Gå til innhold

Absurd feilvurdering av politiet


Anbefalte innlegg

Kan ikke forstå hvorfor politiet skal selge båten, Pjassop har jo konstatert at båten de brukte er ideell for militære operasjoner verden rundt.

 

Kanskje det er salget av båten som er den absurde feilvurderingen

Mannen som var ansvarlig for service på båten la den ut for salg fordi politiet hadde gått til innkjøp av to nye båter. Dette ble gjort uten å høre med politiledelsen på stedet først.

 

At akkurat denne typen båt brukes av politi og militære styrker over hele verden betyr da ikke at man ikke kan gå til anskaffelse av nytt utstyr.

 

Logikken din er ikke-eksisterende, og jeg begynner å lure på om du troller.

 

Det er tydelig at det er deg det går tregt for. Akkurat denne typen RIB brukes av militære spesialstyrker. Hvorfor ignorerer du dette bare for å fortsette å promotere noe du nå må vite er en løgn?

 

Båten var beregnet på og registrert for ti personer. Dessuten er akkurat den båttypen brukt over hele verden av både politi, militære, og ulike spesialstyrker.

Zodiac Pro 500 15,5 fot er godkjent for 9 passasjerer så vidt jeg finner ut.

I annonsen sier de at den er 16 fot , men det finnes ikke ut i fra data fra zodiac-boats.co.uk

 

Å fortsatt mene at det å bruke Zodiaken med 10 mann om bord var korrekt virker snodig.

Gjør du det Pjassop?

Jeg konstaterer det faktum at båten er registrert og godkjent for ti mann. Man forventer naturligvis at en båt klarer lasten den er godkjent for.

 

Jeg påpeker at båten i seg selv er velegnet til slike operasjoner. At en båt kan bli overbelastet betyr ikke at den ikke er egnet.

 

Hvor finner du at den er godkjent for 10 passasjerer?

Helt urelevant men du er jo steinhard med beviser og skriftelig fakta.

Godtar DNV og Loyds papirer .

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ikke forstå hvorfor politiet skal selge båten, Pjassop har jo konstatert at båten de brukte er ideell for militære operasjoner verden rundt.

 

Kanskje det er salget av båten som er den absurde feilvurderingen

Mannen som var ansvarlig for service på båten la den ut for salg fordi politiet hadde gått til innkjøp av to nye båter. Dette ble gjort uten å høre med politiledelsen på stedet først.

 

At akkurat denne typen båt brukes av politi og militære styrker over hele verden betyr da ikke at man ikke kan gå til anskaffelse av nytt utstyr.

 

Logikken din er ikke-eksisterende, og jeg begynner å lure på om du troller.

 

Det er tydelig at det er deg det går tregt for. Akkurat denne typen RIB brukes av militære spesialstyrker. Hvorfor ignorerer du dette bare for å fortsette å promotere noe du nå må vite er en løgn?

 

Båten var beregnet på og registrert for ti personer. Dessuten er akkurat den båttypen brukt over hele verden av både politi, militære, og ulike spesialstyrker.

Zodiac Pro 500 15,5 fot er godkjent for 9 passasjerer så vidt jeg finner ut.

I annonsen sier de at den er 16 fot , men det finnes ikke ut i fra data fra zodiac-boats.co.uk

 

Å fortsatt mene at det å bruke Zodiaken med 10 mann om bord var korrekt virker snodig.

Gjør du det Pjassop?

Jeg konstaterer det faktum at båten er registrert og godkjent for ti mann. Man forventer naturligvis at en båt klarer lasten den er godkjent for.

 

Jeg påpeker at båten i seg selv er velegnet til slike operasjoner. At en båt kan bli overbelastet betyr ikke at den ikke er egnet.

 

Hvor finner du at den er godkjent for 10 passasjerer?

Helt urelevant men du er jo steinhard med beviser og skriftelig fakta.

Godtar DNV og Loyds papirer .

Dette har politiet opplyst om flere ganger. Du bør kanskje prøve å følge litt med, for det er veldig mye du tydeligvis ikke har fått med deg.

Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre? Du mente det var komisk med blålys på en politibåt. Jeg påpekte at det er naturlig med blålys på en politibåt, siden du tydeligvis ikke var klar over slike grunnleggende faktaopplysninger.

 

Vel, siden det er få som ser det komiske med en miniubåt som er overlastet og som er utstyrt med skremmende blålys i full fart på vei til å fange 5 onde terrorister....

 

Humor er så overvurdert.

Endret av norskgoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanlige folk dro ut med baat og reddet folk.

 

"Delta"

LMFAO!!

 

Ut fra den logikken som noen kommer med her saa kan vel politiet like godt vente med utrykning til en rekke noedssituasjoner av hensyn til egen sikkerhet, i tilfelle det teoretisk sett er et bakhold. Jassaa ja. For det verste som kunne skje er ikke om sivilie blir drept men om politiet blir skutt paa, for da er det jo gitt at alle polimennene blir drept og at man selvfoelgelig ikke har flere politifolk tilgjengelig som kan rykke ut.

