Gå til innhold

Store flatskjermer faller drastisk i pris


Anbefalte innlegg

Før var det stor stas med 46"++. Nå kan "hvem som helst" kjøpe en 50" tommer, med priser nede i 4-5000 kr. Legger man på litt til får man bedre kvalitet som holder langt for mannen i gata.

 

 

Når vil det egentlig si stopp? Man har jo snart ikke noe grunn til å oppgradere TV-en

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2135415

Hvilke TV'er i high end klassen har ikke 3D??Low end TV'er er alltid billig..Du kan få en 50 tommer til under 10k.. wtf. syns du det er for dyrt bør du vurdere alternativer siden din mor kanskje må betale tv lisensen..

 

Ja for billigere TV-er hadde bare vært bortkastet.

Folk har forskjellige prioriteringer med penger, TV er ganske langt nede på listen min.

Stemmer det, jeg må ha alternativer til den TV-en jeg ikke har råd til siden min mor må betale lisensen til TV-en jeg ikke har.....

 

For øvrig så hadde jeg ikke kjøpt TV med 3D uansett, jeg anser rett og slett det for å være overhypet.

Lenke til kommentar

Hehe! Gratulerer! Mr Lee er jo godt da, selv om en kan bli litt lei etter noen uker :p

 

Men fornøyd med bilde? Noe clouding problemer?

 

Gjesp... får den ikke før denne uken :/

 

  • PS64D8005FUXXE.
  • HW-D570XE lydplanke.
  • WMN2000CX veggfeste.
  • 2 meter 100HDEX-2M HDMI monsterkabel.
  • 1 meter BELKIN AD20000QN1M PureAV optisk kabel.
  • tre stk. Samsung SSG3500CRXC briller.

 

Kjøpt og betalt for over en måned siden, men så gikk Samsung tom for faenskapen på fabrikken eller noe så alt stagnerte...

 

Gleder oss sykt til å spille PS3 på dette her for å si det mildt..

 

Løp og kjøp ^^

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Morsomt med fallende priser, men er fortsatt bare plasmaskjermene som duger. En kamerat kjøpte nettopp en helt ny Samsung 8-serie led-lcd, og den er helt grusom dårlig, masse lyslekasje, dårlig sortnivå og unaturlige farger, dette var etter kalibrering. Selv de aller billigste Panasonic skjermene er mye bedre.

 

Har selv en VT20 som er mye billigere enn 55"- 8 serie samsung, og var nærmest sjokkert når jeg så Samsungen. Det har vært svært liten om noe utvikling på bildekvalitet på lcd de siste årene.

 

Alt produsentene bryr seg om er tykkelsen!

Lenke til kommentar

Alle desse billege skjermane har ikkje god nok kvalitet for meg. Det er uansett vorte mykje billegare enn det var.

Køpte min Pioneer 5090 for over 28k. Den held seg godt enda samanlikna med dagens toppmodellar. Klart at i dag så kostar vel toppmodellane under 20k. Trur den er ca 3 år gammal no.

Lenke til kommentar

Er 60" stort nok?

 

Jeg har Viasat-abonnement, og lurer på hvor stor skjerm man må ha for å kunne lese den ekle lille skriften i EPG-menyen (per i dag), før de får laget ny firmware som gjøre menyene leselige. La oss si en sitter på 4 meters avstand, eller 3 om det skulle være en mer naturlig avstand, eventuellt 5 meter? Jeg setter som forutsetning ett normalsyn, hvor de med nærsynthet og langsynthet evt. korrigerer med briller for å få normalsynthet.

Lenke til kommentar

Om ca. 14 dager sitter jeg på en 65" VT30 :D

 

Lurer på hvorfor panasonic går for 65" og samsung 64"

 

Ikke det at jeg tror det er sååå merkbart forskjellig altså, men før var det liksom mer standard hvilken størrelse tvn skulle ha..

 

var vel ingen som lagde en 33" liksom..

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Passende artikkel å spørre fort hvis det er greit - Noen konkrete tips til ny TV? :p. Vil helst ha 60" for jeg går ned fra projektor/lerret på 92" :innocent: . Minstekravet er 50", men litt skeptisk jeg angrer etterpå. Jeg satt 3,60-70m fra lerretet, nå sitter jeg 3,10-15m.

Pris max 15000,-.

Trenger ikke 3D, så jeg betaler gladelig 1000 lappen mer for bedre vanlig 2D bilde enn å få med 3D.

60% spillbruk og 30% filmbruk via HTPC/PS3, - 10% TV.

 

 

Har selv tittet litt på:

- LG 60" Plasma-TV 60PV250N

- Panasonic 50" 3D Plasma-TV TX-P50VT30Y

 

Noen som kunne gitt noen raske tips? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg stemmer for LG 60-tommeren. Den har samme panel som de langt dyrere 60-tommerne fra samme selskap. At den har færre HDMI-innganger takler man fint med en HDMI-hub. At den ikke har videoavspilling fra USB-porten og ikke THX-godkjenning er bare en firmware-sak. Det går an å slå på ved hjelp av noen ninja-triks. (oppskriften står på avforum).

 

Ellers: Det er en pen TV med tynne rammer, bra menyer, fjernkontrollen er behagelig og har nok knapper. Skarp og fin, god signalprosessor, ingen pikselramme-problemer, meget bra sortnivå, lynkjapp responstid. Den eneste "ulempen" er at den ikke støtter 3D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...