Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der er vi altså diametralt uenige...og så setter du en karakteristikk på en god del digitbrukere....det var ikke pent.

Den skjønte jeg ikke helt - det er jo bare å se på antall visninger i forhold til antall gitte karakterer. Da bør det være ganske så innlysende at det å bruke karakterer som søkekriterier for et godt bilde, det er et dårlig utgangspunkt.

 

 

Der er vi altså diametralt uenige...og så setter du en karakteristikk på en god del digitbrukere....det var ikke pent.

Den skjønte jeg ikke helt - det er jo bare å se på antall visninger i forhold til antall gitte karakterer. Da bør det være ganske så innlysende at det å bruke karakterer som søkekriterier for et godt bilde, det er et dårlig utgangspunkt.

 

Jeg syns de beste bildene får flest poeng. Det er mitt subjektive syn. Punktum.

Antall visninger må vel være vel så mye et uttrykk for hvor mange venner du har, eksempelvis på facebook.

 

 

Jeg syns de beste bildene får flest poeng. Det er mitt subjektive syn. Punktum.

Det er jeg uenig i. Men som du sier - "Det er mitt subjektive syn. Punktum."

 

Antall visninger må vel være vel så mye et uttrykk for hvor mange venner du har, eksempelvis på facebook.

Og karaktergivningen er ikke det?

 

 

Jeg syns de beste bildene får flest poeng. Det er mitt subjektive syn. Punktum.

Det er jeg uenig i. Men som du sier - "Det er mitt subjektive syn. Punktum."

 

Antall visninger må vel være vel så mye et uttrykk for hvor mange venner du har, eksempelvis på facebook.

Og karaktergivningen er ikke det?

 

Ikke så lenge terningkastene er anonyme, det var jo noe av vitsen for å unngå venne-evalueringer. Litt pussig at du kan påstå noe slikt, uten å se hvem som gir terningkast til hvem?? eller....

 

 

Ikke så lenge terningkastene er anonyme, det var jo noe av vitsen for å unngå venne-evalueringer. Litt pussig at du kan påstå noe slikt, uten å se hvem som gir terningkast til hvem?? eller....

Det er korrekt at jeg ikke hvem som gir karakter. Men jeg ser heller ikke hvem som går inn og ser på et bilde. Jeg ser ikke forskjellen.

 

(Eller sagt på en anne måte: Om venner titter innom et bilde eller om venner titter innom og gir en god karakter - hvor er forskjellen?)

 

edit: Og min originale kommentar går overhode ikke så langt i antydninger om ufinheter. Min bemerkning handlet mer om at de av dere som liker karakterer bruker de - men at det er for mange som ikke bruker karakterer til at det bør være en målestokk for å finne interessante bilder.

 

 

Ikke så lenge terningkastene er anonyme, det var jo noe av vitsen for å unngå venne-evalueringer. Litt pussig at du kan påstå noe slikt, uten å se hvem som gir terningkast til hvem?? eller....

Det er korrekt at jeg ikke hvem som gir karakter. Men jeg ser heller ikke hvem som går inn og ser på et bilde. Jeg ser ikke forskjellen.

 

(Eller sagt på en anne måte: Om venner titter innom et bilde eller om venner titter innom og gir en god karakter - hvor er forskjellen?)

 

edit: Og min originale kommentar går overhode ikke så langt i antydninger om ufinheter. Min bemerkning handlet mer om at de av dere som liker karakterer bruker de - men at det er for mange som ikke bruker karakterer til at det bør være en målestokk for å finne interessante bilder.

 

Forstår likevel ikke hvorfor bare antall visninger skal vises i bildegalleriet.

 

 

Ikke så lenge terningkastene er anonyme, det var jo noe av vitsen for å unngå venne-evalueringer. Litt pussig at du kan påstå noe slikt, uten å se hvem som gir terningkast til hvem?? eller....

Det er korrekt at jeg ikke hvem som gir karakter. Men jeg ser heller ikke hvem som går inn og ser på et bilde. Jeg ser ikke forskjellen.

 

(Eller sagt på en anne måte: Om venner titter innom et bilde eller om venner titter innom og gir en god karakter - hvor er forskjellen?)