 

Hvorfor kunne ikke "Delta" (lol) ha f.eks splittet i to og halve gruppen rekvirert en baat og, f.eks, kjoert en omvei til en sikrere plass aa "legge til kai" ved utoeya.

 

Vanlige folk hadde guts til aa dra ut med baat.

Det hadde ikke Delta.

 

DET ER EN VITS. Men, det er typisk norsk aa vaere komplett idiot.

 

Jeg ser ikke vitsen med spesialenheter hvis de ikke er i stand til aa vaere fleksible og gutsy i helt spesielle situasjoner, what is the point.

 

Det var meldt om EN person paa Utoeya, ta et fuckings hint, han SKYTER UNGDOMMER, stopp ham! Om det var bomber i Utvika eller utenfor Politistasjonen eller utenfor slottet vil jo vise seg, men her og naa er det det vi vet som gjelder og det er det som var OBVIOUS for vanlige folk - nemlig at det er ungdommer paa Utoeya som blir beskutt og trenger hjelp.

 

Skulle politiet ha like gjerne holdt seg inne den dagen? Det kunne jo teoretisk sett ha vaert bomber plassert utenfor politistasjonen, og det ville jo ikke sett bra ut om politiet ble sprengt i filler? Er det best aa bare vente til alt er over slik at man vet alle detaljene foer man rykker ut? Idioter.

 

LOL!!! REAL WORLD, wake the f up. "Spesialstyrker", "Delta", LMFAO.

 

Om bare EN bevaepnet politimann hadde kommet seg i lang paa Utoeya raskt, saa kunne det alene kanskje ha stoppet Breivik, du vet, kanskje Breivik ville hatt litt vanskelig for aa fortsette massakren hvis han ble beskutt av en politimann samtidig! Kanskje han kunne ha knertet Breivik til og med.

 

Men det er vel rocket science for nordmenn aa i det hele tatt tenke slik, ikke sant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanlige folk dro ut med baat og reddet folk.

 

"Delta"

LMFAO!!

 

Ut fra den logikken som noen kommer med her saa kan vel politiet like godt vente med utrykning til en rekke noedssituasjoner av hensyn til egen sikkerhet, i tilfelle det teoretisk sett er et bakhold. Jassaa ja. For det verste som kunne skje er ikke om sivilie blir drept men om politiet blir skutt paa, for da er det jo gitt at alle polimennene blir drept og at man selvfoelgelig ikke har flere politifolk tilgjengelig som kan rykke ut.

 

Hvorfor kunne ikke "Delta" (lol) ha f.eks splittet i to og halve gruppen rekvirert en baat og, f.eks, kjoert en omvei til en sikrere plass aa "legge til kai" ved utoeya.

 

Vanlige folk hadde guts til aa dra ut med baat.

Det hadde ikke Delta.

 

DET ER EN VITS. Men, det er typisk norsk aa vaere komplett idiot.

 

Jeg ser ikke vitsen med spesialenheter hvis de ikke er i stand til aa vaere fleksible og gutsy i helt spesielle situasjoner, what is the point.

 

Det var meldt om EN person paa Utoeya, ta et fuckings hint, han SKYTER UNGDOMMER, stopp ham! Om det var bomber i Utvika eller utenfor Politistasjonen eller utenfor slottet vil jo vise seg, men her og naa er det det vi vet som gjelder og det er det som var OBVIOUS for vanlige folk - nemlig at det er ungdommer paa Utoeya som blir beskutt og trenger hjelp.

 

Skulle politiet ha like gjerne holdt seg inne den dagen? Det kunne jo teoretisk sett ha vaert bomber plassert utenfor politistasjonen, og det ville jo ikke sett bra ut om politiet ble sprengt i filler? Er det best aa bare vente til alt er over slik at man vet alle detaljene foer man rykker ut? Idioter.

 

LOL!!! REAL WORLD, wake the f up. "Spesialstyrker", "Delta", LMFAO.

 

Om bare EN bevaepnet politimann hadde kommet seg i lang paa Utoeya raskt, saa kunne det alene kanskje ha stoppet Breivik, du vet, kanskje Breivik ville hatt litt vanskelig for aa fortsette massakren hvis han ble beskutt av en politimann samtidig! Kanskje han kunne ha knertet Breivik til og med.

 

Men det er vel rocket science for nordmenn aa i det hele tatt tenke slik, ikke sant?

 

Jeg har sendt inn dette innlegget som en kandidat til tidenes dårligste og minst gjennomtenkte innlegg i Diskusjon.no sin historie. Og allerede nå kan jeg si, gratulerer med førstepremien!!

 

Men sånn seriøst, dette innlegget gidder jeg ikke prøve å argumentere mot en gang. Det er rett og slett så gjennomført idiotisk at du har støtte fra sånn ca 0% av resten av forumet.

 

Delta står forøvrig ikke tllbake for noen tilsvarende politistyrker i andre vestlige land.

 

Pell deg vekk herfra ditt troll, du har nettopp prestert å skrive det værste innlegget jeg har lest, og det sier litt. Idiot.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Må være et troll, ingen kan vel være så blåst i hodet?

 

Anyway, har tenkt litt, i motsetning til hva enkelt vil ha det til at det var så mye båter mellom land/øya at politiet kunne ha gått tørrskodd over hvis de ville.

