Gå til innhold

Borderlands 2 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har ganske dårlig Luck score, Mann_av_gull. Men sånt skjer all den tid random loot er random. :/

 

Samtidig skal det sies at jeg og har kasta inn sikkert 500k på moxxi automatene og aldri fått noe høyere enn lilla items. :)

 

Edit: Så kommentarene på Moxxi tips, såvidt jeg vet kan du selge det første våpenet du får og få en ny en senere, tilpasset din level, men "Good touch" gir hun bare ut en gang. M.a.o en god ide å vente til 50 med å tipse for den. :) Rett meg om jeg tar feil.

 

Regner med du har spilt mye med andre da? Looten blir mye bedre når man er flere. Har selvfølgelig mye med Level å gjøre også. Fikk du dine orange i True Vault Hunter Mode, eller i normal? Og var du i co-op da du fikk de?

 

Vel, med Level 38 Commandoen min Så fikk jeg først en Corrosive Bad touch. Så tipset jeg mer (I samme seanse) og fikk en firedamage Good Touch.

 

Med Level 27 Gunzerkeren min så fikk jeg 1 stk. Corrosive Bad Touch. Som jeg sa hadde jeg ikke mer penger å tipse med etter det. Tror det er ganske random om man får Good eller Bad Touch.

Endret av Mann_Av_Gull
Lenke til kommentar

Du kan tipse henne hver gang en starter ett nytt spill, men får da kun ett våpen av henne.

 

Våpen følger lvl, så på lvl 50 får en SMG med ild og 6000 i damage.

 

Hvor mye en må tipse varierer fra gang til gang. Kan få det billig, eller en må betale dyrt før hun velger å gi deg våpenet.

 

Jeg fikk først en Corrosive smg. Så tipset jeg enda mer og fikk en firedamage smg. Begge var lilla kategori. Dette var med min Commando Level 38 på Playthrough 2. Tipset vel 15 - 20K.

 

Har man penger nok så skal man vanligvis kunne få 2 stk. smg. Vanligvis er den andre fire damage så vidt jeg vet. Har også lest at dersom man dropper våpnene man fikk, for så å f.eks gå ut av sanctuary og komme tilbake igjen, så kan man tipse Moxxi mer og få nye våpen igjen. Eller gjøre det på neste level, og få nye våpen som er skalert til din level.

 

Så prøvde jeg med min Level 27 Gunzerker... Han hadde ikke så my cash, så tipset vel mellom 10 og 15K + og fikk 1 stk. corrosive smg. Var også lilla kategori (Altså meget bra våpen).

 

Og de skal være på samme level som karakteren din når du får dem. Disse kommer veldig godt med da man mest finner skitvåpen i salg, og finner vanligvis ikke mye bra rundt om på Pandora, især om man spiller singleplayer.

 

Du får kun to våpen første gangen, etter det får du bare et våpen uansett hvor mye du tipser. Hun sier at du skal få et ekstra, men du vil aldri få det.

Lenke til kommentar

Orange ser ut til å være bedre enn rosa.

 

Så det å finne Orange loot i Borderlands 2 blir sammenlignet med å finne en énhjørning :p

 

 

http://gamersyndrome...ns-color-guide/

 

http://borderlands.w...om/wiki/Weapons

 

White (Common Item)

Green (Uncommon Item)

Blue (Rare Item)

Purple (Epic Item)

Pink / Magenta (E-Tech)

Orange (Legendary Item)

 

Gun Rarity Color – White:

This is pretty much the basic junk gun with no options, sights, accessories etc.. you find then everywhere on the side of the street in piles of rocks etc.. these are the types of guns they give away at 7-11 when you buy a slurpee. Rarity? We shouldn’t even use that word for this class of gun, basically put they are crap.

 

Gun Rarity Color – Green:

Ok so here is a step up from the junk we where just talking about. Green guns are classified as “un-common” guns we start to see some more refined guns here. You will generally get guns with better barrels and magazines, you might even find some with sights and elemental effects. Overall these guns have a better performance and damage.

 

Gun Rarity Color – Blue:

Ok so here is the level of gun where we want to shoot with. In almost all cases you want to at least take a look at the blue gun rarity just to see if its in the high end of the blue rarity spectrum as it will be well worth the keep and even if its not that great keep it in your loot to sell it or trade it later. These guns generally come equipped with a sight, some accessories and possibly an elemental effect. Blue rarity guns can be found in mission rewards or enemy drops, again you need to read the item description and at least shoot it a few times before getting rid of it.

 

Gun Rarity Color – Purple:

These Purple rarity guns are super rare. These guns are ALL outfitted with a scope and accessory, these will greatly increase this guns performance. More often than not Purple rarity guns also include an elemental effect.

