Gå til innhold

Parkeringsbot for manglende lapp - GAMMEL TRÅD!


vetle666

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke umulig, men tviler på at jeg ikke hadde sett boten når jeg la inn lappen. Ikke var jeg langt unna bilen heller.

 

Jeg tror EuroPark har sitt på det tørre og hvis heller ikke du fantaserer så ser jeg nesten bare en løsning.

 

Det er ikke ukjent at billetter flakser hit og dit når man slamrer igjen bildører. Sjekket du at billetten var på plass etter at du/dere lukket dørene?

 

At billetten blåser ned/eller under solfilmen nede på frontruten skjer nok ofte, men hvis så er tilfelle her så måtte den ha blåst tilnærmet på plass igjen når dere kom og åpnet/lukket døren og det høres snodig ut.

 

Når oppdaget du forresten boten? Før eller etter at dere satt dere inn i bilen?

Lenke til kommentar

Det er jo en teori jeg hadde litt lengre bak, at de hadde en falsk bot som de la der mens du kjøpte billett, som de igjen fjernet etter å ha tatt bildene

 

Det tror jeg ikke har noen rot i virkeligheten. Parkeringsvakter som jobber for selskaper som er med i Norpark er ikke provisjonslønnet så hvorfor i alle dager skulle han gjøre det?

 

Han hadde jo fått et kjempeforklaringsproblem på boten hvis Vetle hadde oppdaget det der og da.

Lenke til kommentar

Håper ts kommer i mål med dette her.

Opplevde noe liknende for mange herrens år siden. Parkerte, betalte og la p-biletten på daschbordet. Det begynte å snø og bilen ble etterhvert dekket med snø. Var håndtverker på den tiden. Iblant gikk jeg ut for å ta meg en røyk og fikk da se at en P-vakt var i ferd med å skrive bot på bilen min. Gikk hen og spurte hva som foregikk. Niks bilett sa han. Han hadde skrapt en 12cx12cm luke på ruta.

Åjo, sa jeg til ham og skrapte ytterligere 12x12 cm til venstere for hans felt, og da dukket sannelig biletten opp. Fyren ble sprutrød. Dog ingen unnskyldning, ingenting, han bare gikk. "Hei k***en ropte jeg etter ham, "kom tilbake, hva med boten min, gi meg boten så skal du se hva som skjer..."

 

"Min" P-vakt var så stor at han skulle hengt under en hest - lett gjennkjennelig.

Høres ut som samme fyren som TS kom ut for.

 

G :)

 

Jeg var vitne til noe lignende. En parkeringsvakt kostet en firkant på ca 20x20cm og ga så bot. Ikke Europark i dette tilfellet. Jeg snakket litt med vakten etterpå og spurte om det ikke burde blitt sjekket bedre og fikk til svar at at "billetten skal være godt synlig så det var ikke behov for å koste mer av ruten". Billetten var gått ut, men for alt man vet kunne jo ny billett vært kjøpt og lagt på dashbordet en annen plass.

Lenke til kommentar

Jeg stiller meg undrende til to ting:

 

1. De har ikke dato og klokkeslett på bildene.

 

2. Det ene bildet hvor bilens registreringsnummer er synlig, er tatt bakfra. Her er ikke dashbordet synlig. Dette kan i teorien være en hvilken som helst bil. Søvlgråe golfer i den årsmodellen er slettes ikke sjeldne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er jo en teori jeg hadde litt lengre bak, at de hadde en falsk bot som de la der mens du kjøpte billett, som de igjen fjernet etter å ha tatt bildene

 

Det tror jeg ikke har noen rot i virkeligheten. Parkeringsvakter som jobber for selskaper som er med i Norpark er ikke provisjonslønnet så hvorfor i alle dager skulle han gjøre det?

 

Han hadde jo fått et kjempeforklaringsproblem på boten hvis Vetle hadde oppdaget det der og da.

 

FlinkeFreddy postet denne linken for et par timer http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3902623.ece

Lenke til kommentar

Er ikke umulig, men tviler på at jeg ikke hadde sett boten når jeg la inn lappen. Ikke var jeg langt unna bilen heller.

 

Jeg tror EuroPark har sitt på det tørre og hvis heller ikke du fantaserer så ser jeg nesten bare en løsning.