 

edit: Og min originale kommentar går overhode ikke så langt i antydninger om ufinheter. Min bemerkning handlet mer om at de av dere som liker karakterer bruker de - men at det er for mange som ikke bruker karakterer til at det bør være en målestokk for å finne interessante bilder.

 

Forstår likevel ikke hvorfor bare antall visninger skal vises i bildegalleriet.

 

Jeg sjekket litt statistikk på mine egne bilder. Tok de 13 siste bildene. De 5 med flest visninger hadde de 5 høyeste poengscorene. Riktignok var ikke rekkefølgen helt den samme, men kun små avvik....men nå har ikke jeg mange venner heller, da :)

 

 

...og det som er kjedelig, er at visninger oppdateres bare hver time, mens poengene oppdateres umiddelbart. Må sitte en hel time å vente for å se om noen synes thumbnailen er bra.

Hei dere

Har med fornøyelse lest hele denne tråden og min konklusjon er at jeg er enig med de enige, men dere har så forskellige meninger at dere kommer aldri til å bli enige. Om den ene er «nesten» enig med den andre, så er ikke den første enig i det ---- og så er mølla igang igjen, i den ene tråden etter den andre, men dere blir sikkert - eller kanskje enige før Digit legges ned - en eller annen gang i fremtiden, mens mange av oss andre synes det er litt ok å legge ut bilder, samt å få kommentarer på dem. Tenk om alle vi som bruker mye energi på å skrive her i Forumet - frem og tilbake - hadde brukt 10% av den energien på å kommentere/kritisere bilder - da hadde det blitt mange kommentarer - er dere enige i det? - Nei, man skal jo ikke være enig i noen ting - eller skal man det?

Ha en god regnfull dag.

 

RAK-foto :thumbup:

Endret av RAK-foto
Lenke til kommentar

 

Hei dere

Har med fornøyelse lest hele denne tråden og min konklusjon er at jeg er enig med de enige, men dere har så forskellige meninger at dere kommer aldri til å bli enige. Om den ene er «nesten» enig med den andre, så er ikke den første enig i det ---- og så er mølla igang igjen, i den ene tråden etter den andre, men dere blir sikkert - eller kanskje enige før Digit legges ned - en eller annen gang i fremtiden, mens mange av oss andre synes det er litt ok å legge ut bilder, samt å få kommentarer på dem. Tenk om alle vi som bruker mye energi på å skrive her i Forumet - frem og tilbake - hadde brukt 10% av den energien på å kommentere/kritisere bilder - da hadde det blitt mange kommentarer - er dere enige i det? - Nei, man skal jo ikke være enig i noen ting - eller skal man det?

Ha en god regnfull dag.

 

RAK-foto :thumbup:

 

Du sier sannelig mye sludder og vås. Jeg bruker mye mer energi på å stuedere og kommentere bilder enn å skrive i forumet. Du burde heller bruke tid på sakelige diskusjoner enn å gi karakteristikker av andre. Det er du flink til, men dette vil jeg ha meg frabedt.

Endret av Erik Nordhagen
Lenke til kommentar

 

Hei dere

Har med fornøyelse lest hele denne tråden og min konklusjon er at jeg er enig med de enige, men dere har så forskellige meninger at dere kommer aldri til å bli enige. Om den ene er «nesten» enig med den andre, så er ikke den første enig i det ---- og så er mølla igang igjen, i den ene tråden etter den andre, men dere blir sikkert - eller kanskje enige før Digit legges ned - en eller annen gang i fremtiden, mens mange av oss andre synes det er litt ok å legge ut bilder, samt å få kommentarer på dem. Tenk om alle vi som bruker mye energi på å skrive her i Forumet - frem og tilbake - hadde brukt 10% av den energien på å kommentere/kritisere bilder - da hadde det blitt mange kommentarer - er dere enige i det? - Nei, man skal jo ikke være enig i noen ting - eller skal man det?

Ha en god regnfull dag.

 

RAK-foto :thumbup:

 

Du sier sannelig mye sludder og vås. Jeg bruker mye mer energi på å stuedere og kommentere bilder enn å skrive i forumet. Du burde heller bruke tid på sakelige diskusjoner enn å gi karakteristikker av andre. Det er du flink til, men dette vil jeg ha meg frabedt.