Basically if its Purple, you want it. If its Purple with red text in the item description… you definitely want it (means its an experimental weapon and it WILL have an elemental effect and WILL have other more advanced features and power)

 

Gun Rarity Color – Magenta:

Same rarity as the purple grade guns but equipped with E-Tech Barrels. E-Tech barrels generally shoot out energy bolts, spiker darts, plasma etc.. it really depends on what kind of gun type and manufacturer you find.

 

Gun Rarity Color – Orange:

Its like a Unicorn.. have you seen one lately? Chances are you wont see many of these guns laying around especially in the early stages. Basically these guns are one of a kind with special powers and abilities and do some pretty crazy things.

Endret av Mann_Av_Gull
Lenke til kommentar

Men hører folk snakke om gule, oransje og mørk oransje våpen? Er det noe forskjell?

 

Edit: mulig denne Wiki linken kun gjelder for Borderlands 1.

 

http://borderlands.w...om/wiki/Weapons

 

Rarety.png

 

Level Color Rarity

1 White 0-4

2 Green 5-10

3 Blue 11-15

4 Purple 16-49

5 Yellow 50-60

6 Orange 61-65

7 Dark Orange 66-100

8 Pearlescent 101+

 

Further rarity levels are present in-game, but are not assigned to weapons.

Level Color Rarity Item

9 Green 170 Backpack SDUs

10 Red 171 Health pickups such as Insta-Health vials and Healing Kits

11 Yellow 180-181 Cash bundles

12 Yellow 182-190 Cash bobbleheads

13 Orange 191-200 Elemental artifacts[citation needed]

14 Cyan 500 Supply drops in the Underdome coliseums

Endret av Mann_Av_Gull
Lenke til kommentar

Har spøttet inn rundt 1,5m $ til maskina uten hell for en legendary våpen :(

Har selv ikke funnet ett eneste legendary iløpet av 80+ timer på Zero characteren min og noen timer med de andre characterne... mens min kjære bror har funnet rundt 8 legendary :glare: kommer på engang han startet ny character, solo, og skulle ta Boom Bewm, som reward fant han en legendary grenade mod av hver, altså 2 stk på samme minuttet. Meg = :wallbash:

De var på riktig nok lvl 4 og 5 men han brukte de inntill level 15-20 da :cool:

 

Noe som jeg bruker for å "farme" bra loot så tar jeg den LOTR reference easter egget, ta med en mutter fra claptraps place til eridium blight uten å dø eller fast travel.

Fikk en lilla sniper gjennom den måten med 25k dmg, 12,7 firerate, 8 skudd mag, å slag dmg. <-- that gun :)

 

Det du postet Mann av gull er vel fra borderlands 1 ja, men det lengre opp er vel det som gjelder for B2

 

btw, har lest at sjansen for å få 3 vault symbols som er lik legendary / orange våpen er på rundt 0.12%

 

btw 2, de nye "rosa" våpnene i dlc heter seraph: http://borderlands.wikia.com/wiki/Seraph

Endret av Sir3n
Lenke til kommentar

Du kan tipse henne hver gang en starter ett nytt spill, men får da kun ett våpen av henne.

 

Våpen følger lvl, så på lvl 50 får en SMG med ild og 6000 i damage.

 

Hvor mye en må tipse varierer fra gang til gang. Kan få det billig, eller en må betale dyrt før hun velger å gi deg våpenet.

 

Jeg fikk først en Corrosive smg. Så tipset jeg enda mer og fikk en firedamage smg. Begge var lilla kategori. Dette var med min Commando Level 38 på Playthrough 2. Tipset vel 15 - 20K.

 

Har man penger nok så skal man vanligvis kunne få 2 stk. smg. Vanligvis er den andre fire damage så vidt jeg vet. Har også lest at dersom man dropper våpnene man fikk, for så å f.eks gå ut av sanctuary og komme tilbake igjen, så kan man tipse Moxxi mer og få nye våpen igjen. Eller gjøre det på neste level, og få nye våpen som er skalert til din level.

 

Så prøvde jeg med min Level 27 Gunzerker... Han hadde ikke så my cash, så tipset vel mellom 10 og 15K + og fikk 1 stk. corrosive smg. Var også lilla kategori (Altså meget bra våpen).

 

Og de skal være på samme level som karakteren din når du får dem. Disse kommer veldig godt med da man mest finner skitvåpen i salg, og finner vanligvis ikke mye bra rundt om på Pandora, især om man spiller singleplayer.

 

Du får kun to våpen første gangen, etter det får du bare et våpen uansett hvor mye du tipser. Hun sier at du skal få et ekstra, men du vil aldri få det.

 

Men nå når man kun får ett våpen, vil det være random om det er Corrosive eller firedamage?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...