Gå til innhold

Nye Deus Ex får regionlås på PC (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis de ikke ombestemmer seg kommer jeg til å piratkopiere. Dette vil i så tilfelle bli første gang jeg velger å skaffe en piratkopi, og årsaken har lite å gjøre med prisen. Derimot er årsaken at de ikke gir ut god nok informasjon om dette valget i god tid før produktet kommer ut. Mange butikker, inkludert Amazon, ante ikke noe om dette før i dag, og flere vet det fortsatt ikke. Mange spillere vil ikke få vite at spillet de har kjøpt i utlandet ikke kan spilles før etter at de får det. Dette er ikke akseptabelt, og jeg vil ikke gi en krone til et selskap som opererer på en slik måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At spill er dyrt er tidenes dårligste unnskyldning. Eneste grunnen til at folk piratkopierer er fordi de kan.

 

Spill til pc finnes ikke dyrt, de ligger på likt prisnivå i kroner og øre idag som de gjorde for 10 år siden. Forrige konsoll jeg hadde så kostet spillene 6-800kr (forøvrig en N64) pr stk, det er nå 12 år siden. Og etter hva jeg ser får man de fleste konsollspill idag til under den prisen. Folk sutrer bare så jævlig mye nå for tida, enda spill aldri har vært billigere her i Norge.

Lenke til kommentar

Det jeg syns er sykt er at folk syns det er dyrt å betale 300-400kr for å bli underholdt i 8-50 timer, alt ettersom hvilke spill det er snakk om.

 

Bruker vi 10 timer og 400kr som eksempel så blir det 40kr timen. Hvilke andre steder får du så billig underholdning? Og snakker vi rollespill så er det fort 50 timer og da er det 8kr timen.

Det jeg syns er sykt er at folk syns det er dyrt å betale 5000 kr for en fotball for å bli underholdt i 5000 timer. Det er 1 kr timen!!

Endret av formkake
Lenke til kommentar

klarer ikke å finne en sammenligning som er like teit som å si jeg skal spille spillet men nekter totalt å betale for det pga en ekstra lås som nekter deg å aktivere spillet i en annen region en det du kjøpte det i.

 

trur de faktisk hadde blitt mer straffa om dere aldri spillte spillet i protest.

Lenke til kommentar

Det jeg syns er sykt er at folk syns det er dyrt å betale 300-400kr for å bli underholdt i 8-50 timer, alt ettersom hvilke spill det er snakk om.

 

Bruker vi 10 timer og 400kr som eksempel så blir det 40kr timen. Hvilke andre steder får du så billig underholdning? Og snakker vi rollespill så er det fort 50 timer og da er det 8kr timen.

 

At spill er dyrt er tidenes dårligste unnskyldning. Eneste grunnen til at folk piratkopierer er fordi de kan.

 

Tull og tøys. Kjøp et par gode sko og en fotball. Betal tv-lisensen. Abboner på spotify. Kjøp ei bok eller en kortstokk. Du vil se at prisen på underholdning i mange tilfeller er mye lavere enn prisen på nye spill.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hvordan dette fungerer? De har altså trykt opp helt separate plater for det britiske markedet? Ellers så er dette ett latterlig triks, blir ikke noe kjøp fra meg. Jeg er litt lei av den evinnelige sutringa til de som selger spill, å klage over piratkopiering er i det misnte legitimt, men nå er plutselig bruktsalg og kjøp fra andre land ille også. Min sympati minsker for hver dag. Det viser i det minste at påstanden om at om vi ikke hadde hatt piratkopiering hadde vi sluppet DRM står svakere for hver dag som går.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...