Vet vi hvilken kontakt politiet hadde med båtene som var ute i vannet? Var de to båtene de ba dra til utvika de første som kom nært nok land til at de kunne snakke med de?

 

Hvilken båt var det som kom i land som de første politimennene på stedet hjalp til med, var det den gjennomskutte trebåten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det blir laget en film om 22.juli vil det bli en komedie når man ser politi/delta gjøre jobben sin med sine knappe midler.....

8r

 

Min kjepphest og krystallkule blir det at det er en eller flere "konge®" i Nordre Buskerud som totalt feilvurderer situasjonen på Utøya, og hva Delta faktisk trenger av ressurser. Ressurser vil altid være en manko, dermed kommer evnen til improvisasjon inn, en evne som både de fra gulvet (som det virker som at det gjøres) til stabs- og ledelesefunksjon (som det virker som det ikke gjøres) bør inneha. Et annet stikkord, topptung beslutningsmyndighet.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Vanlige folk dro ut med baat og reddet folk.

 

"Delta"

LMFAO!!

 

Ut fra den logikken som noen kommer med her saa kan vel politiet like godt vente med utrykning til en rekke noedssituasjoner av hensyn til egen sikkerhet, i tilfelle det teoretisk sett er et bakhold. Jassaa ja. For det verste som kunne skje er ikke om sivilie blir drept men om politiet blir skutt paa, for da er det jo gitt at alle polimennene blir drept og at man selvfoelgelig ikke har flere politifolk tilgjengelig som kan rykke ut.

 

Hvorfor kunne ikke "Delta" (lol) ha f.eks splittet i to og halve gruppen rekvirert en baat og, f.eks, kjoert en omvei til en sikrere plass aa "legge til kai" ved utoeya.

 

Vanlige folk hadde guts til aa dra ut med baat.

Det hadde ikke Delta.

 

DET ER EN VITS. Men, det er typisk norsk aa vaere komplett idiot.

 

Jeg ser ikke vitsen med spesialenheter hvis de ikke er i stand til aa vaere fleksible og gutsy i helt spesielle situasjoner, what is the point.

 

Det var meldt om EN person paa Utoeya, ta et fuckings hint, han SKYTER UNGDOMMER, stopp ham! Om det var bomber i Utvika eller utenfor Politistasjonen eller utenfor slottet vil jo vise seg, men her og naa er det det vi vet som gjelder og det er det som var OBVIOUS for vanlige folk - nemlig at det er ungdommer paa Utoeya som blir beskutt og trenger hjelp.

 

Skulle politiet ha like gjerne holdt seg inne den dagen? Det kunne jo teoretisk sett ha vaert bomber plassert utenfor politistasjonen, og det ville jo ikke sett bra ut om politiet ble sprengt i filler? Er det best aa bare vente til alt er over slik at man vet alle detaljene foer man rykker ut? Idioter.

 

LOL!!! REAL WORLD, wake the f up. "Spesialstyrker", "Delta", LMFAO.

 

Om bare EN bevaepnet politimann hadde kommet seg i lang paa Utoeya raskt, saa kunne det alene kanskje ha stoppet Breivik, du vet, kanskje Breivik ville hatt litt vanskelig for aa fortsette massakren hvis han ble beskutt av en politimann samtidig! Kanskje han kunne ha knertet Breivik til og med.

 

Men det er vel rocket science for nordmenn aa i det hele tatt tenke slik, ikke sant?

 

Jeg har sendt inn dette innlegget som en kandidat til tidenes dårligste og minst gjennomtenkte innlegg i Diskusjon.no sin historie. Og allerede nå kan jeg si, gratulerer med førstepremien!!

 

Men sånn seriøst, dette innlegget gidder jeg ikke prøve å argumentere mot en gang. Det er rett og slett så gjennomført idiotisk at du har støtte fra sånn ca 0% av resten av forumet.

 

Delta står forøvrig ikke tllbake for noen tilsvarende politistyrker i andre vestlige land.

 

Pell deg vekk herfra ditt troll, du har nettopp prestert å skrive det værste innlegget jeg har lest, og det sier litt. Idiot.

 

Innlegget var ikke ment for aa faa stoette fra folk paa forumet, men det er tydeligvis det viktigste for deg (hehehe).

Fakta er fakta, og det unngaar du, fordi det er saa kjekt, greiest aa ikke diskutere i det hele tatt hvis du ikke har noe smart aa si.

 

Siden du "got lost" i lesningen av innlegget kan jeg oppsummere poenget i en enkel setning som kanskje er mer fordoeyelig for deg:

 

HVIS DET VAR EN TYPISK POLITIMANN FRA NY DER VILLE HAN SIKKERT REDDET MANGE FLERE LIV MYE RASKERE ENN HELE "DELTA"-ENHETEN VAR I STAND TIL, VED SIMPELTHEN AA RYKKE UT MOT BREIVIK VIA EN AV BAATENE SOM VAR I NAERHETEN.

Lenke til kommentar
Hva har det med saken å gjøre? Du mente det var komisk med blålys på en politibåt. Jeg påpekte at det er naturlig med blålys på en politibåt, siden du tydeligvis ikke var klar over slike grunnleggende faktaopplysninger.