 

Hei igjen

Det er humor på den mannen.

SORRY!!

Det var ikke menngen å såre (ber om unskyldnig for det), men det er mulig at jeg traff spikeren litt på hodet for noen og enher av oss.

Merkelig det med å kommentere bilder - nå påstår du at du bruker mye tid på det - mulig, men forrige gang vi snakket om akkurat det så fikk jeg til svar at du ikke likte å kommentere bilder, men man kan jo forandre seg.

Ha fortsatt en god regnfull dag.

 

RAK-foto :thumbup:

Lenke til kommentar

men forrige gang vi snakket om akkurat det så fikk jeg til svar at du ikke likte å kommentere bilder, men man kan jo forandre seg.

Ha fortsatt en god regnfull dag.

 

RAK-foto :thumbup:

 

Det blir et problem når du tar ting ut av samenhengen. Jeg begrunnet også hvorfor jeg ikke likte å kommentere. Nå, når vi har fått evalueringskoder slipper man de sure tilbakemeldingene.

Lenke til kommentar

men forrige gang vi snakket om akkurat det så fikk jeg til svar at du ikke likte å kommentere bilder, men man kan jo forandre seg.

Ha fortsatt en god regnfull dag.

 

RAK-foto :thumbup:

 

Det blir et problem når du tar ting ut av samenhengen. Jeg begrunnet også hvorfor jeg ikke likte å kommentere. Nå, når vi har fått evalueringskoder slipper man de sure tilbakemeldingene.

 

:mad: Sure tilbakemeldinger? :mad:

Da har du vært uheldig - jeg har ikke opplevd det - ikke det jeg kan huske, men kjempefint at du kommenterer bilder - jeg gleder meg - jeg tar imot allle typer kommentarer - og forresten - du har mange veldig bra bilder.

Men da har vi (ihvertfall jeg) skværet opp.

 

Ha en god dag igjen.

 

RAK-foto :D

Lenke til kommentar

Kulissene er i all hovedsak dette forumet, samt egne vurderinger. Det finnes veldig mange meninger her, og det er slettes ingen lett oppgave å gjøre alle til lags. Og i stedet for å gruble over ting i flere uker før jeg implementerer noe så synes jeg det er bedre å prøve og feile seg fram til et godt resultat.

 

Alternativet er at jeg beveger meg mer vekk fra forumet, og baserer endringene mer på meninger internt i utviklingsavdelingen. Jeg vet ikke om resultatet hadde blitt særlig bedre da.

Synes du/dere har en helt grei og nøktern tilnærming til det hele! Helt supert at dere implementerer og prøver ut ting så raskt! Nye digit befinner seg ennå på et såpass tidlig stadium at det må være tillat å prøve og feile.

Oppfatter at dere er lydhøre for bortimot alt og det er veldig artig og interessant å følge med på det som har skjedd/skjer!

All mulig honnør til deg/dere!!!!!

Lenke til kommentar
I dag har jeg lagt inn "Bilder uten kommentarer siste 24 timer" på forsiden, samt puslet med noen designendringer som kommer i løpet av de nærmeste dagene.

 

Forsiden av bildekritikk kan jeg tenke meg, burde da ligge i "vis", men fant ingen der, har trykket ctrl+f5 også, synes det er et fint tiltak, hente jeg ofte så på denne type bilder før og la inn kommentarer hvis jeg anså det som nødvendig, litt kipt at gode bilder/spørsmål ikke får tilbakemeldinger grunnet ett eller annet.

 

Skulle gjerne hatt mulighet og se bilder utifra posting/aktivitet som bildene har, dvs. det bildet som sist får et innlegg vises øverst på siden.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

I dag har jeg lagt inn "Bilder uten kommentarer siste 24 timer" på forsiden, samt puslet med noen designendringer som kommer i løpet av de nærmeste dagene.

Litt snedig den med "Bilder uten kommentarer siste 24 timer"..... Greit å gå inn på sådanne bilder i ledige stunder - uten å måtte bla gjennom alt......

Har ofte vist seg å være "spesielle" bilder, som av en eller annen grunn folk vegrer seg for å kommentere, som blir liggende lenge slik.... ! :cool:

 

PS!

