Gå til innhold

Hvor ønsker du å sitte på fly - Og hvorfor ?


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432
Skrevet

Nå er det svært sjelden jeg flyr, men hvis jeg får velge vil jeg sitte helt bakerst. Hvis flyet krasjer med nesa først har man vel størst sjangs for å ikke omkomme da, regner jeg med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker å se på action som understell, inn- og utkjøring av flaps / spoilers.

Er det mulig å se understeller fra innsiden av flyet ??

Det kommer an på flyet.

 

Må eventuelt være Dash 8 flyene til Widerøe...

Helt riktig. Har flydd veldig, veldig mye med Dash 8 til Widerøe.

Skrevet

Jeg føler med deg.

 

Selv liker jeg nødutgang aller best (med mindre business/first er et alternativ). På kortere flighter spiller det ellers liten rolle hvor jeg sitter - så lenge det ikke er midtsete. På de lengre er midtgang å foretrekke på grunn av muligheten til å strekke på beina.

Skrevet

Bråkete og trangt. Jeg hater virkelig Dash-8, og blir irritert hver gang jeg må fly med de.

 

For meg er et fly som en buss. Jeg vil heller ha en moderne og komfortabel buss enn en gammel haug fra 50-tallet.

Skrevet

Turbo-prop er mye morsommere å fly. Ja, en 737-300 har gjerne litt raskere akselerasjon enn en Dash 8-100 (Som Widerøe har en del av). Jeg har flydd med SAS i 737-300 fra Bergen - Oslo. DET var trangt det. Dash 8 har bedre benplass.

 

Jeg merker en forskjell på støyen avhengig av hvor jeg sitter. Sitter man fremme, så blir det fort bråkete syns jeg.

 

Men det som slår turbo-prop, er turbo-shaft, altså helikopter. ;)

Skrevet

Tar propell over jet når som helst. Mye artigere.

Tja, minnest ein tur til Nord-Noreg for nær 25 år sidan, og nokre turar med "kråka" (Twin Otter-flya) då. Dei var "festlege", kan ein jo seia. Dei var i alle fall god grunn for å rekna retur med hurtigruta nedetter til Trøndelag att - i slutten av oktober - som betre løysing.

Skrevet (endret)

737 er luftens Lada. Like spennende som en busstur.

 

Det gøyeste er når det er skikkelig jungelselskap, gjerne fikset litt av understellet med gaffateip og det er et gammelt russisk fly.

Endret av Mchansern
Skrevet

(ikke sikker på russiske)men kinesiske fly er det som det er høyest standar på.

og det har generelt mere benplass en europeiske/ amerikanske.

Hva tenker du på når du sier "høyest standard"? Inventarmessig?

 

Vil si jeg føler meg tryggere i et europeisk selskap enn et kinesisk selskap. :)

Skrevet

Vindusplass ved nødutgang. Uten tvil!

Men det krever at man er tidlig ute og har en del flaks, for de forsvinner fort. I fjor kapret jeg kongeplassen både på ut- og hjemreise. Den eneste plassen på 737'en der det pga. nødutgang ikke er sete på raden foran. Så jeg satt med rett utrakte ben og koste meg hele veien, men alle de andre satt med knærne oppunder haken. he he

Skrevet

Jeg liker å sitte ved midtgangen på kortere turer eller steder jeg har vært før. Innflyging over Værnes er liksom ikke så jævla spennende lenger. Lett å få servering og drikke og slipper å plage noen ved dassbesøk.

 

Flyr jeg derimot et sted jeg aldri har vært før er det greit ved vinduet for å nyte utsikten. Fløy inn over Los Angeles på kveldstid engang, et vanvittig syn også sitter den jævla finnen i vindussetet og sover.

Skrevet

4D er av en eller annen grunn mitt favorittsete. Langt framme, så man kommer raskt av, men ikke så langt framme at hattehyllen er full av førstehjelpsutstyr og andre greier.

 

Foran i flyet er det i tillegg der man merker minst til turbulensen.

  • Liker 1
Skrevet (endret)

På Norwegian innen Europa pleier jeg å reservere sete helt foran. På langdistanse blir det gjerne et stykke bak i flyet. Unngår selvfølgelig midtsetet hvis mulig.

Endret av tlwrtpmc
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...