Vel, siden det er få som ser det komiske med en miniubåt som er overlastet og som er utstyrt med skremmende blålys i full fart på vei til å fange 5 onde terrorister....

 

Humor er så overvurdert.

Det er bra for deg at du finner humor i din egen mangel på kunnskap. Jeg burde også synes det er morsomt, men jeg klarer bare ikke å finne noe humor i at du bevisst sprer feilinformasjon på denne måten.

 

Hvor har du for eksempel dette med "skremmende blålys" med saken å gjøre? Jeg sa ikke noe om det. Jeg påpekte bare at det er naturlig at en politibåt har blålys, hvorpå du desperat prøver å avspore diskusjonen ved å late som du bruker "humor". Patetisk er det.

 

Hvis det blir laget en film om 22.juli vil det bli en komedie når man ser politi/delta gjøre jobben sin med sine knappe midler.....

8r

 

Min kjepphest og krystallkule blir det at det er en eller flere "konge®" i Nordre Buskerud som totalt feilvurderer situasjonen på Utøya, og hva Delta faktisk trenger av ressurser. Ressurser vil altid være en manko, dermed kommer evnen til improvisasjon inn, en evne som både de fra gulvet (som det virker som at det gjøres) til stabs- og ledelesefunksjon (som det virker som det ikke gjøres) bør inneha. Et annet stikkord, topptung beslutningsmyndighet.

Problemet ditt er at du ikke har peiling på kommandolinjen i politiet, og du vet åpenbart ikke hva politiet i Nordre Buskerud faktisk foretok seg heller.

 

Kjepphesten din blir altså basert på din egen mangel på innsikt og informasjon.

Endret av Pjassop
Lenke til kommentar
Vanlige folk dro ut med baat og reddet folk.

 

"Delta"

LMFAO!!

 

Ut fra den logikken som noen kommer med her saa kan vel politiet like godt vente med utrykning til en rekke noedssituasjoner av hensyn til egen sikkerhet, i tilfelle det teoretisk sett er et bakhold. Jassaa ja. For det verste som kunne skje er ikke om sivilie blir drept men om politiet blir skutt paa, for da er det jo gitt at alle polimennene blir drept og at man selvfoelgelig ikke har flere politifolk tilgjengelig som kan rykke ut.

 

Hvorfor kunne ikke "Delta" (lol) ha f.eks splittet i to og halve gruppen rekvirert en baat og, f.eks, kjoert en omvei til en sikrere plass aa "legge til kai" ved utoeya.

 

Vanlige folk hadde guts til aa dra ut med baat.

Det hadde ikke Delta.

 

DET ER EN VITS. Men, det er typisk norsk aa vaere komplett idiot.

 

Jeg ser ikke vitsen med spesialenheter hvis de ikke er i stand til aa vaere fleksible og gutsy i helt spesielle situasjoner, what is the point.

 

Det var meldt om EN person paa Utoeya, ta et fuckings hint, han SKYTER UNGDOMMER, stopp ham! Om det var bomber i Utvika eller utenfor Politistasjonen eller utenfor slottet vil jo vise seg, men her og naa er det det vi vet som gjelder og det er det som var OBVIOUS for vanlige folk - nemlig at det er ungdommer paa Utoeya som blir beskutt og trenger hjelp.

 

Skulle politiet ha like gjerne holdt seg inne den dagen? Det kunne jo teoretisk sett ha vaert bomber plassert utenfor politistasjonen, og det ville jo ikke sett bra ut om politiet ble sprengt i filler? Er det best aa bare vente til alt er over slik at man vet alle detaljene foer man rykker ut? Idioter.

 

LOL!!! REAL WORLD, wake the f up. "Spesialstyrker", "Delta", LMFAO.

 

Om bare EN bevaepnet politimann hadde kommet seg i lang paa Utoeya raskt, saa kunne det alene kanskje ha stoppet Breivik, du vet, kanskje Breivik ville hatt litt vanskelig for aa fortsette massakren hvis han ble beskutt av en politimann samtidig! Kanskje han kunne ha knertet Breivik til og med.

 

Men det er vel rocket science for nordmenn aa i det hele tatt tenke slik, ikke sant?

Her var det så mye rart at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne:

 

1. Delta rykket ut med en gang de fikk melding om skyting, så de ventet ikke av hensyn til egen sikkerhet. Så her lyver du.

 

2. En død politimann er en ubrukelig politimann.

 

3. Vanlige folk var sannsynligvis ikke klar over faren, og dessuten var de ikke nødt til å faktisk ta ut terroristen.

 

4. Ingen visste hvor mange terrorister de var under denne politiaksjonen, så nok en gang lyver du.

 

5. Politiet ventet ikke til det var over, men jobbet kontinuerlig med saken. Du bør sette deg inn i dette før du uttaler deg. Enten så er du håpløst kunnskapsløs, eller svært uærlig.

 

6. Du mener at en enkelt politimann skulle ta seg over, til tross for at man ikke visste hvor mange gjerningsmenn det var. Hull i hodet.

