Gå til innhold

Hvor høy lønn kan jeg forvente?


DBM

Anbefalte innlegg

Hvor høy lønn kan jeg forvente som nyutdannet med bachelorgrad i økonomi og administrasjon?

 

Skal etter hvert begynne å søke på jobber og da kan jeg fort på spørsmål om hvor høy lønn jeg ser for meg. Og jeg vil jo ikke være underbetalt heller. Selv ser jeg for meg en absolutt nedre grense ved 300k, men jeg vet ikke.

 

Jeg antar at det avhenger veldig at hva slags jobb jeg får og hvor jeg får jobb, men sånn omtrentlig bare?

 

Hvis jeg får meg jobb via f.eks. Manpower, hvor høy lønn kan jeg da forvente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er selv nyutdannet ingeniør med bachelorgrad. Medlem i NITO som er en organisasjon for ingeniører, de fører forhandlinger og statestikker for lønn i alle sektorer osv osv. Jeg brukte det som utgangspunkt når jeg søkte jobb :) De hadde en egen statestikk for nyutdannede ingeniører.

 

Finnes kanskje noe lignende for dere økonomifolk? Jeg vet ikke, men vil tro det finnes noe tilsvarende. Lønn gjør som du også sier, avhenger veldig av hvor du får jobb, litt på karakterer kanskje, type stilling osv.

Lenke til kommentar

Manpower er noe eget, eller hvertfall Adecco som jeg jobbet for et par år. Der starter du på en grunnlønn på 120,- timen uansett jobb, og det legges så på lønna for hver 3. måned, kanskje 10kr mere hver gang.

 

Det utgår i hvert fall, det er mindre enn der jeg har deltidsjobb nå og hvor de fleste går på vgs.

Lenke til kommentar

Gjelder nok ikke for Manpower. Noen jeg kjenner gikk ut i ingeniørstilling via Manpower, samme lønna, av og til høyere faktisk enn om de ble fast ansatt. Hender innleide kan få litt mer lønn pga de mister ofte en del andre rettigheter. Adecco er noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg er selv nyutdannet ingeniør med bachelorgrad. Medlem i NITO som er en organisasjon for ingeniører, de fører forhandlinger og statestikker for lønn i alle sektorer osv osv. Jeg brukte det som utgangspunkt når jeg søkte jobb :) De hadde en egen statestikk for nyutdannede ingeniører.

 

Finnes kanskje noe lignende for dere økonomifolk? Jeg vet ikke, men vil tro det finnes noe tilsvarende. Lønn gjør som du også sier, avhenger veldig av hvor du får jobb, litt på karakterer kanskje, type stilling osv.

 

Jeg vet ikke om det finnes noe tilsvarende for oss, men det kan jeg sjekke opp. Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Jeg er selv nyutdannet ingeniør med bachelorgrad. Medlem i NITO som er en organisasjon for ingeniører, de fører forhandlinger og statestikker for lønn i alle sektorer osv osv. Jeg brukte det som utgangspunkt når jeg søkte jobb :) De hadde en egen statestikk for nyutdannede ingeniører.

 

Finnes kanskje noe lignende for dere økonomifolk? Jeg vet ikke, men vil tro det finnes noe tilsvarende. Lønn gjør som du også sier, avhenger veldig av hvor du får jobb, litt på karakterer kanskje, type stilling osv.

 

Jeg vet ikke om det finnes noe tilsvarende for oss, men det kan jeg sjekke opp. Takk for tipset.

Her finner du noe: http://www.finansforbundet.no/Lonn_og_tariff/SSB_Lonnsstatistikk/

 

Forøvrig er det vanskelig å si noe om lønn med mindre du kan si noe om bransje du ønsker å søke innenfor.

Endret av HoaXed
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...