Gå til innhold

Kan Frp styre Norge?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Enig i det du sier, man skal langt ifra ignorere så mange, tvert imot.

Problemet med den testen er at den ser ut til å variere like mye som været på Vestlandet en høstdag. Meningsmålinger er

  1. Mer pålitelige.
  2. Varierer mindre.
  3. Er oppgitt med statistiske feilmarginer.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Imidlertid er jeg uenig i det du sier om at FRP ikke bruker nedsettende navn på grupper. Muslimer er en målskive for FRP, hvis den siste saken med Carl. I Hagen vedrørende muslimer og terrorister ikke er nedsettende, da må vi vitterlig ha forskjellig syn på hva som er nedverdigende.

 

Jeg tar poenget ditt, og selv om det kan virke som det er sånn, er ikke Carl I. Hagen FrP. Hagen har uttrykt seg klossete ved flere anledninger, og jeg var, og er ennå kanskje, en av dem som håpet at FrP ville fremstå som et seriøst alternativt med Siv Jensen som partileder. Dessverre følger mange av Hagens tidligere fremstøt, med god hjelp fra media riktignok, fremdeles partiet. Hagen, og andre politikere både fra FrP og andre partier, har snakket nedsettende om grupper, partiet FrP har ikke gjort det ved denne anledningen i hvert fall.

 

Og muslimer er ikke målskive for FrP, det er viktig å skille mellom muslimer som er en rekke forskjellige mennesker med en rekke forskjellige syn og verdier, og Islam som er en religion og en ideologi. Religioner og ideologier er helt legitime mål for et politisk parti. Om du er enig eller ikke om Islam er den trusselen som FrP fremstiller den som, 'islamisering' som de kaller det, er en annen sak. Vi har nok ikke så forskjellig syn på hva som er nedsettende, men tydeligvis på hva som er partiet FrP.

 

Personlig synes jeg de angriper feil mål ved 'islameriseringen' og gjør det på en klossete måte, men at de til en viss grad har rett i at Islam påvirker samfunnet i en retning som ikke er ønskelig. Problemet er etter min mening at andre partier, spesielt SV og Venstre, støtter opp om de mest konservative kreftene i Islam og dermed legitimerer dem i større grad som representative for norske muslimer generelt enn de faktisk er.

 

I tillegg skremmer det meg at spesielt Venstre fremmer et så udemokratisk begrep som 'islamofobi' og sykeliggjør kritikk av Islam. Arnulf Øverland, som riktignok ble stilt for retten for blasfemi, i 1937, og ble frikjent, villle snart ha havnet i fengsel hvis han skrev det samme om Islam som han gjorde om Kristendommen i 'Den tiende landeplage'. Han blir fremstilt som en helt i dag for dette istedetfor å bli sykeliggjort, hva er forskjellen? Forskjellen er at politikere i spesielt de nevnte partier har funnet et begrep som de kan utnytte politisk uten tanke på at konsekvensene er så udemokratiske og i strid med yttringsfriheten som de kan bli.

Endret av Clarkson
Lenke til kommentar

Ser ikke noe problem med at FRP fokuserer på innvandring og islam all den tid de står for de største utfordringene. Eksempel: Når hørte du sist om at en skole kjønnsdeler kroppsundervisningen etter klager fra svensker eller polakker?

 

Ellers synes jeg FRP kjører en bred front hvor de framviser sin politikk med hovedsatsingsområder på innvandring, samferdsel, næringspolitikk og avgiftsnivå. Hvis man ikke orker å lese valgprogrammet (men jeg anbefaler det for alle partier, spesielt Rødt skriver mye snodig) så kan man ta en kjapp tur innom her http://www.frp.no/no/Vi_mener/ Alle partiene skulle hatt en slik enkel oversikt over hvordan de vil løse utfordringer kontra de politiske konkurrentene.

 

På partitest.no er fortsatt FRP øverst, men de borgerlige har økt til 66%... Nå med 30562 tester som basis.

Lenke til kommentar

Jeg må bare skyte inn at partitest.no er jo ren svada. For et tullete spørreskjema. Skal man liksom finne ut hvor godt du passer med div fordommer som populært forbindes med forskjellige partier? For politisk ståsted finner man ihvertfall ikke noe ut av med det søpplet der.

 

For noe latterlige greier. I call bullshit...