 

HVIS DET VAR EN TYPISK POLITIMANN FRA NY DER VILLE HAN SIKKERT REDDET MANGE FLERE LIV MYE RASKERE ENN HELE "DELTA"-ENHETEN VAR I STAND TIL, VED SIMPELTHEN AA RYKKE UT MOT BREIVIK VIA EN AV BAATENE SOM VAR I NAERHETEN.

Bevis for denne påstanden, takk.

Endret av Pjassop
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kan ikke forstå hvorfor politiet skal selge båten, Pjassop har jo konstatert at båten de brukte er ideell for militære operasjoner verden rundt.

 

Kanskje det er salget av båten som er den absurde feilvurderingen

Mannen som var ansvarlig for service på båten la den ut for salg fordi politiet hadde gått til innkjøp av to nye båter. Dette ble gjort uten å høre med politiledelsen på stedet først.

 

At akkurat denne typen båt brukes av politi og militære styrker over hele verden betyr da ikke at man ikke kan gå til anskaffelse av nytt utstyr.

 

Logikken din er ikke-eksisterende, og jeg begynner å lure på om du troller.

 

Det er tydelig at det er deg det går tregt for. Akkurat denne typen RIB brukes av militære spesialstyrker. Hvorfor ignorerer du dette bare for å fortsette å promotere noe du nå må vite er en løgn?

 

Båten var beregnet på og registrert for ti personer. Dessuten er akkurat den båttypen brukt over hele verden av både politi, militære, og ulike spesialstyrker.

Zodiac Pro 500 15,5 fot er godkjent for 9 passasjerer så vidt jeg finner ut.

I annonsen sier de at den er 16 fot , men det finnes ikke ut i fra data fra zodiac-boats.co.uk

 

Å fortsatt mene at det å bruke Zodiaken med 10 mann om bord var korrekt virker snodig.

Gjør du det Pjassop?

Jeg konstaterer det faktum at båten er registrert og godkjent for ti mann. Man forventer naturligvis at en båt klarer lasten den er godkjent for.

 

Jeg påpeker at båten i seg selv er velegnet til slike operasjoner. At en båt kan bli overbelastet betyr ikke at den ikke er egnet.

 

Hvor finner du at den er godkjent for 10 passasjerer?

Helt urelevant men du er jo steinhard med beviser og skriftelig fakta.

Godtar DNV og Loyds papirer .

Dette har politiet opplyst om flere ganger. Du bør kanskje prøve å følge litt med, for det er veldig mye du tydeligvis ikke har fått med deg.

 

Men hva er det jeg må få med meg ?? At alt du og politiet sier er sannheten?

 

Hvis båten er typegodkjent for 9 så hjelper det ikke hva du mener politiet har sagt.

 

Når du sier den er godkjent for 10 og bruker det i et argumet i en diskusjon så bør du jo kunne bekrefte eller avkrefte dette.

 

Holder ikke slik du og andre gjør : å si at andre har sagt det før deg. Bevis det og da gjeller f.eks. Typegodkjennelse i fra DNV. Den hos Zodiac sier 9. Zodiac 500 PRO

Du må nok legge frem mer konkret bevis selv for å bli oppfattet som troverdig.

 

Du vil også da se at båten i tillegg til maks ant. personer har en oppgitt maksvekt.

Du insinuerer at politiet ikke vurderte båtvalget feil, mens de selv inrømmer at det var en feilvurdering. UTROLIG.

Samtidig ber du andre følge med. Ufattelig.

 

Om du mener jeg ikke gjør det så lar du deg selv tåkelegge av uriktig info. opprinnelig fra tvilsomme kilder.

Jeg setter visse opplysninger i tvil, mens du svelger alt som blir servert i fra politiet samt politikere uten noe som helst skepsis.

Samme med den andre diskusjonen vi hadde vedr. vitner og hva som ble informert til politiet.

Selv nå etter at du også har fått vite at datteren til en i oprasjonsledelsen var informant/vitne på Utøya, og informerte dem direkte og fortløpende om hva som skjedde, så endrer du ikke oppfatning?

Selv der jeg ber deg ta stiling til enkle spørsmål unviker du å gi svar.

 

Hva mener/tror du Pjassop oprasjonsledelsen i politiet viste kl 17:52? og hva var mest troverdig info?

Og evnt. hvilken type info. kom fra usikre kilder og hva kom fra sikre?

Jeg sier ikke at alt var svat/hvitt den dagen og at det ikke finnes gråsoner, men her snakkes det om feilvurderinger ikke hva som kan oppfattes som normalt å gjøre for vanlige folk og at alle kan gjøre feil.

 

Folk er nok litt lei tåkelegging fra politiet og politikere i alle sammenhenger som er kritisk til dem. Og når den ene "hvite løgnen" kommer etter den andre så blir man skeptisk.

Lenke til kommentar

 

Her var det så mye rart at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne:

 

1. Delta rykket ut med en gang de fikk melding om skyting, så de ventet ikke av hensyn til egen sikkerhet. Så her lyver du.

 

 

Nei, du lyver ved aa paastaa at jeg lyver. Delta hadde ikke guts, hadde de det ville i det minste noen av dem tatt en baat direkte over istedet for aa dra til Storoeya.

