Gå til innhold

Tråden for alle studenter i UK


ahpadt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om noen gode skoler i UK som har mastergrader i Business Administration eller Management? Utenom LSE... :)

BCG "rekrutterer direkte", som de selv sier, fra Imperial, Warwick, LSE, Cambridge og Oxford - så du kan kikke litt på mulighetene for den type mastere der.

 

Mulig det er et universitet eller to til på den listen, hvis noen føler seg utelatt.

Lenke til kommentar

Kunne tenke meg en fin plass (siden jeg skal være der to år), altså ikke Kansas City eller Omaha...

 

Men det må jo samtidig være en god skole da, så vet ikke helt hvor. Har sett en del på noen av Ivy League-skolene, men det virker så vanskelig å komme inn der!

 

Ja, skjønne ke du mene! NY anbefales sterkt :) var på 1års utveksling I NJ, rett utenfor NY :)

 

Ja, virker ganske vanskelig.. Og sviin dyrt! :p

Lenke til kommentar

Jeg slet heller med snakkinga. Med en gang jeg ble kjempenervøs (da temaet ble opplest: «Talk about a person you believe has a great lifestyle.») begynte jeg å fucke opp gramatikken skikkelig ille, men jeg fikk jo svart på oppgaven i de 30 sekundene jeg snakka før jeg sa stopp. :p

 

Hva var du så heldig med å få som tema?

Lenke til kommentar

Åh? Hvor da?

University of Bath, University of Birmingham, University of Manchester og University of Essex. Venter bare på at University of Sheffield skal svare nå; blir vel antakeligvis på nyåret en gang.

 

Da har du jo litt å velge i mellom. Mange av de jeg studerer sammen med søkte også på Manchester, dog ikke på noen av de andre. Ellers gikk det mest i Bristol, Loughborough og Southampton. Overraskende nok har jeg til gode å møte noen som også søkte på Oxbridge...

Lenke til kommentar

Det spørst jo selvsagt hva man søker på, men jeg skjønner ikke folk som søker til, og enda verre, studerer på halvdårlige universiteter når man som nordmenn kan komme inn på bedre universiteter. Loughborough? Common...

 

Loughborough er relativt bra for electrical engineering. Med snitt over drøyt 4.5 kommer man seg generelt inn på de aller fleste gode stedene.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Det spørst jo selvsagt hva man søker på, men jeg skjønner ikke folk som søker til, og enda verre, studerer på halvdårlige universiteter når man som nordmenn kan komme inn på bedre universiteter. Loughborough? Common...

Ikke alle er så heldige med karakterene vet du, selv om Manchester er ganske greie; 4 i snitt med 5 i matte på CSE.

Lenke til kommentar

Heldig er ikke noe som heter mtp karakterer ;)

 

Loughborough er kanskje ok i England for electrical engineering, men vil tro at svært få har hørt om Loughborough i Norge og da hjelper det lite. Når det er ørten og førti univs i UK så burde nordmenn velge de som andre nordmenn vet om - var poenget mitt.

De fleste nordmenn kjenner sikkert bare til Oxford og Cambridge, og det er ikke bare-bare å komme inn på noen av dem. Kanskje noen av de som ligger i storbyer som Manchester også da.

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...