiske endringer.

 

God lesning! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fått svar fra selveste Jim Offerman - PC Lead Programmer.

 

"...there is no mouse smoothing applied in DXHR."

"For in-game movement, we also do not apply any mouse acceleration. We grab the raw mouse delta values from Windows and convert them directly to angular movement."

"This was actually a bug, which we'll be addressing in the next update." (På spørsmål om den riktige X til Y ratioen for mus. Den blir 1:1 i neste patch.)

 

OH HAPPY DAY!

Lenke til kommentar

Fikk Collectors Edition igår og må si at bortsett fra at det krever Steam (verste møkk ever) og at det låser seg av og til så er jeg storfornøyd med spillet! Spillte i ca 6 timer i går og det var veldig vanskelig å legge det fra seg. Gleder meg til arbeidsdagen er over så jeg kan fortsette :D

 

Hvem gidder å vente til fredag med å spille? Alle spill som har denne arkaiske formen for release med to forskjellige datoer kan enkelt låses opp bare man logger inn i Steam via en VPN.

 

Edit: Har forøvrig aldri hørt om noen som har blitt bannet pga dette.

 

Hva slags VPN bruker du? Noe å anbefale?

Lenke til kommentar

Ah okay, titta litt rundt, men virker som spillet er billigst hos D2D for øyeblikket, så sant ingen her vet om noen andre plasser?

 

Edit: Slo til på D2D, fant en promo code på 15%, så kosta meg til slutt bare 25.5 pund ca. og det er jo snaue 230kr eller noe =)

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Fått svar fra selveste Jim Offerman - PC Lead Programmer.

 

"...there is no mouse smoothing applied in DXHR."

"For in-game movement, we also do not apply any mouse acceleration. We grab the raw mouse delta values from Windows and convert them directly to angular movement."

"This was actually a bug, which we'll be addressing in the next update." (På spørsmål om den riktige X til Y ratioen for mus. Den blir 1:1 i neste patch.)

 

OH HAPPY DAY!

 

Sendte du dem mail eller noe? Eller er dette fra forumet?

 

 

 

Fikk Collectors Edition igår og må si at bortsett fra at det krever Steam (verste møkk ever) og at det låser seg av og til så er jeg storfornøyd med spillet! Spillte i ca 6 timer i går og det var veldig vanskelig å legge det fra seg. Gleder meg til arbeidsdagen er over så jeg kan fortsette :D

 

Hvem gidder å vente til fredag med å spille? Alle spill som har denne arkaiske formen for release med to forskjellige datoer kan enkelt låses opp bare man logger inn i Steam via en VPN.

 

Edit: Har forøvrig aldri hørt om noen som har blitt bannet pga dette.

 

Hva slags VPN bruker du? Noe å anbefale?

 

Kom over dette: http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=4078423&postcount=651 dog ikke testet det selv enda.

Lenke til kommentar

Lest en del klaging på den sammenlignings videoen der fra gametrailer, dog de fleste er vel enig om at Deus Ex Human Revolution ikke er noe revolusjon innen grafikk uansett.

 

Nei, som nevnt tidligere er det ikke vansklig å se av bildene at i alle fall grafikken har konsoll herpes (alt av ny teknologi er ikke brukt for at det er tilpasset kosnoller, etter hva jeg kan se av bildene)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Fikk Collectors Edition igår og må si at bortsett fra at det krever Steam (verste møkk ever) og at det låser seg av og til så er jeg storfornøyd med spillet! Spillte i ca 6 timer i går og det var veldig vanskelig å legge det fra seg. Gleder meg til arbeidsdagen er over så jeg kan fortsette :D

 

Hvem gidder å vente til fredag med å spille? Alle spill som har denne arkaiske formen for release med to forskjellige datoer kan enkelt låses opp bare man logger inn i Steam via en VPN.

 

Edit: Har forøvrig aldri hørt om noen som har blitt bannet pga dette.

 

Hva slags VPN bruker du? Noe å anbefale?

 

VPNVIP - du kan registrere deg gratis og få en 100 MB kvote. Eneste minus er at du må registrere deg gjennom en app på iphone, ipod eller ipad.

 

Etter du har lagt inn VPN så starter du Steam og den vil decrypte spillet, restart i offline og koble fra VPN og vips så har du spillet klart til bruk.

 

Har spillt det i to dager nå og er helt oppslukt, veldig vanskelig å legge fra seg :)

Endret av Giskler
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noen problemer med spillet så langt, bortsett fra at HUDen ikke ville oppføre seg i Eyefinity. Men en reinnstallering av driverene, så vips.

 

Og selv om jeg ikke er kommet noe særlig vei i historien, så har jeg fått gjort en god del sideoppdrag og jeg liker det! Har en save nå med "lethal" setup, og en med "non-lethal" og begge delene er jo morsomt selv om jeg vel foretrekker den sistnevnte. ;) Ingenting er helt som å snike seg rundt.

Lenke til kommentar

Nei, som nevnt tidligere er det ikke vansklig å se av bildene at i alle fall grafikken har konsoll herpes (alt av ny teknologi er ikke brukt for at det er tilpasset kosnoller, etter hva jeg kan se av bildene)

Vel, PC versjonen av DXHR har DX11 tessellation, noe bedre lys og DOF effekter, bedre AA (nye teknikker med FXAA og MLAA) og støtte for Eyefinity og HD3D. Men PC versjonen av spillet kunne helt klart hatt bedre grafikk. Håpløst av gametrailers.com å teste med et DX10 kort.

 

http://hardocp.com/image.html?image=MTMxNDAzNjMxNlNtcEpVSVVXR1lfM18yX2wucG5n

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Ja, var vel det folk klagde på at de brukte et DX10 kort, så PC versjonen ser vel noe bedre ut en konsoll versjonene, men nå er det vel selve spillet som interesserer meg, og ikke grafikken, selv at jeg sikkert er enig at grafikken kunne vært bedre.

 

DXHR er jo heller ikke det første spillet som lider på grafikk siden pågrunn av konsoll heller, dette er jo en trend som har vært lenge nå, dog skulle gjerne sett den forsvinne, savner tiden der utviklerne prøvde å pushe ting på PC. Men er jo en positive side ved det hele, og det er at spill som regel kjører meget bra på det meste av hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...