 

2. En død politimann er en ubrukelig politimann.

 

 

En doed Breivik er en ubrukelig Breivik. Mener du at Breivik er super-mann? Hva skal man med politifolk hvis de ikke kan konfrontere en kriminell? Vi snakker om "Delta" her, ikke en sikkerhetsvakt.

 

3. Vanlige folk var sannsynligvis ikke klar over faren, og dessuten var de ikke nødt til å faktisk ta ut terroristen.

 

Ikke klar over faren da de hoerte skyting paa Utoeya? Veldig logisk.

 

4. Ingen visste hvor mange terrorister de var under denne politiaksjonen, så nok en gang lyver du.

 

Nei, det var meldt om en mann, saa det er du som lyver. Ikke at man kunne vaere helt sikker, men ingenting var helt sikkert, det betyr ikke at det var greit aa ikke rykke ut SAA RASKT SOM MULIG. Det var meldt om en mann, enten man var helt sikker eller ikke.

 

5. Politiet ventet ikke til det var over, men jobbet kontinuerlig med saken. Du bør sette deg inn i dette før du uttaler deg. Enten så er du håpløst kunnskapsløs, eller svært uærlig.

 

Tja, jeg sa aldri det da, men han hadde tatt livet av ganske mange mennesker. Han var "ferdig med operasjonen". Det var foerst da "Delta" ankom. TOO LATE!

 

6. Du mener at en enkelt politimann skulle ta seg over, til tross for at man ikke visste hvor mange gjerningsmenn det var. Hull i hodet.

 

Antakelsen var en gjerningsmann, selv om det ikke var sikkert. Aa ikke gjoere noe, aa rykke ut mot vaapenmannen eller mennene, det er det som er hull i hodet, spesielt naar det dreier seg om de vi liksom skal regne med i slike spesielle situasjoner. "Delta" my ass.

 

HVIS DET VAR EN TYPISK POLITIMANN FRA NY DER VILLE HAN SIKKERT REDDET MANGE FLERE LIV MYE RASKERE ENN HELE "DELTA"-ENHETEN VAR I STAND TIL, VED SIMPELTHEN AA RYKKE UT MOT BREIVIK VIA EN AV BAATENE SOM VAR I NAERHETEN.

Bevis for denne påstanden, takk.

 

Latterlig at du ber om bevis for noe slikt. Det er min vurdering, en politimann fra NY ville ikke ha noelt med aa rykke til foer heller enn senere mot en desperado med gevaer som plaffer ned ungdommer paa en oey like over sundet.

 

Det er fint at nordmenne er saa fredelige og at Norge er saa fredelig, men denne dagen hadde ikke skadet aa vaere litt mer "SWAT" enn "Delta".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kan ikke forstå hvorfor politiet skal selge båten, Pjassop har jo konstatert at båten de brukte er ideell for militære operasjoner verden rundt.

 

Kanskje det er salget av båten som er den absurde feilvurderingen

Mannen som var ansvarlig for service på båten la den ut for salg fordi politiet hadde gått til innkjøp av to nye båter. Dette ble gjort uten å høre med politiledelsen på stedet først.

 

At akkurat denne typen båt brukes av politi og militære styrker over hele verden betyr da ikke at man ikke kan gå til anskaffelse av nytt utstyr.

 

Logikken din er ikke-eksisterende, og jeg begynner å lure på om du troller.

 

Det er tydelig at det er deg det går tregt for. Akkurat denne typen RIB brukes av militære spesialstyrker. Hvorfor ignorerer du dette bare for å fortsette å promotere noe du nå må vite er en løgn?

 

Båten var beregnet på og registrert for ti personer. Dessuten er akkurat den båttypen brukt over hele verden av både politi, militære, og ulike spesialstyrker.

Zodiac Pro 500 15,5 fot er godkjent for 9 passasjerer så vidt jeg finner ut.

I annonsen sier de at den er 16 fot , men det finnes ikke ut i fra data fra zodiac-boats.co.uk

 

Å fortsatt mene at det å bruke Zodiaken med 10 mann om bord var korrekt virker snodig.

Gjør du det Pjassop?

Jeg konstaterer det faktum at båten er registrert og godkjent for ti mann. Man forventer naturligvis at en båt klarer lasten den er godkjent for.

 

Jeg påpeker at båten i seg selv er velegnet til slike operasjoner. At en båt kan bli overbelastet betyr ikke at den ikke er egnet.

 

Hvor finner du at den er godkjent for 10 passasjerer?

Helt urelevant men du er jo steinhard med beviser og skriftelig fakta.

Godtar DNV og Loyds papirer .

Dette har politiet opplyst om flere ganger. Du bør kanskje prøve å følge litt med, for det er veldig mye du tydeligvis ikke har fått med deg.

 

Men hva er det jeg må få med meg ?? At alt du og politiet sier er sannheten?

 

Hvis båten er typegodkjent for 9 så hjelper det ikke hva du mener politiet har sagt.

 

Når du sier den er godkjent for 10 og bruker det i et argumet i en diskusjon så bør du jo kunne bekrefte eller avkrefte dette.

