Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Klikk på brukere i kommentarfeltet peker nå til digitprofilen i stedet for diskusjon.no-profilen. (CTRL+F5 dersom det ikke gjør det) Skal også prøve å få endret navnene som vises i kommentarfeltet til "fullt navn" dersom det er satt. (Altså at smort1 blir SveinMMortensen i kommentarfeltet, men fremdeles smort1 i forumet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klikk på brukere i kommentarfeltet peker nå til digitprofilen i stedet for diskusjon.no-profilen. (CTRL+F5 dersom det ikke gjør det) Skal også prøve å få endret navnene som vises i kommentarfeltet til "fullt navn" dersom det er satt. (Altså at smort1 blir SveinMMortensen i kommentarfeltet, men fremdeles smort1 i forumet)

 

 

Er du helt sikker på dette? Funker ikke på de 5 jeg testet på nuh i hvertfall...

Lenke til kommentar

Klikk på brukere i kommentarfeltet peker nå til digitprofilen i stedet for diskusjon.no-profilen.

Dette virker slik forutsatt at du står i forumet når det er snakk om kommentarfeltet ja!

 

Står du i Bildekritikken så skjer dette : klikk på bruker i kommentarfeltet peker til dennes bilder og at et nytt klikk på dennes navn under FAKTA- Forumprofil peker så til digitprofilen? Slik virker det ihvertfall nå!

Kjekt at en på denne måten først går til kommenterers bildeoversikt først.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Forsåvidt enig, men for en som pusler med en del nettsider så er den mest brukt i og med at man er avhengig av det meste funker der før man evt tilpasser for de andre. Så slipper jeg at folk gjør meg oppmerksom på at ting ikke fungerer i den mest benyttede nettleseren, men finner som regel bugsene lenge før noen oppdager dem. Noe å tenke på for andre som driver med web-utvikling?

 

 

 

(Hihihihihihi - sorry, måtte bare........)

Lenke til kommentar

Men i IE9 kommer jeg fortsatt til forumprofilen til folk om jeg klikker på navnet deres når de har kommentert under et bilde og ICKE til profilsiden for Digit. Og ja, jeg har slitt ut enda et sett med CTRL og F5-taster ;-)

Nå har jeg følgt diskusjonen en stund. Og mitt spørsmål er hvorfor bruker du IE9? Det finnes jo så mange bedre alternativer.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Men i IE9 kommer jeg fortsatt til forumprofilen til folk om jeg klikker på navnet deres når de har kommentert under et bilde og ICKE til profilsiden for Digit. Og ja, jeg har slitt ut enda et sett med CTRL og F5-taster ;-)

 

Da vil jo Problemet bli motsatt for oss som er Akam-medlemmer, jeg har ikke noen egendefinert brukerprofil på Digit :)

Lenke til kommentar

Men i IE9 kommer jeg fortsatt til forumprofilen til folk om jeg klikker på navnet deres når de har kommentert under et bilde og ICKE til profilsiden for Digit. Og ja, jeg har slitt ut enda et sett med CTRL og F5-taster ;-)

Nå har jeg følgt diskusjonen en stund. Og mitt spørsmål er hvorfor bruker du IE9? Det finnes jo så mange bedre alternativer.

 

Fordi når man jobber med tilpasning og oppsett av nettsider for andre så er førsteprioriteten at ting funker i IE som fortsatt er mest brukte nettleser med solid margin. Så selv om jeg har totalt har 5 eller 6 browsere installert så er det ikke ofte jeg gidder switche til en av de for min "private surfing" på nett. I tillegg har det noe med at det etterhvert blir et svare styr med å holde passord osv husket av såpass mange nettlesere at man prioriterer en av dem til å holde kontroll på alle i og med at det er denne man oftest har åpen når man driver funksjonalitetssjekk av nettsider man jobber med... Selv om det lizzom skal være "hot" å benytte en nettleser med smalest mulig brukergruppe ;-)

 

 

 

Og i og med at IE fortsatt er den mest utbredte nettleseren så er det vel et vesentlig poeng at ting fungerer der om man ønsker ha funksjonalitet som fungerer for den største brukergruppen til et nettsted? Så selv om jeg altså har muligheten til å omgå evt problemer her inne ved å benytte meg av en annen nettleser så synes jeg likevel det er verdt å påtale. Om ikke annet så på vegne av de som ikke har den samme muligheten. Vet at f.eks mange i kommunal sektor eksepelvis ikke står med administratorrettigheter på pcn de til daglig jobber på og følgelig heller ikke har mulighet til å velge annen nettleser enn det arbeidsgiver tilbyr...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...