Gå til innhold

Ti nye skatter på nettet (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I dag har BioWare et litt rufsete rykte som rollespillutvikler

 

Er ikke det å ta litt hardt i?

 

Nope, alle rollespillfans har sett dette lenge. De actionspillene de lager nå for tiden har ingenting med rollespill å gjøre.

 

Kan du svare for samtlige rollespillfans altså?

 

Eneste stedet hvor ryktet dems er rufsete er hos en gruppe eldre spillere som det virker som bare maser etter Baldurs Gate kopier og nekter å godta att spill blir mer strømlinjeformete, egentlig virker det som dere burde fått Baldurs Gate med ny grafikk. Jeg er enig i att DA2 var en stor nedtur etter DA:O. Men DA:O er ikke veldi gammelt og det er ett veldig godt spill. Mass Effect spillene holder høy standard etter de flestes meninger. Er bare att det er de som er misfornøyde som lager mest lyd fra seg :)Blir spent å se på det nye Star Wars spillet demmes

 

Om rollespill blir mer strømlinjeformede, hvordan forklarer du Skyrim? :p

Lenke til kommentar

Men DA:O er ikke veldi gammelt og det er ett veldig godt spill.

 

Det er ikkje slik at alder = kvalitet, det finnes plenty med gamle, dårlige spel òg. DA:O tilbyr ein mekanikk og spelestil som ein ikkje vanlegvis ser i moderne "AAA"-spel - og det resonnerte sjølvsagt hos mange av dei som er fans av gamle Bioware-spel.

 

SWTOR er eit reskinna WoW, grenser for kor interessant det kan verte.

Lenke til kommentar

Golden Axe er jo ikke en skatt for å si det mildt. Spesielt ikke de senere spillene. I 3-ern tok de jo ut den beste spilleren, og du så han bare en eller to ganger i spillet. Litt irriterende er at du ser han når du skal velge karakterer. Ja, jeg snakker om dvergen! :p Uansett ikke spesielt glad i dette spillet.

 

Når vi snakker om Bioware, deres Dragon Age spill, spesielt det første er FULT MED BUGS. De måtte gi det ut for tidlig, antageligvis med press fra EA. En av DLC-ene, Warden's Keep, inneholdt ting som egentlig skulle vært i spillet. Det skulle vært en Party camp chest hvor du kunne lagre ting, men de fant noen bugs i den og ga den derfor ikke ut med spillet. Istedenfor å gi den ut som en gratis fix senere, tenkte de heller at det var en god ide å tjene litt ekstra cash på folk som irriterte vette ut av seg på å ikke ha nok plass til å spare på armours etc og lagde derfor en dyr DLC ut av det. Ikke engang spesialutgaven kom med denne. :\ Spillet i seg selv er jo masse babling, noe morsomt, ikke så alt for mye interessant, men noen halv-kule historier. Boulder's Gate er kult det, men litt for vanskelig til tider spør du meg. (og jeg synes Demon's Souls ikke var for vanskelig)

 

Synes det er nitrist å se folk spille Rollercoaster Tycoon.

Endret av MMDE
Lenke til kommentar

"It [World of Warcraft] is a touchstone. It has established standards, it's established how you play an MMO. Every MMO that comes out, I play and look at it. And if they break any of the WoW rules, in my book that's pretty dumb."

 

Sitat Greg Zeschuk, Bioware

 

Eg trur ikkje eit MMO frå nokon som meiner at det er "nokså tåpeleg" å ikkje gjere nøyaktig som WoW, kjem til å vere radikalt annleis enn WoW - og det var før alle videoane som viste at spelet, reint mekanisk, er nøyaktig som WoW byrja dukke opp. Sjølvsagt har eg fått med meg at dei har eit dialogsystem i tråd med klassiske RPG-ar; men eg ser ikkje korleis det skal endre på at grunnstammen i spelet framleis er WoW, reskinna til Star Wars, kor urklassiske MMO-rollar er laust innpakka i "nye" klassar med Star Wars-namn. :)

Lenke til kommentar

Skulle ønske det var litt lettere å få gamle spill til å funke på nyere pcer. Gudene vite hvor mange timer jeg har sittet å googlet etter løsninger på alskens problemer på internett, lav framerate er et klassisk problem. GOG har gjort det litt lettere, men til og med der har jeg møtt på gamle spill som sliter, eksempelvis Arx Fatalis.