 

Holder ikke slik du og andre gjør : å si at andre har sagt det før deg. Bevis det og da gjeller f.eks. Typegodkjennelse i fra DNV. Den hos Zodiac sier 9. Zodiac 500 PRO

Du må nok legge frem mer konkret bevis selv for å bli oppfattet som troverdig.

 

Du vil også da se at båten i tillegg til maks ant. personer har en oppgitt maksvekt.

Du insinuerer at politiet ikke vurderte båtvalget feil, mens de selv inrømmer at det var en feilvurdering. UTROLIG.

Samtidig ber du andre følge med. Ufattelig.

 

Om du mener jeg ikke gjør det så lar du deg selv tåkelegge av uriktig info. opprinnelig fra tvilsomme kilder.

Jeg setter visse opplysninger i tvil, mens du svelger alt som blir servert i fra politiet samt politikere uten noe som helst skepsis.

Samme med den andre diskusjonen vi hadde vedr. vitner og hva som ble informert til politiet.

Selv nå etter at du også har fått vite at datteren til en i oprasjonsledelsen var informant/vitne på Utøya, og informerte dem direkte og fortløpende om hva som skjedde, så endrer du ikke oppfatning?

Selv der jeg ber deg ta stiling til enkle spørsmål unviker du å gi svar.

 

Hva mener/tror du Pjassop oprasjonsledelsen i politiet viste kl 17:52? og hva var mest troverdig info?

Og evnt. hvilken type info. kom fra usikre kilder og hva kom fra sikre?

Jeg sier ikke at alt var svat/hvitt den dagen og at det ikke finnes gråsoner, men her snakkes det om feilvurderinger ikke hva som kan oppfattes som normalt å gjøre for vanlige folk og at alle kan gjøre feil.

 

Folk er nok litt lei tåkelegging fra politiet og politikere i alle sammenhenger som er kritisk til dem. Og når den ene "hvite løgnen" kommer etter den andre så blir man skeptisk.

Jeg mener du må få med deg informasjonen som faktisk kommer frem. Politiet har opplyst hva båten er registrert og godkjent for, og da forholder man seg til det.

 

Hvilken datter av operasjonsleder snakker du om, og hva er relevansen? Mener du at hun på magisk vis hadde oversikt over hele øya?

 

Hva visste kl. 17:52 får du spørre politiet om. Du er såvidt jeg vet ingen representant for politiet. Dine fabuleringer har forøvrig blitt revet i filler av TEE, så det er liten grunn for meg til å kaste bort mer tid på dette.

 

Tåkeleggingen kommer fra de bombastiske løgnene til de som på forhånd har bestemt seg for å rakke ned på politiet basert på feilinformasjon og etterpåklokskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Her var det så mye rart at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne:

 

1. Delta rykket ut med en gang de fikk melding om skyting, så de ventet ikke av hensyn til egen sikkerhet. Så her lyver du.

 

 

Nei, du lyver ved aa paastaa at jeg lyver. Delta hadde ikke guts, hadde de det ville i det minste noen av dem tatt en baat direkte over istedet for aa dra til Storoeya.

 

2. En død politimann er en ubrukelig politimann.

 

 

En doed Breivik er en ubrukelig Breivik. Mener du at Breivik er super-mann? Hva skal man med politifolk hvis de ikke kan konfrontere en kriminell? Vi snakker om "Delta" her, ikke en sikkerhetsvakt.

 

3. Vanlige folk var sannsynligvis ikke klar over faren, og dessuten var de ikke nødt til å faktisk ta ut terroristen.

 

Ikke klar over faren da de hoerte skyting paa Utoeya? Veldig logisk.

 

4. Ingen visste hvor mange terrorister de var under denne politiaksjonen, så nok en gang lyver du.

 

Nei, det var meldt om en mann, saa det er du som lyver. Ikke at man kunne vaere helt sikker, men ingenting var helt sikkert, det betyr ikke at det var greit aa ikke rykke ut SAA RASKT SOM MULIG. Det var meldt om en mann, enten man var helt sikker eller ikke.

 

5. Politiet ventet ikke til det var over, men jobbet kontinuerlig med saken. Du bør sette deg inn i dette før du uttaler deg. Enten så er du håpløst kunnskapsløs, eller svært uærlig.

 

Tja, jeg sa aldri det da, men han hadde tatt livet av ganske mange mennesker. Han var "ferdig med operasjonen". Det var foerst da "Delta" ankom. TOO LATE!

 

6. Du mener at en enkelt politimann skulle ta seg over, til tross for at man ikke visste hvor mange gjerningsmenn det var. Hull i hodet.

 

Antakelsen var en gjerningsmann, selv om det ikke var sikkert. Aa ikke gjoere noe, aa rykke ut mot vaapenmannen eller mennene, det er det som er hull i hodet, spesielt naar det dreier seg om de vi liksom skal regne med i slike spesielle situasjoner. "Delta" my ass.

 

HVIS DET VAR EN TYPISK POLITIMANN FRA NY DER VILLE HAN SIKKERT REDDET MANGE FLERE LIV MYE RASKERE ENN HELE "DELTA"-ENHETEN VAR I STAND TIL, VED SIMPELTHEN AA RYKKE UT MOT BREIVIK VIA EN AV BAATENE SOM VAR I NAERHETEN.