 

Det er ikke ukjent at billetter flakser hit og dit når man slamrer igjen bildører. Sjekket du at billetten var på plass etter at du/dere lukket dørene?

 

At billetten blåser ned/eller under solfilmen nede på frontruten skjer nok ofte, men hvis så er tilfelle her så måtte den ha blåst tilnærmet på plass igjen når dere kom og åpnet/lukket døren og det høres snodig ut.

 

Når oppdaget du forresten boten? Før eller etter at dere satt dere inn i bilen?

 

Hele situasjonen er snodig!

 

Som det står i artikelen så trodde vi først vi hadde fått bot for å ha stått for lenge så vi satte oss inn. Men så leste jeg på boten og så at det var plassert et par min før tiden gikk ut (husket at den gikk ut 16:03(?) så rørte ikke lappen), leste videre og så til min store overraskelse at boten var for at billetten visstnok ikke lå synlig i frontruten.

Lenke til kommentar

Jeg stiller meg undrende til to ting:

 

1. De har ikke dato og klokkeslett på bildene.

 

2. Det ene bildet hvor bilens registreringsnummer er synlig, er tatt bakfra. Her er ikke dashbordet synlig. Dette kan i teorien være en hvilken som helst bil. Søvlgråe golfer i den årsmodellen er slettes ikke sjeldne.

Du kan lett se området av dashbordet hvor vetle påstår billetten lå.

Lenke til kommentar

Det er jo en teori jeg hadde litt lengre bak, at de hadde en falsk bot som de la der mens du kjøpte billett, som de igjen fjernet etter å ha tatt bildene

 

Det tror jeg ikke har noen rot i virkeligheten. Parkeringsvakter som jobber for selskaper som er med i Norpark er ikke provisjonslønnet så hvorfor i alle dager skulle han gjøre det?

 

Han hadde jo fått et kjempeforklaringsproblem på boten hvis Vetle hadde oppdaget det der og da.

 

FlinkeFreddy postet denne linken for et par timer http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3902623.ece

 

Man kan nok forvente slikt fra små useriøse selskaper, men det er skuffende at t.o.m. enkelte ansatte i mer anerkjente selskap tilknyttet Norpark opplever dette.

 

Uansett. Hvis det kommer nye digitale bilder med klokkelsett og dato som viser at det ikke er en billett der. Bilder som sannsynligvis ikke er endret på. Hvor står man da. hehe

 

Jeg har mer lyst å vite hva som egentlig hendte i dette tilfellet enn å henge ut noen. :)

Lenke til kommentar

Det er jo en teori jeg hadde litt lengre bak, at de hadde en falsk bot som de la der mens du kjøpte billett, som de igjen fjernet etter å ha tatt bildene

 

Det tror jeg ikke har noen rot i virkeligheten. Parkeringsvakter som jobber for selskaper som er med i Norpark er ikke provisjonslønnet så hvorfor i alle dager skulle han gjøre det?

 

Han hadde jo fått et kjempeforklaringsproblem på boten hvis Vetle hadde oppdaget det der og da.

 

FlinkeFreddy postet denne linken for et par timer http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3902623.ece

 

Man kan nok forvente slikt fra små useriøse selskaper, men det er skuffende at t.o.m. enkelte ansatte i mer anerkjente selskap tilknyttet Norpark opplever dette.

 

Uansett. Hvis det kommer nye digitale bilder med klokkelsett og dato som viser at det ikke er en billett der. Bilder som sannsynligvis ikke er endret på. Hvor står man da. hehe

 

Jeg har mer lyst å vite hva som egentlig hendte i dette tilfellet enn å henge ut noen. :)

Jeg vil også veldig gjerne finne ut hva som har skjedd. Jeg har vanskelig for å tro at Europark har manipulert noen bilder, men jeg forstår bare ikke hva annet som kan ha skjedd. Jeg VET at billetten lå der når jeg forlot og ankom bilen. Jeg ble til og med så overrasket over bildene at jeg ringte passasjeren min med en gang for å dobbelsjekke at det ikke bare er jeg som har dritet meg ut på noen måte, men han ble nøyaktig like overrasket og sjokkert, og han skjønte heller ingen ting, fort han er akkurat like sikker som meg på at biletten lå der!