Lenke til kommentar

Men DA:O er ikke veldi gammelt og det er ett veldig godt spill.

 

Det er ikkje slik at alder = kvalitet, det finnes plenty med gamle, dårlige spel òg. DA:O tilbyr ein mekanikk og spelestil som ein ikkje vanlegvis ser i moderne "AAA"-spel - og det resonnerte sjølvsagt hos mange av dei som er fans av gamle Bioware-spel.

 

SWTOR er eit reskinna WoW, grenser for kor interessant det kan verte.

 

Poenget med att det ikke var gammelt er att Bioware har laget gode RPG spill i senere tid også :)

Lenke til kommentar
I dag har BioWare et litt rufsete rykte som rollespillutvikler

 

Er ikke det å ta litt hardt i?

 

Nope, alle rollespillfans har sett dette lenge. De actionspillene de lager nå for tiden har ingenting med rollespill å gjøre.

 

Kan du svare for samtlige rollespillfans altså?

 

Eneste stedet hvor ryktet dems er rufsete er hos en gruppe eldre spillere som det virker som bare maser etter Baldurs Gate kopier og nekter å godta att spill blir mer strømlinjeformete, egentlig virker det som dere burde fått Baldurs Gate med ny grafikk. Jeg er enig i att DA2 var en stor nedtur etter DA:O. Men DA:O er ikke veldi gammelt og det er ett veldig godt spill. Mass Effect spillene holder høy standard etter de flestes meninger. Er bare att det er de som er misfornøyde som lager mest lyd fra seg :)Blir spent å se på det nye Star Wars spillet demmes

 

Om rollespill blir mer strømlinjeformede, hvordan forklarer du Skyrim? :p

 

har ikke prøvd spillet så kan ikke si noe om det, men er jo en annen utvikler. Bioware har gått strømlinjeveien, får se med Bethesda :)

Lenke til kommentar

Skulle ønske det var litt lettere å få gamle spill til å funke på nyere pcer. Gudene vite hvor mange timer jeg har sittet å googlet etter løsninger på alskens problemer på internett, lav framerate er et klassisk problem. GOG har gjort det litt lettere, men til og med der har jeg møtt på gamle spill som sliter, eksempelvis Arx Fatalis.

Dette er jeg helt enig med deg om. Grim Fandango er et godt eksempel på et av de beste adventure spillene noensinne som rett og slett ikke fungerer godt på nyere maskiner og OS.

 

Åhh herre trodde det skulle komme 10x nye skatter/avgifter på nettet/databruk generelt :ohmy:

lol, skrev tidligere at det var det jeg også trodde!

Endret av MMDE
Lenke til kommentar

Haha! Morsomt når en tråd utvikler seg til masse DA2-klaging (som jeg er helt enig i). Jeg må vel være en av gamlingene som foretrekker BG jeg. :p

 

Og når ble AoW et retrospill? Makan. Nesten så jeg må ta en ny runde med Fall Of Gondolin der selv om den scenarioen tar hundre år.

Lenke til kommentar
I dag har BioWare et litt rufsete rykte som rollespillutvikler

 

Er ikke det å ta litt hardt i?

 

Nope, alle rollespillfans har sett dette lenge. De actionspillene de lager nå for tiden har ingenting med rollespill å gjøre.

 

Kan du svare for samtlige rollespillfans altså?

 

Eneste stedet hvor ryktet dems er rufsete er hos en gruppe eldre spillere som det virker som bare maser etter Baldurs Gate kopier og nekter å godta att spill blir mer strømlinjeformete, egentlig virker det som dere burde fått Baldurs Gate med ny grafikk. Jeg er enig i att DA2 var en stor nedtur etter DA:O. Men DA:O er ikke veldi gammelt og det er ett veldig godt spill. Mass Effect spillene holder høy standard etter de flestes meninger. Er bare att det er de som er misfornøyde som lager mest lyd fra seg :)Blir spent å se på det nye Star Wars spillet demmes

 

Det er mange som -tror- de er rollespillfans, men de vet vel strengt tatt egentlig ikke hva rollespill er. At folk blir så sjokkerte beviser vel egentlig det. (Og at de trekker frem Old Republic og Skyrim og "ikke strømlinjeformet" i samme setning. :p )

 

Jeg liker Mass Effect jeg også, spesielt eneren, men det har jo ingenting med rollespill å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...