Gå til innhold

Absurd feilvurdering av politiet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4206358.ece

 

Absolutt sjokkerende. En vitsetegning verdig, hadde det bare ikke vært for sakens alvor og konsekvensene sendrektigheten medførte...

Du har tydeligvis ikke lest noe som helst av det som har vært debattert hittil i tråden ...

 

Hva er det jeg ikke har lest?

 

Og jo, jeg syns det viser mye mer enn de snuttene jeg har sett tidligere, men om jeg presenterer noe som oppleves for dere som gammelt nytt, beklager jeg.

Endret av Well
Lenke til kommentar

"lekejolla" er registrert for 10 og når ikke denne klarte å ta 10 personer så er det vel til slutt produsentens feil at de har levert et produkt som ikke holder mål? Hvorfor Delta tok kommandooverføringen på det tidspunktet aner jeg ikke, men kan tenkes at de da hadde alle nødvendige midler for å komme seg over og gjøre det de gjør best.

 

? Produsentens feil?

Mener du produsenten skal selge en annen båt som politiet ber om? Båten var registrert for ti. Men den startet sin karriere som ubåt 22 juli hos NB politi.

 

Er vel ganske logisk at når du kjøper en båt godkjent for 10 personer, så forventer du at du kan bruke båten med 10 personer.

 

Er det din egen feil om du kjøper bil med plass til 5, og når du stapper kone og 3 barn inn så brekker akslingen?

Lenke til kommentar

"lekejolla" er registrert for 10 og når ikke denne klarte å ta 10 personer så er det vel til slutt produsentens feil at de har levert et produkt som ikke holder mål? Hvorfor Delta tok kommandooverføringen på det tidspunktet aner jeg ikke, men kan tenkes at de da hadde alle nødvendige midler for å komme seg over og gjøre det de gjør best.

 

? Produsentens feil?

Mener du produsenten skal selge en annen båt som politiet ber om? Båten var registrert for ti. Men den startet sin karriere som ubåt 22 juli hos NB politi.

 

Er vel ganske logisk at når du kjøper en båt godkjent for 10 personer, så forventer du at du kan bruke båten med 10 personer.

 

Er det din egen feil om du kjøper bil med plass til 5, og når du stapper kone og 3 barn inn så brekker akslingen?

 

Er da en forskjell mellom 10 personer =/= 10 personer utstyrt med 10 skuddsikre vester 10 skuddsikre hjelmer 10 diverse våpen osv

Lenke til kommentar

"lekejolla" er registrert for 10 og når ikke denne klarte å ta 10 personer så er det vel til slutt produsentens feil at de har levert et produkt som ikke holder mål? Hvorfor Delta tok kommandooverføringen på det tidspunktet aner jeg ikke, men kan tenkes at de da hadde alle nødvendige midler for å komme seg over og gjøre det de gjør best.

 

? Produsentens feil?

Mener du produsenten skal selge en annen båt som politiet ber om? Båten var registrert for ti. Men den startet sin karriere som ubåt 22 juli hos NB politi.

 

Er vel ganske logisk at når du kjøper en båt godkjent for 10 personer, så forventer du at du kan bruke båten med 10 personer.

 

Er det din egen feil om du kjøper bil med plass til 5, og når du stapper kone og 3 barn inn så brekker akslingen?

 

Er da en forskjell mellom 10 personer =/= 10 personer utstyrt med 10 skuddsikre vester 10 skuddsikre hjelmer 10 diverse våpen osv

Det er sant, og er sikkert grunnen til at det gikk som det gikk, MEN skulle tro at når båten blir solgt til politiet, så ville spesefikasjoner være regnet på politimann med utstyr.

Lenke til kommentar

Er da en forskjell mellom 10 personer =/= 10 personer utstyrt med 10 skuddsikre vester 10 skuddsikre hjelmer 10 diverse våpen osv

Det er sant, og er sikkert grunnen til at det gikk som det gikk, MEN skulle tro at når båten blir solgt til politiet, så ville spesefikasjoner være regnet på politimann med utstyr.

 

Tror dette løses ved at man tar en eller to mindre politimenn i båten, ikke at man isteden for en 10 manns båt kjøper en 12 manns båt.

Lenke til kommentar

Er da en forskjell mellom 10 personer =/= 10 personer utstyrt med 10 skuddsikre vester 10 skuddsikre hjelmer 10 diverse våpen osv

Det er sant, og er sikkert grunnen til at det gikk som det gikk, MEN skulle tro at når båten blir solgt til politiet, så ville spesefikasjoner være regnet på politimann med utstyr.

 

Tror dette løses ved at man tar en eller to mindre politimenn i båten, ikke at man isteden for en 10 manns båt kjøper en 12 manns båt.