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg må bare skyte inn at partitest.no er jo ren svada. For et tullete spørreskjema. Skal man liksom finne ut hvor godt du passer med div fordommer som populært forbindes med forskjellige partier? For politisk ståsted finner man ihvertfall ikke noe ut av med det søpplet der.

Jeg hadde en lignende formulering på tungen, men valgte en mer diplomatisk form :ph34r:

 

Det sier imidlertid noe om troverdigheten til vedkommende som postet det.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Ser ikke noe problem med at FRP fokuserer på innvandring og islam all den tid de står for de største utfordringene. Eksempel: Når hørte du sist om at en skole kjønnsdeler kroppsundervisningen

Man kan vel telle på en hånd de miljøene som har spurt om adskilt gym, men er jo verdt å minne om at opptil flere her inne sikkert har besteforeldre eller slektninger som selv gikk i rene gutte- og jenteklasser på grunnskolen, og dessuten hadde adskilte gym-timer. Dette foregikk i allefall ut 1960 åra rundtomkring i landet. Bare nevner det, fordi man fort kan få inntrykk av (hvis man ikke vet bedre) at denslags liksom er noe veldig mystisk islamsk tankegods som muslimer "prøver å innføre", men det er det altså ikke.

 

Nå skal vi neppe tilbake til gutte/jente klasser, men å fremstille det slik Frp gjør, som nærmest en trussel mot nasjonen, er jo bare latterlig. De spør (det er en demokratisk rett), og vi sier nei. Verre er det ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Man kan vel telle på en hånd de miljøene som har spurt om adskilt gym, men er jo verdt å minne om at opptil flere her inne sikkert har besteforeldre eller slektninger som selv gikk i rene gutte- og jenteklasser på grunnskolen, og dessuten hadde adskilte gym-timer. Dette foregikk i allefall ut 1960 åra rundtomkring i landet.

Jeg gikk da selv i ren gutteklasse.

 

Nå skal vi neppe tilbake til gutte/jente klasser, men å fremstille det slik Frp gjør, som nærmest en trussel mot nasjonen, er jo bare latterlig.De spør (det er en demokratisk rett), og vi sier nei. Verre er det ikke.

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Ja, vi hadde det for flere titalls år siden i Norge også. Men vi lærte bedre etterhvert. Hvorfor skal vi da ta et tilbakesteg for å tilrettelegge for de som kommer til oss? Er det ikke de som skal tilrettelegge seg oss?

Vel de kan bare starte privat-skole så kan de vel ha adskilt gutte/jente gym?

 

Uansett finnes det neppe noen "ensidig sannhet" om hvor mye bedre blandingsklasser er? Det ble jo folk av folk i gamledager også? (unnskyld til kgun over her, han er sikkert ikke oldis :D

 

Og det med å tilpasse seg, vel uansett er det som jeg sa vel LOV til å ytre ønske? Dette er trivialiteter som samfunnet fint håndterer, uten å ty til skremsel-propaganda slik Frp alltid gjør

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

(unnskyld til kgun over her, han er sikkert ikke oldis :D

Jeg er et ekte 1968 fossil siden jeg begynte på UIO i 1968 og på samfunnsvitenskapelig fakultet, senter for 1968 generasjonen.

 

Jeg opplevede:

  1. Hippi bevegelsen. "Make love not war."
  2. AKPML med Sigurd Allern som nå er professor. Slik kan det gå.
  3. Grønt Gras med Terje Nypan.
  4. Rødstrømpebevegelsens tilblivelse.

Lenke til kommentar

At frepperne i det hele tatt diskuteres som et alternativ er for meg et mysterium. Et høyrepopulistisk parti som skriker og peker på alle andre, og som greier å få diskusjonen om "kan frp styre norge" til å handle om så å si 99.9% innvandring (i denne tråden) bør si sitt. Herlighet

 

Tja, skal man ignorere 18% av velgermassen? Kanskje burde enda flere stemt FRP siden de er det desidert største partiet hva resultater på partitest.no angår. Av hele 29300 tester gjennomført har 21% havnet på FRP som resultat. Nærmest er høyre på 18%. SV er tredje på 16% med AP på femte og 14%. De borgerlige står med 66% av stemmene(!!).

 

Les og bli overrasket: http://partitesten.no/statistikk

 

Det ser ikke ut til at NRK publiserer resultatene av sin valgomat.

Jeg har stemt der mange, mange mange ganger... Jeg vil tro at mange andre har gjort det samme. Da vil man ikke få noe særlig bra resultat?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har stemt der mange, mange mange ganger... Jeg vil tro at mange andre har gjort det samme. Da vil man ikke få noe særlig bra resultat?

