Gå til innhold

– De smarte bruker Opera


Anbefalte innlegg

Ahhh, så det er derfor jeg har brukt Opera siden 1998 (var det vel).

 

Føler jeg "ikke får brukt Internett" om jeg må bruke en PC uten Opera. Er Opera installert kan jeg gjøre alt MYE raskere....

 

Vel, rett skal være rett, de andre har tatt noe innpå, men hvorfor ikke fortsatt bruke originalen ?

 

Litt mer seriøst, jeg tror forskjellen ligger like mye at de som har høy kunnskap om programmering/PC gjerne bruker Opera. Ingen dyktig programmerer kunne vel like IE6 ?

 

IE=crap. Jeg har ikke prøvd ut hvordan IE er med tanke på programmering (javascript,php ol) men den lager masse problemer selv med rene html-sider. Jeg og en kompis lagde nylig en nettside som fungerte helt fint i de nettleserne vi bruker(chrome,opera og firefox). Men da vi lastet siden i IE fikk vi helt sjokk. IE gjorde masse rare formateringer, nettsiden vår så ut som noe herk fra midten av nittitallet. Den klarte heller ikke å tolke navigasjonen på nettsiden pga den ikke aksepterte at vi refererte til en id, vi måtte referere til et navn...ulogisk og tragisk.

 

Når det gjelder opera så synes jeg det er en grei nettleser, men bruker for det meste chrome siden den er mer effektivt til casual surfing ol.

Endret av Deep87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del er sikkerhet kanskje det viktigste aspektet ved en nettleser. Selv om nettleseren i utgangspunktet er kanskje den største sikkerhetsrisikoen man har på en datamaskin (man laster tross alt ned og eksekverer kode andre har skrevet. Er omtrent som å invitere alle du møter på gaten inn i huset ditt og la dem gjøre som de vil).

 

Safari ser jeg scorer høyt på denne "IQ"-oversikten.. Safari 5.1 på Windows har ingen sandboxing og integritetsnivået på Safari.exe og WebKit2WebProcess.exe er "høy".. Safari på OSX er en annen ting, men nå var jo sikkerhet generelt i Snow Leopard ikke akkurat stålsolid.. Lion er et vesentlig skritt i riktig retning dog ;)

 

Jeg holder meg til Chrome da de har klart den beste sandboxing-løsningen med god margin og tar tilsynelatende sikkerhet på alvor. (Ref Escaping From Microsoft Windows Sandboxes-talken på BlackHat Europe i år) Opera er et godt alternativ da det rett og slett ikke er så mange som gidder å fokusere på å bryte Opera (security through obscurity).. Har Opera fått sandboxing i det hele tatt enda forøvrig?

 

Grunnen til at jeg er så opptatt av sandboxing er forøvrig fordi uansett hvor "sikker" en nettleser er, så bruker den fortsatt java og andre teknologier som det alltid vil finnes sårbarheter til..

 

Anyways, grunnen til at jeg bruker Chrome er svært bevisst.. Vel strengt tatt bruker jeg Chromium, ikke Chrome ^^

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Siden jeg bruker alle browserne er jeg vel enten sterkt varierende smart eller direkte schizofren. Underlig hvilke statistiske sluttninger som trekkes av folk's lek på nettet.

Lenke til kommentar

jeg bruker opera har altid kommer altid

 

Alltid skrives alltid med to L'er. Aldri skrives aldri med to L'er. Fin huskeregel :thumbup:

 

ahhh har brukt opera siden 96-97 jeg, det sier vel litt... :w00t: , men hadde ærlig trodd at safari brukerne havnet mye lengre ned på lista ihvertfall etter å ha møtt noen sånne, vel vel

 

I 2005 var opera brukerne på den andre siden av skalaen.

Lenke til kommentar
- Jeg vil understreke at rapporten ikke sier at hvis du

bruker Internet Explorer , har du lav IQ . Det rapporten

faktisk sier at at hvis du har en lav IQ , er sannsynligheten

høy for at du bruker Internet Explorer. Om du ikke forstår forskjellen, så bruker du sannsynligvis Internet Explorer.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Det ser ut til at IE brukere blir dummere og dummere. Om tendensen fortsetter vil IE brukere være imbesile om få år.

 

:ohmy:

 

Brukere av Internet Explorer er allerede imbesiller.

 

Hilsen en som bruker Opera

Lenke til kommentar

Morsom sak. Jeg har brukt de fleste store nettlesere, dog ikke Camino. Pussig at den kommer så høyt opp forresten. Problemet med dem som sender hat-mail til selskapet som står bak undersøkelsen er at de ikke skjønner det han sier:

 

"– Jeg vil understreke at rapporten ikke sier at hvis du bruker Internet Explorer, har du lav IQ. Det rapporten faktisk sier at at hvis du har en lav IQ, er sannsynligheten høy for at du bruker Internet Explorer, sier Howard." (artikkelen)

 

... for dem går disse to tingene ut på det samme, fordi de ikke er smarte nok til å forstå forskjellen! :D Jeg gleder meg til å følge den rettssaken.

 

"Uh-oh, your honor, Howard said I am stupid!"

"How so, Mr. Red Neck?"

"Well, uh, them folks think everybody who use IE is dumb. That is so dumb! Your honor, sir!"

"No, the company states that people who use Internet Explorer is likely to have a low IQ."

"Yeah! Just what I said! He calls us stupid!"

"No he doesn't"

"Yeah, sure he does!"

"No. Sorry. Case dismissed!"

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Vet forøvrig om mange med høy IQ som lett kan beskrives som mindre begavet, så IQ er ikke alt. At Opera scorer såpass høyt kan lett forklares med at det stort sett er folk i i-land/Europa som bruker det. Det er større andel høyere utdannede folk her enn hvis man tar med hele verden. Uansett er det nok en undersøkelse som må tas med en stor bøtte salt.

Anyhow: All heder til Operabrukerne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...