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Jeg VET at billetten lå der når jeg forlot og ankom bilen.

 

 

Hvis du er så sikker i din sak så synes jeg du skal umiddelbart anmelde forholdet. Da må Europark ha tuklet med bildene.

 

Skulle det i motsatt fall vise seg at Europark ikke har manipulert bildene så bør de levere anmeldelse mot deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har vurdert anmeldelse lenge nå. Poenget er at å påstå at Europark har manipulert bildene er en så alvorlig anklage at jeg nesten ikke tør å levere anmeldelse før (jeg vet at de er manipulerte) noen kvalifiserte har tatt en titt på de høyoppløselige bildene og bekrefter at det KAN være gjort noe med de.

 

Som jeg har sagt så har jeg jo selv vanskelig for å tro at e firma som Europark har gått til dette skrittet, det er bare det at jeg kan ikke forstå hva annet som har skjedd. Må nesten ha et indis som tilsier at en manipulasjon er sannsynlig før jeg anmelder de for forfalskning.

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Vil bare hinte til TS at slike saker kan bli kostbare. (Ut fra en relativt liten sum).

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10087050

 

Jeg måtte ha solgt bilen for å få råd til noe slik så det er uaktuelt. Men om jeg hadde fått bevist (som jeg trodde jeg hadde klart) min uskyld (og Europarks skyld) i media, hadde jeg følt at jeg hadde vunnet prinsippielt.

Lenke til kommentar

Vil bare hinte til TS at slike saker kan bli kostbare. (Ut fra en relativt liten sum).

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10087050

 

Jeg måtte ha solgt bilen for å få råd til noe slik så det er uaktuelt. Men om jeg hadde fått bevist (som jeg trodde jeg hadde klart) min uskyld (og Europarks skyld) i media, hadde jeg følt at jeg hadde vunnet prinsippielt.

 

Forliksrådet, etter klage og klagenemda, er vel det første naturlige skrittet og selv der så vil det koste mer enn boten.

 

Gi oss beskjed hvis du får originalbildene. Jeg er spent på hva dato og klokkelsett på disse viser. :)

 

Når det gjelder hva du har bevist, så har du vel ikke bevist noe som helst egentlig. Det er ingen kunst å ta bilder i ettertid av en gyldig billett i frontruten.

Lenke til kommentar

Skulle det i motsatt fall vise seg at Europark ikke har manipulert bildene så bør de levere anmeldelse mot deg.

Jeg tviler på at det er straffbart å klage til et parkeringsselskap uansett om man fortjente boten eller ikke. Bildene var heller ikke noe direkte forfalsket.

 

Det er mulig trådstarter kun fikk med seg at parkeringsvakten hadde tatt ett bilde, og ikke fire stk. Da var det jo et "smutthull", som kunne legge tvil i saken. Særlig om andre aviser og slikt og viser interesse i saken. Hadde EP bare tatt 1 bilde, så ville de med tvil sansynlig måtte frigi parkeringsboten.

 

Selvsagt med bildene fra EP, så tror de fleste her at trådstarter prøvde seg på en spansk en her. Men det er ikke godt å si om bildene er ekte eller at tidspunktet stemte.

 

Plasseringen av billetten er jo litt merkelig. Men jeg har sett andre som har plassert sine billetter på lignende måter og verre. Men jeg anbefaler at trådstarter heretter legger billetten synlig helt mot ruta, helst på venstre side.

 

Problemet nå er at uansett hvem som tar feil her, så har begge noe å tape på å gi seg.

-Trådstarter vil bli bli stemplet som synder, uansett om han nesten er det alt.

-Parkeringsselskapet ville fått mistet mye tillitt fra folket.

 

Men uansett om trådstarter har rett eller ikke, så vil nok ikke EP gi seg i denne saken.

Lenke til kommentar

Mora til en kamerat hadde satt sin "Ticket holder" i toppen av frontruta, og hu fikk 2 eller 3 bøter for "ikke synlig bilett i frontruta, men alle blei visst henlagt fordi den var synlig i frontruta, men de hadde ikke tatt bilder av hele frontruta :)

 

Fikk historien servert da denne saken blei nevnt rundt middagsbordet der i dag..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...