Det kalles å stemme n ganger og er et fundamentalt brudd på prinsippet om et representativt utvalg :yes:

Lenke til kommentar

Ser ikke noe problem med at FRP fokuserer på innvandring og islam all den tid de står for de største utfordringene. Eksempel: Når hørte du sist om at en skole kjønnsdeler kroppsundervisningen

Nå skal vi neppe tilbake til gutte/jente klasser, men å fremstille det slik Frp gjør, som nærmest en trussel mot nasjonen, er jo bare latterlig. De spør (det er en demokratisk rett), og vi sier nei. Verre er det ikke.

 

Si det til elevene på Borgtun skole i Tromsø som gikk i en kjønnsdelt klasse i hele fjor høst. Heldigvis kom Fylkesmannen på banen med opplæringsloven i hånd og fikk satt en stopper for galskapen. Neste trinn for de som søker å legge mer til rette for et multikulturelt samfunn blir vel å endre opplæringsloven?

 

Når det gjelder partitest.no så er det nok mange feilkilder. Det er det også når man bare spør 1000-1500 mennesker som ved vanlige valgmålinger. Det er et representativt utvalg men har feilkilder det også. At partitest er mindre vitenskapelig enn profesjonelle er utvilsomt, men samtidig viser siden resultatene etter at over 30.000 tester er gjennomført så ignoreres burde det ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men som fagøkonom er du ekstremt lite villig til å lese om ting som går imot dine teorier.

 

Han som skrev artikkelen er fagøkonom han også.

 

Så jeg må kommentere dine poster i en annen tråd for å fremtvinge kilde til en post i denne tråden.

Høyst merkverdig måte å diskutere på.

Det er ikke merkelig i det hele tatt. Jeg ga deg en kilde, for å slipe sytingen din og ikke mistenkligjøre sitatet mitt.

 

Det betyr ikke at jeg ikke mener kilden er irrelevant. Det er et debattinnlegg. Debattinnlegg får ikke troverdighet etter hvem som har skrevet den. De får troverdighet om innholdet er godt. Eneste problemet er at du nekter å lese innlegget, men er veldig villig til å debatere om den trenger en kilde eller ikke. Du er så desperat at du kommenterer mine poster her i en annen tråd.

 

BTW: Hvorfor driver du å fargelegger innleggene dine? Vi klarer å lese hva du skriver, du trenger ikke å utheve hver andre setning.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg må bare skyte inn at partitest.no er jo ren svada. For et tullete spørreskjema. Skal man liksom finne ut hvor godt du passer med div fordommer som populært forbindes med forskjellige partier? For politisk ståsted finner man ihvertfall ikke noe ut av med det søpplet der.

 

For noe latterlige greier. I call bullshit...

Ja. Enig. Når jeg svarte nå så fikk jeg partiet Rødt...

Lenke til kommentar

Ser ikke noe problem med at FRP fokuserer på innvandring og islam all den tid de står for de største utfordringene. Eksempel: Når hørte du sist om at en skole kjønnsdeler kroppsundervisningen

Nå skal vi neppe tilbake til gutte/jente klasser, men å fremstille det slik Frp gjør, som nærmest en trussel mot nasjonen, er jo bare latterlig. De spør (det er en demokratisk rett), og vi sier nei. Verre er det ikke.

 

Si det til elevene på Borgtun skole i Tromsø som gikk i en kjønnsdelt klasse i hele fjor høst. Heldigvis kom Fylkesmannen på banen med opplæringsloven i hånd og fikk satt en stopper for galskapen. Neste trinn for de som søker å legge mer til rette for et multikulturelt samfunn blir vel å endre opplæringsloven?

Neeeeeeeeeei!!!! Fordommer igjen fra den kanten der...

 

Når det gjelder partitest.no så er det nok mange feilkilder. Det er det også nåanr m bare spør 1000-1500 mennesker som ved vanlige valgmålinger. Det er et representativt utvalg men har feilkilder det også. At partitest er mindre vitenskapelig enn profesjonelle er utvilsomt, men samtidig viser siden resultatene etter at over 30.000 tester er gjennomført så ignoreres burde det ikke.

Partitest.no er dårlig. Den er ikke godt for noe... NRKs Valgomat er den beste jeg har vert borte i, mens dette er den dårligste...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...