Bevis for denne påstanden, takk.

 

Latterlig at du ber om bevis for noe slikt. Det er min vurdering, en politimann fra NY ville ikke ha noelt med aa rykke til foer heller enn senere mot en desperado med gevaer som plaffer ned ungdommer paa en oey like over sundet.

 

Det er fint at nordmenne er saa fredelige og at Norge er saa fredelig, men denne dagen hadde ikke skadet aa vaere litt mer "SWAT" enn "Delta".

Delta har sine prosedyrer å følge. Det har også SWAT. Du vet åpenbart ganske lite om både Delta og SWAT. Delta dro over til Utøya så snart de ankom stedet der det faktisk var tilgjengelige båter.

 

Og at du gjentar løgnen om at det bare var meldt en mann gjør den ikke sannere. Faktum er at det ble meldt minst to skyttere på øya, samt at det ble sagt at flere var på vei fra fastlandet. Det hele koker ned til at politiet ikke ante hvor mange det var, i motsetning til dine feilaktige påstander.

 

Jeg vil fortsatt ha bevis for dine påstander om amerikansk politi. Bevis, eller trekk påstanden takk.

 

Forøvrig er det vel allerede gjort rede for situasjonen der du mente Delta burde tatt seg over. Det skal ikke ha vært tilgjengelige båter der. Men du mener vel de burde lagt på svøm kanskje?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var flere baater ute i vannet og reddet folk, det ser man klart paa video...

Vanlige folk var der ute og gjorde noe, mens Delta var for redd for egen sikkerhet til aa gjoere det.

 

Det jeg hoerte den dagen var det som stemte - "en blond mann skyter paa Utoeya". Javel, saa kom dere dit og stopp ham ASAP da... Obvious. Det ble senere rapportert om "a second shooter" av oeyenvitner.

 

Om det var en eller to skyttere, og om det var flere paa vei (som jeg ikke hadde hoert noe om), spiller faktisk ingen rolle. Det som spiller en rolle var at ungdommene paa Utoeya var under angrep, at de var det umiddelbare MAALET (ergo de dere skal beskytte NAA!!!) og at de trenger hjelp NAA, og ikke senere, saa da faar de ta skuddvekslingen med hvor enn mange skyttere som maatte befinne seg der istedet for aa vente av "frykt for egen sikkerhet". Hva med aa frykte for sikkerheten til de som dere er ment aa beskytte fra aa bli massakrert?

 

Trekker ingen paastand om min vurdering av at amerikansk politi ikke ville vaert fullstendige pussies paa samme maate som Delta om seks hundre ungdommer var under angrep paa en oey av tilsynelatende en eller to skyttere.

 

En annen ting var at Breivik ringte mange ganger og sa at han ville overgi seg, som igjen tydet paa at det var en mann.

 

Det politiet visste sikkert var at ungdommer paa Utoeya ble skutt uten naade, og da gjelder det faktisk aa handle NAA istedet for aa bruke enhver usikkerhet som unnskyldning for aa vaere trege.

 

Brannmenn paa 9/11 dro inn i WTC fordi det var deres jobb aa evakuere sivile, uavhengig av at fly hadde crashed inn i bygningene og at det var meldt om eksplosjoner. Noedssituasjon kalles det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, wawa, før du uttaler deg må du sette deg inn i saken bedre. Jeg gidder ikke dytte alt inn i deg med teskje, selv om det åpenbart er behov for det.

 

Men jeg kan hvertfall si så meget som at Delta, SWAT, GSG-9, SAS, (sett inn en hvilken som helst vestlig antiterrorstyrke her) har standardiserte driller for hvordan ting skal gjøres. Disse er stort sett LIKE for alle disse avdelingene. Tror du Delta ville hatt en så fremtredende rolle i Kosovo (hvor bla også GSG-9 deltok) som en del av Team Six hvis de hadde vært så ubrukelige som du prøver å fremstille dem? Vet du i det hele tatt noe om militære og/eller antiterroroperasjoner? Å tro at Delta står tilbake for en hvilken som helst annen vestlig antiterrorenhet vitner i beste fall om mangel på viten.

 

Og har du ikke fått med deg at Delta først kjørte til Utvika, men da de spurte en politimann på stedet om det fantes båt der fikk de negativt svar, og ble bedt om å kjøre til Utvika? Synes du de var "fullstendige pussies" å overlaste en liten RIB så til de grader at den nesten synker?

 

Jeg skjønner at du først og fremst er ute etter å trolle, for maken til svart/hvitt syn på ting har jeg knapt nok sett. Det er tydelig at du tror funker som på film og som på PCen på gutterommet ditt, både mtp innholdet i det du skriver og språket. Jeg ramser opp:

 

-A second shooter

-LMFAO,

-typisk norsk aa vaere komplett idiot,

-OBVIOUS,

-LOL!!! REAL WORLD, wake the f up,

-det er vel rocket science for nordmenn aa i det hele tatt tenke slik

 

Minner mer om en kombinasjon av COD og en Steven Seagal-film enn en saklig debattant, spør du nå meg. Troverdig, nope.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...