 

Ja, og i framtiden har øvelser der utstyr testes etter kapasitetsgrenser

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ganske logisk at når du kjøper en båt godkjent for 10 personer, så forventer du at du kan bruke båten med 10 personer.

 

Er det din egen feil om du kjøper bil med plass til 5, og når du stapper kone og 3 barn inn så brekker akslingen?

 

Om jeg stapper kona og tre av de største kompisene så vil jeg ikke klage til bilforhandleren når den sier at den er jo registrert for 5, selv om det vil være en smule intimt for de bak.

Lenke til kommentar

Tror dette løses ved at man tar en eller to mindre politimenn i båten, ikke at man isteden for en 10 manns båt kjøper en 12 manns båt.

2 færre politmenn hadde ikke holdt. Den ville forsatt vært for treg.

 

I fremtiden så kjøper man to båter. De er ikke dyre, så jeg ser ikke hvorfor de ikke allerede hadde to båter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror dette løses ved at man tar en eller to mindre politimenn i båten, ikke at man isteden for en 10 manns båt kjøper en 12 manns båt.

2 færre politmenn hadde ikke holdt. Den ville forsatt vært for treg.

 

I fremtiden så kjøper man to båter. De er ikke dyre, så jeg ser ikke hvorfor de ikke allerede hadde to båter.

 

De har allerede kjøpt to båter (ble plutselig behov for det da de måtte patruljere utøya osv).

 

Tror grunnen til at de ikke hadde kjøpt flere båter før var ganske enkelt at de aldri har hatt noe behov for flere båter. Er ikke som om politidistriktene bare kan kjøpe inn alskens utstyr fordi det "koster ikke så mye".

 

Selv om jeg ikke vet med sikkerhet så skulle jeg tro slike innkjøp behovprøves.

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

"lekejolla" er registrert for 10 og når ikke denne klarte å ta 10 personer så er det vel til slutt produsentens feil at de har levert et produkt som ikke holder mål? Hvorfor Delta tok kommandooverføringen på det tidspunktet aner jeg ikke, men kan tenkes at de da hadde alle nødvendige midler for å komme seg over og gjøre det de gjør best.

 

? Produsentens feil?

Mener du produsenten skal selge en annen båt som politiet ber om? Båten var registrert for ti. Men den startet sin karriere som ubåt 22 juli hos NB politi.

 

Er vel ganske logisk at når du kjøper en båt godkjent for 10 personer, så forventer du at du kan bruke båten med 10 personer.

 

Er det din egen feil om du kjøper bil med plass til 5, og når du stapper kone og 3 barn inn så brekker akslingen?

 

Det finnes noe som heter maks vekt.

10 personer eller x antall kg.

 

Båtturen var en tragedie.

 

Et annet moment her er jo mulige konsekvenser.

 

Hadde Breivik på avstand sett en RIB fullastet med politimenn ville de i verste fall blitt fullstendig uskadeliggjort når de nærmet seg øya.

Lenke til kommentar

De har allerede kjøpt to båter (ble plutselig behov for det da de måtte patruljere utøya osv).

 

Tror grunnen til at de ikke hadde kjøpt flere båter før var ganske enkelt at de aldri har hatt noe behov for flere båter. Er ikke som om politidistriktene bare kan kjøpe inn alskens utstyr fordi det "koster ikke så mye".

 

Selv om jeg ikke vet med sikkerhet så skulle jeg tro slike innkjøp behovprøves.

Jeg kritiserer dem ikke for å ikke ha to båter. Jeg bare sier at de helst burde ha hatt to bater. Ikke en større båt.

Lenke til kommentar

Mest tragiske nå er at Politi prøvde å kvitte seg med "beviset" med å selge båten. Tok litt tid før dem forsto hva dem drev med. Dette begynner å ligne på såpeopera xD

 

Båten? Nei, den har vi ikke sett.

 

Håpløst. Men skal vi tro politifanatikerne her inne så lå det vel en grundig politifaglig vurdering bak dette også.

Lenke til kommentar

Typisk tabloidsøppel. En ikke-sak som mediene blåser opp fordi de vet det er mange kunnskapsløse personer der ute som bare venter på noe de kan hetse politiet for.

 

Mest tragiske nå er at Politi prøvde å kvitte seg med "beviset" med å selge båten. Tok litt tid før dem forsto hva dem drev med. Dette begynner å ligne på såpeopera xD

Nå var det ikke politiet selv som la den ut, men vedkommende som drev service på båten. Grunnen er at de skal kjøpe inn to nye båter. Det som ligner såpeopera er at slike som deg gjør et stort nummer ut av det. Det er en ikke-sak, og det har ingenting med å "kvitte seg med bevis" å gjøre. Hva slags "bevis" skulle de liksom kvitte seg med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...