Lurer på om det kanskje kunne være en ide :idea: å fokusere på et litt annet tidsspenn..... ? (at det ikke er kommentert på helt "ferske" bilder er vel kanskje opplagt, men dersom det f.eks. kan settes tidsramme slik at f.eks. "Bilder eldre enn 24 timer uten kommentar" er de som legges ut, ja så kan det ev. være vel så interessant! (ytre grense kan f.eks. være i løpet av siste uke)......

Eg berre undrast! :hmm:

 

(får jo mange slags ideer når en ser hva dere får til.....) :wow:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

I dag har jeg lagt inn "Bilder uten kommentarer siste 24 timer" på forsiden, samt puslet med noen designendringer som kommer i løpet av de nærmeste dagene.

Litt snedig den med "Bilder uten kommentarer siste 24 timer"..... Greit å gå inn på sådanne bilder i ledige stunder - uten å måtte bla gjennom alt......

Har ofte vist seg å være "spesielle" bilder, som av en eller annen grunn folk vegrer seg for å kommentere, som blir liggende lenge slik.... ! :cool:

 

PS!

Lurer på om det kanskje kunne være en ide :idea: å fokusere på et litt annet tidsspenn..... ? (at det ikke er kommentert på helt "ferske" bilder er vel kanskje opplagt, men dersom det f.eks. kan settes tidsramme slik at f.eks. "Bilder eldre enn 24 timer uten kommentar" er de som legges ut, ja så kan det ev. være vel så interessant! (ytre grense kan f.eks. være i løpet av siste uke)......

Eg berre undrast! :hmm:

 

(får jo mange slags ideer når en ser hva dere får til.....) :wow:

Hei

Jeg vil også henge meg på det der med "Bilder eldre enn 24 timer uten kommentar" er de som legges ut, ja så kan det ev. være vel så interessant! (ytre grense kan f.eks. være i løpet av siste uke)......

Vi venter spent på en kommentar eller fler til dette.

 

RAK-foto :confused:

Endret av RAK-foto
Lenke til kommentar

Oppdateringshastigheten på den ser forøvrig ikke ut til å være all verden da de fleste som ligger i listen nuh har kommentarer. Forsøkte tvinge gjennom en totaloppdatering også (CTRL+ F5) uten at det ga noe utslag.

 

Vet ikke hva oppdateringstiden på den er , men den bør vel være ganske høy, ellers blir listen misvisende og mister sin funksjon og interesse

Lenke til kommentar

Endret tidsrammen på "Bilder uten kommentarer" til 24 timer <-> 7 dager

Lagt opp stickynote om få visninger (tror dette blir ordnet i morgen)

Testet mer rundt grunnen for lav visningstelling

Gjort forberedelser for en raskere browsing av medlemslisten

Gjort forberedelser for visning av antall bildekommentarer en bruker har gitt i hans/hennes profil

Diskutert mer om karakterer

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Endret tidsrammen på "Bilder uten kommentarer" til 24 timer <-> 7 dager

Lagt opp stickynote om få visninger (tror dette blir ordnet i morgen)

Testet mer rundt grunnen for lav visningstelling

Gjort forberedelser for en raskere browsing av medlemslisten

Gjort forberedelser for visning av antall bildekommentarer en bruker har gitt i hans/hennes profil

Diskutert mer om karakterer

Visning av antall bildekommentarer som sikkert andre også kan se ved å gå inn på andres profiler kan sikkert bli objekt for enda mere misnøye da det sikkert vil føles som om man blir satt i gapestokk.

Dette vil jo gi enda mer energi for de som helst vil bruke mye tid på å forstå andres beveggelsesgrunner her inne og hvorfor ikke andre er like "aktive" som man selv oppfatter seg selv som :hmm:

Lenke til kommentar

 

Visning av antall bildekommentarer som sikkert andre også kan se ved å gå inn på andres profiler kan sikkert bli objekt for enda mere misnøye da det sikkert vil føles som om man blir satt i gapestokk.

Dette vil jo gi enda mer energi for de som helst vil bruke mye tid på å forstå andres beveggelsesgrunner her inne og hvorfor ikke andre er like "aktive" som man selv oppfatter seg selv som :hmm:

 

 

HÆ!?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...